روايه المغرور والدلوعه الحلقه الخامسه بقلم ميرو محمد

أخر الاخبار

روايه المغرور والدلوعه الحلقه الخامسه بقلم ميرو محمد

روايه المغرور والدلوعه الحلقه الخامسه بقلم ميرو محمد



 #البارت_الخامس


#المغرور_والدلوعه

#بقلمي ميرو محمد *تفااااااعل *


حنين : انا فكرت في كلامك يابابي وانا موافقه 

محمود : خلاص جهزي شنطك  ومن بكرا نمشي .

صقر : نعم تمشو فين ياعمي .

عامر : في ايه ياخويا مالك حد زعلك انت ولا حياه .

محمود : ياجماعه مش كده بس حياه مش مرتاحه


هاله : مالك ياحياه في حاجه مزعلاكي مننا .

حياه : لاء والله ياطنط بس عشان تاخدو راحتكم . ثم نظرت لحنين ثم لصقر .

صقر : ممكن نكلم شويا .

حياه : ماشي .

صقر : تعالي نتمشي شويا .

حياه قامت لذهب هي وصقر وقطعهم هذا الصوت .

حنين : انت هتتاخر ياصقر .

نظر صقر لحياه ثم لحنين وقال .

صقر : في حاجة ياحنين .

حنين : ايوه عاوزا نكلم شويا .

صقر : بعدين بعدين ثم ذهب هو وحياه إلي الخارج ....


ساره : معلش بقا أصلها حب زمان ميقدرش يتأخر عليها .

حنين : تقصدي ايه يا ساره .

ساره : ابدا مفيش عن ازنك .

ظلت حنين تفكر في كلام ساره ....


عند صقر وحياه .....


صقر : احم عاوزا تمشي ليه .

حياه : مفيش بس دا مش مكاني .

صقر : مين قال مش مكانك .

حياه : من اول مجيت وانا حاسه ان كل حاجه اتغيرت حتي انت ياصقر .

صقر : ايوه اتغيرت لما بعدتي عني زمان لما كنت بقولك خليكي متسبنيش .

حياه : انا مسبتكش انا فضلت ابعتلك رسايل حتي انت مفكرتش ترد عليا لو ساعتها قولتلي ارجعي والله كنت هرجع بس قولت خلاص انت نستني ياصقر  وشكلك مصدقت ولقيت غيري .

صقر باستغراب :  غيرك ازاي .

حياه : علي اساس انك مش عارف أن حنين بتحبك .

صقر بضحك : بس المهم مين في قلبي .

حياه : مين في قلبك ياصقر قول .

صقر : كل نبضه في قلبي بتقول اسمك ياحياه انا ليسه بحبك .

حياه : بجد ياصقر بتحبني .

صقر : ايوه بحبك وهفضل احبك للآخر لحظه في حياتي.

حياه : هشششش ثم حض.نت صقر وانا بحبك اوي اوي ياصقري .

صقر : روح قلب صقرك ياحياتي .

حياه تذكرت مقالتو حنين : وان شاء الله الست حنين دي عاوزا ايه .

صقر بضحك : ياحبيبتي مفيش اي حاجه بيني وبينها والله .

حياه : طيب بس بلاش تضحكلها ولا تكلم معاها .

صقر : حاضر يادلوعتي .

حياه : طب يلا ندخل عشان بابي ميقلقش عليا .

صقر : يلا ياروحي . ثم دخل صقر وحياه إلي الداخل وهم ممسكين بيد بعض .

بسنت بفرحه : هتقعدي صح .

حياه : ايوه صح 😂😂

حسام : بركاتك ياعم صقر 😂😂


حنين : صقر ممكن نكلم شويا .

نظر صقر لحياه التي تنظر إليه بعينها وهي تقول له لاء .

صقر : احم بعدين ياحنين عشان عندي شغل ثم وجه كلامه لعامر ومحمود : انا هنزل القاهره الاسبوع المقبل .

محمود : هتنزل تمضي العقد مع ماهر بيه .

صقر : ايوه اتصل بيا انهارده وقال إنه وصل القاهره هو وعيلتو وممكن يجي بس مش اكيد .

هاله : هيجي هنا يابني .

صقر : ايوه ياامي فخليكم مستعدين لكده .

حياه : لو نزلت القاهره هنزل معاك .

ساره : وهتنزلي مع ليه محتاج مربيه واحنا منعرفش .

صقر : سارررره إلزامي حدودك .

ساره خافت من صقر وسكتت .

حنين : ايوه مااحنا مش فاهمين هي هتنزل ليه معاك 😒

صقر كان هيرد ولاكن قطعتو حياه .

حياه : انا بفهم في شغل الملابس وانا اصلا ديزاينر ودرست فيها وبدل الملل دا هروح اشتغل .

بسنت : برافو عليكي يايويو .

صقر بضحك علي أخته : يويو امممم طب وانتي مبسوطه اوي كده ليه .

بسنت : ها احم لاء ياابيه عادي .

صقر : ماشي ياستي .ثم وجه كلامه لحياه .

صقر : بصي انتي خليكي جاهزا لو مجاش ماهر بيه هنا هننزل القاهره انا وانتي .

حياه بمرح : قشطه بقا 😂 .

حسام : حلاوتك ياقشطه بلبن .

صقر بغيره : حسام لسانك لمو مع حياه .

هاله وهي تنظر إلي ابنها وهي تفهم أنه يحب حياه ولاكن هي رافضه فكرت أن حياه تتجوز ابنها .

حنين بضيق : ممكن اطلع ارتاح .

هاله : طبعا ياحبيبتي خديها يابسنت علي غرفتها .

بسنت : حاضر ياماما قومي ياحنين .ثم قامت حنين وهي تنظر لحياه بغل. 

محمود : قومي ياحياه اطلعي انتي كمان ارتاحي عشان رجلك .

حياه : حاضر يابابي قامت حياه ولاكن رجلها شدت عليها .

صقر بخوف : لاء لاء تعالي انا هطلعك .

هاله : لاء خليك انا هطلعها .

صقر باستغراب من رد فعل أمه : لاء خليكي ياامي انا هطلعها ارتاحي . جلست هاله تاني وذهب صقر وحياه إلي أعلي .

ساره : خليكي يامرات خالي شكلها حياه هتقلب عقل صقر انا خايفه عليه اوي .

ظلت تفكر هاله في كلام ساره .قم صعد الجميع إلي النوم .


عند حياه وصقر ....

حياه : خليك معايا لحد ما نام ياصقر .

صقر : عيوني ياروحي .ثم جلس صقر بجانب حياه وظل يلعب في شعرها حتي نامت حياه وذهب الي الخارج . في نفس اللحظه خرجت بسنت من غرفة حنين . 

بسنت : هي حياه نامت ياابيه .

صقر : ايوه ياحبيبتي وانتي كمان يلا روحي نامي .

بسنت : حاضر . ثم ذهب بسنت الي غرفتها  . وخرجت حنين علي طول وقالت .

حنين : صقر ممكن نكلم شويا .

صقر نظر اليها وقال : ماشي ياحنين تعالي في الجنينه .

خرجت حنين وصقر الي الجنينه ..


عند حياه فاقت علي دخول بسنت وجلست علي السرير وقالت : هو صقر خرج ولا انا كنت بحلم .

بسنت بضحك :  ايوه خرج وبعدين ايه صاحكي .

حياه : ماانتي لازم تدخلي تفتحي نور وانا طبيعي اقوم وبعدين خلاص النوم طار من عيني تعالي نقعد في الجنينه نكلم شويا .

بسنت : بس كده انا موافقه جدا يلا بينا ونجيب عصير كمان . ابتسمت حياه وذهبت هي وبسنت إلي الجنينه .


عند صقر وحنين .....

صقر : ها ياستي قولي بقا في ايه .

حنين : صقر انا مخنوقه جدا وحاسه اني مجيتي عليكو مش في وقتها .

صقر : لاء طبعا ليه بتقولي كده انا مبسوط انك جيتي اصلا .

حنين مسكت ايد صقر  وقالت : بجد ياصقر يعني انت بتحبني .

صقر : لاء بس.... ولم يكمل لأن كانت في عيون تحجرت الدموع فيها وقلب ينبض بلجر.ح  من هذه الكلمات التي نزلت كلصعقه علي حياه التي تصنمت مكانها .....


ياترا الهيحصل ايه هتعرف البارت الجاي تفاعل بقاااا عشان متاخرش عليكم في الجديد ... معلش علي التاخير

بكرا هنزل بارتين ورا بعض لو في تفاعل حلو منتظرا كومنتاتكم


شاهد 👈 ( الحلقه السادسه)


تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -