الرواية الحب الأبدي الحلقه الاخيره للكاتبه اسماء ابراهيم

أخر الاخبار

الرواية الحب الأبدي الحلقه الاخيره للكاتبه اسماء ابراهيم

 دار الرواية المصرية

البارت الرابع  الحب_الأبدي 

يوسف... طمني يا دكتور هاجر كويسه صح... ما بتردش ليه يا دكتور هي كويسه مش كده.. 

الدكتور باسف...مدام هاجر حالتها خطر ادعيلها بالشفاء و تعدي ال12 ساعه الجايين علي خير.. 

يوسف بندم.. تمام يا دكتور طب اقدر اشوفها.. 

الدكتور.. تقدر بس بلاش كلام يزعجها عشان الحاله مش كويسه لاي ضغط حاليا.. 

يوسف.. شكرا يا دكتور.. 

مشي الدكتور ودخل يوسف عند هاجر كان حاوليها أجهز كتييير.. دخل و الدموع علي خده دموع ندم علي الا عملوا.. قرب منها ومسك ايدها.. 

يوسف بدموع افتكر كلمها لما قالت مش هتحس بوجودي غير لما ابعد عنك.... وصلنا لكده بسببي.. مكنتش عارف ان هيحصل فيكي كده.. حاسس اني ضعيف اووي وانتي كده.. قلبي وجعني عليكي مش عارف ليه.. يمكن تعود علي وجودك جنبي.. يمكن حبيتك.. انا محتار اووي و مش عارف انتي اي بالنسبالي... انا عارف انك حاسه بوجودي مش انتي بتحبيني يبقا هتقومي عشاني انا قلبي حاسس انك هتقومي... عارفه يا هاجر لما تقومي بالسلامه هاخدك نروح المكان الا بتحبي.. المزرعه انتي بتحبي تروحي هنااك صح.. يلا قومي بقاا.. غيابك طال و انا محتار في بعدك عني... هسيبك دلوقتي و هرجعلك تاني.. 

**************
داليا... انتي الا عملتي كده 

سالي.. تفتكري اي.. 

داليا.. انتي مجر*مه يا سالي مكنتش متوقعه انك بالح*قد و الغل ده.. هي كانت عملت اي عشان تعملي كده.. 

سالي... عملت اي.. الدكتور تردني من المحاضره بسببها و اخدت رفض من الكليه هي دمرت مستقبلي و انا كان لازم احر*ق قلب جوزها عليها... 

داليا.. هتندمي علي كل ده بعد كده و انتي كده خلاص لعبتك خلصت والنهايه قربت و انا مش عايزه اعرفك تاني.. 

سالي... طريق السلامة يا حب.. 

*************
الظابط سيف موجود جوه.. 

اه موجود اقوله مين.. 

قوله يوسف صفوان... 

داخل العسكري وقال لظابط.. 
تقدر تتفضل.. 

سيف.. اهلا وسهلا بالدكتور.. 

يوسف بملامح زعل.. عايزك في موضوع ضروري.. 

سيف... مالك يا ابني في اي.. 

يوسف.. عايز اعمل محضره باسم سالي منصور.. و التهمه قت*ل

سيف.. طب تمام بس احكيلي كل حاجه... 

بدأ يوسف يحكي كل حاجه وسف فعلاً بدأ في اجراءت القبض علي سالي... 

يوسف... شكراً يا سيف مش عارف اشكرك ازاي.. 

سيف.. متقولش كده دا واجبي تقدر تروح لمراتك وانا هشوف شغلي.. 

***********

يوسف رجع المستشفى ودخل الاوضه الا كانت فيها هاجر.. بس مكنتش موجوده...هاجر... هاجر.. خرج من الاوضه وكان بيجري في المستشفي لحد ما شاف الدكتور... فين المريضه الا كانت هناا.. 

الدكتور.. الحمدلله مدام هاجر فاقت وبقات كويسه تقدر حضرتك تشوف في الاوضه دي.. 

ابتسم وكان فرحان بس تردد للحظه بس قرار انه يدخل.. 

يوسف.. احم هاجر.. 

فتحت عيونه كانت دبلانه و حزينه... قرب منها وباس رأسها... اسف... اسف علي كل حاجه قولتها عارف اني غلط في حقق كتيير بس انتي قلبك طيب وبيسامح وهتديني فرصه تانيه صح... عارفه يا هاجر انا حسيت اني ضعيف في بعدك عني.. كنتي دواء لقلبي.. بس المرادي انا اختارت و اختارتك انتي.. هاجر اناااا بحبك.. تقبلي تعيشي معايا من تاني.. 

هاجر... انا عايزة اطلق يا يوسف.. 

يوسف..متقوليش كده انا بحبك صدقيني.. 

هاجر... و انا مش عايزة اكمل.. 

يوسف... اما تقومي بالسلامه نبقا نشوف الموضوع ده.. انا خارج هشوف الدكتور عشان لو تقدري تخرجي النهارده.. 

منكرش اني فرحت بس انا مش هقدر اكمل في علاقه غلط من الاول.. عارفه اني بحبه بس مقدرش ارجع تاني... احنا اتجوزنا بس عشان ننقذ العيله و سمعته... 

فلاش بااااك... 

انتوا بتقولو اي.. يعني سهيله تهرب و انا الا اتجوز.. 

*لازم تعملي كده عشان الناس ومحدش يتكلم عن العيله.. 

هاجر بعصبيه... و انا مالي ادبس ليه في الجوازها دي.. هي تغلط وتهرب مع واحد تاني و انا اتجوزه.. 

بس انتي بتحبي يوسف و دي فرصتك.. 

هاجر... بس انا مش انانيه و يوسف بيحبها هي و مش بيحبني اناا عارفه انه حالته صعبه دلوقتي بسبب الا حصل بس انا مقدرش اعمل كده... 

داخل ابوها عليهم... هاجر البسي القستان ده وجهزي نفسك عشان هتتجوزي يوسف النهارده... 

هاجر... هو اجبر عليا اتجوزه ولا اي في اي بابا انا مش هتجوز حد انا... 

باباه.. عشر دقايق وتكوني جاهزه... خرج وسبها وهي منهاره... 

هاجر.. يا ماما بلاش انا كده هتعذب حرام عليكم تعملوا فيا كده.. 

مامتها... امر ربنا يا بنتي يلا اجهزي.. 

دموعي نزلت خلاص اليوم الا بتتمنه اي بنت في حياتها تكون مبسوطه انا اتعس واحده فيه... 

خرجت وفضلت بصه ليوسف بعتاب انه يرفض بس لاا هو كمل فوقت من شرودي لما خلصوا...

 باااااك... 

يوسف.. الدكتور قال تقدري تخرجي النهارده.. 

خرجت بس رجعت البيت مع يوسف.. كان بيهتم بيا اكتر من الاول عدت الايام وهو بيقرب مني يمكن بيحاول يصلح الا عمله او يمكن حبني زاي ما قال... 

هاجر.. انت بتتعمل معايا كده ليه.. 

يوسف... عشان بحبك والله و انتي مش مصدقه قولت اتعمل معاكي بطريقه تانيه الاهتمام بيجيب الحب... و انا بحبك ومش هستسلم لحد ما ترضي عني.. 

هاجر.. يوسف انا سمحتك من زمان بس كان لازم يكون في عقاب... 

يوسف... انا لازم امشي تم القبض علي سالي و لازم اروح دلوقتي.. و اه صحيح البسي الفستان و النقاب ده.. و هعدي عليكي كمان ساعه.. 

هو انا قولت اني مش هرجع في كلامي و هسيبه... بقا حد يسب الود القمر ده.. اما اقوم اجهز بقا  

***************
عده الوقت و يوسف اخدني طول الطريق كان مغمي عيوني... 

هاجر.. انت اخدني علي فين.. 

يوسف... هتعرفي دلوقتي.... 

عده الوقت و وصلنا كان ماسك ايدي.. كنت حاسه اني طفله صغيره بين ايده... 

يوسف.. جاهزه.. 

هزيت رأسي بمعني اه.. 

فتحت عيني كان المكان علي البحر و في ورد كتيير كان عامل المنظر الا نفسي فيه.. نزل علي الارض ومسك الخاتم.. تقبلي تتجوزيني.. 

ابتسمت.. علي فكره احنا متجوزيني.. 

يوسف.. لا نتجوز من الاول تاني... هعملك الفرح الا نفسك فيه انا بحبك مقدرش استغنى عنك ها قولتي اي رجلي وجعتني..

 ضحكت علي شكله.. خلاص موافقه..يوسف بفرحه.. بحبااااااك.. 

هاجر.. يوسف احنا في الشارع انت بتعمل اي... 

يوسف.. اعتبريني مجنون النهارده وشالها ولف بيها... 

كنتي ملجأ لقلبي.. بضعف في بُعدك و بكون اقوه بوجودك.. بحبك كلمه قليله عليكي حبي ليكِ عده الحدود... تسمحيلي احبك بطريقتي تسمحيلي اكون اميرك و انتي اميرتي.. داوء قلبي المتيم بُحبك.. 

تمت... 

اتمنا تعجبكم وشكرا لكل شخص قال كلمه حلوه فيها و شكرا للتفاعل القمر ده 
عايزه اعرف رايكم فيها 

#الحب_الأبدي 

Asmaa Ebrahim






تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -