روايه حب في انتظار الميلاد الفصل الاول والثاني والثالث بقلم ساره احمد

أخر الاخبار

روايه حب في انتظار الميلاد الفصل الاول والثاني والثالث بقلم ساره احمد

 دار الروايه المصريه

روايه (حب💘_في انتظار الميلاد) الفصل الاول والثاني والثالث بقلم ساره احمد




الفصل الاول والثاني والثالث 

انتي حامل مني..
انت بتهزر صح يا دكتور

بجدية لا مش بهزر انتي فعلا حامل في طفلي

بصدمه وتعجب انت مجنون انت صح استاذي في الجامعه بس ده ميدقيش الحق في تجاوز حدودك معاي مش كفاية انك ابتزتني وهددتني 

انك تحرمني من اعمال السنة ودخول الامتحان عشان اجاي واقبلك

اياد :اهدي بس يا مليكه عشان تفهمي وشدها من ايدها اقعدي بقي عشان نتفاهم

مليكه: بغضب نتفاهم علي ايه

اياد :ببرود بصي يا مليكه انا هجوزك بس لمده حاملك وهتيجي معاي الصعيد عشان تتعرفي علي اهلي

قدامك لحد بليل فكري وقراري وبعدين اتصلي بيه سلام

ورجع تاني اه علي فكره انتي لسه عذراء زي ما انتي

ماشي وسابها اسيرة الحزن والهم والحيره

وبكت معقول يوم ما يحس بي ويطلب الجواز تبقي كده لا مستحيل

وقامت تجري علي بيتها وفي طريقها اشترت تحليل حمل وحليلت وكانت النتيجه ايجابي

جنت اكتر وبكت مستحيل واتصلت بجني صحبيتها الانتيم

الحقني انا في مصيبه
جني طب انا جاية فورا وبعد نصف ساعه كانت جني عندها

ارتمت في حضنها وبكت
جني بقلق تطبطب عليها بس اهدي واحكي

حكت مليكه كل حاجه 
جني بصدمه مستحيل احنا لازم نروح لدكتوره عشان نفهم

وفعلا رحوا لدكتوره وطلع كل كلام اياد صح

كتابه
حكايه كاتب
 تعرف علي الشخصيات
اياد شخصية بارده لا تظهر مشاعرها بسهوله استاذ تاريخ في كلية الاداب واديب روايات شهير
وسيم ولهو طله ساحره 
عنده 28 سنة كان مرح لطيف بس حصلت حاجه غيرته لجمود والغضب

مليكه عنيده جيدا وشقية وطفولية وصعبه الاقناع بس قلبها ابيض جريئه عندها 18 سنة بتدرس تاريخ في كلية الاداب
جمالها في برئيتها وشجاعيتها

جني عقلانية جيدا وصحبت صحبيتها حالمها تكون مرشده سياحية وزميله مليكه وفي نفس سنها جمالها هادية بس سر جذبيتها في راححت عقلها

نادر ابوها جراح مخ واعصاب ذو شهوره عنده 50سنة

ملاك جميله اوي لدراجه الفيتنه مغروره ومدلعه وانانية وعندهش اخلاق خبيثه خريجه الجامعه الأمريكيه
عندها 23سنة حقوده 

ادريس متهور وعصابي واسهل حاجه عنده مسك المسدس مهندس زراعي وسيم وجذاب شخصية حاده الطباع عنده 29سنة ماسك شركات ومزارع ومصانع العيله

تاج وهلال اخوان كانوا أحباب بس حصلت حاجه فرقتهم هتوضح مع الاحداث

مصطفي الجد طيب القلب عادل زو اخلاق حميده لكنه قوي الشخصية حازم القرار 

حورية مصرواية جميله وحرباية
فريده طيب القلب 
سندس ذكية مهندسه برمجه جمالها في عقيلها هادية منطوية
ايهم وايان لهم ادوار مأثره هتوضح مع الأحداث
________________________

مليكه بانهيار ودموع وشهقاتها تهز الكيان انا مش فاهمه ازي دي حصل هجنن يا جني

تحضنها جني اهدي مش كده الناس هتتلم
مليكه ناس فضحتي هتيبان طب ابوي هقوله ايه دي انا كل دنيته بعد وفاة امي

يارب ساعدني..

جني اهدي وتعالي عندي اهلي مسافرين ومش هيرجعوا غير بعد اسبوع

وفعلا كانوا في بيت جني
جني خدي اشربي اليمون ده عشان تهدي

وبعدين مش انتي بتحبيه من زمان حتي قبل ما يدرس لنا في الكلية من شهر انتي بتحبيه 

من 5سنوات لما كان عندك 12 سنة

ايه المشكله بقي
مليكه بغضب وعناد مشكله اني مستحيل اقبل الاهانة دي حتي لو هجوز الا روحي فيه

انا لازم افهم وفضلت ترن بس هو مردش فرحتله

جني استني يا مجنونة
مليكه ده مش هنا طيب وكتبت رساله انا مش هجوزك

وروحت البيت

في المساء
جني بغضب كده يا مليكه مبرديش عليه وايه الهبل ده

قبل ان تنطق مليكه يخبط باب اوضتها

تمسح مليكه دموعها وبتماسك اتفضل يا بابا

نادر الاب بمكر انا عارف بتتودوده في ايه

تصفر مليكه وتتوتر بابا انا...انا
وكان قلبها هيقف من الخوف

نادر يبتسم اهدي يا حبي
مليكه بفضول ايه الا في ايدك ده

نادر بخبث شبسي ده فستان فرحك يا موكي

تقترب مليكه ايه فرحي
نادر اصل

مليكه بغضب ونرفزه اصل ايه يا حج..

يكتم نادر ضحكته اصل انا..
مليكه بقلق شكلك مش مريحني..

لم يستطيع نادر كتم ضحكته 
فجنت مليكه وصدمه جني انا مش فاهمه حد فاهم

ويقاطعهم صوت اجش انا افهمك يا جني

بصوا نحيت الصوت وتنحوا 

اياد ببرود ومكر مالكوا متنحين كده ليه 
مليكه بغضب تمسكه من ايده انت بتهبب ايه هنا

اياد يشدها نحوه ويبصلها ويضحك حد يسأل جوزه ايه الا جابه مش عيب كده

مليكه بتوتر جوز مين؟

يحط ايده علي وسطها انتي يا حبي

جني وحيات امك وده ازي
يبصلها اياد بغضب فتبلع ريقها

يقعد اياد علي السرير ويشد مليكه الا مش هنا خالص

اياد ببرود عمي خد جني واطلع بره فهمها لحد ما فوق بنتك

نادر بضحك حاضر وشد جني وطلع

مليكه بغضب هستري تمسك في قميصه وده بقي اسمه ايه مسلسل هندي ولا تركي

اياد يجذبها فوقه ويضمها من خصرها بقوة وببسمه ساخره

مش عيب تبقي حامل في ابني ومش عايزه تتجوزني ومش عيب برده تبقي هتموتي فيه وتخلي عنادك ده يدمرك

تنصدم مليكه وترتبك

وتحمر خجلا
اياد شوفتي مش عارفه تردي
مليكه بعناد تحاول تسحب نفسها من بين ايده
كدب مش بحبك انت مغرور وبعدين جوزي ازي بقي

اياد دي حكاية طويله
يتبع
حب💘_في انتظار الميلاد
بقلم ساره احمد 

الثاني 

بصي يا موكي..
تتغاظ مليكه اكتر انت بارد سبني بقي ايه موكي دي

اياد ببسمه خبيثه يعني انتي مش نفسك تبقي فوقي كده ايام

تحمر مليكه خجلا وتبريبش وتتوتر انا انا..
اياد ببرود انتي ايه
مليكه اه يا قلبي هتقف من كتر الخفقان انهد بقي اه نفسي ابوسك وارتمي في حضنك بس لا لا اجمدي كده يا موكي

اياد ايه يا بنتي سرحتي في بوسه وانك عايزه تنامي في حضني

مليكه ببراءه وغباء هو انت بتقرأ افكاري
اياد شوفتي
مليكه تمسك نفسها سبني بقي

اياد طيب وسبها
مليكه بربكه انت فعلا سافل انا مجوزتكش

اياد ينعدل وببرود طبع جوزك فكره من اسبوع كده اما هزقتك وبهدلتك في المدرج في الكلية

تتعفرت مليكه اول ما تفتكر الا حصل

ودمعه اه فكره وقتها زعقتلي عشان اتكلمت في محاضرتك مع جني
وثومتني يا اما اتنازل عن رئيسة اتحاد الطلاب او

تحرمني من دخول الامتحان فروحت مكتبك ومضيت التنازل وانا مش شايفه قدامي من كتر العياط

والغيظ وكان بابا هناك واتنين من اصحابه

ههههه اياد كان هيموت من الضحك علي شكلها الطفولي

يقرب منها يا موكي انتي مضيتي علي قسيمه جوازنا يا حلوة

ومسكها من خدها

وباباكي كان عارف وكان يوم ميلادك

تصرخ مليكه بابا
كتابه
حكايه كاتب

باباااا انت يا حج وفضلت تصرخ وتهبد برجلها في الأرض

وتتشال وتتهبد من الغضب

اياد يشيلها من وسطها ويرفعها عن الارض
ها هتسكتي ولا

مليكه لا لا مش ساكته بابا
يدخل نادر وجني

وبخضه ايه فيه ايه؛

مليكه بغضب بقي يا حج نادر  لوح التلج ده جوزييي

نادر بضحك ايواه صح انا جوزتك ليه عشان انتي رفضه كل عريس بيتقدملك وبعدين ده ابني اعز
صحابي

تتنرفز مليكه يعني بدبسني يا بابا

وفضلت تفرفص من اياد
يهمس في ودينها اسكتي عشان البيبي ولا

تبصله بعناد وتحدي ايعمل الا تعمله نزلني

فنزلها وجرت علي ابوها 
فيحضنها ويهمسلها ببسمه شريرا

وبعدين مش ده الا رسماه ومليه بي اوضتك

تحبي اقولله
ترتبك وتتوتر انا انا انا
اياد بمكر انتي ايه

انا رايحه البس الفستان

وسحبت جني معاها الا فضلت تضحك علي شكلها

ودخلت وهبدت الباب ورها

اياد بجدية انت برده مش عايز تقولها
نادر ببسمه حزينة مش هقدر اوجعها 

سبها لوقتها ومسك ايده وبنظره ثقه مليكه امانة بين ايدك عشان كده انا جوزتهالك بسرعه دي عشان مفيش وقت

اياد بثقه اطمئن موكي امانة في ايدي

تطلع مليكه لبسه فستان فرحها وكأنها حورية

من الجنة
يتنح اياد ويشعر بكهربي تسير في جسده

هو انتي لسه صحيه منمتيش ليه..

مليكه بدموع ووجع تصرخ في وشه انت ايه لوح تلج مش بتحس

اياد ببرود وهو يخلع الجاكت ويرميه علي السرير هو حصل ايه..

تقترب منه مليكه وبوجع وقهر انت ابرد انسان انا شوفته في حياتي انا بكرهك بعد ما حبيتك

من ساعه قلبي ما اتنيل وحبك وانا بتعذب

يخرج اياد عن هدوئه ويشيدها من كتفها وبغضب وصوت اخش انتي عايزه ايه من الاخر

مليكه تصرخ مره واحده اه بطني وسقطت ارضا 

يفوق اياد من سكره وبخضه يصرخ مليكه

فوقي انا اسف مليكه متسبنيش مليكه

يشيلها ويجري بيها وهو بيبكي ويصرخ خرج كل الا في القصر علي صريخ اياد

ادريس بخوف انت عملت فيها ايه

يلا علي المستشفي

وبعد ساعه
اياد يبكي وبيدعي ربه وهو ساجد وادريس رايح جاي اقدام العمليات

والجميع بيصلوا ويدعوا الا ملك التي تتمني موتها

يخرج ايان 
ادريس يمسكه بلهفه مليكه ازيها ويلحقه اياد

يتنفس ايان بخير بس ربنا يستر عليها

مصطفي جد اياد والتوأم ازيهم
ايان اطمئني يا جدي بخير صبيان زي القمر

وبعد شوية يدخل اياد الاوضه ويبكي علي حال مليكه التي ترقد بين الحياة والموت 

ويفتكر يوم فرحهم والا حصل

مليكه بعيناد لا مش دخله غير

يتبع
#حب_💘في_انتظار_الميلاد
رايكم

الثالث

اياد يا موكي بطلي شغل العيال ده وبلاش عيناد الناس هتصحي

مليكه بعناد كا العاده قعدت علي الارض وكشرت زي العيال مش قايمه ولا دخله غير اما..

تفهمني انا حامل ازي وايه السر الا بينك انت وبابا وانا فين وليه جنتني في قنا في نص الليل هيه يلا

ينفخ اياد ويلعب في شعره دي طريقته اما يتنرفز وبستسلم قعد جنبها

وبخبث عايزه تعرفي ازي الناس بتحمل حاضر هوبا وراح شيلها

وهي تصرخ نزلي واياد يضحك واطي حسك هتفضحنا اباي عليكي

تضحك مليكه ما انت حلو اهو وفي ثانية تاهت في عينه ولف ايدها حولين رقبته

وبدلع اباي عليك انت دوبتني

اياد بخبث لسه برده مصممه تعرفي الحمل بيحصل ازي..

مليكه تفهم قصده لا ونبي نزلني

وفجأه تنور المصابيح وفي ناس نازلت من اوضها والدهش عنوانهم

تتغير ملامح اياد اول ما شاف فتاة وقفه وبتبصله بشماته

أحب اعرفك علي عيلتي
ده مصطفي عمران جدي
وده بوي تاج 
ودي اماي فريده
ودي مرات ابوي حورية

والا جنبيها ده اخوي ادريس ابنها
وده عمي هلال ودي مراته قمر وخالتي 
اما دي سندس بنت عمي هلال

ووقف قدام تلك الفتاة وبوجع ظاهر في نبره صوته ونظرته دي دي مدام ملاك بنت عمي مش اكده
وبغضب يشدها من ايدها

يجن ادريس اول ما اياد مسك ايدها بس هي فضلت بصله بتحدي وغرور

وبتمثيل الحقني يا ادريس يسحب ادريس مسدسه ويحطه في راس اياد

وبغضب لو قربت من مراتي تاني هبندقك

يضحك اياد مراتك انت واطي مش النهارده كان فرحك

بس تدخل مليكه وبخوف وقوة تشد المسدس من ايدينا ادريس

وتقف في النص وبتحدي وغضب محدش يلمس شعره من جوزي واسكتله

تعجب الجميع مما فعلته فهي صغيره الحجم والسن بس قلبها شجاعه

يسحبها اياد في حضنه بلهفه غريبه مش عارف يفسرها

ادريس يرفع حاجبه ونظره الاعجاب ظاهر
منيحه وجريئه خساره فيك

قبل ان ينطق اي حد يصرخ الجد بحزم اباي عليكم ما فيه احترام لكبير هنا

ادريس خد مارتك وخش اوضتك

ادريس بنظرات مشتعله امرك يا جدي

بس ملاك تحترق من داخلها

الجد يبتسم اهلا بيكي يا بنتي والله حبيتك

تضحك مليكه وتجري وتحضن الجد وانا كمان يا جدي

مليكه اسرت قلوبهم جميعا

تاج بمكر وحب ايه رايك يا موكي في ولدي زين صوح

تنكسف مليكه زين يا عمي
فريده من دلوقتي انتي بنتي وحضنيتها

بس تشعر مليكه بدوار وقبل ان تسقط يلتقتها اياد

الكل بخضه واه مالها اياد وهو شايلها اصلها حامل

مصطفي مبارك يا ولادي يلا عشان تستريح 

العنيده_وذكري_قلب_عاشق

فضلت تصرخ وتضرب فيه نزلي يا لوح التلج

واياد بيضحك ونزلها علي السرير يا شيخه انهدي بقي

وسابها ودخل الحمام
مليكه صرخت بغضب انت يا لوح التلج انت يا زفت

وهبدت علي باب الحمام اياد افتح

افتح يا جبان وقولي الحمل ده حصل ازاي يلا...

يفتح اياد بغضب ودون كلام يشلها ويحطها علي السرير ويثبت ايدها
وهو فوقها انتي عايزه تعرفي الحمل بيحصل ازاي حاضر

وباسها في البداية قومت بس استسلامت ليه ونزع عنها فستانها وووو...

في الصباح

يصحي اياد علي صوت كركبه
وخبط
بصوت ناعس بتهببي ايه علي الصبح

مليكه بعصبيه ونرفزه انا مشيه من هنا مستحيل استني معاك بعد الا حصل امبارح انت حقير

وسحبت الشنطه ولسه هتفتح الباب فلقيت الا شدها من ايدها 

وببرود علي فين
مليكه بتوتر وربكه ابعد عني

انت حيوان،
يسحبها اياد علي السرير وهي فوقها بس انتي استمتعتي امبارح والا مكنتيش جريتيني

وكنتي جامده 

تحمر خجلا انت انت سافل سبني بقي

يسحبها اياد لتصبح تحته وبنظره شهوة متجي نكرر سفاله امبارح ومسك ايدها بقوة وباسها

بس هي زقته وطلعت تجري

بره الاوضه وتبكي فجري ورها اياد

بس كانت اختفت
واثناء بحثه يصطدم بملاك... فيسقطاه ارضا
يتبع
#حب💘في انتظار الميلاد
بقلم ساره احمد.
تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -