روايه ملاكي الحارس الحلقه الخامسه بقلم ندى محمود صابر

أخر الاخبار

روايه ملاكي الحارس الحلقه الخامسه بقلم ندى محمود صابر

روايه ملاكي الحارس الحلقه الخامسه بقلم ندى محمود صابر



 البارت الخامس 

= يا اما تتجوزيني دلوقتي يا اما مش هتشوفي مامتك تاني وانا لما بقول حاجه بنفذها يا نور ! 

نور اتصدمت من الموقف الي هي اتحطت فيه 

= بتفكري ف ايه يا نور !! مامتك مش مهمه عندك يعني ؟ طب خلاص 

مسك موبايله و كان بيتصل بحد و الشخص دا رد بسرعه 

= ايوه يا كامل .. خلصو علي الحاجه الي معاكم 

نور مسكت ايده 

-لا لا خلاص انا موافقه اتجوزك اهو 

= طب خلاص يا كامل متعملش حاجه 

وقفل المكالمه 

نور قعدت عالكرسي و مروان نزل يجيب مدير الفندق عشان يكون الوكيل بتاعها 

و اتكتب الكتاب 

'بارك الله لكما و جمع بينكما علي خير ' 

المأذون قال الجمله دي من هنا و مروان شد نور من دراعها وكان خارج بيها من الفندق 

فلتت دراعها من ايده و وقفت مكانها 

-ماما فين 

= فالبيت عندي … يلا بقا هنروح علي بيتنا .. عشان تشوفي مامتك و عشان خلاص احنا متجوزين ف اكيد مش هنبقا فبيوت منفصله 

هنا نور بدأت تعيط .. بدل حضن كتب الكتاب بيشدها من ايدها بالغصب دا غير انه جواز بالاجبار 

قرب منها ومسحلها دموعها 

= عارف ان مكنش ينفع نتجوز بالطريقه دي بس انا كنت خايف تضيعي مني 

زقته بعيد عنها 

-انت خسرتني من زمان اصلا .. قبل م اروح معاك البيت عندي شرطين الاول 

= مع انك مش فحاله تخليكي تتشرطي اصلا بس اتفضلي 

-اول شرط اننا هنتطلق بعد شهرين و تاني شرط مش هتقول لحد خالص اننا متجوزين غير ماما طبعا .. و طبعا مازن من ضمن الناس دي .. لو عرف اننا متجوزين هخلعك فالمحكمه ف الاحسن تلتزم بشروطي و نتطلق بهدوء بعد شهرين 

مروان لما جابت سيره مازن غار جامد و اتعصب .. معني انها حطته ضمن شروطها يبقا هي بتحب مازن فعلا 

= هستناكي فالعربيه 

ومشي و سابها فالفندق و استناها فالعربيه .. كان بيحاول يتحكم ف غضبه لغايه لما تركب العربيه 

طول الطريق محدش فيهم نطق بكلمه و نور بعتت رساله لمازن تقوله فيها ان مامتها مش عايزاها تتخطب النهارده و هي طبعا اكيد هتسمع كلام مامتها .. و مازن شاف رسالتها ف لحظتها .. رغم انه مصدقش الحجه دي بس قالها تمام ولا يهمك .. اكيد مش هيقولها لا تعالي الخطوبه بردو و نتخطب بالعافيه 

وصلو عند قصر كبير 

= يلا انزلي 

-هنا !! 

= ايوه 

-دا بيتك !! 

= اه مستغربه ليه .. مش قولتلك درست برا مصر و جيت هنا اشتغلت ؟ طبعا بفضل ذكائي و مهارتي فالشغل بقيت رجل اعمال غني ف فتره قصيره 

-هستناك جوا 

و دخلت القصر قبله .. الباب كان مفتوح اصلا عشان الخدامه كانت عارفه انه جاي بعد كام دقيقه 

-فين ماما 

مروان اخدها عند اوضه كبيره وجميله و فتحلها الباب 

الام جريت علي بنتها وحضنتها اول لما شافتها 

بخوف -عملك حاجه يا ماما ؟! 

ب استغراب * يعملي ايه يبنتي .. دا انا اتعاملت احسن معامله بس معرفش ليه جايبيني هنا و كنت قلقانه اوي عليكي 

= مازن كان مخطط يتجوزك فالخطوبه يعني كان متفق مع مأذون و كان مخطط هيعرض عليكي الجواز فالخطوبه وطبعا مش هترفضيه قدام الناس دي كلها 

بزعيق -انت كداب !! مازن بيحبني ولا يمكن يفكر ف الي انت بتقوله دا و بعدين انت عرفت منين اصلا .. 

= مش كداب يا نور .. امبارح لما معرفتش اكلمك بالليل خليت حد من رجالتي يراقبك وانا كنت براقبك .. وهو الي شافه بيتفق مع المأذون و بيخطط لكل حاجه 

-وانا لا يمكن هصدق كلامك دا .. انت طبعا عايز تبينه وحش زيك صح .. قلت طالما انا وحش هبين مازن وحش كمان 

= صدقي او متصدقيش براحتك .. بصي يا حاجه .. انا اتجوزت بنتك من شويه و هتعيشو معايا هنا ف خدي راحتك 

وشد نور من ايدها وخرجو من الاوضه وقفلو الباب 

= تعالي عشان اوريكي اوضتك 

مشيت وراه و وقف قدام اوضه 

= دي اوضتك 

دخلت الاوضه وهي مستغربه .. الاوضه كلها لونها اسود وباين عليها اوضه راجل 

لسا هتلتفت ليه و شافته و هو بيقفل الباب بتاع الاوضه

-انت بتعمل ايه !! قفلت الباب ليه ! 

= اظن انك محطتيش شرط اني مقربش منك

-انا محطتش شرط زي دا لان المفروض دا بديهي .. انت متجوزني غصب ف اكيد مش عايزاك تقرب مني 

= وانا مش هلتزم ب النقطه دي طالما محطتهاش فشروطك .. كفايه اني وافقت علي شروطك وهنفذها 

كان بيقرب منها وهي ترجع لورا .. هو يقرب وهي ترجع لورا لغايه لما وقعت عالسرير ( كان السرير وراها وهي بتتراجع ل ورا ) 

حطت كف ايدها علي وشها من الخوف 

بس بعدها بكام ثانيه بعدت ايدها عن وشها عشان تشوفه راح فين .. 

كان قاعد عالكرسي وهو بيتنهد 

= مش انا الي المس واحده غصب عنها يا نور .. متقلقيش مش هقرب منك غصب عنك  

يتبع 

حبيتو مازن ولا مروان ؟ ف صف انهي واحد فيهم وتفتكرو ايه الي هيحصل ؟ ليه قبل بشرط نور ان جوازهم يكون شهرين بس ؟! 

و طبعا مستنيه رأيكم بفارغ الصبر ♥️ واسفه اني منزلتش بارت امبارح بس كان عندي ظروف صعبه ف لسا فايقه النهارده 

#ملاكي_الحارس

شاهد 👈(الحلقه السادسه)


تعليقات
تعليق واحد
إرسال تعليق
  • Unknown
    Unknown 24 ديسمبر 2021 في 2:06 ص

    جمييييييلة جدا وأنا مع مروان لإنه يحبها بصدق ولا أعتقد إن مازن يحبها هو حقيقي معجب بها ولإنها كانت رافضاه وهو شئ كبير بالنسبة له يعني هو شاب لا يرفض من حيث مستواه مركزه

    إرسال ردحذف



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -