روايه عشقت زين الرجال الحلقه الحادي عشر بقلم ضحى ابراهيم

أخر الاخبار

روايه عشقت زين الرجال الحلقه الحادي عشر بقلم ضحى ابراهيم

روايه عشقت زين الرجال الحلقه الحادي عشر بقلم ضحى ابراهيم

🌸 عشقت زين الرجال 🌸


البارت الحادي عشر 


......................


بعد ما زين خرج دخلت فريحه ولقت ضحي منهاره من العياط 

- اهدي يا ضحي زين اتعصب لما شاف مازن وانتي عارفه انه بيغير عليكي 


- اخوكي بيغير انتي شايفه كده يا فريحه اخوكي فاكر اني قولت لمازن يتقدملي هتقوليلي بردو غيره ولا شك 


- صدقيني غيره وكمان انتي عارفه انه عصبي 


- طب وانا هافضل عايشه كدا لامتي اخوكي عايز يمنعني اني اخرج اصلا انا لحد امتا هافضل متخبيه من الناس انا مش عارفه انتو بتعملوا فيا ليه كدا ليه 


- اهدي يا بنتي ضحى ضحي ردي عليا يا جدييييييي يا حازم يا جديييي يا زييييييييييين حد يرد الحقوني 


طلع زين وحازم وجدهم جري علي الاوضه بس لما زين شاف ضحي بشعرها منع ان حد يدخل وهو دخل 


- فريحه هاتي اي برفيوم بسرعه 


جابت فريحه برفيوم وصحيت ضحي بس مش قادره تاخد نفسها وايديها متشنجه لبسها زين الطرحه وراح علي المستشفي خدت جلسه اكسجين 


- هااا يا دكتور طمني 


- هي جتلها الحاله دي كام مره 


ردت فريحه


- كتير يا دكتور من وهي صغيره لما حد بيدايقها 


- واضح ان في حاجه دايقتها احنا عملنلها جلسه اكسجين وهي كويسه دلوقتي تقدروا تروحوا بيها بس حاولوا تبعدوا عنها اي حاجه تعصبها عشان غلط عليها 


- حاضر يا دكتور 


روح زين هو ضحي البيت وطلعها علي اوضتها 


- ضحي انا اسف مكنش قصدي بس الدم غلي في عروقي فكره ان حد يبصلك بس بتموتني انتي ليا انا وبس 


ردت ضحي بعياط


- طب وانا ذنبي اي يا زين انا حبيتك انت وعمري ما فكرت في حد غيرك انتي شكيت فيا انهارده واتهمتني يا زين انا بحبك بس لو حبي ليك هيخليك تمنعني عن الخروج وحريتي فاسفه مش محتاجه حبك واتمني تفهم كدا 


- يعني انا حبي مش فارق معاكي 


- انا مقولتش كدا انا قولت لو حبك ليا هيقيد حريتي مش عايزاه انتي لو بتحبني فعلا مش هتجرحني او تشك فيا انا عمري ما هجرحك عشان انت انا انا بحبك لدرجه اني ممكن اضحي بعمري كله عشانك ليه انت بتجرحني 


- انا مش بجرحك انا بحبك وبغير عليكي حتي من جدي يا ضحي انتي حياتي انا من اول ما شوفتك وانتي سحراني بعنيكي بطفولتك وضحكتك اللي بتسحرني 


"وعيونك فيها اي غير راحه وامان وسعاده بالجألهم لما الدنيا تيجي عليا الكل فاكر ان سواد عيونك عتمه بس اللي يركز هيلاقي النور حياتي كانت عبارة عن ارض بور جيتي انتي يا صبيه بقت عباره عن بحور موجتها هاديه بتريح الاعصاب ولمعه عيونك بتدفيني وبتحتويني في الوقت اللي بكون فيه منهار وفي النهايه بقولك عشقت عنيكي يا صبيه وراحت دمعتي من عنيا وبقيت عاشق للعيون السود  ♥


#ضحي ابراهيم ♡"


- انا اسف يا ستي وهحاول علي قد ما اقدر اني اسعدك وافرحك عشان انتي ليا وبس 


- وانا بحبك اوووي وربي اللي يعلم 


خلص اليوم بما فيه 


تاني يوم 


- ضحضوحه قومي جدي حدد معاد كتب كتابي انا وحازم بعد اسبوع يلا عشان نشتري شويه تجهيزات


- بجد فرحتلك والله طب هو فين زين 


- قام راح الشركه بدري 


- طب هاقوم اصلي والبس ونروح 


- زين هايجي معانا هو جاي في الطريق 


- بجد ماشي يلا روحي اجهزي عمال ما البس 


نزلوا تحت


- صباح الفل والياسمين علي احلي جدو في الدنيا 


- تعالي يا بكاشه جلجتيني عليكي امبارح يا بتي 


- انا كويسه يا جدو متقلقش عليا


- عامله اي انتي وزين متزعليش منه انتي عارفه زين الرجال دمه حامي شويه 


- عارفه يا جدو وبحاول اتأقلم 


- طول عمرك عاجله يا حبيبة جدك انا حددت معاد كتب كتاب فريحه وحازم وفرحك انتي وزين


#ضحي ابراهيم 


كنت هكمل واكتب في البارت دا بس لقيتكو عايزنها تنزل دلوقتي 

التفاعل بتاع البارت اللي فات قل شجعوني في البارت دا وقولولي اطول فيها ولا اخلصها البارت الجاي


شاهد 👈 (الحلقه الثانيه عشر)


تعليقات
تعليقان (2)
إرسال تعليق
  • غير معرف 6 مايو 2022 في 3:49 م

    جميله روايتك

    إرسال ردحذف
    • غير معرف 8 مايو 2022 في 5:55 م

      جميلة جدا كملى

      إرسال ردحذف



      وضع القراءة :
      حجم الخط
      +
      16
      -
      تباعد السطور
      +
      2
      -