روايه المغرور والدلوعه الحلقه التاسعه بقلم ميرو محمد

أخر الاخبار

روايه المغرور والدلوعه الحلقه التاسعه بقلم ميرو محمد

روايه المغرور والدلوعه الحلقه التاسعه بقلم ميرو محمد



 #البارت_التاسع


#المغرور_والدلوعه

#بقلمي ميرو محمد *اقسم بالله لو شوفت أن حد سرقها ومحطش اسمي منا منزله تاني واعتبرو الروايه خلصت*

*تنسوش التفاعل ياقمرات . والناس البتدعمني شكرا جدا*


بسنت : الحقوووووني صقرررررررر عميييييييييي حد يلحقني .

جري صقر والكل عندما سمعو الصوت . دخل صقر والجميع الي الغرفه .

صقر : اول مشافها وكانت لابسه بچامه قصيره جدا قال بغيره : كله براااااا براااااا.

خرج الجميع وظل صقر ومحمود وبسنت . حمل صقر حياه علي ايدو . ونايمها علي السرير . ثم قال .

صقر : عمي قول لحسام يرن علي الدكتوره . 

محمود : ماشي يابني . ثم خرج محمود إلي الخارج حتي يخبر حسام . وصقر جلس بجانبها وهو قلق جدا عليها .

صقر : قومي ياحبيبتي متقلقنيش عليكي . ولاكن لا حياه لمن تنادي .

كانت حياه في عالم تاني .

بعد قليل وصلت الدكتوره . ودخلت غرفة حياه .

الدكتوره : وسعو كده . ثم كشفت علي حياه وقالت .

الدكتوره : حد يجبلي الأدوية دي بسرعه . محمود اخد ورقة الأدوية وطلع يجري يجبهم .

صقر : هي مالها يادكتوره .

الدكتوره : المريضه عندها السكر .

صقر بصدمه : نعم بتقولي ايه .

الدكتوره : والله يافندم دا الحصل .

صقر : ودا جالها ازاي .

الدكتوره : وراثه أو ممكن نتيجة زعل جامد .

صقر وهو يلوم نفسه ويقول : كل دا بسببي😔😔 .

بسنت : لاء ياابيه ربنا عاوز كده 🥺

بعد قليل وصل محمود ومع الأدوية . اخدتهم الدكتوره وعملت اللازم . ثم قالت .

الدكتوره : لازم تظبط اكلها بعد كده ولازم تعمل تمارين رياضيه كل يوم وتاخد الدوا في معادو عشان ميحصلهاش حاجه .

محمود : هي عندها ايه يادكتوره .

الدكتوره : للاءسف كانت هتدخل في غيبوبة سكر بس الحمدلله انكم لحقتوها .

محمود بصدمه : يعني بنتي عندها السكر


#بقلمي_ميرو_محمد


ذهبت الدكتوره . وظل صقر ومحمود وبسنت بجانب حياه بحزن .

صقر : روحي يابسنت قولي ليهم  يجهزو اكل عشان حياه اول متقوم تاكل .

محمود : لاء يابنتي خليكي بنتي هتقوم واخدها وامشي .

صقر : في اي ياعمي كل متكلم تقول همشي. ياعمي حياه محتاجنا كلنا عشان نفسيتها تكون حلوه . مش تروح تقعدها في بيت لوحدها .

محمود مسك دماغو وقال : خلاص مبقاش فيا دماغ افكر في حاجه غير راحت بنتي .

بسنت : يبقا خليها ياعمي وسطنا واوعدك محدش هيزعلها تاني .

صقر : انا المسؤل لو حصلها حاجه ياعمي.....

محمود : انا مش هقدر احكلها حاجه .

صقر: سبها عليا وانا هحكلها .....


#بقلمي_ميرو_محمد


وبعد قليل من الوقت قامت حياه .

صقر : ايه يا شيخه كل دا نوم .

حياه : انا معرفش ايه الحصل .

قام محمود وطبع بو.سه علي رأسها وقالها الف سلامه ..

حياه بابتسامه : الله يسلمك يابابي .

بسنت : ايوه كده خلينا نشوف ابتسامتك العسل دي ياحياه خلي الشمس تطلع .

حياه : ربنا يخليكي ليا يابسبوسه .

صقر : طب يلا قومي اجهزي عشان ننزل نفطر وهاخدك مشور تحفه .

بسنت : وانا ونبي خدوني معاكم .

صقر : بس كده عيوني .

ابتسمت بسنت وحياه . وقامت حياه لبست بنطلون جينز وتشرت اسود ورفعة شعرها وكانت قمر اوي .

وبسنت كمان لبست وجهزت . وطبعا نزلو الي أسفل .


الكل متجمع علي السفره .


عامر : الف سلامه عليكي يا حياه .

حياه : الله يسلمك ياعمو .

هاله : اقعدي ياحبيبتي افطرو يلا .

جلست حياه بجانب بسنت وصقر بجانب حسام .

حسام : اومال ايه الشيكه دي .

حياه : اصل صقر هيخرجنا انا وبسنت .

نسرين : الله وانا عاوزا اخرج ياصقر واتفرج علي الصعيد .

بسنت : ابقي خلي حسام يفرجك احنا هنخرج احنا بس .

هاله : بس يابنت . صقر خد نسرين وحنين وساره وكمان حسام يروح معاكم عشان يكون معاك .


( الوليه فاكرا  خروجة العيد  هي 😂)


صقر : معلش ياامي مره تانيه اخدهم .

نسرين : لاء انا عاوزا اروح معاك المره دي .

عامر : خلاص يابني خدهم وخلاص وكمان زياد هيروح معاكم روحو اتمشو ولا كلو حاجه وتعالو .

صقر : ماشي ياحج خلصو واجهزو ....


ثم وجه كلامه لحياه .

صقر : حياه البسي حاجه مشوفش ضفرك فيها .

حياه بابتسامه : حاضر . ابتسم ايضا صقر لها .

ساره : شكلنا قاعدين مع روميو وچوليت .

حنين : اصبري واتفرجي الهيحصل في الخروجه ههههه وضحكت بخب ث.

ساره : فعلا انتي شايفه نسرين بتبص ازاي لحياه .

حنين : طب كويس انك ختي بالك . احنا مش هنعمل حاجه خلينا نتفرج بس .

هاله : تعالي احنا بقا يازينب هانم نشرب القهوه بتاعتنا في الجنينه .

زينب : ياريت يلا بينا .

قامت زينب وهاله وعامر وماهر .الي الجنينه .

محمود : صقر مش هوصيك علي حياه .

صقر : متقلقش ياعمي حياه هنا وشاور علي قلبه .

محمود : ربنا يحميك يابني . ثم ذهب إلي المكتب بتاعو .


#بقلمي_ميرو_محمد


بعد قليل الكل جهز . وركبو العربيات  .

حياه وبسنت مع صقر .

ونسرين مع اخوها زياد .

وساره وحنين مع حسام . ثم ذهبو كلهم الي المول الاول .

صقر : استنو هنا هقابل صاحبي وهاجي .

حسام : اوعي تقول حازم رجع .

صقر : صح هروح أقبلو وجيبو واجي هو برا المول . حسام خلي بالك من الكل انت وزياد .

زياد وهو ينظر لحياه : متقلقش في عنينا .

صقر بغيره : حياه تعالي معايا .

حياه : لاء ياصقر مش قادره امشي والله تعبت .

صقر وهو ياتفاهم الأمر . اخذ حسام علي جنب .

صقر: حسام خلي بالك من حياه ومتخليش زياد قريب منها .

حسام باستغراب : ليه في اي .

صقر : نظراتو مش طبيعيه .

حسام : قولتلي . متقلقش سيب الموضوع عليا . 

صقر : جدع.  ثم ذهب إلي حازم .


في فيلة عائلة الهلالي ....

هاله : بقولك ايه يازينب هانم .

زينب : اتفضلي ياحبيبتي خير .

هاله : انا كنت عاوزا نسرين لصقر ابني .

عامر : وانا كنت ليسه هقول لماهر بيه . ايه رائيك بقا ياماهر بيه .

ماهر : وانا هلاقي احسن من صقر لبنتي .

زينب : ياحبيبتي نسرين بنتك واحنا هنلاقي احسن منكم فين .

هاله : تسلمي ياأم لسان عسل .

عامر : علي خيرت الله لما يجو الولاد نشوفهم ويحدود معاد الخطوبه .


(يحزني علي الهيحصل البارت الجاي استنوني بقا 😂 اتفاعلو عشان انزلكم الجديد )

#تفااااااااعل بقا 😂 الجاي تحفه وربي 🤭

شاهد 👈 (الحلقه العاشره)


تعليقات
تعليقان (2)
إرسال تعليق
  • Unknown
    Unknown 1 يناير 2022 في 8:37 م

    كمليييي بليززز

    إرسال ردحذف
    • Mogawish
      Mogawish 1 يناير 2022 في 9:10 م

      الباقى بسرعة

      إرسال ردحذف



      وضع القراءة :
      حجم الخط
      +
      16
      -
      تباعد السطور
      +
      2
      -