رواية انا لست ضعيف الحلقه الخامسه عشر للكاتبه هبه احمد

أخر الاخبار

رواية انا لست ضعيف الحلقه الخامسه عشر للكاتبه هبه احمد

 دار الرواية المصرية


رواية / انا لست ضعيف      

 الفصل ( 15 )
======******

جاسر / انا مسافر بعد بكرة فرنسا وهاستقر هناك 

سهام / طب وانا 

جاسر عوز اقولك انى اتزوجت من شهر وعشرين يوم 

سهام / انت بتقول اية طب وانا

جاسر وافقى على العريس اللى متقدملك انا مستحيل اتجوزجعلى مرأتى 

سهام / بس كدة خيانة 

جاسر / انا عمرى موعدتك بشيئ ولا قولت ليكى كلمة تخلينى خاين 

سهام / بس انا بحبك 

جاسر / وانا مبحبش ولا هاحب غير مرأتى

سهام / دة اخر كلام 

جاسر / ياريت تفكرى فى نفسك وحياتك انا ضميرى
 مسامحش لية اسيبك من غير ماتفهمى انتى اية بالنسبة لية 

سهام / انت دبحتنى حرام عليك

جاسر/ انا كنت بعتبرك زميلة دراسة واختى مش مسؤلة عن تفكيرك 

سهام / اوكية بس لية طلب عندك 

جاسر / تحت امرك اطلبى 

سهام / تحضر شبكتى وكتب كتابى 

جاسر / من عنية يااجمل اخت وقام باس دماغها 

سهام / مرأتك حلوة 

جاسر ايوة انت اكيد عارفها السكرتيرة بتاعتى 

سهام / بصوت عالى نسبيأ شهد 

جاسر / ايوة هى عقبالك

سهام / سلم عليها وبارك ليها 

جاسر/ حاضر لما الاقيها 

سهام / لية هى راحت فين 

جاسر / مع الاسف بغبائى وقسوتى خليها سابت البيت ومشت ومن ساعتها بدور عليها مش لاقيها 

سهام / يااااااااةةةةااا دانت بحر مليان هموم ربنا معاك على فكرة انا بعتبرك زى تامر اخويا مش اكتر من كدة

جاسر/ ادعيلى بالله عليكى هامشى خلى بالك من نفسك وافرحى على اد ماتقدرى

سهام / حاضر مع السلامة

جاسر / الله يسلمك الف مبروك وشاور لخالد جة هو وتامر 

تامر / اشكرك جاسر 

جاسر / خد اختك فى حضنك واقعد اتكلم معاها حاسسها باهتمامك 

تامر / حاضر 

جاسر / يلا ياخالد 

خالد/ عوز اكل مليش دعوة 

جاسر / تعالى ناخد اى حاجة ونتغدا مع ماماتك 

خالد / نأخد سمك مشوى

نطيييييرررررر عند شهد 
***********************

شهد /معلش ياماما تعباكى معايا

الحاجة نبيلة/ ولايهمك حبيبتى ربنا يكملك على خير 

شهد / اللهم امين بقولك اية رأيك فى اسطى ماهر

 الحاجة نبيلة/ والله ماهر ابن حلال وعندة شقتة جاهزة

شيماء /خدى منى ياخالتش

الحاجة نبيلة / هاتى ارفعى شوية كمان

شيماء / ازبك يامزة لاقيتى كام عيل ولا مش حامل ودى تهيئات هههههه 

رحمة / لية هى ارنبة ادامك

شهد/حامل فى عبدة

شيماء / حلفتينى بالغالى

اسطى ماهر / هنزل اجيب اكل واجى 

شيماء / اجاى معاك 

الحاجة نبيلة / لا انزلى يارحمة معاه

شهد اتهدى ابت

شيماء / حاضر ياام عتربس 

شهد حطط ايدها على بطنها وقالت امشى ابنى اسمة ادم 

شيماء / طب لو بنت 

شهد / تبقى فرحة 

شيماء / بأذن الله هتجيبى توأم ادم وفرحة 

شهد/ اللى يجيبة ربنا كله حلو

الحاجة نبيلة / عوزين نروح نستلم البطاقة ياشهد 

شهد /ماشي ياماما هى طلعت 

الحاجة نبيلة /صاحبة شهد لسه متصلة قايلة ليه  

شيماء / السجل قريب من هنا تعالى نروح نجيبها وناجى 

الحاجة نبيلة / طيب روحوا وانا هاكلمها تخلصك بسرعة 

شهد /ماشي يلا قدامى 

شيماء /بس الاكل هيخلص اعمل اية ساعتها 

الحاجة نبيلة /متخفيش يامفجوعة

شيماء / يلا يااختشى الامر لله 

شهد / بصى يابت انا عوزة موز خدى هاتى لينا كلنا 

شيماء / اجيب كام كيلو يعنى 

شهد / هاتى ليكى 2 كيلو ولينا 4 كيلو وللاسطى ماهر 2 كيلو
 
شيماء / نجيب البطاقة الاول وناجى نجيب 

شهد/ ماشى خد الفلوس معاكى  

جابت شهد البطاقة وراحو. وتانى يوم اسطى ماهر جاب النجار ورحمة اشترطت مفيش خطوبة الا بعد شهر من افتتاح الحضانة وتمر الايام وتفتتح الحضانة 

شهد / انا علية تحفيظ قرآن ورسم 

رحمة / وانا هاعلم القراءة والكتابة 

رحمة / وانتى يازفتة 

شيماء /انا هالعب   

شهد / نعم ياختى تلعبى ازاى بئا 

شيماء / اقصد العب العيال دى اصعب حاجة 

رحمة / لا هتاخدى الحساب والانجلش انت كنتى اشطر واحدة فى الانجلش فى الفصل 

شيماء / من عنية بس بشرط 

شهد مفيش شروط نفذى ياقمر 

شيماء / لا بشرط 

رحمة / اتكلمى عوزة اية 

شيماء / كل ما تعملوا مكرونه تعملوا حسابى 

شهد / هههههههههههه والله مجنونة 

الحاجة نبيلة/ حاضر كل يومين هاعملك كيلو واحطة فى التلاجة تاكلى براحتك

شيماء/ ربنا يطول عمرك ياخالتش بكدة اشتغل بزمة 

رحمة / يكون فى عوانك ياعبدة 

نروووووح ادام مصنع الملابس 
******************************

رحاب / سلام يابنات ومشت لقت عربية بتكسر عليها 
رحاب التفتت وقالت /هو انت اعمى هتطلع على الرصيف كمان 

خالد / ممكن تركبى عوز اتكلم معاكى 

رحاب / شكلك عوزانى اشبشبلك 

خالد / انا عوز الحلال بجد ونزل مسك ايدها واوقفها 

رحاب / انت بتمسك ايدى طب خد وطاااااااااااااااخ انت فعلا عوز تتربى 

خالد / اة يابنت التييييييت 

رحاب / التيييييت تبقى خالتك يازبالة اوعك المحك فى طريقى بعد كدة 

واحد ماشى / فى حاجة ياانسة 

رحاب / لا متشكرة الاخ كان بيسأل على عنوان وهو هيمشى بكرامتة 

شخص اخر فى اية ياانسة رحاب 

خالد انا بعتذر ياجماعة ولسة هايمشى لقى اللى حط ايدة على كتفة وقال تعالى اركب عربيتك انا جاى معاك 

رحاب / بببابا والله معملت حاجة 

الحاج مسعد روحى يابنتى خدى الحاجة دى معاكى انا هاتاخر شوية تشكرو ياشباب

شخص واقف/ دى اختنا ياعم مسعد 

الحاج مسعد ودة العشم بروضة

خالد / افهم هو فى اية 

الحاج مسعد/ امشى وانت ساك............

نكمل بكرة بأذن الله 

#__بقلمى_هبة_أحمد. ( بنت الجهمى )


شاهد 👈 ( الحلقه السادسه عشر و السابعه عشر)

تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -