رواية المغرور والدلوعه الحلقه السادسه والثلاثون للكاتبه ميرو محمد

أخر الاخبار

رواية المغرور والدلوعه الحلقه السادسه والثلاثون للكاتبه ميرو محمد

 

رواية المغرور والدلوعه الحلقه السادسه والثلاثون للكاتبه ميرو محمد

#البارت_السادس_والثلاثون 

#المغرور_والدلوعه 

#بقلمي_ميرو_محمد  * انتظرو اخر بارت من الصغيره والديب . اسفه علي التاخير بسبب تعبي * 


حازم : حاسب حاسب ياحسام .

وفجاءه الشاب ك.سر زجاجة علي راءس حسام . واغشي علي حسام .

وفجاءه البو.ليس دخل واخذ الشاب وحازم اخد حسام علي المستشفي .


وبعد وقت قصير وصل صقر وسما الي الشقه . 

صعدو الي اعلي. وفتح ودخل . 

كانت سهام وميار وبسنت بيجهزو الاكل وحياه نايمه في اوضتها وعامر ومحمود جالسين امام التلفزيون. 

صقر : مساء الخير .

محمود : مساء النور ياولاد اومال فين حازم وحسام .

صقر : راحو يتمشو شويا .

عامر : طب رن عليهم خليهم يجو بسرعه عشان نتعشا سوا .

سما : اومال حياه فين .

خرجت بسنت من المطبخ وقالت : من لما رجعنا وهي في اوضتها تعبانه .

صقر : طب هطلب ليها الدكتور .

سهام : لاء ياحبيبي مش مستاهله هي بس شوية ارهاق وشكلها زعلانه كده .

محمود : ازاي يعني . انت زعلتها ياصقر .

صقر : لاء والله ياعمي احنا كنا كويسين . 

عامر : طب رن علي حازم وحسام . وانتي ياسهام جهزي السفره وخلي البنات يدخلو يجيبو حياه معانا بدل القاعده التجيب التعب دي . 

قامت سهام تجهز السفره هي والبنات .

وصقر عامل يرن علي حازم وحسام ومش بيردو .

وليد : ليسه بردو مش بيردو .

صقر : لاء ربنا يستر. 

عامر : طب شوف صحابهم يمكن راحو عندهم .

نظر صقر لوليد . ورن وكانت الصدمه لصقر .

صقر : الو . ايوه فين . بتقول ايه . طب انا جاي حالا جاي .

الكل بفزع : في ايه ياصقر .

وليد : متكلم يابني في ايه . 

صقر : حازم وحسام راحو المستشفي اتخ.نقو مع شويه شباب .

وليد : طب يلا بسرعه نروح ليهم .

عامر : الشباب دي مش هيعقلو ابدا .

محمود : مش وقته ياعامر المهم يكونو كويسين .

ذهب صقر ووليد وعامر ومحمود.  الي المستشفي عند حسام وحازم .


#بقلمي_ميرو_محمد 


في المستشفي . 

الدكتور خ.يط راءس حسام . 

حازم : اقوي يابطل .

حسام : بطل ايه بقا بعد متعلم عليا .

حازم : لاء وليسه الجيش كله جاي دلوقتي .

حسام : يانهار اسود اوعي تقول بابا وصقر وعمي .

حازم : اكيد يابني رنو عليا وعرفو هو دا حاجه تتخبي .

حسام : يالهوييي ربنا يستر عليا انهارده .


وبعد وقت قصير وصلو صقر ومحمود وعامر ووليد .

دخلو بسرعه الي الغرفه .

صقر : حصل ايه ياحازم ومين عمل كده .

حازم : الحمدلله جات سليمه . وخنا.قة شباب يعني .

عامر : طب يلا يااستاذ انت وهو لما نروح نشوف الموضوع دا .

محمود : وليد روح ادفع مصاريف المستشفي . 

وبعد وقت قصير ذهبو الي البيت جميعا .....


هاجر : لاء لاء وانتي فاكره هستسلم بسهوله . 

سلمي : هتعملي ايه يامجنو.نه .

هاجر : مش الاستاذه طلع عندها السكر .

سلمي بقلق : انتي ناويه علي ايه بظبط .

هاجر : هقولك ........ بس وبعد كده هوقع صقر فيا دا كفايا انه جنتيل ومز كده . 

سلمي : بس لو عرف مش هتعيش يوم بعدها .

هاجر : لاء متقلقيش مرتبه كله انا . وضحكت بش.ر.........


#بقلمي_ميرو_محمد 


في الشقه .....

سهام وحياه وسما وميار وبسنت جالسين علي اعصابهم . منتظرنهم يوصلو ويطمنو عليهم .

بسنت : هما اتاخرو كده ليه .

سهام : زمانهم علي وصول يابنتي اهدي .

ميار : ياترا حصل ايه معاهم .

سما : دا اخرت الاستهتار وعدم تحمل المسؤليه .

حياه جالسه دون كلام .

سهام : حياه ياروحي مالك كده من لما رجعتي .

حياه : مفيش ياماما زهقانه بس والله .

ميار : نروق من الاحنا في دا ونتفق ونسافر سافريه حلوه .

بسنت : فكره والله .

ابتسمت حياه وشردت تفكر . 

حتي جاءت رساله لها من رقم .


(لازم تكلمني ضروري يااستاذه حياه في موضوع يخصك ضروري )


قلقت حياه من محتوه الرساله .

ولاحظت ذلك سما .

سما : مالك ياحياه من لما جاتلك الرساله وانتي وشك اتغير .

حياه: ها لاء لاء مفيش . انا بس شكلي جعانه .


واثناء الكلام دخلو الشباب ومحمود وعامر.

والبنات وقفو يطمنو عليهم .

سهام : اييي دا ياحسام . ايه العمل فيك كده .

حسام : واحد ابن حلال . وشكله حد داعي عليا . ونظر الي سما .

بسنت : ماهي طولة لسانك دي  هتوديك في داهيه قريب .


حازم : المهم الاكل احسن انا جعان .

محمود : طب يلا يلا نتعشا عشان عاوزكم في موضوع. 


بعد وقت قصير.  جلس الجميع علي السفره . واثناء الطعام تكلم محمود .

محمود : عاوز اقولكم خبر .

صقر والكل بانتباه : خير ياعمي في حاجه ولا ايه .

محمود : انا قرارت ان فرحك انت وحياه الاسبوع دا . وكمان حازم وبسنت وكمان ميار ووليد . 

الكل بصدمه من كلام محمود والقرارت الاخدها . 

حسام : طب وانا مليش حد ولا ايه .

محمود : في حد في دماعك ولا نشوفلك احنا .

سما : ايوه في نورا السكرتيره بتاعتو .

صقر : نعم ياخويا . 

حسام : يابنت المفتريه لاء ياعم مش هي . دي واحده هنا معانا . واول حرف منها سما 😂😂.

سما : ينهار ابوك اسود يابعيد .

ضحك الكل عليهم .

صقر : ودا بقا اول حرف .

محمود : المهم الاسبوع دا تبداؤ تجهزات وتخلصو كل الوراكم عشان الفرح هيكون في الصعيد وسط اهلنا .

عامر : تمام كده كل واحد يتعشا ويروح بيته . عشان بكرا تقومو بدري وتجهزو لشغلكم اصبح . 

سهام : مبروك ياولاد .

الكل بسعاده : الله يبارك فيكم .

محمود : واحنا بكرا هنرجع الي الصعيد .

صقر : تمام . ثم نظر الي حياه الصامته جدا وشارده .

صقر : حياه قومي معايا في البلكونه عاوزك .

حياه : طيب . وذهبت حياه مع صقر في البلكونه .


صقر : ها ياستي في ايه بقا مالك .

حياه : اصل هو .... وليسه بكمل واتبعتت رساله ليها تاني .


(انتي حياتك في خط.ر كلمني ضروري ) .

نظرت حياه بصدمه وخوف وزوعر من الرساله.


صقر : في ايه ومين بعتلك رساله .

حياه بصدمه اعطت التلفون لصقر .

اخذ صقر التلفون ونظر اليه .

وكان هو كمان مصدوم ......


ياترا هيحصل ايه هنعرف البارت الجاي وهاجر ناويه علي ايه بظبط.  واجواء الفرح هتكون عامله ازي انتظروني . 

(ياجماعه اقسم بالله غصب عني التاخير دا لاني بجد واخده دور ربنا يعفينا منه جميعا )

شاهد 👈(الحلقه السابعه وثلاثون) 

تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -