رواية انا لست ضعيفة الحلقه التاسعه عشر للكاتبه هبه احمد

أخر الاخبار

رواية انا لست ضعيفة الحلقه التاسعه عشر للكاتبه هبه احمد

 دار الرواية المصرية


رواية / انا لست ضعيف

الفصل { 19 }
=========

الحاجة نبيلة/ يلا الاكل يابنات 

شيماء / هو مفيش مكرونة وفراخ ياستى

 رحمة مسكتها من ايدها وفتحت الباب وخرجتها وقالت امشى روحى عند زهيرة ومش عوزة اشوف وشك 

شيماء/ اة اة حرام عليكى الحقينى ياخالتى رحمة بتضربينى
 
الحاجة نبيلة /مالك يارحمة بتضربى البنت الغلبانة دى لية 

رحمة / لسة بتتلفت شيماء دخلت وطلعت لسانها ووقفت خلف الحاجة نبيلة 

رحمة / تصدقى مش هادخل المكرونة البيت خالص

شيماء / متقدريش خالتى بتحبنى وهتعمللى 

نطيييييرررررر عند فيلا ابو جاسر 
========================

الاستاز محمد / نفسى افرح بجاسر هو دلوقت منتبه لشغلة. ياريت يشوف هناء بنت الحاج سعيد صاحبى 

شهيرة / هو لسة معرفش حاجة عن مرأتة 

الاستاذ محمد / لا دى زى متكون ابرة فى كوم قش 

شهيرة / انا هاسافر لة طلما مش عوز ياجى وهاحاول اقنعة 

الاستاذ محمد/ ياريت دحتى خالد صاحبة خطب وكمان كام شهر هيدخل 

شهير / والله انا حزينة على مرأتة الغلبانة ياترى راحت فين لوكانت جت عندى والله كنت اخدتها حقها 

الاستاذ محمد / ربنا يقدم اللى فية الخير 

انا داخل المكتب اخلص باقى الشغل 

شهيرة / وانا هانزل انا وسعدية نجيب طلبات البيت 

الاستاذ محمد/ خدى السواق بلاش تسوقى انتى 

شهير / حاضر عوز اكل مخصوص اجيبة 

الاستاذ محمد/ لا العادى متتأخروش 

شهيرة / لسة الساعة سابعة لسة بدرى 

*=*=*=*=*=*=*=*="=*=*=*=*=*=*=

شهد / بت ياشيماء انت نايمة كدة لية واحنا امتى

 شيماء / بتفرك فى عينيها انت صحيتى حمدالله على السلامة

شهد / هو اية اللى حصل مش فاكرة حاجة

شيماء انا كنت واقفة جنبك لقيتك وقعتى وحكت لها اللى حصل

شهد / وضعت ايدها على بطنها وقالت ربنا يسترصح و ولادى بخير

شيماء / متخفيش ربنا يكملك بخير

شهد / يارب امين بقولك تعالى نصلى وننزل نعمل اكل والا انا جعانة جامد

شيماء /يلا ياقطة

 اتوضوا وصلوا شيماء حرمآ

شهد /جمعآ بأذن الله بقولك هاتى الشنطة اللى فى الدلاب من تحت 

شيماء / حاضر اههة خدى ياابلتى 

شهد / فتحت الشنطة وخرجت منها فستان حرير طبعى سكرى بحملات بالبدى بتاعة بطرحتة وقالت خدى دة ياحبيبتى والله ماحد لبسة 

شيماء / اخد اية دة شكلة غالى اوى وقماشتة مشوفتهاش فى اى محل هنا 

شهد / فعلا هو مستورد بس ميغلاش عليكى

شيماء/ بكت وقالت معقول انا غالية عليكى للدرجة دى 

شهد / انتى اختى ابت خد الشنطة دى حطية فيها مبروك عليكى

شيماء / منحرمش منك ربنا يخليكى هالبسة يوم خطوبتى

شهد / ربنا يفرحك يلا ننزل نحضر الاكل 

شيماء / هنعمل مكرونة باللبن 

شهد / تقصدى عزيزية ماشى وبصت فى التلاجة بس مفيش لبن 

شيماء/ هاروح اجيب لبن من عند ستى واجاى 

شهد / ماشى 

رحمة / صباح الفل على العسل

شهد/ صباح العنبر حبيبتى معلش قلقتكم علية 

رحمة / الحمد لله انك بخير اصحى ماما تفطر معانا. فين شيماء 

شهد / هههههههه راح تجيب لبن عوزة تعمل مكرونة باللبن( عزيزية )

رحمة / ههههههههه دى مدمنة مكرونة 

شيماء / خدى ياشهد جبنة قريش ولبن من عند ستى 

رحمة/ صباح العسل ياسوسة

شيماء / صباح الفل يابطتى صحى خالتى 

نروووووح اسكندرية عند رحاب 
×××××××××××××××××××××××××××

رحاب/ صباح الفل يامشمشة عاملة اية 

مشيرة / تعبانة معدش قادرة خالتى فريدة مشغلانى مرمطون ليها ولعيالها

رحاب / طب وعمى حسين مش بيدافع عنك 

مشيرة / من يوم ماعرفت بموضوع شهد وبابا معدش لة اى سلطة دبتشتمة وبتعيارة بشهد 

رحاب معلش ياحبيبتى هابقى اجى اساعدك فى المطبخ ومراجعة دروسك يومين فى الاسبوع

مشيرة ياريت هو اخوكى نادر كويس

رحاب / الحمد لله هو مش بيكلمك

مشيرة / لا مكلمنيش من زمان ابقى سلمى علية هادخل من الشارع دة للمدرسة عوزة حاجة 

رحاب /تسلمى ياحبيبتى

 رحاب طلبت عدة ارقام 

خالد /الوووو صباح العسل حبيبتى

رحاب / قوم ياكسلان هتتاخر على الشغل

خالد / بحبك 

رحاب / هاقفل 

خالد والله العظيم بعشقك
 
رحاب / قفلت الفون وضحكت فونها رن تأنى 

رحاب / بسرحان انا داخلة على المصنع اقفل بئا 

خالد/ هاجى النهاردة نخرج شوية

رحاب / مش هينفع 

خالد / هينفع انتى مرأتى بقولك

رحاب/ نعم 

خالد / بعشقك يامرأتى 

رحاب / وانا كمان وقفلت 

خالد / اشطااااااا ماما ياماما 

ام خالد/ الفطار جاهز ياحبيب هههههههه

خالد / بحبك ياماما

ام خالد / حاسب لاصدق ربنا يسعدك يابنى رحاب كويسة

 خالد / ايوة بتسلم عليكى 

ام خالد / ربنا يسلمها سلم عليها 

خالد / حاضر انا ماشى الغتت بيرن علية الظاهر عوز حاجة

ام خالد/ ربنا بفك كربة ويرجعلة مرأتة

خالد / يارب ياماما سلام ياحبيبتى 

نزل على السلم الووووو جاسر خير يابوص

جاسر /شهد مظهرتش بروضة

خالد / لا والله واغلبت وكمان اهلها محدش يعرف عنها حاجة
 
جاسر/ ست شهور وانا بتعذب عليها 

خالد/ ربنا يلم شملكم 

جاسر /يارب ابعتلى اوراق المناقصة اراجعة وخلى بابا هو اللى يمضى الورق وحط السعر على اخر لحظة ماشى

خالد/ اوكية يابوص حاجة تانى 

جاسر/ شكرآ

وتمر الايام لا جديد غير قرب خروج توأم شهد الى النور وبالنسبة للحضانة فقد كسبت شهرة جامدة وبقت فترتين وشيماء اتخطبت 

شهد / قبل الفجر بساعة. ماما ياماما الحقينى ااااة

 الحاجة نبيلة/ اية يابنتى هو حصل 

شهد /ايوة ياماما الحقينى هاموت ااااااة

رحمة / بنعاس مالك ياشهد 

شهد الحقينى انا بولد 

رحمة / قامت تجرى واتصلت بماهر 

ماهر / بنوم الوووو مين معايا

رحمة / البس وتعالى بسرعة شهد بتولد 

ماهر قام يلبس وقال اجهزو دقيقة واكون عندكم

رحمة / ماما ادى المتاح لطنط ام محمد علشان شيماء تدى العيال لحد مانجى 

الحاجة نبيلة/ لا .......

للاحداث باقية

شاهد👈 (الحلقه العشرون)


#__بقلمى_هبة_أحمد. ( بنت الجهمى )
تعليقات
تعليقان (2)
إرسال تعليق
  • منال السخاوي
    منال السخاوي 18 يناير 2022 في 6:28 م

    جميلة فين السادس عشر والسابع عشرة

    إرسال ردحذف
    • منال السخاوي
      منال السخاوي 18 يناير 2022 في 6:29 م

      جميلة فين السادس عشر والسابع عشر

      إرسال ردحذف



      وضع القراءة :
      حجم الخط
      +
      16
      -
      تباعد السطور
      +
      2
      -