رواية المغرور والدلوعه الحلقه الثامنه والعشرون للكاتبه ميرو محمد

أخر الاخبار

رواية المغرور والدلوعه الحلقه الثامنه والعشرون للكاتبه ميرو محمد

 دار الرواية المصرية 


#البارت_الثامن_والعشرون
#المغرور_والدلوعه 
#بقلمي_ميرو_محمد *تفاعل بقا ياقمرات *

ظل الجميع في حالة زهول وان ازاي سما معاها نفس انسيال حياه الهو اصلا معمول مخصوص لحياه . 
حتي تكلم صقر .....

صقر : اظن السؤل دا انا اعرف اجابته بس لازم الدكتور يكون معانا . 
سما : تقصد ايه يااستاذ صقر. 
صقر : هتعرفو دلوقتي . وطلع تلفونه واتصل بدكتور .
صقر اهو جاي دلوقتي .
ظل الجميع في اساله وحيره حتي جاء الدكتور ......

في المستشفي ....
وليد بغضب ونرفزه : مها البتكلمي معاها دي تبقا خطبتي . وهتكون مراتي .
مها بصدمه : نعم وانا ياوليد .
وليد : انتي ايه ياماما . انا قولتك انتي صديقه فقط لغير افهمي كده .
مها : ماشي ياوليد ماشي . مبروك يا..دكتوره 
ميار: شكرا .
وليد : والاجتماع بتاع انهارده عشان اقولكم . ان ميار من دلوقتي هي مديرة المستشفي .
الكل بداء يهنيئ ميار علي منصبها ومها تتوعد لها بلكثير ...

#بقلمي_ميرو_محمد 

في الصعيد ..........

هاله في غرفتها . تحاول تفكر في مصيرها والايام الجايه وانها بتحاول تخلص من شمس بدل ملحقيقه تظهر . حتي دخل عليها ......
هو : وحشتيني ياحبيبتي .
هاله : يالهوي انت دخلت ازاي هنا . يخربيتك حد يشوفنا .
هو : متخفيش ياهاله . 
هاله : ايه الجابك الاوضه . افرض حد شافنا . 
هو : متخفيش . وجيت اقولك اننا لقينا شمس . 
هاله : بجد ازاي لقتوها فين .
هو : للاءسف مع صقر بتشتغل عنده .
هاله بصدمه : بتقول ايه ازاي دااااا .........

وصل الدكتور الي المطعم .....
صقر: اهلا يادكتور .
الدكتور : في ايه يااستاذ صقر قلقتني .
صقر : عاوزك تحكلي حكاية سما .
الدكتور بصدمه وزهول : حكاية ايه يااستاذ صقر.
صقر : تقولي حكاية سما . ولا اقولك حكاية شمس .
الكل بزهول وتسال شمس . مين شمس .
سما : شمس مين .
حياه : انا مش فاهمه حاجه .
صقر : حياه سما تبقا اختك اقصد سما .
سما وحياه في صوت واحد : اييييهههههه بتقول ايه .
صقر : احكيلكم.

فلاش باك......
(عمي محمود كان عنده بنت قبل حياه اسمها شمس . وكانت جميله جدا كان عندها حاولي سنتين سنتين ونص . وكانت في الجنينه ومرات عمي غفلت عنها ودخلت الي الداخل وتركتها مع الداده برا . وبعدها خرجت ملقتش شمس برا )

باك ......
صقر : كمل انت يادكتور . 
الدكتور بتوتر : حااضر .
كان الكل يسمع جيدا الي التفصيل .

فلاش باك....
(انا كنت راجع من الشغل بليل ولقيت طفله مشو.ها علي الطريق مرميه . جسمها كله حرو.ق وجر.وح .
اخدتها معايا في عربيتي وجريت بيها علي المستشفي . عملتلها عمليه وبعدها كان لازم اعملها عملية تجميل بس هنا الامكنيات مكنتش اوي
فخدتها وسفرت فرنسا وطبعا هي كانت طفله ومرت بحاجات كتير وشويا شويا بداء تروق وسمتها سما وكتبتها علي اسمي وجوزت عشان تكون ليها ام واب وتكون في جو اسري وعلمتها واهتميت بيها )

باك...

#بقلمي_ميرو_محمد 

حياه : طب دا كله ميقولش انها اختي .
صقر : ابوكي لحد دلوقتي بيدور عليها ياحياه وانا متاكد ان سما اختك بعد مشوفت الانسيال لان الانسال دا اتعمل لبنات العيله ولاكن وبنات عمي الهو انتو اتعمل بطريقه غير الكل ومرات عمي كانت بتهتم بموضوع الانسيال دا وكانت بتكتب اسمكم واول حرف من اسم عمي الهو م .
الدكتور : فعلا انا لما لقتها الانسيال دا كان مع سما ولما كبرت هي كبرتو علي ادها . 
سما : يعني حياه اختي .
صقر : ايوه يابنت عمي . 
حياه وسما بدموع اخويا وحضن اخوي .
بسنت : خلاص بقا احسن انا دمعت والله
الدكتور : بس انا ابوها الربتها متبعديش عني ياسما .
سما : مقدرش يابابا . والله انا بحبك اوي مقدرش ابعد عنك .
صقر : انا لازم اكلم عمي وافرحو .
نسرين : ايه الجو الهندي دا .
حازم : والله فعلا انا حاسس اننا في فيلم بعد الحصل دا .
حسام : وانا بقا مش مصدق ان المزه دي بنت عمي .
حازم : يااخي اتهد كله مزز عندك .
صقر : يلا نروح الشركه عشان اتاخرنا ولما نوصل هكلم عمي .
الكل ماشي . وذهبو الي الشركه . 
واثناء الطريق . نسرين كانت بكلم ابوها ماهر . وكانت بتحكلهم الحصل .
ماهر : والله بجد . طب كويس كويس .
مني : في ايه ياماهر .
ماهر : بيقولو انهم لقيو شمس .
محمود وسهام وهاله وعامر : بتقول ايه .
محمود: مين القالك الكلام دا .
ماهر : نسرين. بتقول انها البنت البتشتغل مع صقر .
هاله بصدمه : وهما قالولك عرفو ازاي انها هي .
سهام : عاوزا اشوف بنتي يامحمود ونبي .
محمود : يلا اجهزي هنروح القاهره .
صعدت سهام جري هي ومحمود يجهزو ويمشو علي القاهره .

هاله : معقول لاء لاء لازم تموت لازم .

مجهول ١: ايوه ياباشا حاضر .
الباشا: تكون عندي انهارده .
مجهول١: حاضر ياباشا هتكون عندك انهارده . ثم اغلق الهاتف. 
مجهول٢: ايه الجديد .
مجهول١: هنفز انهارده اجهز .

وصل صقر والباقي الي الشركه ...

#بقلمي_ميرو_محمد 

ونزلو من العربيات وبداء ضر.ب النا.ر عليهم اخذ صقر حياه وبسنت وحسام وحازم بقا يضر.ب فيهم حتي اخذ ط.لقه في ذراعه الايمن . وجري الرجال المسل.حه تبع العصبه واخذو سما .
سما بصراخ : سبوني سبوني ونبي حياااه صقررررر بابااااا .
اخذوها جري الي العربيه وطلعو بلعربيه . 
حياه : سمااااااااا 
صقر : حسام بسرعه اتصل بوليد يجي علي الشركه . 
وبداء صقر يتصل علي الاسعاف واخذو حازم الي المستشفي .
صقر : متخفيش ياحياه وحياتك عندي هرجعها .
حياه : عاوزا اختي ياصقر ونبي عاوزاها .
صقر : اهدي ياروحي اهدي .

اخذو حازم الي المستشفي . وميار ووليد وصلو وحسام فضل مع حازم هو وبسنت . وميار وحياه جلسو في الشقه . ووليد وصقر بداءو في التخطيت عشان يلاقو سما .

في مكان مهجور .......
وصلو العصابه بسما .
سما كان مغمي عليها .
مجهول١: الباشا هيجي دلوقتي. 
مجهول٢: ياريت عشان اشوفو بقا .
مجهول١: طب يلا نربط البت دي لحد ميجي .
وبعد وقت قصير . وصل الباشا وظهر للجميع وكانت الصدمه ............
هنعرف ايه الحصل الجزء الجاي تفاعل بسرعه عشان انزلكم الجديد. البارت صغير شويا هعوضها البارت الجاي وتسلملولي علي التفاعل 😍😘

شاهد👈(الحلقه التاسعه والعشرون) 

تعليقات
3 تعليقات
إرسال تعليق
  • Unknown
    Unknown 20 يناير 2022 في 12:46 ص

    كملة

    إرسال ردحذف
    • Unknown
      Unknown 20 يناير 2022 في 12:46 ص

      كملى

      إرسال ردحذف
      • Unknown
        Unknown 20 يناير 2022 في 5:39 م

        حلو كملى 💗

        إرسال ردحذف



        وضع القراءة :
        حجم الخط
        +
        16
        -
        تباعد السطور
        +
        2
        -