روايه غرام اليوسف الحلقه الاولى بقلم علا علي

أخر الاخبار

روايه غرام اليوسف الحلقه الاولى بقلم علا علي

روايه غرام اليوسف الحلقه الاولى بقلم علا علي


#الاول


 _انت بتقول اي مستحيل اعمل كده 


•نا غرام حسن 22 سنه سبت تعليمي بسبب الفقر ، بابا مات ونا عندي20 سنه وبعد كده ماما اتجوزت عمو سعد وماتت وعمو سعد عايز يخليني اشتغل ف كباريه عشان يكسب فلوس، نا بيضاء شعري اسود وعيوني خضرا •

•‏

سعد بحده: من غير كلام انا مش باخد رايك ي بنت الكل*ب 

سعد بعصبيه: من الصبح تكوني جهزة انتي فهمه 

غرام بدموع: حاضر يجوز امي الي تشوفه 


•دخلت غرام اوضتها•


غرام بتحدث نفسها: ونا هفضل ف الزل ده لا نا لازم اهرب ثم حدثت نفسها بخوف بس لو لقاني هيطين عشتي بس نا مش لازم ابقي ضعيفه


" خرجت بليل جريت ولكن شفها جوز امهاوكان يبجري وراها" 


غرام: ي مصبتي السودا يمااا صوتي علي بنتك يماا

سعد: اقفي ي بنت الكلا*ب، نا عارف انا هوقفك ازاي 

غرام: يلاهوووي

"غرام نطت علي عربيه نص نقل فيها اقفاص فاضيه وكم خصايه🥬وفيها بطانيه وقعدت فيها وسعد كان عمال يزعق" 


"غرام"


آشّـعَرَ بّـآلَخٌوُفُ، آشّـعَرَ آنٌ لَآ آحًدُ مِـعَيّ، لَيّسًـ لَدُيّ آصِـدُقَآء، وُقَدُ رَحًلَ آمِـيّ وُآبّـيّ عَنٌ آلَحًيّآهِ، رَبّـآهِ هِلَ لَيّ عَوُضـآ بّـعَدُ هِذٌآ آلَوُحًدُة هلَ فُيّ يّوُمِـ سًـآكَوُنٌ سًـعَيّدُة!؟ 

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

غرام: يا رب سعدني مليش غيرك دلوقتي اعمل اي ي رب 

"وفجاه وقفت العربيه في وسط الطريق ونزل منها رجل عجوز في سن ال50" 

الرجل: انتييي مين وجيتي امتي!!؟؟ 

غرام بدموع: ارجوك سعدني 

الراجل بحنيه: مالك ي بتي 

غرام: بص نا هحكيلك كل حاجه بس مشينا من هنا 

الراجل: بصي ي بنتي نا رايح الصعيد وهنجف في كم استراحه وتبقي تحكيلي جصتك 

غرام: طب ممكن تمشي من هنا يعمو بليز 

الراجل: تعالي ي بتي جدام الجوي سجع جوي 

غرام: ماشي ي عمو.. قولي بقا اسمك اي ي عمو 

الراجل بضحك: اسمي محسن 

غرام: ماشي ي عمو محسن «ل علا علي» 


"مشي الراجل ووقف في استراحه بس لقاها نيمه صعبت عليه ف مرداش يصحيها" 


"ف الصباح" 

محسن: جومي ي بتي وصلنا 

غرام بنعاس: الله المنظر هنا يهبل 

محسن: تعالي ي بتي خشي بيتي... سعديه ي سعديه 

سعديه: اي ي حاچ... وه مين دي ي حاچ 

محسن: لجتها ف العربيه هي هتيحكيلنا جصتها 

غرام بحزن:(..................حكتلهم قصتها) 

سعديه: ي كبدي ي بتي 

محسن: من هنا ورايح انتي بتنا «بنتنا»... سعديه هتيلها حاچه تلبيسها بدل الخلجات الخفيفه دي الجو سجعه 

سعديه: من عنيا ي حچ

محسن: بصي ي بتي احنا عيندينا جرض «ارض» اصغيرة بزرعو الخص.. وسعديه بتعمل افطير مشلتت وكمان ياخد منيها العمدة بنفسو 

غرام: الله ممكن اسعدك ي خاله سعديه 

سعديه: الي ترديه ي بتي مش هنغظبوكي علي حاجه 

غرام: ونا عايزة اسعدك ي خاله سعديه 

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ♡♪

"وفي السرايه" 

_يوسف ي ولدي 

_نعم ي بوي 

العمده: اي ي ولدي مش ناوي تفرحني جبل ما اموت 

يوسف قبل يد العمده: بعد الشر عليك ي بوي متقولش اكده 

_ي ولدي ابوك عندو حج

يوسف: جولت ميت مرا يما نا مش هتجوز جني 

مرات العمده سانيه: لي ي ولدي دي بت خالتك ومن دمك وروحها فيك 

العمده رمضان: سبيه ي سانيه يوسف اكبير ويعرف يختار لوحدو 


•يوسف رمضان: 27 سنه عيونو عسلي ولونو قمحاوي شعرو بني فااتح، عندو عضلات كبير ومز اوي كده 🤺😂هو ابن العمده و ضابط•


"عند محسن" 

سعديه: غرام ي بتي ممكن توديلي الطلبيه دي لبيت العمده 

غرام: من عنيا 

"غرام كانت لبسه فستان ابيض وعمله ضفرتين 🙂 بشعرها الاسود اليث الطويل كطول شعر الهندين ف المسلسلات وكانت قمر" 


"سالت غرام عن مكان السرايه وراحت" 

الغفير: اجفي مكانك رايحه فين 

غرام: بودي طلبيه 

يوسف: ف ا.......«مكملش كلامه و..........» 


شاهد 👈 ( الحلقه الثانيه)

تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -