روايه غدر حياه الحلقه الاولى والثانيه بقلم هبه احمد

أخر الاخبار

روايه غدر حياه الحلقه الاولى والثانيه بقلم هبه احمد

روايه غدر حياه الحلقه الاولى والثانيه بقلم هبه احمد



 الحلقه الاولي ___الثانيه


منار / مبروك ياحبيبى اخيرآ جمعنا بيت واحد


طارق / غيرى هدومك بسرعة مشتاقلك 


منار / حاضر و هاتوضى كمان 


طارق / الليل طويل بقولك مشتاقلك 


منار ابتسمت ودخلت اوضة النوم قلعت الفستان والطرحة وابدلتهم بقميص نوم اسمر لفوق الركبة وفوقة روب بنفس اللون وطول القميص وخرجت قالت انا غيرت  ممكن تدخل تغير على ما احضر كوبيتين عصير 


طارق / لا تعالى الاول ومسكها من ايدها وادخلها اوضة النوم  وخلع ملابسة بسرعة وبعد فترة ليست بقصيرة  جلس على حافة السرير ومسك قميصة بيده وقال ادامك ساعتين زمن لمى فيهم كل حاجة تخصك  وامشى  ومش عوز اشوفك فى اى مكان 


منار / بأبتسامة امشى فين هو انت لحقت تزهق منى  هاخد شور بسرعة واحضر العشا


طارق / انتى طالق بالتلاتة  وهو بيلبس البلطلون انا خارج مش عوز اجاى القيكى الا قسمآ بالله انزلك من الشفة بالقميص وافرج عليك العمارة كلها 


منار / انت بتتكلم جد ولية كل دة هو انت لاقيتنى معيوبة ولا حاجة الحمد لله انت اول حد يلمسنى 


طارق / الكلام دة بينا هنا محدش يعرف كده غيرنا  المهم انى مش عوز اجاى من برة الاقى اى حاجة ليكى وعلى فكرة انا كنت مخلى واحد صاحبى يعمل مأذون يعنى مفيش اى حاجة تثبت انك مرأتى يعنى ملكيش حقوق عندى يعنى حتى لو اشتكيتينى مڜ هتكسبى 0اجة غير الشوشرة على نفسك 


منار / حقى هاخده منك يوم لا ينفعك فية لا مال ولا بنون انا مش عوزة منك حاجة انا شاكيتك لربنا سبحانه وتعالى خليك فى بيتك انا هاخرج بالعباية  والطرحة وشنطة ايدى واخدت عباية سودة ودخلت الحمام اخدت شور بدموعها التى كانت تحرق فى جسمها وخرجت ارتدت طرحة سودة واخدت حقيبة يدها التى تحتوى على اورقها المهم 


طارق / احبك لما تكونى مطيعة فى ستين داهية


منار /  قالت اشتكيك للذى لا يغفل ولا بينام لية اتزوجتتى طلما فى نيتك الغدر بية ليه تفضحنى قدام اهلى وكل اللى اعرفهم. لية هتكون السبب فى كسرة ابوية المريض


طارق /  ابقى اسألى اخوكى وسلمى علية 


منار /  انت تعرف اخوية منين د اخوية مسافر من 15 منزلش مصر الا مرتين كل مرة اسبوع بس 


طارق / وقتك انتهى اتفضلى امشى 


منار / حاضر  ربنا يخلصلى ذنبى


طارق / على فكرة انا مصور كل اللى حصل وممكن انشره واعملك فضيحة عجب 


منار / نهارك ابوك  اسود يعنى اية معنى كلامك دانا كنت اولع فيك 


طارق / تولعى فى مين يا زباله دانا ممكن اخرجك من الشقة بقميص النوم وشوفى الجيران واهل المنطقة هتتعامل معاكى ازاى هههههههههه مومس بنت ليل هو دة وضعك دلوقت


منار/ بقى انت راجل انت ازاى تعمل فية كدة فين ضميرك 


طارق / لو اخوكى كان عنده ضمير كنت عاملتك بضمير 


منار / هو انت تعرف مصطفى اخويا منين دمسافر من 15 سنة مش نزل غير مرتين حتى مرأتة هى اللى سافرت له لوحدها ابوية هو اللى كتب عليها بالتوكيل من مصطفى


طارق / هو اتزوج كمان طب اقسم بالله لو ما خرجتي  دلوقت لاكون جايب اصحابى ومخليهم عاملين عليكى حفله 


منار / انا هامشى منك للذى لا بيغفل ولا بينام على فكرة ممكن ابوية يموت فيها وذنبة هيكون فى رقبتك  وامسكت هاتفها وطلبت عدة ارقام وعندما اتاها الرد قالت الووو يانوسة انا فى مصيبة انتى فين 


نوسة / انا نايمة لوحدى منتظرة ابوكى يحن علية ونطير فوق السحاب  انتى مالك ابت هو طلع  مبيعرفش هههههههههه


منار / اسمعينى وركزى شوية انا طارق طردنى من البيت وبيقول انى مش مرأتة وان المأذون كان واحد صاحبة يعنى انا دلوقت بقيت واحدة زانية مومس زى هو مابيقول 


نوسة / استنى اقفل باب الاوضة يخرببيتك انتى وهو طب والفرح وابوه واهلة واهلك هتقولى ليهم اية 


منار / معرفش هو الظاهر كان بينه وبين مصطفى اخوية حاجة وهو بينتقم منة فية 


نوسة / طب اهدى وخليكى مكانك 


منار / انا عوزة  حد ياجى ياخدنى  دحالف يطردنى من الشقة بقميص النوم 


نوسة / انا جاية انا وابوكى ناخدك 


منار / بسرعة انا خايفة اوى 


نوسة / هو حصل حاجة بينكم 


منار / مع الاسف حصل وببكاء فى عرضك تعالى بسرعة وبلاش بابا يعرف علشان قلبة 


نوسة / بابا لازم يعرف. اقفلى احنا جاين على طول جابر البس بسرعة


الحاج جابر / البس لية عوزة حاجة من تحت 


نوسة / البس عوزة اروح مشوار ضرورى 


الحاج جابر / نامى يا نوسة انا مهدود انتى عارفة الواحد اتهد النهاردة بس الحمد لله اليوم عدى على خير الحمد لله ومنار دلوقت فى بيتها هاعمل  عصير وجاى


نوسة / احنا لازم نر٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠

الفصل الثانى 

==========


نوسة / عوزين نروح نجيب منار دلوقت 


الحاج جابر / نعممم انتى بتخرفى اكيد طب لية 


نوسة / بصراحة منار فى مصيبة ولازم نروح نجيبها من عند معدوم الضمير اللى اسمة زوجها 


الحاج جابر / مصيبة ازاى افهم هى طلعت مش بنت بنوت ( فرجن ) اتكلمى يانوسة 


نوسة / بنتك كانت صاغ سليمة والموكوس بعد. ما اخد غرضة منها عاوز يطردها من الشقة 


الحاج جابر / البسى بسرعة انا نازل قدامك انا هاخدها وارواح اقدم فية بلاغ 


نوسة / لبست دبيقول ان واحد صاحبة هو  اللى كان عامل مأذون


الحاج جابر / نهار ابوه اسود طب واهله اللى حضرو كتب الكتاب دول مش اهله 


نوسة / يلا شوف تاكسى بسرعة البنت شكلها منهار جبب العواقب سليمة يارب 


الحاج جابر /شاور لتاكسى اركبى بسرعة


منار / قاعدة بتبكى بصوت عالى 


طارق / افصلى انا صدعت وفى ايده مج فية نسكافية


منار / ليه عملت فية كدة مش خايف يتعمل فى اخواتك كدة


طارق / المحروس اخوكى قام بالواجب اقسم بالله لوشوفتة لاكون مولع فية 


منار / معقولة اتزوجتنى تصفيىة حسابات مع اخوية انا زنبى اية طب ابوس ايدك ،اكتب علية وبعدين طلقنى علشان ابوية تبقى رأسة مرفوعة 


طارق / هههههههههه على فكرة انا مراقبك من سنة و ست شهور وكنت مرتب كل حاجة يكفينى انى شايفك مذلوله كده بقولك تعالى ادلعك شوية على ما ابوكى المريض يوصل 


منار / ابعد عنى يا حيوان و الله لو قربت ليه لاكون رامية نفسى من البلكونة


طارق / خليكى انتى فقر اتصلى بالزفت ابوكى عوز انام 


الحاج جابر / هنا يااسطى اشكرك


نوسة / ممكن تنتظرنا يااسطى عشر دقائق جاين على طول


الحاج جابر /  طلع وخبط على الباب 


طارق / يلا اخرجى من سكات ابوكى المريض وصل 


منار / جرت فتحت الباب واترمت فى حضن نوسة اللى وضعت رجلها قدام الباب وبكده طارق معرفش يقفلة 


طارق / يلا شطبنا ولا عوزين فضيحة على فكرة دى شقة مفروشة واخر يوم بكرة وهاسلم  المفتاح للبواب 


نوسة / د انت بنى ادم بجح فعلا ومسكتة  من كتفة وطااااااااخ


منار /  د كان لابس قناع الرحولة والبراءة  على وجه ودلوقت ظهر على حقيقتة انت شيطان مش بنى ادم 


طارق / طااااااااااخ على وجهها وزقهم لخارج الشقة 


نوسة / افتح ياحيوان يامعدوم الضمير 


طارق / انا مصور كل اللى حصل ولو ما اختفتوش للابد هافضحك وهاوزع الفيديوهات على كل معارفك وعلى النت مش عاوز صبرى ينفد وزقهم جامد 


الحاج جابر / خلاص يانوسة منه لله امشى من سكات


منار / مش عارفة مصطفى اخوية عمله اية معاه ف علشان ينتقم منه عمل معايا كده


الحاج جابر /  طب ازاى ومصطفى مسافر من اكتر من 15 سنه ومانزلش مصر غير مرتين د حتى محضرش جنازة امة 


نوسة / تعالوا نعملله محضر


الحاج جابر / بلاش فضايح دشكله مرتب كل حاجة يعنى مش هنستفيد غير الشوشرة على الغلبانة دى انا السبب  كان المفروض اسأل علية كويس اسف يابنتى يلا نمشى انا  حاسس انى هاتخنق 


نوسة / طب نجيب لبسها على الاقل 


الحاج جابر / اعتبرى الشقة ولعت ومطلعش منها الا بنتنا سليمة 


منار / انا طلعت بعارى يابابا وقعدت تبكى جامد ياريتنى كنت موت 


نوسة / اركبى بعد الشر عنك  يلا يا حاج نروح شكلك تعبان 

منار / المفروض اكون سعيدة وعايشة حياتى مش مكسورة


الحاج جابر / ربنا منتقم جبار اتصلى بدكتور معتز يا نوسة 


نوسة / حاضر ياحاج اهدئ ممكن 


منار / انا بخير يابابا ارجوك  بلاش تتعب انا محتاجه ليك  اوى 


نوسة / دكتور معتز جاى تشكر يااسطى


الحاج جابر / بعد ما طلعوا شقتهم عوز اقول  ليكم كلمتين تعالوا جنبى 


منار / تحت امرك بالله عليك بلاش تحمل نفسك فوق طاقتها دكل شيئ مقدر ومكتوب 


نوسة / كلام منار صح هاجيب عصير بسرعة


الحاج جابر / عوزكم تسيبوا الشقة هنا وتروحوا تعيشوا فى البيت الكبير كلمى الحاج ايوب يانوسة  والشقة هنا مكتوبة باسمك يا بنتى ونوسة ليها نص البيت وبالنسبة لمصطفى انتم عارفين  انه طلب  حقة فلوس لما جة يتزوج 


منار / انا مش عوزة حاجة غير وجودك جنبى انا مليش غيرك 


الحاج جابر / انا خلاص يابنتى وصلت للمحطة النهاية 


نوسة / دكتور معتز وصل هافتحله الباب 


منار / هادخل اوضتى خليكى مع الدكتور يا نوسة 


الحاج جابر / مسك ايدها خليكى يابنتى انتى ماعملتيش حاجة غلط دكل شيئ مق٠٠٠٠٠٠

شاهد 👈 (_الحلقه_الثالثه_)

#تكمل_بكرة_بأذن_الله

تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -