رواية انا لست ضعيفه الحلقه الرابعه بقلم هبه أحمد

أخر الاخبار

رواية انا لست ضعيفه الحلقه الرابعه بقلم هبه أحمد

 

رواية انا لست ضعيفه للكاتبه هبه أحمد الحلقه الرابعه

    

الحلقه الرابعه 

***********


دكتور ناصر / الزم حدودك  واطلع برة 


جاسر/ مش انا اللى يتقال لة الكلام  دة انت متعرفش انا مين 


دكتور ناصر  /طز


جاسر /إنا  هاعرفك ازاى تتعامل مع اسيادك


دكتور ناصر /اخرج برة عبدة ياعبدة 


جة عبدة يجرى نعم  دكتور  تحت امرك


دكتور ناصر/ هات الامن يطلع الشيئ دة برة وميدخلش هنا تانى 


جاسر / خرج من نفسة وهو بيبرطم 


دكتور ناصر/ خلى بالك فى وكيل نيابة جاى يفتح المحضر  بكرة 


شهد /تماما  أنا عوزة  التقرير  بحالتى ممضى ومختوم عوزة  احتفظ بية للذكرى الحلوة وبكت


دكتور ناصر/  طولى بالك لعلة خير 


شهد/ ان شاء الله  خير تصبح على خير  


دكتور ناصر/  وانتى من اهلة انا نبطشية لو عزتى حاجة 


شهد/ تمام وفتحت  حسابها وقعدت تتصفح  شوية ولقت رحمة بنت خالة امها فاتح

 

شهد/ ازيك يارحمة عاملة اية بصى انا هاقفل دلوقتي  بس عوزة اكلمك فى حاجة ضروري  تصبحى على خير 

وقفلت فونها و نامت 


أما جاسر  روح  الشالية واكل وشرب شاى ونام من كتر التعب


 

صبااااااح يووووووووم جديد 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


سناء /ياصباح الفل على القمر يلا يابت ياشهود نفطر الاكل ساخن والشاى فى المج الحرارى  بتاع زوج بنتى بقولك خدية  مش  خسارة فيكى هههه


شهد/ انا فعلا هاخدة ذكرى  منك بس 


فطرو وشربوا ولقم الباب  بيخبط 


سناء / ادخل 


وكيل النيابة/  السلام عليكم 


شهد/ وعليكم السلام  


وكيل النيابة/  أنا حمدى السيد وكيل نيابة  (  ---- )


شهد/ اتشرفت بحضرتك 


 حمدى/ نفتح المحضر 


شهد/ بس انا مش عوزة افتح محضر انا وقعت من على السلم 

حمدى /والاعتداء اللى عليكى 


شهد/ صدقنى انا وقعت من على السلم ولولا زوجى جابنى هنا كان زمانى مت 


حمدي/  يعنى مش بتتهمى حد


شهد/ ايوة وبشكر. اهتمام حضرتك 


حمدي/  خليها تمضى ياابنى وحصلنى


شهد /استاز حمدى/  انا بشكرحضرتك مرة تانية فى حاجات  كتير  ممكن  تنكسر جوانا ولا حبس واى شيء ممكن يرجعها خلي ربنا هو اللى يحاسب  مع الف سلامه 


جاسر/ كان جة وشاف حمدي  وهو طالع من عند شهد فقال انا تحت امرك يااستاز مش حضرتك  وكيل النيابة  برضه 


حمدى/ بس مرأتك طلعت ست جدعة وقالت انها  وقعت من على السلم


جاسر فتح بقة واتصدم من تصرف شهد


سناء/ ليه عملتى كدة 


شهد/ دة معاة السلطة والمال هيخرج منها وساعتها مش هاعرف أعيش حياتي في هدوء ساعتها يااما هاعيش معاه خدامة مذلولة يااما هارجع اعيش مع مرأت بابا اللى مش طايقة نفسها

 

سناء/ ياحبيبتى يابنتى دانتى مليانة هموم ربنا ييسر لكى الامر


شهد/ يارب والله انا حبيتك 


سناء /خلى بالك من شويه الدم اللى عندك واضحكى كتير علشان انا دمى خفيف 


شهد/ هو انتى هتزلينى علشان اتبرعتلى بكيس دم هههههههه


سناء/  ايوة انا خيرى عليكي  اوعى تنسى 


شهد/ انتى حنينة اوى ربنا يبارك في ولادك يارب


سناء/ يارب هاروح اشوف ورايا اية 


شهد/ ماشى الله يقويكى


جاسر/ خبط سناء وهى خارجة فتحت الباب  ادخل  بس متتأخرش الا الدكتور  علي  وشك يمر


جاسر/ حاضر 


خرجت سناء  


جاسر/ صباح الخير  عاملة ايه  دلوقتي 


شهد/ الحمد لله  تمام 


جاسر/ عملتى كدة ليه


  شهد /علشان  وكلت ربنا هو اللي هياخد حقى انا كنت ضعيفة  وانت استقويت عليه  وانا عارفة انى دلوقتي كنت اقدر اخد حقى حتى لو بالشوشرة على سمعتك انا عوزة انام ممكن 


جاسر /خرج ساكت 


تانى يوم جة دكتور ناصر  وكشف على شهد وقال انتى الحمد لله بقيتى كويسة  ممكن تخرجى النهاردة  اية رأيك 


شهد/ ياريت يادكتور  بس ليه طلب عند حضرتك 


دكتور  ناصر/  انا عارف انى ود مز كل البنات الحلوين  بتحبنى هههه خلصى واعترفى


شهد/ هههههههه  انا مليش اخوات صبيان ممكن  لو احتجت اخد رأيك فى اى حاجه ابقى اكلمك 


ناصر/ طبعا  وخدى نمرة مرأتى كمان هابقى اخليها تكلمك وعطاها نمرة مرأتة


شهد/ انت انسان عظيم يا دكتور ربنا يحفظك 


دكتور ناصر/  بصوت عالي حمد الله على السلامة هاتى العلاج دة ويتاخد فى مواعيدة


شهد/ حاضر ممكن تبعتلى سناء  ضروري 


دكتور ناصر / حاضر  خلى بالك راحة تامة مع العلاج 


شهد/ حاضر 


جاسر يلا بينا حمد الله على سلامتك 


شهد /عوزة سناء  


جاسر /حاضر  دخلت سناء وقالت  هتوحشينى والله 


شهد/ خدى سيفى رقمي معاكى 


سناء/ حاضر و بصوت واطى خلى بالك من نفسك 


شهد/ حاضر  متخفيش علية هاتصل بيكى لما استقر فى مكان 

سناء /تمام 


شهد/ خدى هاتى العلاج  اخدت التذكرة وخارجة جاسر اخدها من ايدها وقال انا هاجيب العلاج تشكرى 


سناء/ اللي تشوفة وعطتة الفلوس  اخدهم وعطاهم لشهد وقال يلا نمشي 


خرجوا من المستشفى  وجة يسندها شهد زقت ايدة وقالت  انا كويسة 


وجت تركب ورا 


جاسر/ اركبى قدام علشان  الحزم المسافة طويلة  وهتتعبى من هز العربية 


شهد/  ركبت قدام وهى ساكتة وغمضت عينها  وسرحت فى مستقبلها والقرار اللى اخدتة هل هو صح اما خطا يارب الهمنى الثواب والثبات 

شاهد 👈 (__الحلقه_الخامسه__)

#__للاحداث_باقية 


#__للكاتبة_هبة_أحمد.     

تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -