روايه انا لست ضعيفه الحلقه السابعه بقلم هبه احمد

أخر الاخبار

روايه انا لست ضعيفه الحلقه السابعه بقلم هبه احمد

روايه انا لست ضعيفه الحلقه السابعه بقلم هبه احمد



 رواية /  انا لست ضعيفة

 

الفصل(  7 )

:::::::::::::::::::::اسفة على التأخير كان عندى ظروف 


السائق /بس دة كتير اوى يااستازة 


شهد / انا مسامحة ربنا يسهللك ومشت لحد مااختفت من قدام السائق وشاورت لتاكسى تانى وركبت وبعتت رسالة لرحمة تخبرها بأنها فى الطريق الى الموقف


رحمة / هالبس وانزل وابقى كلمينى فون علشان هاقفل الجهاز  وانزل 


سعدية /شهد قومى اشربى العصير ة هى راحت فين اشوفها فى اوضة جاسر بية  مش هنا راحت فين دي يا صالح مشوفتش شهد 


صالح  / اناجبت ليها تاكسى  لما قالت انها هتروح عند اهلها وجاسر بية هيحصلها يتغدوا سوا


سعدية / يانهارك اسود دالبية الكبير هيجي يتغدا هنا بكدة أكيد لازم اتصل بجاسر بية ربنا يستر 


صالح  /انا كتبت رقم التاكسى 


جاسر / بيراجع اوراق مع ابوة فونة رن 


جاسر /الووو خير ياسعدية فى اية 


سعدية /اصل الست شهد 


جاسر /مالها انطقى 


سعدية /انا جيت لقيتها سابت الفيلا ومشت 


الأستاذ محمد /فى اية ياولد طمنى 


جاسر /دانتم يومكم اسود انا جاى 


الأستاذ محمد /فى اية يابنى طمنى مالها مرأتك 


جاسر/ سابت الفيلا انا ماشت 


الأستاذ محمد  /استنى انا جاى معاك وقام وامر السكرتيرة بتأجيل اى مواعيد وركب مع ابنة وراحوا الفيلا


جاسر / دخل يجرى يبحث عنها في  كل مكان لحد ما وجد شبكتها والفون وخطابين واحد لة والتانى لابوها حسين 

مسك الورقة  وقال اة يابنت الءءءء ان ما جبتك وخليتك بوستى رجلى علشان ارحمك


لفت نظر ابوة صورة شهد ووشها الازرق المتنفخة فقال لة 


الأستاذ محمد /انت اللى عملت فيها كدة  


جاسر /بص فى الأرض. وقال ايوة بس 


الأستاذ محمد /طاااااااااااخ انت حيوان  معندكش رحمه  


جاسر /كنت باخد حقى الشرعى 


  الأستاذ محمد /حق مين ياابو حق انت إنسان سافل معاها حق تنفد بجلدها منك 


جاسر / قعد يقرأ الورقة بتاعتة 


الأستاذ  محمد  / اخد الورقة  من ايدة وقرأها وبكى متأثر بكلام شهد 


جاسر /انا هنزل ادور عليها  مش هارجع غير بيها


الأستاذ محمد / ريح نفسك هى خلاص  لو انت اخر راجل فى الدنيا  عمرها  ماهترضى تعيش معاك معقول  انت تغتصب مرأتك  وتعمل فيها كل دة انت مش بنى ادم اتوووووووف


جاسر/ هاروح عند ابوها زمنها هناك 


الأستاذ محمد  / معتقدش انها ترجع تعيش هناك دشكلها شافت كتير  علشان  كده هى بعدت عن الجميع  سيبها فى حالها اللي زى دى خسارة فيك 


جاسر  /انا عمرى ما حد عمل فيه كدة 


الأستاذ محمد / اتلهى واحمد ربنا  انها محبستكش بعملتك السودة دى 


جاسر /قعد  يخبط على دماغة جت سعدية  وقالت  صالح كتب رقم التاكسى 


الأستاذ محمد  /اندهى على صالح  ياسعدية  ولمى هدومك علشان هنقفل الفيلا دى


سعدية  /حاضر يابية 


جاسر  /مستحيل  اقفل الفيلا هنا 


نرووووووح لشهد

ءءءءءءءءءءء


ركبت من الموقف عربيه. توصلها للمركز اللى ستقيم في احدى القرى  التابعة له  وسرحت فى حالها  


فلااااااااااااااااش

&&&&&&&&&&&


شهد /رحاب  انا هاقدم فى كذا مكان  اى حاجة تاجى 


رحاب/ تعالى معايا فى مصنع الملابس 


شهد /انتى خريجة ثانوي فنى ملابس وتعرفى تشتغلى فى الملابس انما خريجة كلية التجارة  عوزة اشتغل اى حاجه  نظرى علشان  اقدر اذاكر  لمشيرة  


رحاب /ربنا يسهلك الحال بدل غتاتة طنط فريدة 


شهد /ربنا كبير هلاقى بأمر الله  مطلوب سكرتيرة في شركة  هاروح بكرة 


رحاب/ ومدكنة ماشى 


شهد /د واحدة زميلتى كانت أختها  شغالة فى الوظيفة  وهتتزوج وطلبوا منها تشوف واحدة مكانها 


رحاب /ماشى  يامزتى ربنا يوفقك 


شهد / يارب يااختش سلاموزز


صباااااااح يوم جديد

================  


شهد صحت لبست  وصلت وخرجت لقت فريدة وباباها 


شهد /صباح الخير  


حسين  /صباح الفل ياحبيبتى لسة ملقتيش شغل


شهد / بدور يابابا انا ماشية 


مشيرة /استنى خدانى معاكى 


شهد /يلا بسرعة  


فريدة / ومين هيشيل الاكل ويغسل الأطباق 


شهد /مع نفسك صحى سحورة تشيل الاكل ياطنطى 


فريدة /خلاص افصلى ياختى  بنتك مش طايقانى ياحسين 


حسين /ابعدى عنها هى مكفية خيرها شرها دبتديكى فلوس و مش بتاكل لقمة فى البيت


فريدة / انت كدة المحامى بتاعها 


شهد /للامن عوزة اقدم لوظيفة السكرتيرة عندى ميعاد مع الانسة مرفت 


موظف الامن/ اتفضلى هى فى انتظارك الدور التالت المكتب الرابع على ايدك الشمال


شهد /تشكر طلعت لقت مرفت منتظراها 


شهد/ صباح الفل 


مرفت /صباح العسل اتاخرتى شوية ابقى تعالى بدرى عن كدة 

شهد / حاضر من عونيا ياقمر


مرفت / انا معاكى لمدة اسبوع عوزاك تركزى معايا كويس واهم حاجة من اخت لاختها تصدرى الوش الخشب مع جاسر بية ماشى 


شهد/ هو دة الوش بتاعى مع اى حد ههههههه


مرفت / طب هاتى الكرسى وتعالى جنب اختك ههههه 


خلصت مرفت تدريبها  لشهد وابتدت شغلها الفعلى سكرتيرة لمكتب جاسر 


جاسر / شهد من فضلك هاتى ملف شركة الاسيوطى 


شهد / حاضر ياافندم 


خبطت ودخلت وبتدى الملف لجاسر هو اتعمد يمسك ايدها


شهد /سحبت ايدها وحطت الملف على المكتب تأمرنى بحاجة تانى 


جاسر / اقعدى شوية


شهد / افندم انا فى مكتبى بخلص شغلى  لو حضرتك عوز حاجة 


جاسر / عوز قهوتى 


شهد / تحت امرك وخرجت وكلمت عمى صبحى قهوة جاسر بية 


جة صبحى واخدت منة القهوة ودخلتها وخرجت 


وعد بعد كدة الايام عادية لحد ماجة يوم جاسر اتصل بشهد 


جاسر / شهد عوز ملف شركة (٠٠٠٠٠٠٠) وانتى اللى تجيى بية دة ملف مهم

 

شهد/ خير ياافندم حضرتك مجتش لية 


جاسر / اصلى تعبان شوية 


شهد /(  بصوت واطى انت عوز تلعب معاياماشى هههههه)

حاضر يااستاز جاسر هات العنون والملف هيوصلك بسرعة


جاس/ هابعتة فى رسالة


شهد/ والملف جاهز 


شهد / عمى صبحى من فضلك 


عمى صبحى / نعم يابنتى 


شهد/ الاستاز جاسر عوزك توصللة الملف دة بسرعة وادى العنوان 


عمى صبحى / بص لشهد وقال ربنا يحميكى يابنتى حاضر ومشى 


ترن ترن ترن 

شهد / الوووووو تصدقى كنت لسة هاتصل بيكى


رحاب / بطلى بكش 


شهد / هاجى اشتغل معاكى فى المصنع


رحاب / ياريت امتى 


شهد بعد بكرة عدى علية ماشى


رحاب/ دبجد بئا لية حصل حاجة


شهد / حكت لها على اللى حصل 


رحاب / جدعة دة ود زبالة فعلا 


شهد / انا كتبت استقالتى ومحضرها لحد ماياجى 


رحاب / ربنا ييسر لك الامر 


شهد / اللهم امين سلاموز يامزتى 


رحاب / سلاموز يااخيشى


وخلصت ولسة هتخرج من المكتب علشان تروح لقت جاسر داخل 


شهد/( بصوت واطى يانهاراسود )" حمد الله على السلامة استاز جاسر 


جاسر/ مساكها من ايدها وقال انتى بتتحدينى 


شهد / شدت ايدها وقالت انتى اكيد مجنون سيب ايدى 


جاسر/ مجبتيش لية بالملف لية 


شهد/ وهاجى لية انا شغلى مقتصر على المكتب هنا وبس وريحتنى من تقديم استقالتى بكرة وحدفت الاستقالة فى وشة ولسة هتخرج مسكها جت 


شهد وطاااااااااااااااخ على وشة وطلعت تجرى لقت الشركة فاضية حمدت ربها انها خرجت وروحت دخلت اوضتها مع اختها وقعدت تبكى 


عدة يومين وجة جاسر اتقدم ليه و٠٠٠٠٠٠٠


السائق وصلنا يااستاذة من بدرى 


باااااااااااك

**********


شهد / اسفة الظاهر نمت اشكرك ونزلت لقت  رحمة منتظراها 


شهد جرت عليها وارتمت فى حضنها وقعدت تبكى


 رحمة / حمد الله على السلامة يلا بينا هو وشك مالة وارم وازرق كدة 


شهد /اصل انا 


رحمة / معلش ياشهووود كانت حادثة جامدة والله يرحم ماما وبابا اركبى 


شهد/ بصت بصدمة  حادثة اية 


رحمة / غمزة ليها وقالت٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠


#_للاحداث_باقية

شاهد 👈👈  ( الحلقه الثامنه)

#__معكم_هبة_أحمد.     ( بنت الجهمى )

تعليقات
6 تعليقات
إرسال تعليق
  • Haba Elnaqeb
    Haba Elnaqeb 9 يناير 2022 في 4:03 م

    جميله جدا جدا

    إرسال ردحذف
    • Unknown
      Unknown 9 يناير 2022 في 11:45 م

      جميله جدا جدا جدا

      إرسال ردحذف
      • Unknown
        Unknown 10 يناير 2022 في 4:45 ص

        جميلة جدا

        إرسال ردحذف
        • منال السخاوي
          منال السخاوي 10 يناير 2022 في 8:46 ص

          روعة دائما كل رواياتك رائعة جدا

          إرسال ردحذف
          • منال السخاوي
            منال السخاوي 10 يناير 2022 في 8:46 ص

            ياروايعك الجميلة

            إرسال ردحذف
            • Unknown
              Unknown 10 يناير 2022 في 10:23 ص

              جميله جدا

              إرسال ردحذف



              وضع القراءة :
              حجم الخط
              +
              16
              -
              تباعد السطور
              +
              2
              -