رواية زواج القاصرات والصعيد الحلقه السابعه والعشرون للكاتبه دعاء أحمد

أخر الاخبار

رواية زواج القاصرات والصعيد الحلقه السابعه والعشرون للكاتبه دعاء أحمد

 

رواية زواج القاصرات والصعيد الحلقه السابعه والعشرون للكاتبه دعاء أحمد

٢٧

شمس وصل الفيلا شالها ودخلها اوضتها ونايمها على السرير

نجمه فاقت بس حاسه بدوخه شديده و موجوعه اوي


شمس بحنان عكس تماما ما كان عليه. انتي كويسه؟


نجمه صر"خت بأعلى صوتها بقوه وشها كله احمر وعيونها و منهاره في العياط. انت عملت ايه انطق عملت ايه قت"لت ابني. لا يمكن تكون شمس اللي اعرفه انطق فين شمس حبيبي. اللي ممكن يواجه المو"ت عشان يحميني. انت مين؟ انطق

الحنين. المتدين. الظالم. انت مين؟


شمس. كل دول


نجمه بتعب ودوخه شديده. حرام عليك دا انا حبيتك والله العظيم حبيتك. اعتبرتك دنيتي ليه بتعمل فيا كدا. كان عندي استعداد اسيب الدنيا كلها عشانك ليه يا شمس بكر"هك طلقني انت سامع بقولك ايه طللللقققنننيييي مش هسامحك على انت عملته انت فاهم


شمس بعصبيه. انتي مش فاهمه حاجه انا كنت بحميكي


نجمه بصر"يخ وانهيار. انت مكنتش عايز تبقى اب وحياه رب العالمين وحياه ابني اللي انت قت"لته من قبل حتى ما حس بيه عمرك ما هتكون اب اسمع كلامي كويس شمس الدين على اد ما انا حبيتك على اد ما انت قدرت تكر"هي فيك. وتكر"هني في اللحظه اللي سلمتك فيها نفسي حرام عليك


شمس بغضب وعصبيه. هو كان طفلنا مش طفلك لوحدك


نجمه بانهيار تام. ازاي عندك الجراءه تقول انه طفلنا وانت بنفسك أمرت بمو"ته. ليه ليه يا شمس؟ ليه اخذتني على المستشفى حرام عليك والله. شمس الدين الأنصاري مش عايزه اشوفك تاني طلقني


شمس بغضب وعصبيه. على جث"تي انك تخرجي من عصمتي


وسابها ومشى وفضل في دوامه وجع رهيب معقول يكون دا حقيقي وان الوحيد اللي حست معه بالأمان يكون سبب في اللي حصلها دا


عند شمس

ساب نجمه والغضب متملك منه راح لمكان هادي واول ما وصل قلع القناع المزيف اللي كان رسمه راحت القوه اللي كان بيتكلم بيها قدام نجمه اتبخرت تماما قعد على الأرض وفضل يبكي زي الطفل اللي فقد امه بكل قوته بسبب اللي عمله في حبيبته


شمس بدموع وصر"يخ عالي. اسف يا نجمه اسف يا حببتي والله العظيم غصبا عني كان لازم اعمل كدا انا اسف


رحيم. شمس انت مغلطش انت بتحميها


شمس بص وراه لقى رحيم واقف. راح قام وحضنته جامد وفضل يبكي ولأول مره كل قوته اللي معروف بيها انهارت رحيم بقى يطبطب عليه ويحاول يهديه


شمس بعياط وانهيار. تعبت اوي يا رحيم. انا ضر"بتها وإذ"يتها اوي هي مفكره اني قت"لت ابننا متعرفش انه لسه في بطنها. ازاي ممكن تفكر اني تمو"ت روح بريئه ملهاش ذنب اااااااااهههههه دا ابني قبل ما يكون ابنها حته مني انا كمان


رحيم. صلى على النبي يا شمس وتعالي دلوقتي نفكر هنعمل ايه في الشخص اللي بيراقبك دا كمان اكيد وصل لسوزان ان علاقتك انت ونجمه مش كويسه لو سوزان لسه تفكيرها زي زمان دا هيكون لصالحنا لأنها هتكون لسه بتفكر فيك كحبيب ولما تلاقي علاقتك بنجمه مش كويسه هتطلع نجمه من دماغها لكن انا اشك في دا


شمس. اصدك ايه


رحيم. اعتقد ان السجن غيرها وهي دلوقتي بتفكر تنتقم منك انت عشان سيبتها عشان نجمه وواحده زي سوزان زي التعبان واكيد لما تحب توجعك هتوجعك بالشي اللي انت حاربت العالم كله عشانها


شمس. نجمه تاذيني


رحيم. دا اللي سوزان اكيد هتفكر فيه لو غيرت طريقه تفكيرها انها تخلي نجمه تكر"هك وللأسف احنا هنبقى اديتها اول خنجر عشان تط"عنه في قلبك


شمس. اجها"ض الطفل


رحيم. بالظبط كدا مكنش ينفع تتهور وتعمل الخطه دي لأنها كدا هتستغل دا ضدك لازم نجمه تعرف الحقيقه يا شمس صدقني. نجمه بتحبك ولازم تعرف كل حاجه في مشكله زي دي كنتم دايما بتقفوا سوا وجانب بعض لكن دلوقتي انت قررت تمشي الطريق لوحدك وتتخلي عنها بلاش يا شمس نجمه هي حب عمرك لازم تمشوا الطريق دا سوا لازم ترجع دلوقتي وتقولها الحقيقه كامله وانكم مراقبين وان سوزان دلوقتي أقوى خصوصا انها بقى عندها معارف بلط"جيه كتير


شمس. انا عملت كدا عشان احميها


رحيم. انا متأكد لو كنت في حالتك الطبيعيه شمس الأنصاري اللي بيفكر في كل النواحي. مكنتش هتختار النقطه دي انا متأكد يا شمس. الحب اللي بينكم هيضيع بالطريقه دي لأنك هتبني جدار اسمه كر"اهيه

💞💞💞💞💞💞💞💞

شمس بسرعه ساب رحيم وركب عربيته ورجع على الفيلا


شمس باريحيه. نجمه نجمه  يا نجمه انا اسف ارجوكي اديني فرصه افهمك ارجوكي انا بحبك ومقدرش احب غيرك


بص في كل مكان مفيش ليها اثر

بص على الحومود لقى ورقه

(ماذا تريد بحق الله. حبيتك وانت وجعتني مقدرش اسامحك ومقدرتش اكر"هك ومقدرتش انسا انك قت"لت اول فرحه ليا عشان كدا قررت ابعد وانساك وهيجي يوم ارجع وساعتها هكون أقوى بس صدقني انت كنت عندي في مكانه ودلوقتي في مكان تاني خالص ومع ذلك... في حفظ الله)


شمس بسرعه. لا لا ارجوكي يا نجمه بلاش تتهوري ارجوكي بلاش تمشي اسمعيني على الأقل


فتح موبيله وكلم رحيم

شمس بسرعه. رحيم نجمه سابت البيت عايزك تقلبلي الدنيا عليها وتوصلها قبل ما سوزان تعرف طريقها


رحيم. هتحرك دلوقتي وان شاء الله خير


شمس قفل موبيله ونزل ركب عربيته وفضل يدور عليها في كل مكان

..............

في مكان مجهول

بتفوق نجمه بتعب

نجمه. انا فين

بسنت. متقلقش انا اللي وقفت ادامك بعربيتي وانت بتجري واغمى عليكي فجيبتك بيتي انتي كويسه


نجمه. انا اسفه مكنش اصدي


بسنت باريحيه. ولا يهمك يا قمر احنا اخوات عادي وانت شاكلك تعبانه اوي وانا قالت لهم يجهزولك اكله خفيفه كدا عشان ترتاح وبعدين متخافيش انا عايشه لوحدي فمتقلقيش ولو حبه تحكيلي حاجه انا معاكي طول الوقت ممكن تحكيلي


نجمه بوجع. شكرا


بسنت. لا شكرا ع وجب

................

بعد اسبوعين

نجمه حاسه بدوخه ومش قادره تعمل حاجه

بسنت. انتي كويسه

نجمه. مش عارفه بس حاسه بدوخه شديده


بسنت. تاب تعالي ارتاحي قوليلي بقى يا نجمه مش عايزه ترجعي لشمس بصي بعد كل اللي حكتوهلي دا ف شمس بيعشقك مش بس بيحبك والدليل على  انه مكنش عايزك تسليه كان ممكن ياخد حقوقه من اول يوم مش يستنى تلات سنين صدقيني كان لازم تستنيه شمس اكيد عنده مبرر قوي اوي وخصوصا انه شخصيه ذكيه جدا وعاطفي جدا وبيحبك


نجمه بدموع. ليه يعمل كدا يا بسنت يق"تل ابنه تاب ليه مفيش مبرر لدا


بسنت بعتاب. كان لازم تستنى لحد ما تسمعي مبرره برده صدقيني


نجمه قامت ويقيت تتمشى في الجنينه وحاسه بدوخه وبتفقد الوعي


بسنت. نجمه


بعد شويه

الدكتوره. مدام نجمه مينفعش كدا حضرتك مش بتهتمي بالتغذيه خالص ودا غلط في حالتك


بسنت. مالها يا دكتوره


الدكتوره. حامل في الشهر الاول


نجمه بصدمه. لا يمكن مش معقول


الدكتوره. ليه هو انتي مش متجوزه


نجمه بعصبيه. لو سمحت انا متجوزه و جوزي شخص محترم جدا لكن انا اجه"ضت من فتره من اسبوعين


الدكتوره. لا ابدا انتي حامل في شهر


نجمه.تاب ازاي يعني شمس كان بيكدب عليا ليه


بسنت. صدقيني بقى ياله كلميه


نجمه بعدم استيعاب حطت ايديها على بطنها وعيطت وهي مش فاهمه ومسكت موبيل بسنت وتكلمه لكن رقمه مشغول


...................

عند شمس

شمس لنفسه. كدا كتير روحتي فين يا نجمه حرام عليكي


جاله اتصال

شمس. مين

سوزان. هاي بيبي وحشتني

شمس. انتى! عايزه ايه


سوزان. تيجيلي


شمس. انتى اتجننتي يا سوزان لايمكن تكوني انسانه طبيعيه انتي مجنونه


سوزان. فعلا مجنونه بس دلوقتي ادامك حليم تسيب مراتك تمو"ت ياما تيجيلي


شمس. نجمه هي فين؟ قسما بالله لو عندك لو قربتلها هنسفك من ع وش الارض


سوزان. نجمه دلوقتي في فيلا... في أدام بيتها شخص واقف ومعه سلا"ح لو اتاخرت عن ساعه واحده اوعدك هقت"لها وفي شخص تاني بيراقبك يعني لو فكرت تروحها هقت"لها قبل ما انت توصل


شمس. هجيلك بس متقربليهاش انتي فاهمه


سوزان. طبعا العربيه السمرا اللي تحت الفيلا اركبها والسواق هيجيبك لحد عندي باي باي بيبي


............... 

بسنت. شوفتي اديكي ظلمتيه قربي ارجعيله حالا وحاولي تفهمي اللي حصل


نجمه. بس انا خايفه من رده فعله عشان هروبي


بسنت. خايفه من ايه واحد بكل الحنيه والحب دا هتخافي منه ليه اتوكلي على الله


نجمه قامت بحماس وكان الروح ردتلها لابست وخرجت


لكن قبل ما توصل جالها اتصال


نجمه. مين

سوزان. وحشتني كتير

نجمه بصدمه. انتي! ازاي هربتي من السجن


سوزان بخبث. انا مكنتش في السجن اصلا انا نسيت اقالة ان دي كلها كانت خطه من شمس. بعدني عنكم كلكم عشان نتجوز انا وهو. وكمان لأنه كان عنده ر"غبه فيكي فطبعا اتحايل عليا كتير اوي لحد ما انا وفقت على الخطه دي من تلات سنين وانا هو مع بعض من وقتها ولما اخد اللي عايزه منك زهق ورجعلي تاني


نجمه بصدمه. انتي كدابه شمس لايمكن يعمل كدا شمس دا حبيبي


سوزان بمكر. عشان كدا نزل البيبي ومكنش عايز أطفال فوقي يا نجمه. انا وشمس سوا من زمان اوي وعشان تتاكدي هبعتلك كم صوره خاصه ليا انا وهو وقوليلي رايك


نجمه قفلت معها وهزت راسها يمين وشمال بمعنى لا


نجمه لنفسها. نجمه شمس الدين الأنصاري الحب الحقيقي هو الثقه. الحب أساسه اننا نبقى فاهمين الطرف التاني قلبك بيقولك ان شمس مش هيعمل اي حاجه وحشه تغضب ربنا زي ما هو لسه محتفظ بابننا شمس بيحبك زي ما انتي بتحبيه. هو حبك الأول و الاخير وكمان ثواني كدا سوزان متعرفش انن محتفظ بالولد معنها انها بتكذب اكيد شمس في خطر. صوت رسايل ابتعت على تليفونها مردتش ولا رضيت تبص عليها وبسرعه كلمت رحيم


نجمه. رحيم انا نجمه. شمس فين


رحيم بلهفه. مدام نجمه احنا بندور عليكي بقالنا اسبوعين. شمس مختفي من يجي ساعتين


نجمه. شمس في خطر يا رحيم و اعتقد انه مع سوزان لازم تعرف طريقها


نجمه لسه بتتكلم شافت مجموعه رجاله جايين عليها خافت وسكتت


رحيم. مدام نجمه


بتجري باقص سرعتها وهم وراها لكن بتفقد الوعي


................

بعد مده محدش يعرف اد ايه

بتصحي في اوضه كبيره جدا وقعده على كرسي وادامها طرقه طويله كلها ازاز مك"سور ووراها طريق عادي  استغربت وقامت و ماشيه لكنه وقفت مصدومه لما شافت شمس في الناحيه التانيه قعد على كرسي ومربوط ودماغه بتنز"ف بصيت لفوق لقيت في كتله معدن كبير بتنزل بسرعه نسبيه فوقيه تماما وشمس فاقد الوعي

بصيت للازاز اللي على الأرض وبصت للكتله وللطريق الفاضي


........

سوزان بغل. سيبيه يمو"ت عشان اثبتله انه غلط لما اختارك انتي وسابني انا. معقول هتعدي عشانه كل دا وهو قت"ل ابنك وخا"نك زي ما بعتلك الصور اللي فبركتها وهو فاقد الوعي

سيبيه وامشي يا نجمه. وبرده بعد ما هو يمو"ت هق"تلك


.............

عند نجمه

نجمه بصدق. لو فيها مو"تي مش هسيبك لو في الم يبقى نتحمله احنا التلاته

شاهد 👈(الحلقه الثامنه والعشرون) 

تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -