رواية كذبه صنعت عشق للكاتبه نورهان اشرف الحلقه السابعه والعشرون

أخر الاخبار

رواية كذبه صنعت عشق للكاتبه نورهان اشرف الحلقه السابعه والعشرون

 

رواية كذبه صنعت عشق للكاتبه نورهان اشرف الحلقه السابعه والعشرون

الحلقه السابعه والعشرون

بعد مرور ساعه كان يجلس يونس هو وعماد و روح امام ياسين المرشدي كان ينظر لهم ياسين بتكبر وتعالى فهو ياسين المرشدي مهم كان  هو امبراطور الاقتصاد في العالم العربي والشرق الاوسط يونس  بهدوء: انا جايه اطلب ايد بنت حضرتك يا عمي عايزها تكون امراتي 


ياسين بغرور وتكبر :جاي تطلب يد بنتي عشان تبقى زوجه ثانيه على مراتك عاوز تقل من الكرامه بنت ياسين المرشدي انت شكلك مش عارف انت جاي تطلب يد مين




يونس بهدوء: لا انا عارف كويس جدا انا جاي اطلب ايد مين وزي ما حضرتك ياسين المرشدي و انت كمان متاكد وعارف كويس انا بقى مين ولا لا ومكنتش عارف كده ماكنتش دخلتني هنا قال ذلك بغرور اكبر جعل من ياسين ينظر له بقرف وهو يقول بقوه: هو انت فاكر ان مهما جئت او رحت بالملاليم بتاعتك دي هتكون حاجه تلك الكلمات كانت اهانه موجهه الى الجميع ليس  يونس فقط تحدث يونس بغضب وهو يقوم من على مقعده: تصدق ان انا غلطان اني جيت اطلب يد بنت  راجل مهزق زيك عند تلك الكلمه انتفض ياسين من على مقعده هو الاخر وهو يقول: انت اللي حلمت حلم كبير ومش عارف انت مين متحاولش انك تحلم أن فى يوم تاخد أو تقرب من حد فى فرق كبير بينكم وبعدين انا لما احب جوزها ها جوزها لراجل يوزنها في المال وبعدين مش معنى انك دخلت البيت اللي انا موافق عليك لا انت اقل من ان انا اوفق  عليك


قال ذلك وصعد الى غرفتها نظرت روح الى ياسين والدموع تترقرق في عينيها من تلك الاهانه موجهه الى الجميع وليس يونس فقط وتوجهت الى الخارج  وخلفها عماد وهو ينظر اللى يونس بقرف في خلال دقائق كان يقود يونس السياره وعلامات الغضب بيدي على وجهه والحزن فهو حزين على ماحدث معه عماد بصوت عالي :شفت اللي حضرتك عملته جايبني انا والدتك عشان تهزقني مع راجل معندوش كرامه ومعندوش احترام ده كله عشان خاطر حضرتك مش متقبل مراتك 


تحدث يونس بغضب وهو يقول: لو ده كله بسبب واحد هيبقى بسبب حضرتك مش بسببي مش انا  اللي اتفقت معها انك  اتجوزها لابنك و عشان خاطر انت تنفذ اللي انت قلته وتبقى راجل محترم و قد كلمتك بس انت دمرت حياتي عشان خاطر واحده ولا هي بنتك ولا اي حاجه دمرت حياتي ابنك عشان واحده من الشارع


نظرات له روح وهي تقول بغضب:اى  اللي انت بتقوله ده يا يونس وبعدين مش معنا ان الراجل ده رفضك انك تكلم ولدك بالطريقه دي او تكلم البنت الغلبانه اللي في البيت بالطريقه دي لا عيب  عليك انا مش مربيك على كدا 



يونس بغضب :اسكتي انتي يا ماما انتي متعرفيش حاجه ولا يمكن انت كمان مشتركه معهم في الموضوع دوت


روح باستغراب :موضوع اى يا يونس اللي انت بتقوله ده 


يونس بسخريه :مش معقوله عماد باشا يعمل حاجه من غير ما يقول لحضرتك او ياخذ رايك اصل عماد باشا يا والدتي ابويا الراجل المحترم المفروض ان انا ابنه اتفق مع البنت اللي في  البيت اللي جايه من الشارع اللي هو يخليني اتجوزها بمقابل كده ان هو شايف  البنت دي محترمه وكويسه من وجهه نظره


قال ذلك وهو ينظر الى والده عبر  المراه وهو يقول :ايه يا عماد باشا اللي بقوله غلط 


عماد بهدوء :يونس انا عارف مصلحتك كويس اوي و عارف انا باعمل ايه واللي انا باعمله ده عشان خاطرك   البنت اللي مش عاجباك دي بتحبك وعايزاك لها وعملت كل حاجه عشان تبقا ليك  وفيها ايه لما البنت تحبك يا ابني قليل الراجل اللي يلاقي ست تحبه في الزمن ده  مش كل الناس ربنا بعت ليهم الناس اللي بيحبهم وانت حاول تقرب منه و صدقني مش هتلاقي ان مفيش فيها غلطه او عيب بالعكس هي بنت محترمه ومثقفه ومتعلمه وفوق ده كله بتحبك يبقى اى الغلط ولا ايه الحرام ولا في الموضوع 


يونس بغضب: الغلط والحرام اللي انا مش بحبها ومش المفروض انى اقع فى حبها عشان خاطر حضرتك وانا عمرى  ماسامحك ولا هسامحها قال ذلك وهو يقود السياره بكل غضب وقوه اما روح نظرت الى عماد بتساؤل ولكن لا تريد ان تفتح احاديث مره اخرى لكن لا تريد أن تخسر ابنها او زوجها 


🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


اما عند سمر كانت تنام على الفراش وهي تحوط  ابنها بيدها ولكن قطعها يد جاسر التي اخذتها في حضنها واخذ ينهال عليها بالقبلات سمر بهدوء: جاسر معلش مش هينفع



 جاسر بسخريه: مش هينفع  ليه سمر انتي مالك فيكي ايه ودموعك دي ليه هو في حاجه انتي مخبيها علي



 سمر بتوتر: انا مش مخبيه حاجه انا بس تعبانه شويه ومش هينفع عشان عندي بروت اظن ان حضرتك عارف ان ده مينفعش



 جاسر بهدوء :ايه ده هي جاءت لك تمام ماشي يا سمر براحتك مش هاقدر اقولك حاجه بس على العموم جهزي نفسك لان احنا بكره بالليل هنروح للدكتور 



سمر بتوتر :هنروح للدكتور ازاي وانا عندي بروت مينفعش



جاسر بهدوء: في تحليل كثير جدا نقدر نشوف ايه العيوب اللي عندك و مفيش مشكله نروح ونعمل التحليل ونشوفه قال ذلك وهو يعطيها ظهرها 



اما سمر هزت  راسها بغضب فماذا عليها ان تفعل في تلك المشكله


🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

في غرفه ميرنا كانت تجلس على الفراش هي قد حسمت  قراره يجب عليها ان تخرج من ذلك البيت يجب ان ترحل وتترك كل هذا و كل ما وقعت فيه  ولكن يجب ان تجد حل قطعها دخول لمار على وجهها ابتسامه وهي تقول ازيك يا ميرنا مش قاعده معنا تحت ليه 



ميرنا بهدوء :ابدا بس تعبانه شويه



لمار بابتسامه: الف سلامه عليك باقولك ايه يا قلبي انا نازله اشتري هدوم ايه رايك تيجي معي تشتري انتي كمان اي حاجه ناقصكي و بالمره نخرج ونتعرف على بعض اكثر 


هنا تحدثت ميرنا بسعاده وهي تقول طبعا طبعا هاقول رامز لو وافق



 لمار  بابتسامه :ماتقلقيش خلي رامز على وانا هخليه يوافق 



ميرنا بسعاده :ربنا يخليكي ليا يا لمار 



لمار بابتسامه: العفو يا قلبي على ايه انا تحت امرك هنا ظهرت ابتسامه على وجه ميرنا فقد وجدت الحل السليم لكل تلك المشاكل

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

اما عند رنيم كانت تجلس على الاريكه تنظر في الفراغ هي تعلم حسن العلم ان يونس لن يرفضه احد فايونس انسان عظيم الى حد كبير اي شخص يتمنى ان تكون له زوجه ولكن قطعها دخول


روح بغضب وهي تنظر لها بغضب وخلفها عماد اما ياسين فلم يصعد بل ذهب الى بار مسكتها روح من ذراعها وهي تقول: تكذبي علي انا  اعتبرك انك  بنتي وانتي تكذبي علي بعد ده كله اكتشف انك  كنتي متفقه مع عماد على كل حاجه طب كنت قوليلي كنت فهمني لكن انا  اعتبرك بنتى وفى الاخر اكتشف انك كذابه و انت  كمان متفق معاها قالت ذلك وهي تشير الى عماد :انسانه غبيه انا قدامكم انسانه مليش لازمه عندكم 



رنيم بدموع :خلاص الموضوع انتهى وكل حاجه خلصت وانا وابنك خلاص  كل حاجه انتهت وهو هيعيش  لكن انا حسه بنار   في قلبي  بس على العموم انا اسفه اني دخلت حياتكم ودمرتها بطريقه دى قالت   ذلك و دخلت الى غرفتها اما اروح نظرت الى عماد بغضب  فتجه عماده الى غرفه رنيم 



عماد بجديه جهزي نفسك هنمشي الساعه خمسه الفجر  يفتحوا عينيهم من النوم مش هيلاقكوى في قلب البيت كله وصدقيني يا بنتي بعديها شهر هابعتلك ورقه الطلاق و تقدري تعيشي حياتك ولا حته  عايزه تسيبي مصر وتمشي انا معنديش مانع اساعدك على قد ما اقدر لان انا السبب في ده كله قال ذلك وهو يضع قبل على راسها وهو يقول اسف يا نور عيني

شاهد (الحلقه الثامنه والعشرون)

تعليقات
7 تعليقات
إرسال تعليق
  • غير معرف 6 يناير 2022 في 9:52 م

    حلو البارت بس سمر ليه مقالتش انها حامل في الاخر هيعرف هيعرف

    إرسال ردحذف
    • غير معرف 6 يناير 2022 في 9:52 م

      منتظرين ٢٨ يانورا ❣️

      إرسال ردحذف
      • غير معرف 6 يناير 2022 في 9:53 م

        تم

        إرسال ردحذف
        • غير معرف 6 يناير 2022 في 9:53 م

          ❤️

          إرسال ردحذف
          • غير معرف 6 يناير 2022 في 9:53 م

            تم

            إرسال ردحذف
            • غير معرف 6 يناير 2022 في 9:54 م

              ❣️❤️

              إرسال ردحذف
              • Unknown
                Unknown 7 يناير 2022 في 2:42 ص

                😥😓😓😓

                إرسال ردحذف



                وضع القراءة :
                حجم الخط
                +
                16
                -
                تباعد السطور
                +
                2
                -