رواية غدر حياة الحلقه الثالثه والعشرون و الرابعه والعشرون للكاتبه هبه احمد

أخر الاخبار

رواية غدر حياة الحلقه الثالثه والعشرون و الرابعه والعشرون للكاتبه هبه احمد

 دار الرواية المصرية


.رواية / غدر ٠٠٠٠ حياة 

الفصل / الثالث و والعشرون
؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛

صادق / حاضر ياجدى اتفضل يا استاذ

حيدر /انا عارف ان منار كانت عايشة هى و الست نوسة فى البيت اللى فى الوش وشاور على البيت اللى كانت منار ونوسة قاعدين فية

الحاج ايوب / بلاش تنبش ورا الولاية يابنى دول غلابة اوى ملهمش حد لا اخ ولا سند 

حيدر / انا عندى تلات اخوات بنات وصدقنى انا نفسى منار تكمل حياتها مع طارق هو انسان كويس بجد 

الحاج ايوب / سيب كل شيئ للزمن يا بنى بالسلامة

دكتور مجدى /خرج من غرفة العمليات ومسك فونة وطلب عدة ارقام 

دكتورة هدى / اية الاخبار 

دكتور مجدى / الحمد لله ولدت بالسلامة بنوتة زى العسل وهى قدامها ساعة وتفوق 

دكتورة هدى / الحمد لله ونوسة اكلت ونامت انا هاقفل عليها و اروح اشوف الولاد فرحانة اوى علشان نوسة ومنار وحنان بدأت تستجيب للعلاج شوف كرم ربنا 

دكتور مجدى / بقولك تعالى انتى هنا علشان لما منار تفوق تاخديها وتفضلى مع معاها هى ونوسة وانا هاروح للولاد كدة افضل

دكتورة هدى / كلامك صح رغم ان حنان وحشتنى اوى استنى هاشوف مين على الباب 

دكتور مجدى / تمام انا هاقفل واروح اظبط ارواق خروج منار مع دكتور صفوت 

دكتورة هدى / فتحت الباب اتفضلى ياست الكل 

الحاجة بدرية / نوسة ولدت صح 

دكتورة هدى / هههههههههه ومنار كمان ولدت فى المستشفى من ساعة

الحاجة بدرية / الحمد لله و هتخرج امتى من المستشفى

دكتورة هدى / ساعة تكون فاقت وتاجى على طول 

الحاجة بدرية / وهتكتبوا الولاد ازاى 

دكتورة هدى / باسم نوسة والحاج جابر الله يرحمه 

الحاجة بدرية/ ربنا يستر دفى واحد صاحب المخفى زوج منار جة عندنا بيدور على منار علشان زوجها عوز يردها ويصالحها 

دكتورة هدى / عمر منار ما هترجع له مهما حصل خليكى جنب نوسة وانا هاروح المستشفى اطمن على منار وتفوق ونرجع مع بنتها 

 الحاجة بدرية / انا هافضل معاها ما تقلقيش

دكتورة هدى / ماشى هاجيب معايا لاوزم البيت 

الحاجة بدرية / كل حاجة موجودة انا كنت عاملة حسابى روحى هاتى منار وخلى بالك 

دكتورة هدى / حاضر المستشفى يدوب بعد شارعين

فى مستشفى النور التخصصى 

بعد ما يقرب من ساعة ونصف 

دكتور صفوت / حمد الله على السلامة 

منار / الله يسلمك يا دكتور ممكن اخد بنتى وامشى 

دكتور صفوت / اكيد و خلى دكتور مجدى ياجى بكرة ياخد ما يثبت ان الست نوسة ولدت هنا توأم خلى بالك من بنتك ماشاء الله زى القمر 

منار / هاسميها حياة بأمر الله 

دكتورة هدى / اسم جميل ربنا يجعل حياتها سعيدة اشكرك يا عمى ربنا يكفيك شر غدر الزمن سلم على عمتى ومرفت 

دكتور صفوت / امين يارب ابقى تعالوا مرفت نفسها تشوفك 

دكتورة هدى / حاضر يا حبيبى يلا يا ام الحياة هههه

منار / نوسة عملت اية 

دكتورة هدى / اركبى نوسة ماشاء الله كويسة هى وابنها 

منار / ربنا يبارك فية نوسة طيبة اوى و جدعة يكفى انها هتشيل عارى 

دكتورة هدى / عار اية هو انتى كنت 

منار / يكفى انى مش قادرة اثبت بنتى لابوها 

دكتورة هدى / لعله خير يلا انزلى واطلعى وانا هاركن واجيب حياة ومسعد وجاية 

منار / حاضر وطلعت خبطت ففتحت لها الحاجة بدرية 

الحاجة بدرية / حمد الله على سلامتك امال بنتك فين

دكتورة هدى / القمر اهو خدى يا حبيبتى 

نوسة / حد يجيب البنت دى اخوها عوز يعلمها الادب 

منار / نعم هو ابنك عوز يعمل عمى المهم على بنتى 

دكتورة هدى / هتسمى ابنك اية يانوسة 

نوسة / يوسف بأمر الله

دكتورة هدى / اسم جميل ربنا يبارك فيهم ويحفظهم 

طارق / افهم من كدة انى لازم اعمل لابن عزيزة تحاليل لاثبات اذا كان عنده الايدز من عدمه

دكتور عامر / ايوة مع الاسف 

الحاجة فريدة / خبطت على مكتب دكتور عامر ودخلت اختك نامت انا عوزة بنتى ترجع معايا البيت 

دكتور عامر / لما يمر 48 ساعة علشان لو حصل نزيف نلحقها 

الحاجة فريدة / انا هافضل معاها وانت روح شوف مصالحك يابنى 

طارق / انا معاكم مش هاقدر اسيبها وهى كده 

دكتور عامر / ملهوش لزوم تقعدو هنا هى مش هتفوق الا الصبح اتفضلوا انتم وتعالوا الصبح

طارق / هارد على الفون وجاى 

حيدر / اختك كويسة 

طارق / دعواتك المهم عملت اية 

حيدر / الشاهد على عقد الزواج اللى اسمة ايوب دة رجل عقر انا متأكد انة عارف منار ومرأت ابوها فين 

طارق / انا مستعد ابوس ايده علشان اعرف طريق مرأتى بقولك خلى حد يشوف خط سيره هو وكل اللى معاه فى البيت 

حيدر / خبط على دماغة تصدق عندك حق دمرأتة خرجت وركبت تاكسى ومن هبلى ما مشتش وراها

طارق / من بكرة تعرف هم بيرحوا فين روح النهاردة ارتاح بكرة عوز عماد و منصور ضرورى 

حيدر / حاضر تصبح على خير

طارق / وانت من اهله يا اخوية 

صباح جديد
؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛

عماد / السلام عليكم تحت امرك يا اخوية

طارق / وعليكم السلام عاوزك تروح لبنت عمتى دة عنوانها وهى اسمها مبروكة وتجيب ابن عزيزة من عندها وتاجى على هنا 

منصور / السلام عليكم انا جبت فطار لينا كلنا

طارق / ومين له نفس

عماد / فين خالتى فريدة 

طارق / مع عزيزة جوة 

منصور / هانادى عليها تفطر معانا وراح جاب الحاجة فريدة وجة 

عماد / هامشى انا  

طارق / وانت يامنصور عوزك تعرف خط سير واحد اسمة الحاج ايوب حيدر يعرف كل شيئ عنة 

منصور / علم وجارى التنفيذ هو مراد كويس

طارق / لا شكله متبهدل جامد

دكتور مجدى / انا هاخدك ياست نوسة عل٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠

للاحداث باقية

بقلمى / #هبة_أحمد. (( بنت الجهمى ))رواية / غدر ٠٠٠٠ حياة

الفصل / الرابع ووالعشرون

"""""""""""""""""""""""""""""”"""""”"""

طارق / لا دشكله متبهدل جامد 

دكتور مجدى / انا هاخد الست نوسة معايا علشان نثبت الولاد واعطيهم التطعمات اللازمة 

دكتورة هدى / اجاى معاكم 

منار / لا طنط بدرية هتروح معاهم وانتى روحى علشان حنان و البيبى 

دكتورة هدى / ماشى هامشى علشان حنان عندها اعادة كشف النهاردة. ومسعد عامل فيها عمنا المهم وعوز يفضل حد شايلة

منار / ربنا يتم شفاها على خير

دكتورة هدى / يارب الحمد لله هى بدأت تستجيب للعلاج 

منار / نوسة خلى بالك من بنتى 

نوسة / متخفيش ياقلبى ربنا يبارك فيها

منار / اسفة هاشيلك همى كان المفروض بنتى يكون ليها اب زى باقى البشر 

الحاجة بدرية / معلش يا بتى المتضر يركب الصعب

منار / بدموع الحمد لله 

نوسة / هو مين اللى هيربيهم غيرك اية رأيك هاكتب الولد يوسف

منار / اسم جميل بجد 

الحاجة بدرية / حياة ويوسف الاسمين حلوين ماشاء الله 

دكتورة هدى / هابقى اجاى بالليل

منار / لا خليكى مع الولاد وتعالى بكرة 

دكتور مجدى / اخد نوسة والحاجة بدرية و راح لمكتب الصحة وكتب الطفلين توأم تحت اسم الاب جابر 
والام نوسة وبعد حصول الاطفال على التطعمات اللازمة رجع وصل نوسة للبيت وتركهم ورجع لكى يفتح عيادتة 

عماد / بعد فترة جاب ابن عزيزة معاه المستشفى لعمل له التحاليل اللازمة

طارق / مطلوب منى حاجة تانى يادكتور عامر 

دكتور عامر / لا كدة تمام هناخد منة عينة دم وبعدها ممكن الحاجة والدتك تاخده وتروح واختك على اخر النهار هاكتب ليها خروج انما زوجها هيفضل عندنا شوية

طارق / تمام اشكر اهتمامك

 

منتصر / كل يوم بيجلس على قهوة فى اول الشارع اللى عايش فيه الحاج ايوب منتظر خروجة 

بعد اكتر من اسبوعين

عزيزة / بدأت ترجع لحالتها الطبيعية 

طارق / عزيزة ممكن اتكلم معاكى فى موضوع مهم 

عزيزة / انا هاخد ابنى وارجع الشقة ومتشكرة ليك انك استحملتنى كل الفترة دى

طارق / الولد هيفضل هنا علشان انتى ومراد عندكم الايدز

عزيزة / انت كداب انا سليمة مش فية حاجة انت طمعان فى ابنى 

طارق / خدى نتيجة التحاليل بتاعتك انتى ومراد

عزيزة / انا عمر ما حد لمسنى الا مراد اكيد فى حاجة غلط 

طارق / اكيد انتقل ليكى المرض من مراد 

عزيزة / انت بتتكلم جد ولا عوز تنتقم منى 

طارق / بصى عندك دكتور عامر روحى اسألية 

عزيزة / ومراد فين دلوقت

طارق / فى الشقة 

عزيزة / دة عقاب ربنا احنا كنا شياطين مش بنى ادمين دمرنا حياة منار وحياتك 

طارق / انا مسامح فى حقى 

عزيزة / ياريتنى اشوف منار كنت بوست رجلها علشان تسامحنى

طارق / حرام تاخدى ابنك معاكى ليحمل المرض منكم ويتعذب باقى عمره 

عزيزة / انا فى مصيبة منك لله يا مراد خلى كريم عندك انت هتحافظ عليه اكتر مننا 

طارق / تمام خلى بالك من نفسك انا كلمت دكتورة كويسة هتتابعى معاها

عزيزة / اللى زيى انا ومراد ننتظر الموت يارب عجل بية ابنى امانه فى رقابتك انت وامى 

الحاجة فريدة / ابقى تعالى يابتى 

عزيزة / انا بقيت انسانة ملعونه حاملة مرض ممكن يدمر الكل 

طارق / بالمحافظة هتبقى كويسة قولى يارب 

عزيزة / بدموع انا ظلمت منار واتهمت اخوها زور علشان اتزوج مراد وهو طلع حيوان وكسبت اية غير غضب ربنا ومرض كل اللى بيصاب بية بيكون فاسق بيرتكب الخطيئة

الحاجة فريدة / بلاش تقسى على نفسك ديمآ اذكرى ربنا واكثرى من الاستغفار 

عزيزة / حاضر سامحينى يا امى 

منار / نوسة يوسف بيعيط وفونك بيرن نوسة اصحى 

نوسة / حاضر صحيت خدى رد على الحاج ايوب 

منار / هاتى السلام عليكم ياعمى 

الحاج ايوب / وعليكم السلام انتم بخير لو لازمكم اى حاجة ابعت بيها الحاجة

منار / الخير كتير الحمد لله انت بخير وطنط بدرية و الولاد

الحاج ايوب / كلنا بخير الحمد لله. بقولك ركزى معايا 

منار / خير ياعمى اتفضل سامعة حضرتك

الحاج ايوب / فى واحد اسمة حيدر على ما اعتقد جة عندى وقال انة من طرف طارق وان طارق بيدور عليكى علشان عوز يرجعك لعصمتة وكمان بيقول انه كان متزوجك رسمى على ايد مأذون وكلام كتير مافهمتش منه حاجة ان اخته كانت صاحبتك وهى السبب

منار / انا خلاص فى امان البنت دلوقت اتكتبت باسم نوسة وابوية وانا خلاص عمرى ما هارجع له د كان السبب فى موت ابوية الله يرحمه

الحاج ايوب / ونوية على اية 

منار / ان هانرجع لبيت ابوية اللى جنبك كمان اسبوع 

الحاج ايوب / تنورى يابنتى عوزين حاجة 

منار / متشكرة يا عمى سلم على الكل 

نوسة / خايفة ليعرف ان حياة بنتة ويطلب يخدها 

منار / مستحيل استغنى عن بنتى د انا مطلعتش من الدنيا الا بيها وانتى ويوسف 

نوسة / بقولك عوزين نفكر فى كل الاحتمالات و نتعلم يكون عندنا برود 

منار / تصدقى انا لما بفتح الاكونت بتاعة ومن تعليقات اصدقائة بحس انة انسان طيب وبعدين افتكر الظلم اللى انظلمتة منة و موت ابوية بسببة بكره

نوسة / موت ابوكى دعمره انتهى لحد كدة وصلى صلاه الاستخارة وسيبى ربنا ييسر امرك 

منار / حاضر ياقلبى شوفى ربنا اد اية كريم ورحيم بينا رزقنا بالخلف من غير لاحوله ولا قوة مننا 

نوسة / الحمد لله الولاد ناموا تعالى نحضر الاكل انا جعانة اوى عوزة اكل رز ابيض سمك صيادية ومقلى 

منار / يخرببيتك انتى لسة نفسه ابت 

نوسة / هى طلبت كدة ابنى نفسة فى سمك ورز 

منار / حضرى الرز و الصلصة وانا هانزل اجيب السمك 

نوسة/ اية رأيك نكلم دكتورة هدى تاجى هى والولاد يتغدو معانا

منار / كلمى براحتك انا هانزل فى السريع اجيب السمك و خضار الاسبوع واجاى 

نوسة / خليكى جدعة وهاتى نص كيلو جمبرى معاكى 

منار / حاضر يا مفجوعة

دكتور مجدى / حنان يلا ياقمر انتى ميعاد الجلسة

محمد / اجاى معاكم 

دكتور مجدى /ياريت وهات اختك كمان بعد الجلسة نتعشى ونشترى لحنون هدوم علشان ماما رايحة عند طنط منار ونوسة 

محمد / يلا هاخد مية و سندوتشات علشان حنان 

دكتور مجدى / انت فعلا راجل بمعنى الكلمة

دكتورة هدى / هاخد مسعد باشآ واروح لمنار توصلنى لاول الشارع ممكن 

دكتور مجدى / لامي٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠

للاحداث باقية

شاهد👈(الحلقه الخامسه والعشرون) 


بقلمى/ #هبة_أحمد. (( بنت الجهمى ))
تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -