رواية أنا لست ضعيفه الحلقه السادسه والعشرون للكاتبه هبه أحمد

أخر الاخبار

رواية أنا لست ضعيفه الحلقه السادسه والعشرون للكاتبه هبه أحمد

 

رواية أنا لست ضعيفه الحلقه السادسه والعشرون للكاتبه هبه أحمد


الحلقه السادسه والعشرون

*************


صبااااااااااح يوم سعيد على الجميع🌼🌸

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


على الطريق المتوجة للقرية اللى شهد تقطن فيها  هناك ثلاث سيارات تتسابق للوصول اليها 


شهد / يلا ياولاد زمان اخواتكم جاين 


فرحة / اكيد هنخرج نتغدا برة النهاردة


ادم / ياريت ياماما انا قولت لعمو عبدة ووافق (ملحوظة  شهد ورحمة وولادها وزوجها وكمان شيماء وولادها وزوجها متعودين يقضوا ايام الاجازة مع بعض فى منزل الحاجة نبيلة) 

شهد/ اتفقوا انتم مع بعض على المكان ونخرج ماشى 


فرحة / هيييييية وصفقت ماشى يامامى 


شيماء / بت ياشهوووود انا جيت 


فرحة وادم / ههههههههههههههه هههههههههه


فرحة/ انطى شيماء مكرونة وصلت 


ادم / هنزل لخليل  ياماما 


شهد / انزل ياحبيبى وشوف تيتة صلت ولا لسة


ادم / حاضر  


 فرحة / مامى انطى رحمة جت 


شهد / انزلى انا خلصت ونازلة وراكم بلاش شقاوة


فرحة / حاضر يامامى 


ماهر / السلام عليكم  الفطار يلا قبل مايبرد


شيماء / فول وفلافل طب مين هياكل الباشمل والفراخ


عبدة / انتى وابنك خليل المقلبظ 


الكل هههههههههههههه هههههههههههه


فرحة / انا هاكل معاكى ياانطى شوسو 


شيماء / تعالى ياقلب خالتو 


شهد / السلام عليكم يلا ياجماعة اناجعانة بجد


ادم /عمو ماهر عوزين نخرج نتغدا برا 


ماهر / حاضر شوف عوزين نروح فين وتتغدوا اية واحنا تحت الامر ياشباب


فرحة / نروح الملاهى 


رحمة / مش هينفع ياولاد ماما شهد شكلها تعبانة النهاردة


شيماء/ بت ياشهووود تعالى كلى مكرونة وانت هتبقى  زى الفل


عبدة / قصدك زى الفيل ههههههههههه


رحمة / هههههههههه ديما فضحانا ياشوشو 


شيماء/ خالتى نبيلة خدى طبق المكرونة دة نصيبك بقااااا


الحاجة نبيلة/ امشى ياسوسة مش عوزة مكرونة


ماهر/ هاتى ياام خليل الطبق انا هاكلة 


عبدة / انا هاجيب سمك للغدا ماشى بلاش خروج واتفرجوا على التليفزيون ياولاد 


فرحة/ عوزة كفتة مش سمك 


شيماء /  كفتة ومكرونة 


رحمة / عبدة خد مرأتك وروح  قال مكرونة قال


عبدة /خليها عندكم مش عوزها هههههههه


ام محمد / ياحاجة نبيلة فى ناس بتسأل على ام ادم


ماهر / مين اتفضلوا يااهلا يااستاز 


الاستاذ محمد/ انا والد جاسر ممكن اقابل شهد 


شهد / اتفضل ياعمى  ياأهلا اتفضلى ياهانم نورتم


 الاستاذ محمد / والله العظيم دورت عليكى كتير 


شهد / عارفة من غير ماتحلف ادم فرحة تعالوا سلموا على جدو وتيتة 


الاستاذ محمد /اتصدم من التشابة بجاسر 


شهيرة / سبحان الله دى صورة طبق الاصل من جاسر وهو صغير 


وحضنت ادم وفرحة وقعدت تبكى  حقك علية انا يابنتى 


شهد / على اية ياهانم  صدقينى مفيش حاجة ادم خد جدو وتيتة واطلعوا اقعدو فى الانترية اطلعوا فوق ارتاحوا من المشوارطلعوا فوق🌹🌺


الاستاذ محمد / عاملين اية يا ولاد 


فرحة / ماما قالت انك جدو الطيب وانك بتحبنا اوى وكنت بتبعب هدايا لادم ولية فى عيد ميلادنا


 شهيرة / معقولة فى انسانة بالشكل دة 


الاستاذ محمد / يارب ابنك يتلم ويرجع مرأتة وعيالة لحضنة وينسيها اللى فات 


شهيرة /على رأيك والله


شهد / اتفضلوا لقمة بسيطة السواق اكل تحت  انزلى يافرحة جدو كدة يتعب


الاستاذ محمد/ لا خليها انا فرحان بيهم 


ماهر / ياام ادم تعالى فى ناس عوزاكى 


شهد / حاضر ياابو يوسف  عن ازنكم البيت بيتكم 


شهيرة / اتفضلى يابنتى 


شهد / افندم تحت امر حضرتك 


ماهر / دة خالد زوج رحاب بنت خالك 


شهد / اهلا بحضرتك اتفضل رحاب حبيبتى وحشانى كتير واخدو بعض بالحضن وفعدو يبكو


رحمة / خلاص يابنات روقوا 


رحاب/ ازيك ياستى وباست ايدها 


رحمة / عاملة اية يارحاب


الحاجة نبيلة / عاملة اية يابنتى 


رحاب / الحمد لله فضل من ربنا 


خالد / ضرب ماهر يالبوكس وقال بقى ياواطى شهد تبقى عندك وماتقولش وانت كنت شايف جاسر شكلة كان ازاى 


ماهر / مكنتش اقدر اخون ثقة شهد فية 


خالد / عند حق  بص مين اللى جاى هناك 


ماهر / دة الحاج مسعد ومرأتة ونادر 


شهد / ديوم المفاجأت ولا اية 


عبدة / يامرحب اتفضلوا 


الحاج حسين حضن شهد وقال / وشى منك فى الارض سامحينى انا ظلمتك وجيت عليكى كتير وبكى 


شهد / انا مسامحك والله انا بخير الحمدلله 


مشيرة / انت وحشانى كتير وحضنت اختها 


شهد / ازيك ياخالو ازيك ياطنط وبعد السلام والترحيب 


رحمة / شهووود هنعمل اكل اية 


ماهر. /نجيب اكل جاهز علشان متتعبوش ماشى 


رحمة / وهات عصاير وفاكهة وجاتوهات معاك 


شهد / خد ياابويوسف  وعطيتة فلوس


ماهر /معايا 


شهد / دة من ميزانية العيلة (هم عاملين حساب مشتركة للاكل واى شيئ يخصهم مع بعض) 


شيماء /وانا هاعمل مكرونة كمان 


ماهر / عبدة طلق البت دى 


رحمة / اتهدى يابت يخربيتك


شهد/ ههههههههههههه اتلمى ياشوشو 


عدى اليوم ورجل الجميع الى بيوتهم على الاتقاف مع شهد بزيارتهم 


صبااااااااااح يوم جديد 🌹🌺

***************************


شيماء شهد / يلا العيال جت اتاخرتى 


فرحة / مامى انطى شوشو جت 


شهد / مش قادرة خليها تطلع 


فرحة / انطى شوشو تعالى مامى تعبانة 


شيماء/ طلعت تجرى مالك ياحبيبتى 


شهد / مش قادرة ارفع دماغى 


ادم نزل يجرى قابل ماهر جاى الحضانة 


ماهر / مالك ياحبيبى 


ادم / ماما تعبانة جامد 


ادم / اركب تعالى نجيب الدكتور عطية 


رواحو جابو الدكتور عطية وبعد الكشف علق ليها محلول وقال ضغطها عالى جدا هاكتب ليها العلاج دة وراحة تامة 


ماهر / حاضر تشكر يادكتور ووصلوا 


رحمة  / انزلى على الحضانة ياشوشو وخلى عبدة معاكى بدالى وماهر هيروح فصل تحفيظ القرأن


 شيماء /حاضر 


شهد / عوزة ولادى  هاتلى ولادى 


رحمة/ هم مع ماهر فى فصل تحفيظ القرأن


شهد/ ماشى انزلى طمنى ماما نبيلة وشوفى الغدا اية 


شيماء / فى اكل كتير من امبارح التلاجة مليانة 


شهد / ماشى عوزة انام ممكن لما الولاد يخلصوا عوزهم 


رحمة/ حاضر وغطتها نامى انتى ياحبيبتى هانزل اساعد شيماء ونزلت وشهد نامت 


شوية وجت عربية ووقفت 


السائق / لوسمحتى ياحاجة دة منزل الست شهد 


ام محمد /ايوة يابنى  بت ياشيماء 


شيماء / يوة نعم ياستى لقت دة قدامها 


شيماء/ يانهار احوس 


جاسر / افندم انت هبلة ياختى 


شيماء / لا انا شيماء 


جاسر / فين شهد  والولاد 


شيماء /شاورت بصابعها لفوق


جاسر / سابها وطلع على فوق فتح الغرف وبص لحد مالقى شهد نايمة دخل وقعد جنبها على السرير وقعد يملس بيدة على شعرها وقال انا اسف سامحينى 


شهد / بصت بنوم وقالت انت مين انا عوزة ولادى


 جاسر / نام جنبها ورفع رأسها ووضع يدة تحتها واخدها فى حضنة واتغطى ونام بعمق


شيماء / فتحت باب الاوضة تتطمن على شهد 


شيماء / يانهارووو اسووووود طب اناهاعمل اية دلوقت  انا اتصل بماهر يتصرف فى المصيبة دى 

شاهد 👈(الحلقه السابعه والعشرون) 

للاحداث باقية


بقلمى #__هبة_أحمد.   (  بنت الجهمى )

تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -