رواية زواج القاصرات والصعيد للكاتبه دعاء أحمد الحلقه الخامسه والعشرون

أخر الاخبار

رواية زواج القاصرات والصعيد للكاتبه دعاء أحمد الحلقه الخامسه والعشرون

 

رواية زواج القاصرات والصعيد الحلقه الخامسه والعشرون للكاتبه دعاء أحمد

الحلقه الخامسه والعشرون

بعد مرور ثلاث سنوات

أصبحت نجمه صاحبه الثامنه عشر. جميله متالقه ذكيه اكثر وعي ولكن مازالت تلك البريئه اللطيفه

شمس بقى عنده ٣٠ سنه مهتم جدا بشغله وحبه لنجمه بيزيد كل يوم عن اللي قبله بالرغم انه مقربلهاش ودا كان وعده لنفسه لانه عارف ان دا غلط لأنها صغيره جدا لكن الحب مش محتاج غير اننا نكون مرتاحين وواثقين في بعض وفاهمين بعض هو دا  الحب الحقيقي ..

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

زين لسه زي ماهو مشاكس بيحب زهره اللي بجد بتتعبه بغباوتها وعنادها لكن جايز دا اللي بيحبه فيها. زهره كمان اكتشفت ان بالرغم اختلف الكبير بينهما الا أنهما متوافقين جدا وهما شبه بعض اوي عكس ما كانت فاكره جنونهم، مشاكستهم. خناقتهم الغبيه. 

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

فيروز ومصطفى اتجوزوا بعد رجوع شمس ونجمه من ألمانيا قبل تلات سنين

ومصطفى كمان بقى مجتهد جدا في شغله ودا بتحفيز فيروز اللي ضافت لحياته نكهه خاصه جدا

🌺🌺🌺🌺🌺🌺

في اوضه شمس

نجمه قعد جانب شمس على إلانتريه وبتفرك في ايديها بتوتر وهو ماسك فونه

نجمه. نزلت

شمس. اهدي يا بنتي شويه وهتنزل وبعدين انتي خايفه ليه انا واثق فيكي يا قمر


نجمه. تاب شوف كدا تاني


شمس. نزلت هاتي رقم جلوسك

نجمه......

شمس. ثواني ثواني ايه دا


نجمه وهي ع وشك البكاء. ايه


شمس بصوت عالي وفرحه . ٩٧ في الميه


نجمه قامت ووقفت على إلانتريه وفضلت تنطط وهي بتضحك و نزلت حضنته وبتنهيده . شكرا يا حبيبي

تلك الفتاه حقا تختبر قوه تحمله كل تلك السنوات وهو مازال يتحكم بنفسه ولكن بحركه بسيطه منها تجعله غير قادر على التحمل ولكن لا


شمس وهو بيملس على شعرها. الف مبروك يا نجمه الف مليون مبروك يا حببتي 


زهره من برا بزعيق. انت السبب قسما بالله انت السبب اعمل فيك أيه دلوقتي اقت"لك واريح نفسي منك


زين بضحك. اهدي يا هبله مالها ٨٠ في الميه جميله وبعدين مش انتي عايزه تدخلي حقوق متقلقيش حقوق بتاخد من مرحله تالته


زهره بغيظ. زززيييننن


زين. قلبه يا ناس


زهره. انت رخم اوي بس بتنيل احبك منك لله يا بعيد


زين. يلهوي على لسانك عايز قط"عه بس هعمل ايه أمري لله


نجمه لفت حجابها وطلعت بسرعه. عملتي ايه؟


زهره بضحك وهي بتقعد على الأرض جانب زين. ٨٠ في الميه يا ختي هو حد يعرف الأشكال دي وينجح وانتي؟


نجمه بابتسامه جميله وهي تنظر لذلك الذي يقف بجانبها مبتسم وهو ينظر لملامحها التي أصبحت اكثر جمالا. ٩٧ في الميه


زهره بفرحه. الف مبروك يا قمر الف مليون مبروك


سليم. الف مبروك يا بنات


نجمه وزهره باحترام. الله يباركلنا فيك يا عمي


سليم. انت خليت الرجاله في المزرعه يد"بحوا ويفرقوا على الغلابه ياما نفسي افرح بولادكم


زين بغمزه. إن شاء الله قريب

زهره من وراء النقاب بصوت واطي. سا"فل اوي استغفر الله العظيم


شمس بص لنجمه وهي وشها بقى احمر تمام لأن زهره فهمتها


شمس بجديه. انا هاخد نجمه ونروح الساحل الشمالي وانت يا زين عايزك تخلي بالك من الشغل كويس ومش عايز غلط اظن انت فاهم


زين. اشمعنا انا عايز اخد زهره ونخلع

شمس بجديه. اااممم مش لسه راجع من شرم من كم شهر خلي بالك على الشغل وانت عارف لو لقيت غلطه انا هعمل ايه.


زين بجديه و غمزه. ماشي يا كبير الله يسهله


شمس. تعالي يا نجمه بعد اذنكم

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

في اوضه نجمه

شمس كان لابس عبايه صعيديه وحاطط شال كتفه وكان وسيم جدا

نجمه اول ما شفته فطست من الضحك وكانت جميله جدا وهو بقى سرحان في جمال ضحكتها


نجمه. اسفه اسفه بس مش متعوده عليك بالعبايات الصعيدي دي بس شكلك حلو اوي


شمس شدها من خصرها واصطدمت بصدره لتعلو أنفاسها بتوتر. دا انا بتعاكس بقي


نجمه بتوتر وخوف . اس اسفه مش اصدي


شمس سابه وعدل هدومه


نجمه. شمس الدين


شمس باستغراب. اول مره تناديني شمس الدين


نجمه بضحكه هاديه. تخيلي اني مراتك من اكتر من تلات سنين ومحدش يقولي اسمك الحقيقي واعرف بالصدفه من بطاقتك بس تعرف ان حبيت شمس الدين اكتر


شمس. انا كمان بحب الاسم دا اوي بس محدش بيناديني بيه فعادي


نجمه. بحبك يا شمس الدين


شمس بسرعه. انا خارج عندي قعده مع جماعه وهرجع تاني جهزي نفسك هنسافر النهارده


نجمه. اوكي

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

في مكان

يجتمع كبار رجال البلد يقُدم لهم الشاي

الحج محمد. شوف يا شمس يا ولدي احنا دلوقتي بنشرح عمده للصعيد ومفيش احسن منك هيوصن المكان دا ايه رايك يا ولدي تقدم في الدوره الجايه


شمس بتفكير وحكمه وبلهجه صعيدي. شوفوا يا جماعه كلمكم دا على رأس بس انا مهجدرش اكون عمده للصعيد


الكل بدوا يتكلموا

الحج عيسى. ليه يا بشمهندس


شمس. انت جولتها يا حج عيسى انا عندي شغلي في شركات الهندسه وطول الوقت مشغول فيها ومهقدرش اوفق بين الاتنين ودي مسئوليه لازم يكون الشخص قدها وانا فعلا مشغول  لازم الشخص اللي يكون العمده يكون واعي المسئوليه دي


الحج عيسى. ترشحلينا مين يا ولدي


شمس بتفكير. رحيم المحمدي اعتقد انه اكفا شخص للمكان دا


الحج محمد. المهندس رحيم والله عندك حق شاب ذكي وابن حلال وهيوصن البلد


شمس. فعلا

الحج عيس. كان عندنا حج لما اختارتك ربنا يبارك فيك ويرزقك الذريه الصالحه


شمس بجديه. أمين يارب العالمين

🌺🌺🌺🌺🌺🌺

بعد ساعات

نجمه وشمس بيوصلوا لفيلا على البحر جميله جدا كانت على حرف N وبشكل مميز


نجمه بسعاده. دا بجد


شمس هز راسه بمعنى اه. المكان دا تصميمي. المهندسين اشتغلوا فيه من تلات سنين ايه رايك


نجمه. حلو جدا جدا جدا بجد تحفه انا مش مصدقه


شمس. انا بصراحه تعبت جدا ومحتاج انام كتير


نجمه. لسه الساعه سته


شمس. انا صاحي من بدري وكان عندي شغل كتير هنام شويه وبعد كدا نعمل كل اللي انتي عايزاه


نجمه بخبث. اوكي


بعد شويه بتتسحب نجمه وتخرج من حضنه وبتنزل للمطبخ وبدأت تعمل كيكه عيد ميلاد بالفراولة


طلعت اوضته وفتحت الباب براحه وحطيت القالب على الترابيزه راحت ناحيه الدولاب واخدت فستان اسود قصير جميل جدا  وغيرت وبدأت تحط مكياج خفيف كانت عامتا ساحره


شمس صحي واستغرب لان المكان  شموع وكيكه لكن نجمه مش موجوده


شمس باستغراب. نجمه نجمه


خرجت بكسوف من كلها ونفسها الأرض تنشق وتبلعها او ربنا ياخدها ومتطلعش


شمس بصدمه من جمالها بقى يبص لها بنظرات كادت ان تختر"قها


نجمه بخجل من نظراته كانت راجعه تاني لكنه شدها بقوه من خصرها قربها منه وانفاس متسارعه. حرام عليكي انتي بتعملي فيا كدا ليه ليه مصره تختبري صبري عليكي. مش كفايه اني صابر كل السنين اللي فاتت دي. انتي بتحبي تعذ"بيني ليه يا نجمه؟ دا انا بني آدم برده


نجمه بارتباك من قربه وبراءه. بس انا معملتش حاجه


شمس بتوهان. كل دا ومعملتيش حاجه اومال لو عملتي بقى هتعملي فيا ايه اكتر من كدا


نجمه ببراءه. ليه هو انا عملت ايه

شمس وهو د"فن راسه في رقبتها . وقعتيني في حبك من اول مره شوفتك فيها من قبل من نتجوز وانتي اخدتي قلبي وعقلي


نجمه. كل سنه وانت طيب يا شمس الدين


شمس. تصدقي اني نسيت ان النهارده


نجمه ببراءه. بس انا منستش ياله تعالي اتمنى امنيه واطفي الشمعه


شمس بقى فرحان جدا و مش مصدق انها فكره كل حاجه ومش بتنسي


نجمه بسرعه. أتمنيت ايه


شمس. انك تكوني ملكي للابد


نجمه سكتت

شمس بحب. تقبلي تكوني ملكي وحبيبتي للابد


نجمه بابتسامه جميله. اقبل اكون حبيبتك للابد


شمس ابتسم بخبث وشدها مره تانيه من خصرها و با"سها بحنان وعشق كأنه تمنى تلك اللحظات

ليجعلها زوجته قولا وفعلا بعد كل ذلك الانتظار 

ولتسكت شهر زاد

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

تاني يوم

نجمه كانت نايمه على صدر شمس بتفتح عنيها بالراحه لقيته لسه نايم بصيت لمكان الجرح القديم اللي كان في قلبه و عينيها كان على وشك انها تبكي


شمس صحي لقها بتبص على الجرح دا و باين عليها الحزن. خالص يا نجمه دا ماضي يا حببتي وانا دلوقتي كويس


نجمه. انا اسفه دا كان بسببي


شمس. تاني يا نجمه كفايه بقى سيب الماضي للماضي

وبخوف. المهم انتي كويسه


رفعت راسها له ليشهد شفتيها المغر"يه المنتفخه من أثر جنونه وعشقه لها و بصمته التي تركها على عنقها الأبيض. 


نجمه. انا كويسه متقلقش


شمس بشك. متاكده


نجمه هزت راسها ب اه


تاني يوم

شمس. نجمه البس الفستان اللي على سرير انا مستنيكي تحت


نجمه. حاضر

خرجت بعد شويه لكن وقفت مصدومه جدا لما شافت فستان زفاف ابيض جميل جدا على السرير


في حد خبط عليها. مدام نجمه شمس بيه بعتنا عشان نساعد حضرتك


نجمه راحت فتحت ليهم وهما بدوا يساعدوها وحطولها مكياج متقن جميل كانت جميله وسرقت قلبي

فرده شعرها بجاذبيه

بعد شويه كلهم خرجوا و شمس دخل كان لابس بدله رسميه جذابه وبرفان مميز


شمس بانبهار. ايه الجمال دا


نجمه. ايه رايك حلو


شمس. جميل جدا تعرفي كان امنيتي اني اشوفك بفستان الفرح


نجمه بدلال وهي بتلف ايديها حوالين رقبته. ودلوقتي مبسوط


شمس بعشق. مبسوط كلمه مبسوط دي قليله على اللي انا حاسس بيه دلوقتي يا نجمه انا حاسس كأني طاير في السما حاسس اني بحلم وخايف اصحى من الحلم دا


نجمه. بس انت مش بتحلم انا جانبك ومعاك وانت حبيبي


شمس. بس ايه الحلوه دي


نجمه بثقه. طول عمري


شمس. يا واد يا جامد


لير"قصوا سويا بسعاده لا أحد يعرف اللي متى ستظل تلك اللحظات البسيطه

شاهد 👈(الحلقه السادسه والعشرون) 

تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -