روايه الدكتوره والمغرور الحلقه الاولى والثانيه بقلم الكاتبه الصغيره

أخر الاخبار

روايه الدكتوره والمغرور الحلقه الاولى والثانيه بقلم الكاتبه الصغيره

 

رواية الدكتوره والمغرور الحلقه الاولى والثانيه بقلم الكاتبه الصغيره

الحلقه الاولى والثانيه 

قصدك ايييه انك خلاص هتسبني يا حسام 

نا اسف غصبن عني اهلي مش موافقين علشان انتي مش من مستوانا خالص واني كمان ظابط وليا سمعتي مش معقوله يعني تبقا مراتي ابوها عامل نظافه انتي ماتعرفيش ابويا يبقا مين

نيره بكسره وصدمه من كلامو :نا بجد مش مصدقه انك طلعت زباله كده لا وكمان كنت بتستغلني كل ده حقك طبعا منا بنت 19سنه يعني ساذجه ومتخلفه كمان علشان وثقت فيك والله 

حسام بلا مبالاه:مش القصد يا نيره ليه بتقولي كده بس عموما ربنا يوفقك ويعوضك بي الاحسن مني عن اذنك سلام 

... 

دكتوره يا دكتوره 

نيره:هاا نعم 

اي يا دكتوره مالك سرحانه في ايه

نيره:مفيش يا منه المهم المريض الي في اوضه 13عامل اي دلوقتي

منه:كويس وبقا احسن يعني

نيره:طيب انا هروح ارتاح شويه لاني تعبانه و منمتش بقالي يومين

منه:طيب يا حبيبتي ربنا معاكي يارب لم تروحي طمنيني عليكي

نيره:اكيد حاضر

ياااه لسه صوتك بيرن في وداني وكلامك كلو فكراه يا حسام زي ميكون امبارح لسه قيلهولي مش عدا عليه 9سنين نفسي اقابلك و اثبتلك انا بقيت اييه نفسي اكسرك زي مكسرتني يا حسام هيحصل باذن الله هيحصل 


تاني يوم:


صحيت نيره علي تلفونها وهو بيرن كتير جداا

نيره بنوم:امممم نعم

منه:نيره اصحي وفوقي معايا كده المريض الي في اوضه 13متعصب جدا وعاوز يخرج 

نيره:وده ليه انشاءالله و متعصب ليه حد عملو حاجه

منه:لا والله بس مغرور اوي سالني مين عملي العمليه قولتلو اشهر دكتوره عندنا في المستشفي وتبقا مديره المستشفي اصلا قالي واي الي يمنعها انها متقعدش جنبي هنا لغايت مبقا كويس ليه وسيبالي حتت ممرضه زيك

نيره بعصبيه:نعمم هو مفكر نفسو مين ده انشا الله علشان يعمل كده دنا هاجي اكسر الاوضه كلها علي دماغو اقفلي 

منه:استني بس ده حد مهم اوي ده ممكن نروح في داهيه اخ قفلت السكه اه لو عرفتي هو مين يا نيره هترجعي في كلامك خالص

الحلقه الثانيه 

نيره قامت اخدت شاور ولبست ونزلت راحت علي االمستشفي علطول

منه: نيرره انتي جيتي بصي اهدي الاول بس وبعد كد روحيلو 

نيره بعصبيه: تعالي ورايا يا منه 

منه وهي بتجري وراها: استني يا بنتي هتضيعي الله يخرب عقلك 

نيره دخلت ورزعت باب اوضتو بعصبيه 

نيره: انت يا استاذ انت يا عم المغرور 

 ‏طلع من الحمام شاب ثلاثيني له هيبه ورجوليه واضحه علي ملامحو عيونو فيهاا جماال السماا والبحر وطيب القلب بس هو مغرور شويه لا بصو هو مغرور كتير يعني ما حقو الصراحه😂❤

 ‏ ‏زين بغرور: نعم بتندهي عليا انا 

 ‏نيره: شايف ان في حد غيرك في المخروبه دي 

 ‏زين: ولم هي مخروبه بتشتغلي فيها لييه وثم انك بتكلمي معايا كده ازاي انتي متعرفيش انتي واقفه بتكلمي مع مين دلوقتي يا شاطره 

 ‏نيره: اول حاجه ميخصنيش انت مين ولا نا حتي مين احنا هنا انا دكتوره وانت مريض بعالجوو تمام تاني حاجه لازم تحترم المستشفي الي انت فيها والدكتوره الي عملتلك العمليه وانقذت حياتك ده بعد ربنا طبعاا تالت حاجه الممرضه الي مش عجباك دي فضلت جنبك 3ايام علشان تهتم بيك وبصحتك وبعلاجك رابع حاجه والاهم ياريت تحترم نفسك لغايت محضرتك تحرمنا من وجودك هنا في المستشفى عن اذنك وسبتو مشيت 

 ‏زين بعصبيه واضحه عليه: نا دي تهزقني كده وتقولي الكلام ده ده انتي فتحتي علي نفسك نار جهنم يا دكتوره نيره 

 ‏منه: نا اسفه لحضرتك بنيابه عن نيره بس هي حقيقي مش قصدها دي طيبه جدا والله و.. 

 ‏زين بمقاطعه كلامها: عاوز اسمها كامل 

 ‏منه: ليه يا زين بيه حقيقي هي متعرفش حضرتك مين والله دي غلبانه اوي وطيبه بس هي الي كرمتها فوق كل شيء 

 ‏زين: خلصتي اسمها بقا لو سمحتي احسن متشوفي مني وش مش هيعجبك 

 ‏منه بخوف: تمام الي حضرتك تؤمر بيه 

 ‏زين بشرر: نا هعرفك تكلمي مع زين الدين كده ازاي 

 ‏منه فسرها: نا اسفه يا نيره بس نا مش قد الانسان ده خالص عن اذنك يا زين بيه عندي شغل 

 ‏زين:تمام وابعتيها علشان تعملي اللازم عشان هخرج النهارده 

 ‏منه:بس الدكتوره نيره مش هتوافق خالص ان حضرتك تخرج دلوقتي انت تعبان لسه 

 ‏زين:روحي ابعتيها انتي بس وملكيش دعوه

 ‏منه:تحت امرك 

 ‏عند نيره.

 ‏نيره:انسان متخلف مغرور مفكر نفسو ايه 

 ‏منه من وراها:لا فا لو هو مفكر نفسو اي فا احب اقولك ان هو حد مهم جدااا انتي يعني مشوفتيش اسمو ايه

 ‏نيره:ايوا اسمو زين الدين اي الي فيها بقا حصلنا الرعب والتهديد 

 ‏منه:قصدك النقيب زين الدين 

 ‏نيره:احمم طيب واي الي فيها يعني عادي ونا الدكتوره نيره محمد 

 ‏منه:طيب يا ستي انتي حره بقا المهم هو عاوزك ترحيلو علشان تعمليلو اللازم وتكتبيلو علي خروج 

 ‏نيره:ده مستحيل دلوقتي طبعا مينفعش ده معداش علي العمليه بتاعتو غير 4ايام بكتير اوي عموما انا هرحلو وهشوف هعمل معاه ايه

 ‏نيره راحت علي اوضتو خبطت ودخلت لقت ناس قاعده معاه 

 ‏نيره:احمم طيب اجي لحضرتك في وقت تاني 

 ‏زين:لا عادي اتفضلي مش حد غريب اختي وجوز اختي وبنتو 

 ‏نيره راحت تسلم:اهلا يا مدام اهلا ياا اييه هو انت..

 ‏

 ‏نكمل في البارات الجاي انشاء الله وبتمنا يكون عجبكم دمتم بخيرر ياارب❤. ‏

شاهد 👈(الحلقه الثالثه ) 


تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -