روايه طريق الظلام الحلقه الثالثه بقلم عمرو علي

أخر الاخبار

روايه طريق الظلام الحلقه الثالثه بقلم عمرو علي

روايه طريق الظلام الحلقه الثالثه بقلم عمرو علي



الحلقه الثالثه 


 حاااسب


" عربية بتجري بسرعة جنونية وبتقرب منها ولكن فجأه اللي بيسوق داس على الفرامل عشان تقف العربية على بعد خطوة منها ، العربية وقفت ونزل منها شاب 


انت مجنون


= تعالي معايا


سيب ايدي


= تعالي معايا يا أميرة بالذوق 


وانا مش هركب معاك


= أنتي ملكيش اختيارات 


"شدها من ايدها وفتح باب العربية ، خلاها تركب بالعافية ومشيو ، كنت بتابع كل دا من مسافة مش بعيدة ولكنها واضحة ، رفضت اني اتدخل لانه امر ميخصنيش وثانيا انا مش بحب المشاكل ، رجعت اكمل شغلي ولكن اللي كان شاغل بالي هو مين الشاب دا ، وليه هي مش عايزة تروح معاه ، خلصت شغلي و رجعت البيت وبرضو مش عايزة تروح من دماغي ، جايز عشان لقيت حد اهتم بأمري لأول مرة ، تفكيري مستمرش كتير لاني نمت بدأت تعدي الأيام وهي غايبة مش بتيجي ، لكنها مش بتغيب عن بالي


فيك حاجة غريبة


= حاجه ايه 


مش عارف بس حالك مش عاجبني


= مالو حالي يا حسام


ولا حاجة ، بس بصراحة شايف بالك مشغول بحد


= تقصد مين


ماهو دا اللي عايز اعرفه منك


= لا اطمن ، بالي مش مشغول بحد ، انا لسة خارج من مصيبة قريب ومش عايز اكررها 


الجواز طول عمره مصيبة بس للاسف مضطرين 


= على اساس انك مش متجوز


ما انا بقولك كدا عشان متجوز


" ابتسمت وكملت شغلي ، يمكن فعلا الجواز فيه مشاكل كتير بس عشان تتجنب المشاكل دي او على الاقل جزء منها لازم اختيارك يكون صح ، اما انا اختياري مكنش صح نهائي 


انا عايزة اوضة النوم دي


= بس يا سهام دي غالية اوي


مليش فيه ولا انا مش من حقي اختار عفش بيتي على مزاجي


= حقك طبعا يا حبيبتي 


خلاص يبقا تجبلي اوضة النوم دي


= حاضر


وليد انا محتاجة 4000 جنيه عشان الميكب ارتيست


= ليه 4000 جنيه ، مش كتير شوية وبعدين انا حاليا مش معايا غير 1500 و دول هدفعهم عشان تشطيبات الشقة


اعمل ايه يعني ، اتصرف


= اتصرف منين دا انا صرفت المرتب بتاعي كله و احنا لسة في اول الشهر


معرفش شوفلك حل


" والحل كان اني استلفت من ناس كتير عشان اقدر اكفي طلباتها ، مواقف بسيطة ممكن متلاحظهاش غير بعد فوات الأوان 


اييه ، سرحت فين


= لا أبدا 


طب انت عارف يا وليد ، مراتي دي عليها شوية نكد تستاهل جايزة اوسكار والله ، بس عارف يا وليد مراتي دي عليها شوية حنية تستاهل تتشال جوا العين والله ، ست جدعة ومقدرة جوزها وبتعمل اللي عليها ، عمري ما حسيت بتقصيرها معايا رغم ان انا اللي بقصر معاها وكتير كمان ورغم كدا هي شيلاني وشايلة البيت ، بس هرجع واقولك برضو الجواز خنقة ، لكن بيني وبينك انا مبسوط بالخنقة معاها


" وهي دي اللحظة اللي الكل ينتظرها ، لحظة الاعتراف ب كل شئ جميل يقدمه الطرف الآخر دون مقابل ، حتى ولو كان فيه بعض من المشاكل ف دا عشان الملل ، قرأت قبل كدا ان العلماء اثبتو ان المشاكل بين الزوجين تكسر روتين الملل 


خلينا بقا نكمل شغلنا يا عم وليد بدل ما نترفد


= يلا


" بدأت اكمل شغلي ، كنت براجع على الحسابات ولكن سبت الشغل لما سمعت حد بينادي عليا


وليد


" بصيت عشان الاقيها واقفة باين عليها الإجهاد ، مش زي ما شوفتها اخر مرة 


= أستاذة أميرة ، ازيك


من غير أستاذة


= حاضر ، إنما حضرتك ليه مكنتيش بتيجي ولا هي كانت صدفة انك تيجي قبل كدا


لا مش صدفة ، بس كنت تعبانة شوية 


= باين عليكي ، تحبي تحكي


مش هينفع هنا


= ممكن نطلع برا عادي


مش عايزة اعطلك عن شغلك


= انا قدامي بالظبط نص ساعة و اخلص شغل 


خلاص هستناك برا 


= مش هتأخر


" مكنتش لسة كملت كلامي بس سكت عشان سمعت صوت انا عارفه كويس وهو بيقول


ازيك يا واد يا وليد


" رفعت عيني عشان اشوف واحدة لابسة دهب من فوق ل تحت لدرجة انه مالي كل دراعها


سهام!!


#بقلم : #عمرو_علي


#طريق_الظلام 3 


#يتبع

شاهد 👈 ( الحلقه الاخير)

تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -