رواية زواج القاصرات والصعيد الحلقه التاسعه والعشرون قبل الاخيره للكاتبه دعاء أحمد

أخر الاخبار

رواية زواج القاصرات والصعيد الحلقه التاسعه والعشرون قبل الاخيره للكاتبه دعاء أحمد

 

رواية زواج القاصرات والصعيد الحلقه التاسعه والعشرون للكاتبه دعاء أحمد

٢٩ (قبل الأخير)

نجمه وشمس قضوا ليله من أجمل ليالي العمر التي لن ينسوها

شمس صحي  لقى نجمه على صدره بنفس  الطريقه اللي بتنام بيها دايما وهي لفه ايديها حوالين رقبته ونايمه على صدره بصلها بتمعن وقربها له اكتر وبا"سها بشغف وعشق

نجمه بابتسامه خجوله. صباح الخير


شمس. صباح الجمال يا قمر


نجمه. هنعمل ايه النهارده هنرجع الصعيد


شمس. هو انتي زهقانه مني ولا ايه يا بنتي


نجمه بسرعه. لا والله بالعكس انا مبسوطه اوي


شمس. خالص يبقى سيبينا نستمتع شويه


نجمه. تاب زهره وزين اعتقد انك لازم ترجع بقى عشان زين زمانه حمض من الشغل لوحده في الشركه


شمس. لوحده سبحان الله المهم قومي ياله كفايه نوم


نجمه. هنعمل ايه


شمس بهمس. مفاجأه ياله بينا قومي خدي شاور


نجمه. اوك لا قوم انت


شمس بخبث. تؤتؤ قومي انتي الاول


نجمه رفعت الغطا ونزلت تحتيه. قوم بقى يا شمس بطل غلسه والله همو"ت لو قمت كدا


شمس. هو انا حد غريب دا انا حبيبك


نجمه. لا عيب قوم بقي

شمس. هو ايه مفهوم العيب عندك بالظبط يا هبله


نجمه بدموع. شمس الدين


شمس. خالص اهدي اهدي هقوم اهوه


..................

بعد فتره

كانت تستلقي على صدر شمس على يخت رائع وهي ترتدي فستان سماوي طول من الشيفون


نجمه . ايه دا جميل اوي اوي


شمس. بتبسط لما تضحكي انا بحبك اوي يا حبيبي سبحان من زرع الحب دا كله في قلبي ليكي


نجمه. ياااااه يا شمس لما بفكر في كل اللي عيشنه بحس اد ايه احنا كنا مخلوقين لبعض القدر دا غريب اوي


شمس. الحمد لله انك بخير ومعايا عارفه كنت مرعوب وانتي في العمليات


نجمه. الحمد لله شمس هو في سؤال عايزه اسالهولك يعني


شمس قام وعدل من وضعيتهم وقعها على رجليه. اسالي وانا اوعدك اني أجوبك بصراحه


نجمه. هو انت ليه حبتني انا ومحبتش سوزان بالرغم كل اللي هي عملته عشانك و انا معملتش ربع اللي هي عملته


شمس باستغراب. انتي كنتي عايزني احبها ولا ايه


نجمه بسرعه. لا مش اصدي بس


شمس بحنان. انا هفهمك سوزان حبها ليا حب هوس تملك  إنما الحب الحقيقي هو اللي شفته معاكي افعالك

يعني سوزان كانت عايزه تخسرني المناقصه وانتي في الوقت دا كنتي هتتنازلي عن ورثة عشان تساعديني اسدد ديوني

. انتي لو كر"هتيني لايمكن تاذ"يني زي ما حصل يوم مما اتخطفنا مع انك كنتي موجوعه من اللي عملته وفكره اني اجه"ضتك الا انك برده ساعدتيني وانقذيتني واتحملتي الوجع إنما سوزان كان ممكن تأذيني عادي في فرق بين الحب والهوس واللي اعرفه كويس ان لو العالم دا لف بيا الف مره هاجي واختارك انتي من دون الكل


نجمه بصوت خجول. انا حاسه اني جعانه

شمس بدهشه. ايه


اقتربت منه وهي تطبع قب"له رقيقه على خده. نفسي احضرلك الاكل بيدي


شمس. بس

نجمه. ارجوك انا بقالي كتير مش بعمل حاجه وزهقت من الاكل الجاهز دا ارجوك ممكن


شمس. طبعا يا ملاكي ممكن


نجمه باطمنان. ربنا يحفظك ليا وميحرمنيش منك ابدا يا حبيبي


شدها اكثر لحضنه وهو يقول. هو انتي جعانه اوي يعني


نجمه بابتسامة جميله وهي تلف يديها حول عنقه. توتو مش اوي يعني


ابتسم شمس وهو يقترب من شفتيها يق"بلها. يبقى ناجل الغدا شويه وتيجي معايا في حاجات كتير عايز اعترفلك بيها

ثم تابع وهو يغمز لها وياخدها لغرفتهم في ذلك اليخت. بس عملي


........

بعد مرور ست شهور

في الصعيد

زين بعصبيه. ادخلي يا مدام ادخلي

زهره بخوف. زين اسمعني


زين بزعيق. انتي اخرسي خالص حسابنا في اوضتنا


نجمه بتعب وبطنها ادامها. مالكم في ايه


زهره. الحقيني يا نجمه دا اتجنن


نجمه. في ايه يا زين

زين بصوت عالي غاضب. المدام روحت اجيبها من الزفت الكليه اللي قسما عظما ما انتي معتباها تاني


شمس وهو داخل الثرايا وراح ناحيه نجمه وحضنها. انتي كويسه


نجمه. ابنك مدوخني يا شمس مش قادره


شمس بحنان مسك ايديها وقعدها على إلانتريه. ارتاحي


شمس. صوتك عالي ليه


زين. المدام جيلها عريس وبيطلب ايديه مني ايه رايكم اوفق ولا ارفض


زهره. زين انا ذنبي ايه يعني وبعدين كفايه حرام عليك بقى دا انت شلفط وشه


زين بغيره قا"تله. ايه صعبان عليك ولا يكونش عجبك دا انتي سنتك زفت


زهره طلعت تجري على اوضتهم برعب

زين دخل بعد شويه وقل"ع الحزام وماسكه بغضب. انتي فين اطلعي مش هسيبك بقى اجي اجيبك من الكليه القيكي بتتخطبي وانا معرفش تاب كنتي اعزميني. لا والواد عاملك ورد ومزينلك المدرج دا انتي سنتك زفت 


زهره من الحمام. وماله يا زينو ما انا زي القمر حتى من وراء النقاب اعمل ايه معجبين كتير


زين. انتي اصده تشليني يا بت اطلعي بقولك اطلعي


زهره بخبث. حاضر

طلعت وزين بقى واقف مصدوم. بدله ر"قص يا متدينه يا بتاع ربنا


زهره كانت لابسه بدله ر" قص زرقاء مسخره وفرده شعرها البني الطويل وحطه مكياج


زهره بدلع انثوي. وماله مش جوزي وحلالي ايه رايك حلو


زين بخبث. مش هقدر احكم اللي لما تجربيها وتر"قصي


زهره لنفسها. عشان انقذ نفسه اقوم أوقع نفسي في المشكله دي

زهره بكذب وكسوف من شكلها. انا مش بعرف ار"قص


زين بخبث. كنت عارف اني متجوز طفله فين ايام السنجله الواحد كان برنس


زهره بغيظ. بقى كدا تاب اتفرج

وشغلت الاغاني وبدأت تر"قص باحترافية

ليجذبه لحضنه وهو يقب"بلها

زهره. هرجع الكليه

زين بتحذير. لو سمعت انك شوفتي الواد دا قسما عظما لهتشوفي ايام سودا ثم تابع بخبث انا صحيح نسيت اقالك انا خطبت ابن شمس لبنتنا


زهره. بنت مين  بس انا مش حامل


زين بخبث. ما سيكون يا قلبي

لاخذها ويذهبوا لعالمهَم الخاص


.....  

تاني يوم

نجمه قعد في المكتبه وتذاكر هي دخلت كليه علوم اسلاميه قامت بتعب وراحت علي المكتبه وبنحاول تجيب كتاب من الرف لكنها مش بتطوله ومن غير ما تقصد مسكت الرف بقوه وشدت المكتبه وقعت عليها بقيت تصر"خ بقوه وتعيط والمكتب واقعه فوقيها

شمس كان غي مكتبه سمع صراخها اتخض وقام بسرعه وراح ناحيه مكتبتها اول ما فتح الباب اتصدم وجرى عليها بقى يشيل المكتبه والكتب من فوقيها وهي بتعيط


فتحيه. استر يارب عينا عليك يا بتي خدها بسرعه على المستشفى يا ولدي

شمس شالها وخرج بسرعه ركبها العربيه وربط الحزام وركب هو كمان بسرعه وطلع على المستشفى ووراه زين وزهره وسليم وفتحيه وفيروز ومصطفى 


في المستشفي

اخدوا نجمه اللي بقيت تصر"خ بقوه

الدكتور. في ك"سر في رجليها هي في الكم؟


شمس. في بدايه السابع

الدكتوره المتابعه جيت بسرعه وشمس حكالها اللي حصل. كان لازم تنتبه عليه يا بشمهندس وانا حذرتك ان عضله القلب ضعيفه


الممرضه. حرارتها مرتفعه ٣٩

الدكتوره راحت تشوف النبض. ونبضها منخفض وفي ك"سر


الدكتوره بسرعه. شوفي تدفق الد"م في رجليها


الممرضه. مفيش ترويه دمو"يه يا دكتور


نجمه وهي ماسكه في ايد شمس بقوه. لسه فاضل شهرين ارجوكي انقذي ابني. شمس خالي بالك عليها ارجوك لو جرالي حاجه ارجوك خالي بالك عليه وقاله اني بحبه اوي و بحبك 


شمس بعصبيه. اسكتي يا نجمه ارجوكي هنربيه سوا لأنك لو مكنتش موجوده فأنا مش هعتبر ابني


الدكتوره بسرعه. جهزوا قسم النساء والوليد فورا


دكتور القلب. قصور قلب حاد

نجمه فقدت القدره على التنفس و دكتور القلب طلع على الترولي وبقي يعمل مساج للقلب وهما بياخدوا الترولي على اوضه العمليات والدكتور لسه بيضغط على قلبها


الدكتور. المريضه مش بتستجيب لانعاش القلب زود الادرينا"لين بسرعه


الممرضه. دي مش بتستجيب ممكن نستخدم جهاز صع"ق الكهربا


دكتور القلب وهو لسه بيضغط على قلبها . مينفعش لان مفيش اي نشاط كهربا للاسف


الدكتوره بدأت في القيصر"يه ونجمه مش بتستجيب


شمس واقف برا سمع صوت الطفل بس لسه قلبه مقبوض

الممرضه خرجت وهي شايله البيبي

الممرضه. سمي

شمس مبصش حتى للطفل واتكلم بعصبيه. نجمه كويسه


الممرضه. للأسف احنا انقذنا الطفل بمعجزه المريضه كانت حالتها صعبه وخصوصا ان كان في تحذير شديد من اي خطوره تحصل للأسف فقدنا المريضه

زهره اخدت رحيم الطفل وحضنته وهي بتعيط

زهره. شيل ابنك يا شمس

شمس وقع على الأرض والكل بقى منهار

شمس بانهيار ودموع وقسو"ه. مش عايزه هو السبب انها مش معايا ابعدوه مش عايز اشوف كان لازم يمو"ت من الاول لكن هي رفضت وبصوت عالي جدا ههههمموو"تته ابعدوه


وفضل يعيط بهستريه. ننننننننججججججممممههه


الممرضه. لو سمحتي الطفل لازم يدخل الحضانه


زهره اديتها رحيم ووقعت على الأرض وبقيت تعيط


بين الحب والألم قصه عشق عميقه.

لاتشعر دائما بالالم الا عندم تقع في الحب.


ولا تعلم كم تحب الا عندم تتألم فهناك اتصال غريب بينهم


ولا أعلم السبب بين هذا الترابط القوي في الحب والألم فكلما أحببنا اكثر تالمنا اكثر


فكل ما أعلمه عن الألم لم ادركه الا عندم أحببت فكيف يهدي الحب الألم لا أعرف


ولكن متقينه من ذلك

كلمت أحببنا اكثر تالمنا اكثر فتبا للحب والألم وتبا لهذا الترابط الذي يجمع بين شيئين مختلفين


فاضل البارت الاخير  رايكم و توقعاتكم لأنها هتفرق في تحديد النهايه لاني لسه محددتش لو حبتوها اتفاعلوا لان نهايه الروايه بين أيديكم

شاهد 👈(الحلقه الثلاثون) 

تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -