رواية انا لست ضعيفة الحلقه العشرون للكاتبه هبه احمد

أخر الاخبار

رواية انا لست ضعيفة الحلقه العشرون للكاتبه هبه احمد

 دار الرواية المصرية

رواية / انا لست ضعيف

  الفصل { 20 }
:::::::::::::::::::::::::::

شهد / الحقينى انا بولد 

رحمة / قامت تجرى واتصلت بماهر

ماهر بنوم / الووو مين معايا

رحمة /البس وتعالى شهد بتولد 

ماهر / قام يلبس وقال اجهزو دقيقة واكون عندكم 

رحمة /ماما ادى المفتاح لطنط ام محمد علشان شيماء تفتح الحضانة لحد مانجى 

الحاجة نبيلة / لا خليكى انتى مش هتقدرى تتحملى صريخ شهد هتتعبى 

رحمة / مستحيل اسيب اختى لوحدها هاطلع اجيب شنطة لبس الولاد من فوق 

الحاجة نبيلة / وهاتى غيار لشهد معاكى 

رحمة حاضر ياماما 

ماهر /بيب بيب يلا ياجماعة

رحمة / اركبى ادام ياماما

الحاجة نبيلة / لا علشان اسند بنتى وانتى اركبى جنب جوزك وكلمى الدكتورة منى ولا الدكتور ناصر 

رحمة / هاكلم الدكتور ناصر زمان الدكتورة منى نايمة
وطلبت رحمة رقم دكتور ناصر 

دكتور ناصر /خير يابنتى اوعى تكونى بتولدى 

رحمة / هى فعلا بتولد ومش عارفة ارواح فين 

الدكتور ناصر/ رواحو مستشفى المركز هتلاقوا كل شيئ جاهز 

رحمة/ حاضر متشكرة 

دكتور ناصر/ شهد دى بنتى ربنا يقومها بالسلامة

شهد / هاموت ياماما الحقينى يارحمة  

رحمة /قربنا نوصل ياحبيبتى سرع شوية ياماهر 

ماهر / مسك ايد رحمة وقال مش هينفع علشان متتبهدلش 

الحاجة نبيلة بتمسح عرق شهد /خلاص فاضل شارعين ونوصل
 
ماهر / قعد يضرب كلاكس بتاع الامن فتح الباب 

الحاجة نبيلة/ حد يلاحقنا البنت تعبانة 

الممرضات اتلمت ولقوا دكتوة منى معاهم 

دكتورة منى/ يلا بسرعة على العمليات خلاص ياشهد. يلا حد ينادى دكتور حاتم 

رحمة / يانهار احوس دكتور حاتم يابختك ياشهد دكتور حاتم اكبر دكتور نسا وتوليد فى المحافظة 

ماهر/ وطى على ودنها / وانتى عرفتى منين ياعسل 

رحمة بخضة / ها من التليفزيون وكمان دى معروفة يعنى 

ماهر / عقبال ماتتبعى معاة 

رحمة / ابو شكلك قليل ادب 

ماهر / سامعك على فكرة 

رحمة/ بدموع انا خايفة عليها اوى شكلها تعبان

الحاجة نبيلة / ماهر خد رحمة واتمشوا شوية لما تقوم بالسلامة هارن عليكم 

شهد / الحقوننننى هموت 

دكتورة منى خلاص / العيل على وشك الخروج اجمدى حبيبتى 

شهد /هاموت يادكتورة ارحمينى 

دكتورة منى / خلاص حبيبتى حاجة بسيطة قولى يارب

شهد / يارب اها اها الحقوننننى 

وفجاة سمعوا صوت بكاء طفل صغير 

دكتور حاتم / يلا فوقى واجمدى علشان بنتك فوقى وخبطها على وشها بشويش

دكتورة منى / خايفة يغمى عليها والبنت تتعب 

دكتور حاتم /هاتوا الجاهز بسرعة وركب ليها نفسى بسرعة ولحظات وخرجت البنت 

دكتور حاتم / يلا بسرعة اخلصوا تنضيف وجهزو محلول بسرعة نص ساعة وكل بقاااا تمام 

الحاجة نبيلة/ رنت على رحمة جت تجرى لقتها قاعدة وعلى كل رجل عيل 

رحمة / بسم الله ماشاء الله ممكن اشيل ياماما 

ماهر / هاتى ياماما أأذن فى ودنهم 

الحاجة نبيلة /خد يابنى  

خدهم ماهر وازن فى اذنهم وعطاهم لرحمة 

دكتورة منى / شهد دلوقت فى اوضة عادية الحمد لله ولدت طبيعى 

الحاجة نبيلة / الحمد لله تعبانكى معانا يادكتورة

دكتورة منى /عيب تقولى كدة ربنا اعلم انا بحب شهد اد اية حمد الله على سلامتها

رحمة /وهى تقدر تخرج امتى 

دكتورة منى/ ممكن النهاردة بعد العصر بس خليكم بكرة علشان هى لازم تكتب العيال بنفسها وتسجلهم فى مكتب
 الصحة وتعمل ليهم بصمة كعب وتحليل يعنى حاجة روتنية 

الحاجة نبيلة /ماشى يابنتى نقدر ندخل عندها 

دكتورة منى/ ايوة دكتور حاتم خلها فى اوضة لوحدها اقعدو براحتكم عن ازنكم 

رحمة / جزاكى ربنا خير يادكتورة منى متشكرين 

دكتورة منى /دة واجبى 

فون شهد رن

رحمة /بصت لماهر وقالت دة دكتور ناصر 

ماهر / رد علية 
رحمة / السلام عليكم 

دكتور ناصر / وعليكم السلام حمد الله على سلامتها هى كويسة

رحمة / لسة داخلة عندها الاوضة بس دكتورة منى طمنتنى عليها 

دكتور ناصر / تمام لما تفوق خليها تكلمنى 

رحمة / حاضر يادكتور مع السلامة 

رحمة وماهر رواحو و الحاحة نبيلة فضلت مع شهد وعدى اليوم

  وجة صباح يوم 
=************************

 شهد/ ماما ياماما فين عيالى 

الحاجة نبيلة / حمد الله على السلامة اهم نايمين 

شهد /حلوين ياماما ممكن اشوفهم 

الحاجة نبيلة / خدى ياستى دة ادم بية 

شهد / بسم الله ماشاء الله جميل ياماما 

الحاجة نبيلة / اموال لو شوفتى العسل دة اجمل فرحة فى الدنيا رحمة دخلت وقالت دى بتاعتى انا 

شهد/ امشى يابت روحى اتزوجى وهاتى عيال 

ماهر / بابتسامة مااحنا هنحدد الفرح على طول 

رحمة / ابوشكلك قليل الادب 

ماهر/ حمد الله على السلامة يلا افطرو وانا برة غيرو واجهزو علشان نروح قبل الحر  

رحمة / استنى افطر معانا 

ماهر/ خلى ام ادم برحتها 

الحاجة نبيلة / خدى يارحمة كلى مع جوزك برة 

رحمة /حاضر ياماما 

شهد/ الحمد لله فين لبسى ياماما 

الحاجة نبيلة/ اهوا يلا هاساعدك 

شهد / خلى رحمة تجيب تصريح الخروج 

الحاجة نبيلة / حاضر  

ماهر / انا جبت التصريح هاسخن العربية 

شهد سندت على رحمة ونزلت ووركبت وراحوا لكتابة الاولاد
 
الموظف / خير عوزين اية 

شهد / عوزة اطلع شهادتين ميلاد لاولادى 

الموظف / فين الاب 

شهد / مسافر مساك شركة باباه فى فرنسا وادى بطاقتى وبطاقتة والقسيمة 

الموظف / انتى بتقصدى جاسر محمد صاحب شركات (=======) 

شهد / ايوة واية المشكلةادى بطاقتى وبطاقتة والقسيمة كمان

الموظف / ممكن خدمة ياهانم 

شهد / انا مش هانم تحت امر حضرتك 

الموظف / عندى ابنى مهندس لو يمكن البية يشغلةعندة 

شهد / حاضر لما يرجع بالسلامة

الموظف اتفضلى استازة سيدة 

سيدة / امرك يااستاز 

الموظف خلصى الهانم بسرعة

سيدة / حاضر ثوانى اكون خلصت

شهد / خدى ياست الكل ( فراشة فى المكتب) هاتى حاجة ساقعة لكل اللى فى المكتب والباقى على شانك  

الست الفراشة / ربنا يخليهم ليكى يابنتى 

شهد /يارب / يلا ياجماعة 

ماهر / اركبى ياست شهد 

شهد / من امتى انا بقيت ست شهد يااسطى ماهر اية اللى زاد علبة 

ماهر/ اللى زاد انك بقيتى مرأت جاسر باشآ

للاحداث باقية

#__بقلمى_هبة_أحمد. ( بنت الجهمى )

شاهد👈(الحلقه الحاديه والعشرون) 

تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -