رواية المغرور والدلوعه الحلقه الرابعه والثلاثون للكاتبه ميرو محمد

أخر الاخبار

رواية المغرور والدلوعه الحلقه الرابعه والثلاثون للكاتبه ميرو محمد

 

رواية المغرور والدلوعه الحلقه الرابعه والثلاثون للكاتبه ميرو محمد

الحلقه الرابعه والثلاثون

#المغرور_والدلوعه 

#بقلمي_ميرو_محمد * 

نسيت حياه تلفونها في المكتب ورجعت تاني تجيبو .

ولاكن اوقفها ذلك الصوت .

هاجر : استاذ صقر خرج . لو رجعتي عشانو .

نظرت لها حياه من فوق لتحت وقالت : وانتي مالك انا رجعت عشان صقر ولا لاء اصلا .

هاجر : صقر كده من غير استاذ . لا دا شكله الود بينكم كبير اوي.

حياه : هههههه ايوه فعلا الود بنا كبير لدرجه انتي عمرك متتخيليها .

هاجر : ودا ليه ان شاء الله. 

حياه : لان البتكلمي عليه دا يبقا جوزي . 

هاجر بصدمه : جوزك .

حياه : ايوه شوفتي . وامشي بقا عشان متعصبش عليكي . 

ذهبت حياه وهي تلعن صقر في سرها وتقول : ماشي ياصقر ماشي حتي مكلفتش نفسك وجيت تصلحني .


#بقلمي_ميرو_محمد 


وصل صقر وحازم وبسنت وكان وليد مع ميار في القسم .


صقر : ها عملتو ايه .

وليد : ليسه مدخلناش .

بسنت : ميار ياروحي . متقلقيش احنا جنبك .

ميار بدموع : خايفه اوي يابسنت. 

صقر : تخافي ليه مش انتي متاكده من شغلك .

ميار : ايوه والله مش انا السبب في الوفاة .

حازم : يبقا خلاص وبعدين الموضوع مش هياخد خمس دقايق  واحنا معاكي . 

وليد : صقر كلم الرائد يوسف وشوف كده هيقولك ايه .

صقر : يوسف خمس دقايق وهيكون هنا .

وصل يوسف بعد وقت قصير.  

يوسف : ها يجماعه ايه الدنيا .

صقر : ادخل انت اعرف لينا الدنيا .

دخل يوسف . وخرج بعد وقت قصير.  

وليد : ها يايوسف طمنا .

يوسف : الوضع ميطمنش .

صقر : ازاي يعني .

يوسف : يعني الدكتوره ميار هتفضل هنا لحد مالجثه تتعرض علي الطبيب الشرعى. 

ميار بنهيار : يعني هت.حبس.

يوسف : للاءسف .

وليد : دا مش هيحصل ابدا . مرات وليد الجرحي تكون في الح.بس ثانيه.

الكل بستغراب .

وليد : ايوه ميار هتكون مراتي .

حازم : طب تعالو ندخل نكلم مع الظابط الاول .

صقر : يلا . ودخلو كلهم جوه ......


#بقلمي_ميرو_محمد 


في المصنع ....

ظلت سما تشتغل في الملفات.

حتي دخل عليها حسام .

حسام : مش كفايا شغل قومي عشان اوصلك .

سما : فاضل اخر ورقه هخلصها بس.

حسام ابتسم علي سما وتلفونه رن.

حسام : الو . ايه ازاي دا . طب انا جاي حالا . ثم اغلق الهاتف .

سما بقلق : في ايه .

حسام : ميار ...... وبداء يحكيلها

سما : طب وحياه فين دلوقتي. هي معاهم .

حسام : مش عارف بس صقر مقليش حاجه. 

سما : دقيقه هرن عليها. 

ردت حياه علي سما .

حياه : ايوه ياسما .

سما : انتي فين ياحياه .

حياه : انا في الشركه . انتي ال فين .

سما : انا هخرج وهجيلك علي الشركه .

حياه : ماشي  ياروحي هستناكي .

اغلقت سما الخط وقالت .

سما : شكلها متعرفش حاجه


حسام : طب يلا هوصلك عند حياه وهمشي انا عند صقر .

سما : تمام . واخذت سما شنطتها وخرجو برا .

نورا بسهوكه : هو ينفع اروح يااستاذ حسام .

حسام : خلصي شغلك وروحي .

نورا : انا خلصت يااستاذ حسام. 

سما : هو في ايه بقا يلا وصلني خليني اغور . وكملو محن بعدين .

نورا : محن محن ايه يااستاذه .

سما : بت اتعدلي في طريقة كلامك . احسن اقسم بلله امشيكي من شغلك دا .

نورا : نعم نعم وانتي مين انتي عشان تمشيني .

حسام بعصبيه : نووورا تلمي نفسك وانتي بكلمي الاستاذه سما رائيسة المصنع وزوجتي المستقبليه .

اتصدمت سما من كلام حسام .

نورا بتصنع الزعل : حاضر يااستاذ حسام . بس ياريت متنساش البنا .

سما : نعم .

حسام : افندم بنا ايه انتي عب.يطه يابت .

سما : ممكن توصلني ولا امشي واخد تاكسي .

حسام : لاء لاء اهدي انا هوصلك .

ثم وجه كلامه لنورا : وانتي حسابك معايا بعدين يانورا . دا جزاتي اني لميتك من الشار.ع . ومن بكرا تنزلي الحسابات وتاخدي حسابك وتمشي . خلص كلامه واخذ سما ونزلو واتجهو الي الشركه .

نورا : ماشي ياحسام ماشي ......


في الشركه .......


كانت حياه تجلس في مكتبها وسمعت صوت جامد في الخارج . خرجت بسرعه .


كان الصوت جاي من مجموعة الطلاب لتدريب .

ذهبت حياه الي هناك . واتصدمت لما شافت المنظر .


حياه : ايه دا ايه الاستهزاء وعدم المسؤليه دا .

عبدالله : معلش بقا يااستاذه انتي عارفه خناقة البنات .

حياه : دي قلة اد.ب . مش خناقة بنات .

كانت هاجر وزهرا يتخنقوا سوا . وسلمي كانت بتحوش عنهم .

هاجر : اظن انتي بزات متكلميش علي الادب يااستاذه حياه . 

الكل بصدمه من الكلام هاجر .

حياه : انتي مجنونه انتي اد كلامك دا .

هاجر : لو مش ادو مش هقول . اظن الاستاذه المحترامه المفروض تحافظ علي مكان العمل . مش تكون مظبطه المدير .

كانت حياه والكل مصدوم من هذه الكلمات . حتي جاء هذا الصوت من الخلف .

سما : وانتي ايه المزعلك من واحد ومراته بيحبه بعض في اي مكان واي وقت . الباقي والدور علي البيطتفل في حيات الناس زياده عن الزوم .

هاجر : وانتي مين انتي كمان .

حسام : استاذ اشرف .

اشرف : نعم يااستاذ حسام .

حسام : الاستاذه تاخد الملف بتاعها وتتفضل معندناش فرصة عمل ولا تدريب ليها اصلا .

هاجر بصدمه : لاء لاء ونبي انا اسفه . انا اسفه يااستاذه حياه ونبي خلاص مش هكلم تاني .

حسام : استاذ اشرف كلامي يتنفذ .

هاجر : ونبي لاء ونبي . اكلمي يااستاذه حياه حقك عليا  . لو عاوزاني ابوس ايدك هبوسها .

صعبت علي حياه : خلاص ياحسام سبها .

حسام : بس ياحياه هي غلطت فيكي .

حياه : وهي اعتزرت خلاص . 

جاء صقر وحازم والكل من الخلف ....

صقر : في ايه هنا .

نظر الكل الي الخلف .

حسام : اصل هاجر شتمت .....

حياه : خلاص ياحسام قولت . ثم وجهت كلامها لميار .

حياه : ميار في ايه مالك وشك ماله .

وليد : تعالو المكتب مينفعش الكلام هنا .


#بقلمي_ميرو_محمد 


اتجمعو كلهم في المكتب .

وبداء وليد يحكي الحصل . وميار في حضن حياه .

حياه : كل دا حصل وانا معرفش حاجه ومحدش قالي حاجه ونظرت الي صقر .ثم قالت طب دلوقتي  المفروض هيحصل ايه .

حازم : الطبيب الشرعى هو الهيحدد بكرا ان شاء الله. 

حسام  : طب وهما خرجو ميار خلاص .

وليد : خرجنها بكفالا. 

ظلو يتكلمو حتي جاء هذا الصوت من الخلف .

في ايه هنا ...........

نظر الكل بصدمه الي الخلف ......

شاهد 👈(الحلقه الخامسه والثلاثون) 

ياترا مين عاوزا اقولكم ان اخر بارت الجاي

تفاااعل بقا عشان تعرفو نهاية الروايه

تعليقات
تعليق واحد
إرسال تعليق
  • Unknown
    Unknown 28 يناير 2022 في 9:46 ص

    تم

    إرسال ردحذف



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -