رواية زواج القاصرات والصعيد للكاتبه دعاء أحمد الحلقه الثامنه

أخر الاخبار

رواية زواج القاصرات والصعيد للكاتبه دعاء أحمد الحلقه الثامنه

 

رواية زواج القاصرات والصعيد للكاتبه دعاء أحمد الحلقه الثامنه

الحلقه الثامنه 

نجمه بصوت عالي. حاسب يا شمس

شخص بيضر"ب شمس على دماغه لكنه مكنتش بالقوه اللي تأثر فيه بسرعه اتدير الشخص دا و مسكه من وراء دماغه وضر"به براسه في مناخيره كذا مره بقى ينز"ف


نجمه مسكت دراعه وبقيت تعيط شمس ضمها لحضنه وهي بقيت جوه احضانه لدرجه انه بقي عايز يدخلها بين ضلوعه

شمس. انتى كويسه

نجمه. انا خايفه

شمس. متخافيش انا معاكي ومش هسمح لحد يقربلك يا نجمه متخافيش

نجمه. كان بيحاول يقرب مني يا شمس انا خايفه


شمس. ايه اللي حالكي تطلعي من المطعم يا نجمه


نجمه وهي بتعيط. قالي انك خالصت مكالمتك و متأخر فعايزني اجيلك بسرعه واول ما خرجت شدني لعربيته وكتم نفسي وبعدين جايني هنا وكتفني انا خايفه يا شمس


شمس اتنفس بهدوء و مسك ايديها وخرج من اليخت دا وطلع لعربيته

شمس بحده. اركبي يا نجمه

نجمه. شمس انت

شمس مسك ايديها بقوه وراح فتح باب العربيه. اركبي


نجمه بصتله بخوف وركبت بهدوء


رجعوا فيلاتهم وكان الصمت هو جليسهم في تلك اللحظات


عند زين

فضل قاعد جانب زهره وضميره بيانبه على اللي عمله وانه مقدرش يتحكم في شهو"ته ولا غضبه وهي فعلا مجرد طفله مش فاهمه حاجه لكن اللي عمله غلط

(زواج القاصرات اصلا غلط) 


عند شمس

شمس بحده و زعيق. انتي غبيه يا نجمه اي حد يقولك تعالي معايا تروحي غبيه ولا دا عبط


نجمه دموعها نزلت خوف منه. انا اسفه بس انا كنت فاكراك فعلا خلصت ومتأخر عشان كدا خرجت


شمس بجديه. نجمه اوعي في يوم تثقي في كلام حد لانه اكيد هيبقى عنده غرض مدام انا مجتيش قلتلك اعملي كذا فاعرفي ان دي مش حقيقه


نجمه. وانا ليه اصدقك انت كمان


شمس بهدوء. عشان انا اكتر واحد متمناش انك تتاذي انا بس عايزك تفهمي ان العالم برا مختلف وكل شخص بيبقى عايز منك حاجه لو فضلتي تتعاملي بطيبه صدقيني قلبك هيتجرح لان كل واحد هياخد اللي هو عايزه ويمشي و ساعتها هتبداي تفقدي الثقه في الناس وفي نفسك وهتتعبي وانا متمناش دا اولا لأنك مخلوقه من ضلعي انتي مراتي يعني انا اكتر حد هخاف عليكي صدقيني يا نجمه

 انا عشت برا الصعيد برا مصر كلها واتعلمت في اكتر دوله الناس فيها صريحه اتعلمت ان كل شخص في الدنيا دي محتاجك عشان مصلحته إنما غير كدا ياما بيحبك بجد ودا قليل جدا ياما بيستغلك


نجمه. انا مكنش اصدي كل دا


شمس وهو بيتنهد بعمق. عارف يا نجمه بس لازم تفهمي ان الناس مش زيك ولا في براتك


نجمه.  حاضر بس متزعلش انا بخاف منك لما تتعصب


شمس بدون مقدمات شدها لحضنه وبقي يرتب على شعرها بهدوء غمض عنيه واتنهد. كنت خايف عليكي


نجمه. انا اسفه


شمس. المهم تخلي بالك من نفسك لان مش كل مره هتلقي حد جانبك يحميكي


نجمه بسرعه. ليه؟ هو انت هتسبني


شمس. لا يا نجمه بس محدش عارف الدنيا مخبيالنا ايه


نجمه. شكرا لانك كنت معايا وخوفت عليا بتفكرني ب بابا الله يرحمه


شمس. الله يرحمه الوقت اتأخر ياله عشان ننام يا نجمه


نجمه. ياله


..................

الصبح

شمس واقف أدام البحر ساكت بيفكر في حاجات كتير متلغبطه

جاله اتصال من زين


شمس. نعم في ايه؟ مش عادتك تصحى بدري


زين. انا في المستشفى يا شمس


شمس بسرعه وخوف على اخوه الصغير . في ايه؟ انت كويس؟ انطق


زين. شمس هات نجمه وتعالي المستشفي.... دلوقتي


شمس. فهمني في ايه


زين بارهاق. متتاخرش هستناكم


قفل مع اخوه

وواقف ادام ازاز اوضتها عايز يدخل يعتذر لكن ما فائده الاعتذار ما فائدته هل تعيد الروح التي انك"سرت؟ هل تصلح ما حطمه؟ لالالا هو ك"سرها


بعد شويه شمس ونجمه بيدخلوا المستشفى بسرعه جدا

زين كان واقف مستنيهم

شمس مسكه وبقي يبص عليه بخوف. انت كويس؟ في ايه؟


زين وطي راسه ومعرفش يبدأ منين


شمس بغضب. ماتنطق يا ابني ايه اللي حصل في أيه؟ زهره فين!


نجمه وسعت عنيها وهي مش مستوعبه ان اختها يكون جرالها حاجه. فين اختي يا زين


زين. نجمه. زهره محتاجكي


نجمه دموعها نزلت تلقائيا واتكلم بحده  . اختي مالها يا زين؟ اننننطططققق


زين. تعالي ورايا

نجمه وزين وشمس طلعوا لاوضه زهره

زين. زهره جوا ادخليلها يا نجمه


نجمه واقفه أدام الباب حاسه بروحها بتتسحب منها بتفتح الباب بخوف ودموع اول ما شافت زهره حسيت بوجع  جريت بسرعه عليها


نجمه ودموعها على خدها. زه زهره انتي ان تي كويسه وحضنتها بقوه


زهره بوجع. انا بكر"هه بكر"هه يا نجمه انا تعبانه اوي دا حيو"ان و حق"ير ااااهههه


نجمه فضلت تطبطب عليها وتقرا آيات من القرآن وزهره حضنها وبتعيط

نجمه. احكيلي يا زهره قلبي

زهره. زهره قلبك دبلت قبل لونها يا نجمه انا مش عايزه اشوفه انا قر"فانه منه اوي يا نجمه مش عايزه خوديني معاكي كفايه انا تعبت في الأول ماما اتخلت عني واخدتك انتي معها وسابتني مع بابا وبعد كدا بابا توفي وانتي اتجوزتي وانا لوحدي مع الحيو"ان دا لا يمكن أفضل معه دقيقه واحده


نجمه. اهدي اهدي يا زهره وخليكي واثقه ان حظك حلو لأنك متعرفش انا عديت بايه مع جهاد لكن زين عملك ايه


زهره سكتت وفضلت تعيط. خالص اهدي مش مهم مش مهم اي حاجه انسى كل حاجه هتبقى تمام


عند زين

شمس بحده. ممكن افهم في ايه؟ ومراتك مالها؟ وانتم ليه هنا؟


زين. انا اعتد"يت على زهره ودا سبيلها نز"يف وك"سر في عظام الحوض


شمس ضر"به بالبوكس بقوه وقعه على الأرض و بقى ينز"ف من بوقه


شمس بغضب. انت حيو"ان ياض انت. غبي غبي


زين بحده وبيتكلم بغرور. دي مراتي انت فاهم يعني ايه مراتي وهي اللي غلطت في الأول وخليتني اتنرفزت وعملت اللي عملته


شمس بصدمه. انت فعلا حيو"ان

دي حتى لو انت معتبرها مراتك كنت عملته على سنه نبيك

واستوصوا بالنساء خير

مش الغباء اللي عملته دا


زين سكت

نجمه بعد شويه طلعت

نجمه بحده. زهره هتقدر تخرج امتي

زين. الدكتوره قالت يومين وتقدر تخرج


نجمه. شمس لو سمحت اختي هتفضل معايا لما نرجع


زين. دا اللي هو ازاي يعني


نجمه بتحدي وثقه . اللي هو زي ما سمعت انا لحد دلوقتي مش فاهمه هو في ايه لكن متأكده انك ك"سرت اختي ودا مش بالساهل يا ابن الأنصاري 


شمس. نجمه اسكتي

نجمه بنظره غريبه. كله الا اختي خط أحمر يا ولاد الأنصاري لو فاكرنا اننا ضعاف فأنتم غلطانين احنا يمكن نخاف نتحما فيكم لكن تك"سر نا ونسكت دا اللي يوسف الشرقاوي معلمهاش لينا


شمس بغضب من طريقتها. نجمه ادخلي لاختك ولاد الأنصاري ميك"سروش حريمهم بس الظاهر ان في ناس نسيت الأخلاق ادخلي لاختك


نجمه بصت لزين بغضب ودخلت


شمس. مراتك هتفضل مع اختها واحمد ربنا اننا مش في الصعيد


زين. انت بتكلمني كدا ليه مراتي واخدت حقوقي منها


شمس. بالغصب ومن ميتا واهل الصعيد بياخدوا حقوقهم بالطريقه دي اللي عملته هيخسرك مرتك وصدقني باللي عرفته عن زهره فهي كرامتها اولا يعني اللي جاي مش سهل


بعد يومين

زهره خرجت من المستشفى وراحت مع نجمه فيلاتها  وهي ساكته ومتجاهله وجود زين تماما ورفضه انها تشوفه ودا مضايقه  لكن هي بتفكر في حاجه واللي جاي اختيارها

شاهد 👈 (_الحلقه_التاسعه_)


تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -