رواية المغرور والدلوعه الحلقه الثانيه والثلاثون للكاتبه ميرو محمد

أخر الاخبار

رواية المغرور والدلوعه الحلقه الثانيه والثلاثون للكاتبه ميرو محمد

 

رواية المغرور والدلوعه الحلقه الثانيه والثلاثون للكاتبه ميرو محمد

#البارت_الثاني_والثلاثون

#المغرور_والدلوعه 

#بقلمي_ميرو_محمد  * زودو التفاعل شويه يابنات*

جاء صباح يوم جديد يوم مشمس...


اليوم هيبداء بالبطله بتاعتنا ..عند حياه والبنات .

قامت حياه وجهزت لنزولها مع صقر . لبست حياه جيبه قصيره وجاكت عليها وقميص ابيض من تحته ورفعت شعرها ونزلت كام خصله من شعرها على وشها  وكانت جميله الطقم بتاعها كان تحفه  زي ال في الصوره كده 👇👇


خلصت حياه ونزلت الي صقر . كان صقر ينتظر حياه في الاسفل . 


صقر بصدمه : ايه الانتي لابسه دا ياحياه .

نظرت حياه الي نفسها وقالت : مالي الانا لابسه ياصقر .

صقر : مش شايفه انها قصيره اوي .

حياه : لاء مش قصيره . ويلا عشان منتاخرش .

صقر : المره دي هنمشي بس بعد كده مشوفكيش لابسه كده تاني .

حياه بغيظ : ان شاء الله ممكن يلا بقا . 

صقر : يلا وفتح صقر العربيه لحياه .


وانطلقو الي الشركه ......


قامت بسنت ولبست هي كمان لبست تقم كجول ورفعت شعرها لفوق وحطت ملمع شفايف . وكانت زي القمر . 


وطبعا حازم منتظرها هو كمان اسفل البيت . 


بسنت : ميار سما . يلا قومو وليد وحسام مستنينكم تحت . 

ميار : حاضر يابسنت روحي انتي عشان متتاخريش.

بسنت : ماشي ياروحي  . بس قومي الغيبوبه الجنبك دي عشان حسام ميتعصبش عليها .

قامت سما وقالت : نعم نعم ويتعصب عليا ليه ان شاء الله. 

بسنت : يعني قومتي دلوقتي . والله ياسما للمصنع يسمع بزعيق انتي وحسام انهارده .

سما : ان شاء الله  . اخوكي دا اصلا رخم . معرفش مش زيك انتي وصقر ليه .

ميار : انتو ليسه هترغو يلا ياماما انتي وهي كل واحده تشوف هتعمل ايه .

بسنت : انا نزله احسن حازم ينفخني . 


#بقلمي_ميرو_محمد 


نزلت بسنت الي اسفل . ......


حازم : كل دا تاخير انا مش رنيت عليكي من بدري . 

بسنت : والله كنت بقوم ميار وسما .

حسام : نعم ياختي هي ليسه قايمه .

بسنت : انت ربنا معاك .

حازم : طب يلا احنا كفايا تاخير . ركبت بسنت مع حازم واتجهو الي الجامعه .


حسام : ماشي ياسما الزفت لو موريتك علي التاخير دا .

وليد : والله ياميار لربيكي علي الواقفه دي . 


وبعد وقت قصير نزلت سما وميار ...


حسام : ايه التاخير دا ياست هانم .

سما : متاخرناش ولا حاجه .

حسام : طب يلا يلا عشان متنرفزش عليكي .

سما : انت ياض انت احترم نفسك .

وليد : بس انت وهو . ويلا اتكلو علي الله . وانتي ياست ميار يلا وانا هعرفك عشان الواقفه دي .

ميار : واقفت ايه . هي واقفت العيد .

وليد : وكمان بتستظرافي ماشي ميار  .


 يلا يلا خلونا نمشي . ركبت كل من ميار مع وليد . وسما مع حسام واتجهو الي عملهم .........


عند صقر وحياه ......

وصلت حياه وصقر الي الشركه ودخلو الشركه . اول مدخلو بداؤ يكلمو ويتهمسو علي حياه وصقر . وكانت في مجموعه من الطلاب والطالبات.  جاين يتدربو في شركة صقر . شافهم صقر واتجه اليهم وحياه راحت تجيب قهوه ليها .

حياه : صقر هجيب قهوه وهاجي .

صقر : ماشي ياروحي وانا هشوف مجموعة الطلاب الهيتدربو . وانتي هاتي قهوتك وتعالي عندي عشان انتي هتكوني مسؤله عنهم .

حياه : تمام خمس دقايق وهيجيلك .


ذهبت حياه . وذهب صقر الي مجموعة الطلاب........


#بقلمي_ميرو_محمد 


صقر : صباح الخير ياشباب .

الكل : صباح الخير .

صقر : احب اعرفكم انا صقر الهلالي رائيس مجموعة شركات الهلالي .

هاجر : احم هو حضرتك الهدربنا .

صقر : لاء مش انا طبعا .  هتيجي الاستاذه حياه . دلوقتي وهي الهتكون معاكم وهتشرف عليكم . وكمان انا انتو عشره . وانا محتاج تلاته بس . واكتر تلاته هيجتهدو هما العيكونو معانا .

عبدالله طالب : طب هي فين استاذه حياه .

حياه : انا اهو . صباح الخير.

الكل : صباح النور  .

زهره بتناكه : انتي بقا الهدربينا . 

حياه : ايوه انا . ولما تكلمي معايا تكلمي عدل 🤨

هاجر بكلم زميلتها سلمي: ياريت استاذ صقر كان هو الهيدربنا .

سلمي : الله انتي وقعتي فيه من نظره .

هاجر : انتي مش شايفه انه امور اوي .


حياه : لو سمحت اي حاجه هتشوفو انها صعبه عليكم . تيجو ليا او لااستاذ صقر في مكتبه . 

صقر : ايوه وطبعا هيكون معاكم مهندسين . علي اعلي مستوي المهم تكونو مرتاحين معاكم . ولو في اي مشكله . انا او استاذه حياه هنكون معاكم . 

حياه : دلوقتي  هنسبكم تتعرفو علي الدنيا في الشركه . واستاذ اشرف هيكون معاكم . وهو هيوصلنا كل حاجه .

اشرف: ان شاء الله انا هكون معاكم 


صقر : عن ازنكم احنا . يلا ياحبيبتي . 


اشرف: اتفضلو 

حياه بابتسامه : يلا بينا عشان القهوه بتاعتي بردت .

هاجر : ايه دا . دا بيقولها ياحبيبتي .

سلمي : مش عارفه  يمكن اخته .

زهره : ويمكن حبيبته . 

هاجر : وانتي مالك . مهتميه اوي كده .

زهره : اصل صقر مز اوي وجنتل اوووي . 

عبدالله : والله انتو بنات فاضيه . 

سلمي : المهم دلوقتي ياجماعه الشغل .شركة الهلالي مش اي حد بيشتغل فيها .

هاجر : بتفكير . لازم اعرف حياه دي تكون لصقر ايه .......


#بقلمي_ميرو_محمد 


في الجامعه وصلت بسنت وحازم .


بسنت : انا هدخل انا . 

حازم بضحك : ماشي ياستي . بس بسرعه عشان هدخل بعدك .

بسنت : اوكي .

 جريت بسنت ودخلت قاعة المحاضرا. 

ودخل بعدها حازم .


حازم : صباح الخير .

الكل صباح النور  .

حازم : عاملين ايه انهارده .

الكل : الحمدلله .

حازم : انتو عارفين ان في امتحان بعد يومين .

بنت : اكيد يابشمهندس . وانا متاكده اني هقفل الامتحان .

نظر حازم الي بسنت وقال : بس الهيجيب تقدير وحش مش هيدخل ليا محاضرا تاني .

بسنت لنفسها  🙄😏 : دا ليا الكلام دا ولا ايه .

شروق صديقة بسنت: يالهوي هتعملي ايه يابسنت . انتي هتلحقي تلمي المحاضرات العدت عليكي .

بسنت : مش عارفه والله هعمل ايه  ربنا يستر .

حازم : يلا نبداء المحاضرا ....... وبداء المحاضرا ......


وصل حسام وسما الي المصنع ....


حسام : تعالي علي مكتبي الاول نفطر وبعدين ننزل نشوف العمال .

سما بغيظ: مش عاوزا افطر معاك .

حسام : ال اقول عليه يتنفز .

سما : اووووف . يلا .


ذهبت سما خلف حسام الي مكتبه .

وكانت توجد السكرتيره نورا .


حسام : صباح الخير. 

نورا بمياعه : صباح الخير  ياحسام بيه .

حسام : عاوز ورق اخر تسليم بضاعه .

نورا : حاضر ياحسام بيه .

سما : اوووف ممكن يلا ندخل . بدل المحن الانا في دا .

ضحك حسام علي كلام سما وقال : ههههه طب تعالي يابطتي .

سما : بطتك يانهارك ... وليسه هتكمل وشدها حسام دخلها المكتب .

سما : انت ازي تشدني كده يااستاذ انت . انت مين ان...... وليسه هكمل  راح حسام بيسها من شفايفها .

سما بصدمه 😳😳: ...... 


#بقلمي_ميرو_محمد 


وصلت ميار ووليد وبداءت ميار شغلها . وكان لازم تعمل عمليه لطفل وعمليه خطيره .


خرجت ميار من العمليات وهي منهاره ومش عارفه تقول خبر وفاة الطفل لااهلو ازاي . 


الممرضه : هتعملي ايه يادكتوره ميار .

ميار : مش عارفه . مش عارفه هقولهم ازاي . 

الممريضه : انتي عملتي ال عليكي يادكتوره .

ميار بدموع : مش هقدر مش هقدر اقولهم . 


وبعد وقت قصير  . خرجت ميار والدموع في  عيناها  .


اهل الطفل : طمننا يادكتوره .

ميار : انا . انا مش عارفه.  اقولكم ايه . بس شدو حيلكم ياجماعه .

ام الطفل : لاءءءء ابني . انتي موتي ابني . انا عاوزا ابني .

ميار : والله انا عملت العليه . 

ابوه : لاء كانت نسبة النجاح كبيره انتي موتي ابني . انا هشتيكي عليكي .

ميار بصدمه ☹️😔😔.........


في الشركه .....


حياه كانت تجلس مع صقر في المكتب .

صقر : متيجي اقولك حاجه ياروحي .

حياه : ههههه عاوز ايه .

صقر : هقولك بس . 

حياه : تؤتؤ اسكت بقا .

صقر : يبقا انا الهقوم المراتي حبيبتي . 

وقام صقر الي حياه وتمايل بجسده علي حياه واخذ حياه في بوسها كلها شغف وحب وعشق .


 ولاكن فجاءه دخلت هاجر عليهم دون استاذان او خبط علي الباب . 

صقر بعصبيه وغضب 😠😠😠😠


بوم ياترا هيحصل ايه هنعرف البارت الجاي. 

ياترا بسنت هتعمل ايه في امتحان حازم . وميار هتعمل ايه في المشكله البقت فيها دي ووليد هيساعدها ازي . وسما هيكون رد فعلها ايه مع حسام . وصقر هيعمل ايه في هاجر


 .شاهد 👈(الحلقه الثالثه والثلاثون) 

تعليقات
تعليق واحد
إرسال تعليق
  • Unknown
    Unknown 24 يناير 2022 في 5:38 م

    تم

    إرسال ردحذف



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -