روايه انا لست ضعيفه الحلقه الاولى والثانيه بقلم هبه احمد

أخر الاخبار

روايه انا لست ضعيفه الحلقه الاولى والثانيه بقلم هبه احمد

روايه انا لست ضعيفه الحلقه الاولى والثانيه بقلم هبه احمد



الاول___الثاني


 جاسر / مبروك  ياعروسة 


شهد / الله  يبارك فيك هادخل اغير 


جاسر / اتفضلى وفون جاسر رن 


جاسر /الوووو


خالد / خلصت يااسطى ولا الله يرحمك يارجولة


جاسر / اتلم يا بارد احنا لسه  وصلين هى بتغير نص ساعة اكون خلصت 


خالد/ مش كنت خلصت  هنا اية لزوم  السفر والتعب 


جاسر/انا قولت ارتاح من الشغل شويه  وابعد عن الزفتة سهام 

خالد /وهو هتعمل اية بعد كدة

  

جاسر /  اشبع منها وبعدين  وانا مروح انزلها عند اهلها وتانى يوم ورقتها توصلها 


خالد / بس كدة حرام  


جاسر /ماابوها لهف خمسين الف مهر وقعد يتشرط علية 


خالد /إنت بجد مفترى وهى ذنبها اية


جاسر / ذنبها انها دخلت  دماغي  ورفضت  السكة الشمال خليها تشرب 


خالد /طب سبها على ذمتك شويه  حرام ترجع لأهلها مطلقة بعد أسبوعين 


جاسر / فكرة تصدق  هاخليها تقعد خادمة  عندى بدل ما  سعدية  كل شوية تعبانه  واهو اطلع منها بمصلحة 


خالد / على فون ياكبير 


جاسر  / تمام  يلا ورايا شغل واتلفت لقى شهد وراه


جاسر / انتى هنا من امتة 


شهد/ لسه  جاية  معرفتش افتح السوستة 


جاسر / لف ورفع شعرها  وفتح السوستة وقعد يمرر يدة على رقبتها ويبوس فيها

 

شهد / ممكن  اغير

 

جاسر / ممكن بس بسرعة  


شهد جرت وسابتة ودخلت الاوضة قفلت الباب ورمت الفستان على السرير  ودخلت الحمام وقعدت تبكى  فهى سمعت كل كلامة وحاست اد اية هى لعبة في ايدة وانة إنسان  معندوش ضمير 


جاسر /شهد خلصتى  انتى ياهانم انتى نمتى ولا اية 


شهد / مسحت دموعها  وقالت  وحياة  دموعي  دى لاخليك تندم على اللى انت عملتة فية  وخرجت من الحمام لبست  بيجامة بكم وفردت شعرها وفتحت الباب وخرجت لاقيتة قاعد بيفرج على فيلم اول ما شافها اتصدم


جاسر / اية اللى انتى لابسة دة قومى غيرى الزفت دة هى الست الوالدة معرفتكيش تلبسى اية ليلة الدخلة 


شهد/ اصل مفيش دخلة 


جاسر /نعم ياختي سمعينى تاني  


شهد / بخوف  اصل فى عذر شرعى 


جاسر  / بتقولى اية سمعينى تانى 


شهد /بثقة اصل عندي عذر شرعى احضرك العشا 


جاسر /لا غورى من وشى دلوقت  


شهد دخلت المطبخ  جهزت طبق لنفسها وقعدت  على كرسي على طربيزة المطبخ  تاكل وتفكر فى المصيبة اللى هى فيها 

وقعدت  تكلم نفسها عقلها وربنا لاعلمك الادب ياجاسر بية


قلبها /   بس دة ود مز اخر حاجه  وزوجى ولة حقوق عليه 


عقلها/ ماانتى لو اتسهلتى معاه واخد حق مرة خلاص  هتبقى تحت  رحمتة وبعد مايشبع منك مفيش قدامك بعد كدة غير انة يرميكى فى الشارع  ويطلقك وترجعى بخبتك لاهلك

 ومحدش هيرحمك مهى عروسة  أطلقت بعد  أسبوعين  اكيد فيها عيب او ياخدك خدامة بلقمتك 


قلبها /لية تسبقى الوحشة مش يمكن يطلع كويس 


عقلها / بطلى هبل دة إنسان  مهندهوش لاضمير ولا اخلاق  وعلشان  كدة ورحمة امى لاعلمك الادب ياجاسر  بية  وكملت اكلها وقامت عملت اتنين عصير ودخلت  عند جاسر  


وقالت /جاسر اشرب عملتلك عصير  وحطت الكوب ادامة وقعدت  تتفرج معاه 


جاسر  / مش عوز اشرب زفت والعذر .دة هيخلص امتى 


شهد/ كلها خمس أيام  ويخلص  انا هنام تصبح على خده وباستة من خدة ومشت دخلت على السرير وتركت لدموعها العنان لحد مانامت


 اما جاسر فركب عربيتة وقعد يلف بيها قعد على البحر  ورجع الشالية الصبح  دخل الاوضة وقلع هدومة رامها على الارض ونام شهد كانت صاحية  لمااتأكدت انة نام قامت اخدت دش وصلت بسرعة  ودخلت المطبخ  حضرت شاى باللبن وسندوتشات وقعدت  خارج الشالية  لابسة فستان  ستان بلون البحر وحجابها المماثل لون الفستان وفتحت  حسابها تتصفح بعض المواقع  واخيرا لقت رحاب  بنت خالها وصاحبة عمرها فاتحة

  

رحاب / صبحية مباركة  ياعروسة  اية سيابة عريسك ليه  اية هو طلع مبيعرفش ولا اية ههههههههه


شهد /على أساس  أنى  عروسة  دانا طلعت احقر الناس  يابنت خالى


رحاب  / ليه  بتقولى كدة  دانتى ست الناس 


شهد /مش باين ياحبيبتى المهم نصيبى كدة  وكل مقدر ومكتوب ادعيلى 


رحاب  / اتكلمى يابت مالك  احكى انا سمعاكى الا والله اجيلك 

شهد / هاقولك ياستى وحكت لها  الحوار اللى دار بين جاسر وصاحبة  وف الاخر قالت لوانتى مكانى هتعملى اية


رحاب  / ارجعى بسرعة  انفدى بجلدك 


شهد / اروح لابوية بعارى ازاى واحدة فرحها امبارح  وترجع بيت اهلها النهاردة  وبعدين  نسيتى طنط فريدة هانم مرأت بابا عمرها مهتريحنى دى اصلا مش طايقنى


رحاب  / طب هتعملى ايه  


شهد / أكيد ها عافر معاه لحد ياما يفوت شهرين تلاتة وياما يتربى ويكون إنسان كويس 


رحاب / ربنا يصلح حالك  ويحفظك


شهد /يارب العالمين امين بلاش حد يعرف  ماشي 


رحاب  / متخافيش ابقى طمنيني عليكي  


شهد / حاضر  


سمعت فون جاسر بيرن طنشت اول وتانى مرة وفى تالت مرة اخد الفون لقت اسم  خالد  اللى كان مكلمة امبارح  دخلت 

شهد/ جاسر  فونك بيرن 


جاسر/   اخدة من ايدها ورد 


جاسر   / وشى امك فقر محصلش حاجة  عندها عذر ياعمى هى ناقصة  انا مش طايق نفسي  


خالد / طول بالك ايام وتعدى 


جاسر / اقفل  عوز اكمل نوم منمتش الا الصبح  سلام 


شهد / احضرك تفطر دلوقت  


جاسر  / لا غورى من وشى صباحك زفت انا هنام 


شهد حاضر  وخرجت  فتحت التليفزيون  وقعدت  تقلب فى القنوات فجأة  وجاسر صحى جة اخد الريموت  من ايدها وقال قومى حضرى الفطار  بسرعة وزقها جامد


شهد /براحة  ياجاسر انا مرأتك مش جيبنى من الشارع 


جاسر / انتى مش اكتر من  ............



نكمل بكرة بأذن الله

؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛


شخصيات الرواية 

؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛


شهد حسين عبد المقصود خريجة كلية التجارة عمرها24سنة متناسقة  القوم بيضاء البشرة عسلية العينين


جاسر محمد منصور اسماعيل مدير عام شركة (----------) للمقاولات عندة 32 سنة  شاب مستهتر بتاع بنات

 

خالد صديق جاسر 31 شاب مكافح خريج كلية الحقوق  بيشتغل عند جاسر


سهام بنت جميلة وبتعشق جاسر عندها 26 من اسرة غنية 


رحاب بنت خال شهد وصندوق اسرارها


رحمة بنت خالة والدة شهد فتاة طيبة عندها رجل فيها شبة شلل ساكنة مع والدتهاالسيدة نبيلة فى احدى قرى الارياف وليها اخت متزوجة  وقاعدة مع زوجها فى السعودية 


مشيرة اخت  شهد الشقيقة فى تانية ثانوى عام 




  الفصل ( 2 )

************


جاسر  / انت هنا مش اكتر من خدامة  لية ولكل اللى يجى عندى بفلوسى اشترى عشرة زيك


شهد / مادام حضرتك راضى ان مرأتك تكون شغاله  انا موافقة  بس شغاله  ليك انت بس اى حد غيرك لا  


جاسر  / انتى تسمعى الكلام  وتنفذى من غير  نفس 


شهد :  اهو دة اللى مستحيل يكون  طبعا  انا قلت انا مش خدامة بس ليك انا تحت رجليك انما حد غيرك  لا


قام جاسر  ولوى دراعها خلف ظهرها وقال غورى من وشى


 شهد/ برافو عليك اثبت انك راجل  وعندك عضلات وبتفترى على مرأتك


جاسر / انا هاعرفك انا راجل  ازاى يابنت الكلب وضربها بالقلم


  شهد/ جدع ياسيد الرجالة  على فكرة  انت متعرفنيش كويس انا لا عمرى حد يقدر يكسرنى ولا برجع فى كلمتى 


 جاسر  /انت اصلا حتة بنت زبالة شاريكى بفلوسى ابوكى باعك لية  انا هاعرفك  ازاى تردى على اسيادك


شهد / ههههههههه وهو من الرجولة  انك تعرى مرأتك  ادام صاحبك هو من الرجولة انك تتزوج  واحدة علشان تمتع نفسك بيها اسبوع  اتنين وبعدين  ترميها ولا تشغلها  خدامة  لاصحابك  ترضي كدة  لاختك  هى الرجولة تكون علاقتك بمرأتك مادة سخرية ونكت لاصحابك قول ياسيد الرجالة  


جاسر  / انا حر مفضلش ألا انتى يابتاعة اللى هتعلمينى اقول اية ومقلش اية انتى هنا اقل من الجزمة القديمة 


شهد / مش انا اللى بقول دربنا هو اللى قال كدة على لسان رسول صل الله عليه وسلم  


جاسر /   مسكها وزقها من قدامة  وقعت على الأرض  قامت بسرعة  وقالت عمرى ماكنت زبالة و عمرك ماهتطول حاجة منى برضية ودخلت الاوضة وقعدت تبكى 


دخل وراها الاوضة وقال انا هاعلمك الادب يابنت ال****** وطاااااااااخ طااااااااااخ وبرجلة فى بطنها وبحزام البنطلون وطاااااااااااااااخ لحد ما جسمها نزف شهد حرام عليك  سبنى 


جاسر/ لما تبوسى على رجلى وتقولى انك غلطانة  طااااااااااخ 


شهد / لو روحي هتطلع مش هزل نفسي ليك 


جاسر / شالها وحدفها على السرير   ومزق هدومها شوفى انا اقدر اعمل اية ومش هاسيبك الا لما تبوسى رجلى وقام بقلع ملابسه 


شهد /بلاش علشان خاطر  ربنا  مش عوزة اكرهك 


جاسر / انا هاخليكى تبوسى رجلى علشان  ارحمك 


شهد /بلاش  بالله  عليك كدة  هتقطع اخر خيط بينا 


جاسر / مسكها من وشها وقعد يضرب فيها  وقام بالاعتداء عليها بطريقة  وحشية وهى فضلت تقوم ولكن قواة انهكت ولم تعد تشعر بشيء  قام برش مية على وجها 


شهد / بضعف انت بتعمل فية كدة لية حرام عليك  اخدت اللى انت عوزة بالعافية  سبنى بئا واخرج لو سمحت 


جاسر / لا مش هاسيبك الا لما تبوسى على رجلى وتعتذرى


شهد / بص انت اغتصبتنى مرة خلاص  معدش عندي حاجة اخاف عليها  انت خدت اغلى حاجة عندى اخدت شرفى وفرحتى منك لله  


جاسر / انت بتدعى علية يابنت ال**** طب تعالي  لما  اعلمك الادب وطاااااااااخ  تانى وقام بالاعتداء عليها  مرة تانية

خلص ودخل الحمام اخد شور وخرج بيسرح شعرة بص لقى السرير غرقان دم وهى  وجها اصفر ومفيهاش حياة 


جاسر / يخرببيتك اوعى تموتى وتودينى فى داهية  ولبسها عباية وشالها وجرى على العربية وركبها وربط الحزام وبسرعة فائقة على المستشفى


  جاسر  / حد يلاحقنى بسرعة  حد يلاحقنى مرأتى بتموت


جة الدكتور ناصر  والممرضات اخدوها ودخلت على العمليات  

هو قعد خارج الغرفة  مر ساعتين وبعدها خرج الدكتور


دكتور ناصر /  دى حالة اغتصاب وحشي  مين اللى عمل فيها كدة 


جاسر / بص فى الارض  وقال انا 


دكتور  ناصر / انت اية دالحيوان عمرة ميعمل كدة  اسف انا هبلغ البوليس

 

جاسر / انا هاخدها اول ما هتفوق وامشى 


دكتور  ناصر  / ابقى قابلنى  مستحيل طبعا الا لو هى نفت انك اغتصبتها 


جاسر /دى مرأتى  


دكتور ناصر / انت انسان عديم الاحساس وسابة ومشى 


جاسر/ للممرضة  هي عاملة اية 


سناء الممرضة  /حالتها خطر لو عدى عليها 24 من غير نزيف يبقى اكتب ليها عمر جديد هننقلها العناية  عن اذنك 


ترن ترن ترن

جاسر / ايوة يازفت اخلص 


خالد /عامل اية صوتك مالة 


جاسر / كانت شورتك سودة شهد فى العنايه والدكتور قدم فية بلاغ باعتداء  وحشي  


خالد/يانهارك اسود انت هببت اية منك لله  انت مش بنى ادم


جاسر / انت بتكلمنى كدة ازاى انت نسيت نفسك ياواطى 


خالد/انا فعلا نسيت نفسي  وفوقت وبقولك علشان العيش

 والملح انسى انك عرفتنى فى يوم 


جاسر  /فى ستين داهية وقعد ووضع رأسه بين يدية


الاستاذ محمد والد جاسر تر ترن ترن


جاسر / ايوة يابابا خير فى حاجة 


الاستاز محمد  /انت فين يازفت 


جاسر /انا فى الشالية يومين  وجاى 


الأستاذ محمد /بتهبب اية عندك الصبح تكون على مكتبك


جاسر /مستحيل  طبعا  انا عندي مصيبة  هنا لما اخلص منها  


الأستاذ محمد /لية  تكنش فعلا اتزوجت البنت السكرتيرة بتاعتك


جاسر /ايوة اتجوزتها عندك مانع 


الأستاذ  محمد /هات مرأتك  تعالى عيش معانا وبطل سرمحة

 

جاسر /لما تقوم بالسلامة اصلها واخدة دور برد جامد هافكر


الأستاذ محمد / خالى بالك منها هي مسؤلة منك دلوقت 


جاسر  /حاضر  يابابا  مع السلامه 


شهد فى العناية  بيجيلها تشنجات  وبتكلم نفسها 


الممرضة/  ربنا يشفيك يااختى  والله انتى صعبانة عليه وخرجت  تجيب اكل

 

جاسر  / طمنينى هى كويسة 


سناء الممرضة  / اادعيلها 


جاسر / ربنا معاها. وبيبص قدامة لقى ضابط  شرطة  وامين شرطة  وعسكر ى


الضابط  / السلام عليكم  


جاسر/ وعليكم السلام  خير 


الضابط /  اسمى هشام


  جاسر  /انا جاسر محمد اسماعيل  


الضابط هشام / انت متهم بالاعتداء الوحشي على المجنى عليها  


جاسر/ متخفش انا موجود مش هاهرب بس هى تفوق الأول  وانا تحت امرك

 

الضابط هشام / تمام كدة ومشى وكلم العساكر يفضلوا  ويبلغوا باى جديد و اخذ أمين الشرطة  ومشى 


الدكتور  ناصر / دخل العناية  لقى شهد  صاحية وبتبكى  اخد كرسي  قعد جنبها وقال تصدقى انا مكنتش متوقع انك هتفوقى دلوقت خالص انا عدى عليه حالات كتير زى حالتك فكان نهايتهم يااما غيبوبة  يامة موت انتى فعلا قوية 


شهد/ يارتنى كنت مت يادكتور  كان ارحم من اللى انا فيه 


الدكتور ناصر /ربنا عندة حكمة هو لوحدة اعلم بيها 


شهد/ ونعم بالله  


الدكتور ناصر /كان المفرض اعمل ليكى عملية تنضيف الرحم بس اترددت فى اخر لحظة هاحضر ليكى اوضة عادية  واعمل تقريرى علشان  الاخ اللى برة دة يتعاقب


شهد/ انا عوزة التقرير فى ايدى ممكن 


دكتور ناصر  /حاضر وانا شاهد معاكى لوحبيتى


شهد/ مش محتاجة شهادة عوزة طلب كمان لوامكن طرحة لانى محجبة  وحرام شعرى يبان قدام الناس 


دكتور ناصر /حاضر و هابعت ليكى سناء تساعدك 


شهد /ربنا يجزيك خير يارب


دكتور ناصر / سناء لو عندك طرحة زيادة  وديها للبنت اللى فى العناية  وجهزيها علشان هتروح اوضة عادية 


سناء/ هى فاقت الحمد لله  انا هاديها طرحتى اللى جاية بيها وانا هتصرف 


دكتور ناصر/ تمام عبدة 


عبدة /نعم يادكتور 


دكتور ناصر/  روح ظبط السرير اللى في الاوضة 12 علشان  هنخرج اللى فى العناية عليه  


عبدة /حاضر يادكتور 


خرجت  شهد وبعد معاناة  نامت على السرير  دخل جاسر عليها دكتور ناصر  بص عليه  باحتقار وقال سناء 


سناء /نعم يادكتور  


الدكتور  ناصر  /الزيارة ممنوع  والعلاج فى مواعيدة ولو حصل اى تطورات للحالة بلغينى بسرعة 


سناء / تمام يادكتور  


جاسر /عاملة ايه دلوقتي  انتى كويسة 


شهد /عوزة شنطتى والفون بتاعى وعباية وطرحة 


جاسر /حاضر  هاروح اجبهم بسرعة  وجاى وخرج يجرى 


امين الشرطة/  ممكن  اتكلم مع المجنى عليها  يادكتور 


الدكتور ناصر / لا.........

شاهد👈 (__الحلقه_الثالثه__)

نكمل بكرة بأذن الله

تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -