رواية انا لست ضعيفة الحلقه الثانيه والعشرون للكاتبه هبه احمد

أخر الاخبار

رواية انا لست ضعيفة الحلقه الثانيه والعشرون للكاتبه هبه احمد

 دار الرواية المصرية

رواية / انا لست ضعيفة

 
الفصل { 22 }

الحاج مسعد / هاتى البنات وازوجهم ينورو 

الحاجة نبيلة/ حاضر يابنى الف مبروك 

شهد حاطة ايدها على بوقها ودموعها نازالة 

الحاجة نبيلة/ على فكرة انا هاروح علشان محدش يجى هنا ويشوفك 

شهد / ماشى ياماما و انا هاجيب شيماء تنام معايا الحاجة

 نبيلة / لما نشوف ماهر الاول هيقول اية 

شهد / على رأيك وكمان علشان رحمة حامل 

الحاجة نبيلة/ مش عارفة بس لو هو رفض اروح لوحدى واخد تاكسى يوصلينى 

شهد /ربنا يسهل ويواافق انا هاخد ادم معايا هاخلية جنبى خلى بالك من فرحة نايمة 

الحاجة نبيلة / حاضر ياحبيبتى 

نطيييييرررررر فى فيلا والد جاسر
=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*

الاستاذ محمد / بقى كدة يابنى الغيبة دى كلها 

جاسر / معلش يابابا من يوم مرأتى ماضاعت منى وانا مش طايق البلد 

شهيرة / جاسر حبيبى عوزاك تشوف هناء بنت صاحب ابواك 

جاسر / ماما لو ضغطى علية هاسافر دلوقت انا جاى احضر فرح خالد وراجع تانى 

شهير / حرام عليك عوزة افرح بيك واشيال احفادى 

جاسر / يحرم علية صنف الحريم من بعد مرأتى 

الاستاز محمد/ بس يابنى مرت حوالى سنة ونص وزيادة ومنعرفش عنها حاجة فكر فى نفسك شوية 

جاسر / بابا انا لما اتزوجت شهد كنت عوز ازلها علشان عندها معايا ورفضها اى تعامل فية اساءةوقفت فى وشى وسابت الشغل ولاهمها 
ولما بهدلتها ودخلت المستشفى رفضت تعملى محضر ومشت حتى من غير ماتأخد شبكتها وهدومها هههههههه حتى الطلاق مطلبتهوش رغم انة من حقها 
عوزنى بعد دة كلة اتزوج عليها دانا ابقى مش بنى ادم

الاستاذ محمد/ اللى مستغرب منة ازاى تكون بالقوة دى وترفض كل حاجة وترفض عيشة اهلها كمان 

جاسر / علشان معاملة مرأت ابوها وحشة وابوها شخصيتة ضعيفة

شهيرة / انا اللى يهمنى انت انا عوزة افرح بيك 

جاسر اخد المفاتيح والفون بتاعتة وقال انا هاقعد فى الفيلا بتاعتى لحد ميعاد السفر دادة سعدية تعالى معايا

دادة سعدية / على فين يابنى 

الاستاذ محمد / خلاص ياجاسر استهدى بالله وخليك قاعد معانا 

جاسر / معلش يابابا خلينى براحتى يلا يادادة هاتى كام غيار معاكى 

دادة سعدية /بصت لشهيرة امشى ياهانم

شهيرة / روحى ياسعدية خرجت ورا جاسر 

جاسر / شوفى اللى يلزم خدى هاتية انا هاوصلك واروح لخالد حضرى عشا كويس يمكن يجى 5 يتعشوا معايا

دادة سعدية / حاضر يابنى 

نرررررررجع لشهد
=*=*=*=*=*=*=*=

شهد / اتأخرتى لية يابنتى هوانتى لسة تعبانة

رحمة / لا انا كويسة بس الغلس كان بيغلس علية هههههه

شهد / مامعاكم الليل طويل وبعدين خفى شوية علشان متتعبيش 

رحمة / ربنا يكفيك شر واحد زى ماهر دة لم بقولة لا بيتحول ياختى بيكون عامل زى الرجل الاخضر

شهد/ ههههههههههههههه ربنا يستر عليكى خدى ادم واطلعى شوفى ماما كانت عوزاك 

رحمة / تعالى ياقلب خالتو هتفضلى مخبية على زوجك 

شهد / تعرفى لو اتكلمتى فى الموضوع دة تانى هاخد عيالى وامشى 

الحاجة نبيلة / تمشى تروحى فين يابنتى واهون عليكى 

شهد / اترمت فى حضنها وقعدت تعيط ماهو لو عرف انى كنت حامل وولدت هياخد عيالى منى وانا ساعتها هاموت من غبرهم 

شيماء / مالك ياشابة بصى ياشهد بنت اختى رسمت اية 

شهد / بصت وقالت هى فعلا بنت موهوبة 

رحمة / انا عوزة البت فرحة تطلع رسامة والمز ادم يبقى طيار  

شهد/ طول مافى نفس هاخلى عيالى فخر لية ولابوهم 

شيماء / خالتى انا هاتعشى معاكم 

شهد / اوعك تفولى مكرونة وفراخ

شيماء / لا ياختش انا عملت حسابى الولاة عبدة كانت جايب سمك مشوى وعامل حسابكم 

شهد/ والله فية الخير اصيل ههههههه

شيماء/ ابو شكلة قليل ادب 

رحمة / لية عمل اية الغلبان

شيماء /عملة اسود الجزمة خلينى واقفة وخطف بوسة 

شهد ورحمة /هههههههههههه ههههههههههههههه

شيماء /اتلمى يازبالة منك ليها

شهد /كنتى اديلوا ايدك يافوزية 

شيماء / تصدقوا البوسة كانت حلوة

شهد / اصلها كانت بطعم الفراخ 

رحمة / لا دكانت بطعم الكباب وزهيرة شافتكم

شيماء / لا بس انا قولتلها وكمان قولتلها خلية يطلقنى

شهد/ هههههههههههههه يخربيت هبلك وهى قالت اية 

شيماء/ مسكت عبدة من ايدة بعد ماكان خارج وزقتة فى الاوضة وقفلت الباب وقالت دة زوجك يابت الهبلة 

شهد/ هههههههههههه كملى ياخبيتها

شيماء /اسكتى انا بتكسف بئا ماما حددت الفرح بعد اسبوعين

رحمة / هههههههههههههههههه عملتوا اية فى الاوضة ياام اللمبى 

شيماء /مفيش قعد يصالحنى واخدنى فى حضنة ولسة هيبوس دخلت زهيرة وش الفقر وقالت انتم بتعملوا اية 

شهد ورحمة/ هههههههههههه هههههههخههه يخربيتك وبعدين

شيماء /قولتلها انت عوزة تلبسينى قضية واخدت السمك وجايت 

رحمة/ طب وعبدة فين 

شيماء / سبتة متدهول على عينة سرحان وجيت 

رحمة / ماما ياماما شيماء جايبة سمك مشوى وهتتعشى معانا هى وعبدة 

الحاجة نبيلة / طيب اتصلى بزوجك ياجى يتعشى معانا انا عوزاة 

رحمة /حاضر ياماما

شهد/ هاطلع انيم ادم واغير لفرحة واجاى 

رحمة /وانتى ادامى نجهز العشا 

شيماء/ بسرحان حاضر ياعبدة 

رحمة / جابت ازازة المية ورشت علية ادامى ياكلبة 

شيماء/ اصلك واطية وزبالة كمان بقولك خليكى نسهر وننام هنا كلنا 

شهد/ طب وعبدة ينام فين البت لسعت بجد

ماهر / يا ادم يافرحة انتم فين 

شهد / تعالى يااسطى ماهر خد فروحة اهى لحد منحضر الاكل 
ماهر /خدى بسكويت للاولاد 

شهد /لسة مش بياكلوا 

خالتى نبيلة /قالت هتبدأ تأكلهم علشان كدة جبتليهم بسكويت 

شيماء / هات واحد ازاى يااسطى ماهر 

ماهر / مالك شكلك مؤدب النهاردة

رحمة /ههههههههههه اصل طنط زهيرة حددت فرحها 

ماهر /الف مبروك 

رحمة /اتصل بعبدة ياجى يتعشى معانا

شيماء / عبدة باشآ ياكلبة 

شهد & رحمة / ههههههههههههه

الحاجة نبيلة / ازيك ياماهر يابنى عامل اية 

ماهر / الحمد لله ياست الكل هو البنات دول مالهم مش على بعضهم 

الحاجة نبيلة / ماانت عارف لما بيتلموا على بعض سيبك منهم عوزك فى موضوع

ماهر / خير ياخالتى تحت امرك وقعد جنبها وحط فرحة على رجلة

الحاجة نبيلة/ عندى فرح بنت ابن اختى فى الاسكندرية بقول لويمكن انت ورحمة تاجوا معايا ولو مش فاضى خلاص هاروح لوحدى 

ماهر / هو امتة ياخالتى اصلى معزوم الخميس على فرح واحد صاحبى فى اسكندرية فى مسرح 

الحاجة نبيلة/ مهو يوم الخميس بروضة

ماهر / خلاص اخدكم معايا اوصلكم لقريبك واروح فرح صاحبى ونبات فى والصبح نرجع هى شهد جاية معانا 

الحاجة نبيلة /لا اصل ابو العروسة يبقى خال شهد وانت عارف الباقى

ماهر/ ماشى ياخالتى رحمة تعالى خدى فرحة نامت 

شهد / انت بتعمل اية فى الولاد كل ماتشيل عيل يسكت معاك وينام بسرعة

ماهر / ربنا يبارك فيهم 

رحمة /شوف عبدة اتاخر لية انا جعااااانة

ماهر /جة اهو يلا يايامفجوعة

عبدة / السلام عليكم حد شاف مرأتى 

شهد / ازيك ياعبدة شوشو جوة بتجهز الاكل 

شيماء /انت جايت يابغلى 

الكل هههههههههههههه هههههههههههههه 

عبدة/ اتلمى يابت انتى عارفة اقدر اعمل فيكى اية

رحمة /خلاص صلوا على النبى الطيب احسن 

الكل اللهم صل وسلم وبارك على سيدنا محمد

شيماء/عاملة تبرطم وتشتم فى عبدة بصوت واطى 

عبدة /جنب ودنها على فكرة انا سمعت كل حاجة 

شيماء/ طلعت تجرى وقعدت جنب الحاجة نبيلة وقالت بت يارحمة يلا الاكل هيخلص وقعدت تأكل لوحدها 

ماهر غمز لعبدة مبروك يامعلم عشت وهاشوفتك عريس

شيماء/ عرسة لماتعضك من قفاك يابعيد

عبدة غمز لماهر /بتقولى حاجة ياشيمو 

شيماء/ لا هو انتم مش بتأكلوا لية 

رحمة / بنفرج على هبلك 

شهد /كلوا احضر رضعة الولاد وجاية 

شيماء/انا جاية هاحضرها معاكى 

عبدة /خلوا بالكو فرحنا الخميس بعد الجاى 

الحاجة نبيلة /الف مبروك يابنى 

شهد /داخلت بادم وفرحة وحطتهم على الكنبة وقالت والف مبروك وشيماء هتفضل معانا فى الحضانة ولا

عبدة / معاكم ياام ادم دانتم اكتر من اخوات 

للاحداث باقية

#__معكم_هبة_أحمد. ( بنت الجهمى )

شاهد👈(الحلقه الثالثه والعشرون) 

تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -