روايه المغرور والدلوعه الحلقه الثانيه عشر بقلم ميرو محمد

أخر الاخبار

روايه المغرور والدلوعه الحلقه الثانيه عشر بقلم ميرو محمد

 

روايه المغرور والدلوعه الحلقه الثانيه عشر بقلم ميرو محمد

#البارت_الثاني_عشر


#المغرور_والدلوعه

#بقلمي ميرو محمد  *التفاعل ياجماعه عشان الاحداث الجديده تحفه *  بارت كبير اهو . يلا بينا  نبداء 😘


في المستشفي ......

وصل وليد الي المستشفي . ورن علي حازم .

وليد : حازم انا تحت في المستشفي انتو فين .

حازم : طب اصبر انا هاجي .

ثم اغلق الهاتف وقال .

حازم : تعالي نجيب وليد قومي معايا .

بسنت : طب اتفضل انت وانا مستنيه هنا .

حازم : نعم ياختي لاء قومي مش هسيبك لوحدك قومي .

ابتسمت بسنت وذهبت مع حازم ...


وصل حازم عند وليد ...

وليد : كل دا عشان تيجي . ثم نظر الي الواقفه جنب حازم . 

وقال : هي مين دي .

حازم : هههه دي بسنت اخت صقر ياض .

وليد : يامشاء الله معلش يابسنت معرفتكيش الف سلامه علي بنت عمك .

بسنت : تسلم من كل سؤ وشر .

وليد : يارب . اومال فين صقر .

حازم : تعالي نطلع عنده . احسن هو منهار خالص .

وليد : لا اله الا الله  . تعالو طيب . ثم ذهبو الي صقر في الاعلي ......


#بقلمي_ميرو_محمد


عند ساره وحنين ......

حنين : خالتي شكلها مش هتجبها لبر .

ساره : ايوه يابت دي طلعت مش ساهله .

حنين : والحل .

ساره : احنا هنعرف منها الهيحصل ونعكسو احنا .

حنين : ازاي مش فاهمه .

ساره : هقولك ................... بس ياستي .

حنين : ايوه بقا جدعه . وبكده صقر يكون ليا وانتي خدي الفلوس .

ثم ابتسمو بش.ر ..........


في المستشقي .........

فجاءه صوت الاجهازه ارتفع عند حياه وجهاز الانظار اشتغل .

قام صقر بصدمه وخوف : دكتووووووووور حد يجيييييييي بسرررررعه . دكتووووور . 

ثم دخلو الممرضين والدكاتر كلهم الي الغرفه . وبدؤ في الازم . 

الممرضه : ممكن تطلع برا يااستاذ .

صقر بدموع : ونبي شوفها في ايه  .

ثم خرج صقر . وجاء اليه محمود ووليد وحازم وبسنت .

ب

محمود : في ايه يابني .

صقر بدموع وانهيار  :  حياه حياه ااااااااااه يااااارب ونبي رجعها ليا انا بحبها ياااااارب( وانهار الصقر وانهارت حصونه جميعها وسقط في الارض وبداء يصرخ باااااعلي صوووت : حيااااااااااااااااه قوووووووووووووومي . انااااااا بمو.ووووووت من غيررررررك 😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭


وليد : قووووووم ياصقرررر انت ايه هتضعف رد عليا هتضعف .

حياه محتاجك جنبها . هتكون جنبها ازاي وانت كده رد


صقر : انا انا .... وليسه بيكمل وكان محمود وقع في الارض .

صقر: عمييييييييي 

بسنت بصرخ : عميييييييييييي . جريو عليه .

حازم : دكتووووووور بسرعه .

جاء الدكتور ورفعو حازم ووليد وصقر . علي السرير .

الدكتور : برا لو سمحت  .

صقر: هو فيه ايه يادكتور .

الدكتور : هنشوف دلوقتي ممكن تخرجو دلوقتي .

وليد : تعالي ياصقر تعالي . وخرجو الي الخارج .


كان دكتور حياه خرج من غرفة حياه .


جريو عليها كلهم .

صقر : طمني يادكتور ونبي .

الدكتور بحزن : للاءسف المريض حالتها النفسيه وحشه ولذلك مش بتقاوم وشكلها عاوزا تستسلم لوضعها دا وبكده حالتها بتدهور .

صقر بدموع : يعني ايه مش هتقوم .

الدكتور: ياتوالها ربنا ياجماعه . عن ازنكم . صقر بانهار ممكن ادخلها .

الدكتور : اكيد بس مطولش كتير جوه .

صقر : حاضر . وجري الي الداخل عند حياه ....


عند حياه.....

نظر صقر اليها والدموع تنزل وعيونه حمرا اوي . 

صقر: مش هتقومي بقا ياحبيبتي قومي عشان هعملك فرح كبيرررر اوي زي ماكنتي عاوزا . وتلبسي فستان ابيض بطرحه طويله . ثم ابتسم وسط دموعه : فاكرا لما كنا  صغيرين كنتي بتقوليلي ايه . صقر انا عاوزا فستان ابيض زي العروسه . واكون عروسه .

قومي بقا ونبي وانهار وجلس علي روكبو في الارض ومسك ايدها . قومي ياحياة الصقر .....

وكانت حياه في عالم اخر .......


#بقلمي_ميرو_محمد


عند محمود ..... 

خرج الدكتور .وجري عليه وليد وحازم وبسنت ....

بسنت : عمي عامل ايه يادكتور .

الدكتور : كويس هو واخد مهديئ بس ونايم عنده انهار عصبي .

وليد : لا اله الا الله  . شكرا يادكتور .

حازم : بسنت تعالي اروحك انتي كده مينفعش تكوني هنا روحي ارتاحي .

بسنت : لاء لاء انا هكون جنب حياه .

وليد : روحي يابسنت وانا وحازم هنكون هنا . 

حازم : قعدتك مش هتقدم حاجه . وبكرا ياستي هاجي اخدك علي هنا .

بسنت بعد اقناع من وليد وحازم . روحت بالعافيه .....


وظل هذا لفتره طويله . صقر علي نفس حالته ينام في 


المستشفي يصلي ويقراء قراءن جنب حياه ويفضل يحكلها 


عن يومه وعن تفصيلهم وهما صغيرين . وبسنت تروح وترجع 


تقعد طول النهار وحازم ووليد مسبوش صقر لوحده وكان 


حازم يروح الشركه في القاهره يخلص شغل صقر ويرجع تاني 


علي الصعيد . وساعات كن بيبدل هو ووليد . وهاله ونسرين 


بيفكرو ازاي يقنعو بلخطوبه قبل ماحياه تقوم . وساره وحنين 


بيخطوط ازاي يوقعو هاله ونسرين ويخلصو من حياه 


لاغرضهم الشخصيه . ومحمود في انهار كل يوم بسبب حالة 


حياه . وسهام مامت حياه عرفت وهتنزل القاهره .... ظلت 


هذه الاحداث طول الاسبوع حتي جاء اليوم الغير كل حاجه في رويتنا .....وهو .....


#بقلمي_ميرو_محمد


خلص صقر صلاتو وبداءت الاجهزه ترتفع جامددددددد وجهاز الانظار ارتفع ....

صقر : حيااااااااه . دكتووووووور . بسرررررررعه دكتوووور . جري الكل الي الغرفه والدنيا اتقلبت وانهار صقر وبسنت بعياط جامد . ومحمود قعد في الارض وانهار وظل يدعي الله  وصقر ظل جالس في الارض وساجد في الارض يدعي . 

ووليد وحازم قلقين جدا وحالة صاحبهم بتدهور كل يوم . والكل علي اعصابه .....

حتي خرج الدكتور  .

الدكتور : ............. هنعرف البارت الجاي الحصل  وخبر هيغير الروايه بتاعتنا 🙂 تفاااااااعل بقاااا عشان انزل الجديد انهارده

شاهد 👈 (الحلقه الثالثه عشر)


تعليقات
تعليق واحد
إرسال تعليق
  • Khaled ELSherbiny
    Khaled ELSherbiny 4 يناير 2022 في 6:56 م

    هايل وروعه والله بجد انا عايش مع احداث الروايه كأنى شايفهم قدامى

    إرسال ردحذف



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -