رواية المغرور والدلوعه الحلقه الحاديه عشر بقلم ميرو محمد

أخر الاخبار

رواية المغرور والدلوعه الحلقه الحاديه عشر بقلم ميرو محمد

 

رواية المغرور والدلوعه الحلقه الحاديه عشر بقلم ميرو محمد

#البارت_الحادي_عشر

#المغرور_والدلوعه

#بقلمي_ميرو_محمد *تفاعل ياجماعه عشان انزل علي طول *

صقر : انتو ايه البتقولو دا وبعدين انا بح....... وليسه هيكلم وكانت حياه وقعت مغشي عليها في الأرض ..

صقر : حياااااااااه وجري عليها .

قام الكل وقف وجري محمود وبسنت والكل إليها ....

صقر : حيااااه حيااااه قومي عشان خاطري قومي .

ولاكن كانت حياه في عالم تاني .

محمود : حد يطلب الا سعاف بسرعه .

رن حازم علي الإسعاف .

محمود : قومي يابنتي متوجعيش قلبي عليكي .

صقر : قومي ياحبيبتي بقا . 

ساره : يالهوي البت شكلها ما.تت ولا اي..

حنين : ياشيخه يلا خلينا نخلص ويبقا مفيش غير نسرين .

ساره : هششش اسكتي لحد يسمعك .


وبعد وقت قصير .وصلت سيارة الإسعاف . وأخذو حياه وذهب الجميع إلي المستشفي ......


في المستشفي........

صقر : دكتووووووووره بسرعه .

اتي دكتور إليهم .: وقال بسرعه دخلوها .

صقر : انا قولت دكتوره .انت مبتسمعش .

الدكتور : حضرتك مفيش وقت المريض دخلت في غيبوبه لازم الحقئها .

صقر  بصدمه : غيوبيه . انت عارف لو حياه جرلها حاجه روحك هتكون مش فيك ..

حازم جري عليه هو وحسام حتي يهدو صقر .

حازم : سيبو صقر خلي يشوف شغله .

حسام : صقر هتروح كده مننا خلي الدكتور يمشي.. ذهب الدكتور الي حياه.  ووقع صقر علي رجله .

صقر : حياه قومي ليا قومي ياحياه انا بحبك انتي . ثم نزلت دموع صقر لاول مره .

حازم : اهدا ياصقر مش كده .

صقر : هي هتقوم صح انا السبب انا مش عارف احافظ عليها ياحازم انا السبب .

حسام : لاء ياصقر كلنا عارفين انك بتحب صقر بس الله يسمح امي وابويا .

محمود : لاء انا السبب بنتي كانت من الاول رفضت تعيش عندكم . يارتني ختها ومشيت .

عامر : ياخويا دا قدر .

محمود : انت تخرص ياعامر فاهم تخرص .بنتي تقوم بس وليا تصرف تاني ..

بسنت : بدموع يارب يارب خليها تقوم . قومي ياحياه قومي عشاني. ثم انهارت بسنت هي الاخره .


#بقلمي_ميرو_محمد


حازم : اسرع إليها . بسنت قومي معايا .

بسنت : هنروح فين .

حازم : هخليكي تصلي وتدعيلها وتكوني ارتاحتي شويا .

بسنت : ياريت يلا . وليسه هتمشي خرج الدكتور .

والكل جري عليه .

محمود : بنتي بنتي يادكتور عامله ايه .

الدكتور بزعل : انا اسف دخلت غيبوبه سكر ادعولها تقوم .

صقر : طب طب هتقوم امتي .

الدكتور : الغيبوبه منعرفش هتقوم امتي . ممكن اسبوع او اكتر ادعولها. 

محمود بانهيار : اه يابنتي اه عليكي

ياوجع قلبي عليكي يابنتي ونزلت دموعه. جري صقر إليه .

صقر : هتقوم ياعمي هتقوم حياه قويه هتقوم لينا انا متاكد ثم صرخ صقر بااعلي صوت عنده .

صقر : قوووووووووووومي ياحيااااااااه قووووووومي انا بحبككككككككككك . كان هذا الصوت تهتز له أرجاء المستشفي .


(نعم فاهي معشوقته نعم هذا هو العاشق يبكي قلبه علي حبيبته)


حازم : اهدا ياصقر مش كده .

صقر : حصوني اتهد ياحازم حبيبتي جوه وانا مش عارف اعمل ايه .

حازم : هتقوم والله خلي واثق في ربنا .

صقر : يارب يارب .ثم جريت بسنت علي صقر في حضنه وقالت ..

بسنت : أبيه حياه هتقوم صح وبتعيط جامد .

صقر : هششش اهدي ياحبيبتي هتقوم أن شاء الله .

حازم : نظر اليها . وقال في نفسه .يارتني اخدك في حضني ياقلبي وآشيل الحزن منه ...

ماهر : ياجماعه قاعدتنا كلنا هنا مش هتقدم

عامر : فعلا يلا بينا ياجماعه .

هاله : يلا ياصقر نروح عشان اهل خطبتك .

نظر صقر الي امه : بغض.ب جحيم غضب شديد . عارفه لولا أنك امي انا كنت ... ثم سكت 

نسرين : انت بكلم طنط كده عشان البتاعه دي  . يلا يلا ياطنط ابن عقله مش فيه .

صقر جز علي أسنانه وكانت عيونه احمرت من الغضب


صقر : عارفه لو ممشتيش حالا هيكون مصيرك يانسرين اوحش مافي خيالك دلوقتي . عشان الانتي بتقولي عليها دي . دي حبيبتي دي معشوقتي دي القلبي معاها . عاوزا تاني ولا اسكت عشان لو فضلت هتكلم عنها الكلام مش هيخلص


نسرين : بخوف يلا يلا خلونا نمشي احسن الموضوع زاد اوي .

هاله : انا حاسه انك مش ابني يلا ياعامر .

ذهب الجميع معادا حازم وبسنت وصقر ومحمود .

صقر : تعالي يعمي اقعد ارتاح هنا .

محمود : فين الراحه يابني . وبنتي كده ..

حازم : هتقوم ياعمي اطمن حياه مش بسهوله بتستسلم.

بسنت : يارب يارب .

حازم : تعالي يابنست نجيب عصير لعمك .

بسنت : حاضر . ثم ذهب حازم وبسنت .

حازم : انتي شكلك بتحبي حياه اوي .

بسنت بخجل : ايوه عشان هي .... وليسه هكمل تلفون حازم رن .

حازم : معلش ثانيه ثم رد .

حازم : الو ايوه ياوليد .

وليد : انت فين ياعم انت وصقر .

حازم : بداء يحكي الحصل لي وليد 

وليد : يانهار ابيض طب انتو فين دلوقتي .

حازم : في المستشفي..... .

وليد: طب انا جاي سلام . ثم اغلق الخط .

بسنت : هو هيجي .

حازم : ايوه وليد ميقدرش يتأخر علي صقر

ابتسمت بسنت وقالت : وصقر ميقدرش يستغني عنكم .

حازم بابتسامه : هو بصراحه صقر يتحب وكل اليقربلو يتحب .

بسنت بكسوف : احم مش هنحيب العصير . ثم ذهبت مسرعه من جنب

حازم . ابتسم حازم علي خجل معشوقته .


عند صقر .......

دخل غرفة الرعايه عند حياه .

صقر : نظر الي حياه والأجهزه متصله بجسمها . نعم هي معشوقتي ام ضحكه بلدنيا ودلعها ودماغها النشفه وجمالها وبرائتها . ظل صقر يكلم نفسه وينظر الي حياه ويفتكر كل اللحظات الحصلت بنهم وظل يفتكر ويضحك

حتي عيونه غفلت وراحت في النوم 

........


في فيلة عائلة الهلالي .....

نسرين : عجبك الابنك بيعملو دا يطنط .

هاله : اطمني ياحبيبتي صقر ليكي .

نسرين بخب .ث : ازاي وهو بيقول أنها حبيبتو .

هاله : ومين قالك اني هوافق دي بنت سهام اكتر واحده مبحبهاش واكيد البت زي امها . انا بس بعز محمود لأنه غلبان .

زينب : بس كله الي الجواز ياست هاله . مش بالعافيه .

هاله وبتفكير : سيبو كله عليا .................


ياترا اي الهيحصل الايام الجايا وايه الأحداث 

تفاااااعل بقا 😂 وعد لو التفاعل حلو هنزل بليل انا وعدتكم اهو

شاهد 👈 (الحلقه الثانيه عشر)

تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -