روايه غدر حياه الحلقه الثالثه بقلم هبه احمد

أخر الاخبار

روايه غدر حياه الحلقه الثالثه بقلم هبه احمد

روايه غدر حياه الحلقه الثالثه بقلم هبه احمد



 رواية / غدر ٠٠٠٠حياة 


الفصل الثالث 

:::::::::::::::::::::::


الحاج جابر / انتى ماعملتيش حاجة غلط يا بنتى دكل شيئ  مقدر ومكتوب 


طارق / طلب عده ارقام وعندما اتاه الرد قال  عماد عوزك ضرورى انا فى شقة العجمى 


عماد / ما انا عارف انت ناسى ان انا اللى موصلك من ست ساعات وربع هههههههههه هو انت مش عريس بروضة


طارق / لا ياسيدى انا طردت منار هى وابوها ومرأتة. اخلص وتعالى بسرعة


عماد / يخرببيتك ليه عملت كدة  انا جاى


نوسة / اتفضل يادكتور معتز 


دكتور معتز / خير هو الحاج جابر ماله 


نوسة / شكله مرهق شوية كنا مسافرين عند اخو الحاج ولسة جاين من شوية 


دكتور معتز / الف سلامة عليك يا حاج جابر  مالك بتشتكى من اية 


الحاج جابر / بصوت ضعيف تسلم يابنى شكلى وصلت للمحطة الاخيرة الحمد لله 


دكتور معتز / الاعمار بيد الله ربنا يطول عمرك ممكن اقيس  ضغطك 


نوسة / من خارج الاوضة منار تعالى عوزاكى 


منار / نوسة انا حاسة انى مش قادرة اقف ممكن توصلينى لسريرى 


نوسة / مالك يا ياقلبى اخلى دكتور معتز يكتب ليكى حاجة


منار / ياريت يكتب ليه حبوب السعادة ودموعها نزلت


نوسة / اجمدى ابت ابويكى محتاج لينا نامى شوية وانا هاحضر عشا خفيف قصدى فطار  النهار طلع خلاص 


منار / ربنا يخليكى لينا يا اجمل ام واحن خالة 


نوسة / ويعوض عليكى يا قلبى هاوصل الدكتور واحضر لقمة  تكونى ارتاحتى شوية


دكتور معتز / هانزل اجيب االعلاج دة  وجاى 


نوسة / ممكن ترن على فون الحاج وانا انزل السبت من البلكونة اخده منك 


دكتور معتز / يبقى كتر خيرك الا انا هاموت من التعب الف سلامة على الحاج خلية ياكل حاجة قبل العلاج


نوسة / حاضر تشكر اتفضل الفيزيتا وتمن العلاج


دكتور معتز / ومن امتى اخدت الفيزيتا من عمى جابر  دهو اللى مربينى مع مصطفى 


نوسة / ربنا يبارك فيك طب خد تمن العلاج


دكتور معتز / المرة الجاية هاخد تمن العلاج سلاموا عليكم 


الحاج جابر / يانوسة هى منار نامت 


نوسة / انا خليتها ترتاح على ما احضر ليكم لقمة خفيفة


الحاج جابر / خلى بالك منها يانوسة  بنتى انظلمت منه لله فى اللى كسر فرحتها و حطمها لعله خير ليها 


نوسة / ربنا يخليك وتعوضها وتفرح بيها  تانى وتشيل اولادها 


الحاج جابر / البركة فيكى انتى ابوها واخوها 


نوسة /  ارتاح هاروح احضر الاكل  وتركتة ودخلت المطبخ لتحصير الاكل الى ان سمعت صوت صراخ  منار  تعلن عن موت ابوها


طارق / انا حاسس انى ظلمت منار 


عماد / انت فعلا ظلمت الغلبانة دى يامة قولت ليك قبل  ما تتقدم ليها اقعد مع اختك واعرف اذا كان كلامها صح ولا بتكدب عليك 


طارق / انا تعبان جامد ممكن تروحنى 


عماد / تحت امرك سايبلى موضوع اختك انا هاعرف الحقيقة من الزفت مراد بطريقتى 


طاريق / ياريت يمكن ساعتها اقدر ارجع منار وارضيها 


عماد / معتقدش دة هيحصل انسى  الاهم دلوقت الحقيقة تظهر 


؛؛؛؛؛؛؛:؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛


بعد مرور اسبوعين على موت الحاج جابر 😢


نوسة / فوقى  ياقلبى عوزين نمشى من هنا وننسى اى حاجة حصلت ونبدأ من جديد


منار / انسى اية ولا اية انسى انى انخدعت فى زوج فاسق كان متزوجنى علشان ينتقم من اخوية فية وياريت كان زواج شرعى ولا عرفى  د كان زنا انا سلمت نفسى لانسان حقير والله ماكنت اعرف ان المأذون كان بيمثل علينا. ولا ابوية اللى مااستحملش ومات انا واحدة زانية وقاتلة انا مأستهلش اعيش 


نوسة / ابوكى كان عنده السرطان  فى الكبد وفى حاله متأخرة فمتشيليش نفسك ذنب موتة اما زوجك ف ربنا هو الوحيد اللى قادر على اخد حقك 


منار / ياريتنى ما عرفتة ولا وفقت على الزواج كان زمان بابا معانا نتحما فية 


نوسة / دى اعمار يا قلبى يلا علشان منتأخرش الحاج  ايوب لسة متصل بيطمن اننا هنمشى النهاردة


منار / حاضر يانوسة معلش شيلتك همى 


نوسة / بطلى عبط انتى حتة من قلبى ابت دلولا ابوكى كان زمانى اتزوجت الزفت حسين وقتلتة ودخلت السجن ومكنش بقى ليكى خالة ومرأت اب قمر زىي 


منار / ربنا يخليكى لية يا كل الناس 


نوسة / يلا عمى  مصلحى نزل الشنط وحطها فى التاكسى 


منار / هاجيب الشنطة اللى فيها اوراقى المهمة بسرعة


نوسة/ انا حطيتها فى الشنطة الكبيرة 


منار / يلا توكلنا عليك يارب  بقولك بلاش عمى مصلحى يعرف احنا رايحين فين 


نوسة / عارفه اللى فى دماغك علشان كدة قولت له اننا هنسافر عند الموكوس اخوكى 


منار / جدعة يا نوسة طب والسواق ممكن يكون يعرف عمى مصلحيى ويقوله 


نوسة / تصدقى ابت انت مخك جامد ولا يهمك احنا  نخلية يوصلنا للموقف ومن هناك ناخد تاكسى تانى 


منار / حبيبتى يا اطيب خالتو


نوسة / وانت قلب خالتك عمى مصلحى خلى بالك الشقة امانة لحد ما نرجع 


مصلحى ( البواب ) / على فين ان شاء الله 


نوسة / مصطفى بعت لينا زيارة عنده ويمكن نغيب شوية واداى رقم خالى لو فى اى حاجة


مصلحى / تمام يا هوانم غريب خلى بالك منهم 


غريب( سائق التاكسى) حاضر يا.............

شاهد 👈 (__الحلقه_الرابعه__)

للاحداث باقية   بقلمى #هبة_أحمد


                   (( بنت الجهمى ))

تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -