رواية ضرة أختى الحلقه التالته والرابعه والخامسه بقلم الكاتبه المجهوله

أخر الاخبار

رواية ضرة أختى الحلقه التالته والرابعه والخامسه بقلم الكاتبه المجهوله

 

رواية ضرة أختى الحلقه الثالثه والرابعه والخامسه للكاتبه المجهوله

البارت التالت / الرابع / الخامس 


روح رجعت البيت وشافتهم ف الصالة نايمين ويونس واخد رزان ف حضنه 

عيونها دمعت ودخلت اوضتها بهدوء غيرت واخدت دش ونامت 


ف مكان آخر)


...اتجوزت ي علي انساها خلاص 

علي بجدية : حصل خير ي ماما ال حصل حصل 

عايدة بحنية : يابني خلاص متعملش في نفسك كدا انسي عشان ترتاح يابني 

علي : خلاص ي ماما أنا طالع انام تصبح علي خير 

وباس رأسها وطلع أوضته 


ف شقة ابو روح) 


بدر : عجبك ال بنتك عملته ف بنتي دا 

نوال بدموع : صدقني ي بدر أنا حاولت معاها كتير بس هيا مش بتسمع الكلام وصمموا هما الاتنين يتجوزوا 

بدر بحنان : أنا عارف قلبك الطيب دا ي حبيبتي بس انا مش هقبل أن بنتي تفضل علي زمته يوم واحد بعد النهاردة 

نوال : لا ي بدر أنا هخلي رزان تطلق منه روح ملهاش ذنب 

بدر : هو مش شاري روح ي نوال ال يخليه يتجوز رزان يخليه يتجوز اي حد خلاص 

نوال : ربنا يقدم ال في الخير ي بدر 

بدر : يارب 


🖤...


ف صباح يوم جديد) 

ف شقة يونس وروح 


روح صحيت لقيتهم لسي نايمين بنفس الوضع 

مسكت دموعها ودخلت المطبخ تعمل اكل 


بعد نص ساعة يونس صحي علي صوت دوشة ف المطبخ 

يونس باستغراب : بتعملي اي ي روح علي الصبح 

روح بابتسامة : صباح الخير ي عريس بجهز فطار ليكو 

يونس برفعة حاجب: والله 

روح : ايوا روح صحي رزان وخمس دقايق والاكل هيكون علي السفرة 

يونس : اممم تمام 

وسابها وطلع يصحي رزان 


يونس بحب : روز زوزا قومي يلا 

( كتبت ف البارت الاول روز ال هو دلع رزان) 


رزان بنوم : همممم صباح الخير ي حبيبي 

يونس باس شفايفها بخفة : صباح النور ي حبيبتي يلا قومي 


رزان قامت غسلت وشها وطلعت 

روح : اتفضلي ي عروسة الفطار 

رزان دخلت المطبخ شربت وطلعت 


وقعدوا يفطروا كلهم 

روح : كح كح كح كح 

يونس أداها ميا 


أخدتها منه بس وقعت منها واتكسرت 

يونس بصلها بخوف ولهفة : مالك ف اي 

واكل من الطبق بتاعها وانصدم **** 


ضرة أختي 

بقلم : الكاتبة المجهولة Mالبارت الرابع (ضرة أختي)


يونس بصلها بخوف ولهفة : مالك في أي 

واكل من الطبق بتاعها وانصدم لما حس بطعم الشطة 


حاول يشربها ميا بس هي قعدت تكح و رجعت د*م ووقعت بين أيده لا حول ولا قوة 

يونس بخوف : روح روح وشالها ونزل علي المستشفي 

رزان بسخرية : ولسي ي روح انا معملتش حاجة لسي 


يونس دخل المستشفى وهو شايلها بين أيده وبوقها بينز*ف 

الممرضين جم اخدوها ودخلوا اوضة الكشف 

(بعد نص ساعة) 


الدكتورة : أنا ركبتهالها محلول هتفوق بكرة أن شاءالله هي عندها حساسية من الشطة وضغطها كان عالي 

يونس : شكرا ي دكتورة 

الدكتورة : العفو 

ودخل الاوضة عندها وكلم الممرضة 

يونس : لما تفوق رني علي الرقم دا واداها رقمه

وكمل بغمزة : وليكي الحلاوة ي حلاوة 

الممرضة بميا*عة : ماشي ي حبيبي 

يونس بصلها بإبتسامة وسابها ومشي 


ف بيت علي) 

شادية : رايح فين ي حبيبي بدري كدا 

علي بابتسامة : صقر جاي ي ماما هروح اجيبه من المطار 

شادية : بجد صقر جاي 

علي : ايوا ي حبيبتي هيجي هو وسجدة 

شادية : يجيوا بالسلامة هجهز الاكل علي مايوصلوا 

علي : تمام مش هتأخر ي حبيبتي 

وسابها وطلع 


شادية بصوت عالي : ي جنا ي جنااا 

جنا بتأفف : خير 

شادية: تعالي ساعديني ي حبيبتي في الاكل صقر واخته جايين النهاردة 

جنا بسخرية : ولا والله انا اساعدك ف الاكل لا طبعا 

مستنتش ردها وطلعت اوضتها 

شادية بحزن : ربنا يهديكي ي بنتي 


🖤...

يونس رجع البيت لقي رزان لابسة قميص احمر عار*ي وميكب صارخ


رزان بد*لع : اتأخرت ي يونس 

يونس بغمزة : سبتها ف المستشفي هناك خلينا في الأحمر دا دلوقت 

رزان ضحكت بد*لع ويونس قرب منها وشالها ودخل الاوضة 

لسي هيقرب منها تليفونه رن 


رزان بتأ*فف : اووف بقي 

يونس حضنها ورد علي التليفون وانصدم لما سمع ***

ساب رزان وقام نزل بسرعة 


ضرة أختي 

بقلم : الكاتبة المجهولة Mالبارت الخامس(ضرة أختي)


يونس سابها ونزل يجري علي المستشفي 

الممرضة : هي فاقت وقاعدة تعيط 

يونس مهتمش لكلامها ودخل الاوضة عند روح حضنها بحب : بتعيطي ليه ي حبيبتي في حاجة بتوجعك 

روح مسكت فيه وهي بتعيط 


يونس : شششش اهدي اهدي مالك بتعيطي 

روح قعدت تعيط لحد م رجعت علي هدوم يونس ومسكت بطنها بوجع وعياطها زاد 

يونس اتعصب : اي القر*ف دا م تقولي مالك فيكي اي 

روح بعياط ووجع : انا بكر*هك ي يونس بكر*هك 

يونس سابها وطلع ينادي الدكتورة 


الدكتورة دخلت كشفت عليها وطلعت : مبروك مدام روح حامل 

يونس بصدمة وفرحة : بجد 

الدكتورة : ايوا الف مبروك وسابته ومشيت 

يونس دخل لروح ال بطلت عياط وحضنها : مبروك ي حبيبتي 

روح بهدوء : الله يبارك فيك ي حبيبي ممكن طلب 

يونس : اطلبي عنيا 

روح : روح البيت هاتلي هدوم وغير هدومك دي 

يونس : حاضر مش هتأخر عليكي 

وسابها وراح علي البيت*


🖤..

رزان بسخرية : نورت 

يونس مردش عليها ودخل الاوضة غير هدومه واخد هدوم لروح ونزل 

رزان بشر : انت مش بترد عليا كمان تمام ي يونس متزعلش بقي 

ودخلت غيرت هدومها ونزلت 


#في بيت علي السيوفي)

علي بصوت عالي : ماما احنا جينا 

شادية طلعت والفرحة باينة علي وشها : حمدالله علي السلامة يولاد وحشتوووني اوي 

صقر بحب : وحشتيني اكتر ي غالية 

سجدة قربت منها وحضنتها : انتي اكتر والله ي طنط 

علي : امال جنا فين 

جنا من وراه : أنا هنا اهو 

صقر بصلها بلهفة بس اتحولت لصدمة لما شاف لبسها الفاضح والميكب الصارخ ال حطاه بس حاول يبان طبيعي : ازيك ي جنا 

جنا : الحمدلله ي صقر انت عامل اي 

صقر : تمام 

سجدة : عاملة اي ي حبيبتي 

جنا بغرور : الحمدلله 

شادية حاولت تلطف الجو من طريقة بنتها : تعالو اقعدوا يولاد 

علي بص لجنا بقلة حيلة ودخلوا جوا قعدوا ف جو أسري 


***

يونس وصل المستشفي ولسي هيدخل لروح وقفته الممرضة 

عايدة : استني ي بيه الحلاوة فين 

يونس ابتسم بسخرية وطلع من جيبه ٥٠٠ : خدي ي قمر ميغلوش عليكي 

عايدة بفرحة : شكرا شكرا 

يونس سابها ودخل أنصدم لما شاف أثر د*م علي السرير و روح** 


ضرة أختي 

بقلم : الكتابة المجهولة M 

( البارت صغير لأن أنا بنزل ٣ بارت في اليوم )

ال مش عاجبه ممكن اجمع التلاتة ف بارت واحد وانزله باليل 

#اختاروا

شاهد 👈(الحلقه السادسه والسابعه) 

تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -