أخر الاخبار

رواية ضرة أختى الحلقه التالته والرابعه والخامسه بقلم الكاتبه المجهوله

 

رواية ضرة أختى الحلقه الثالثه والرابعه والخامسه للكاتبه المجهوله

البارت التالت / الرابع / الخامس 


روح رجعت البيت وشافتهم ف الصالة نايمين ويونس واخد رزان ف حضنه 

عيونها دمعت ودخلت اوضتها بهدوء غيرت واخدت دش ونامت 


ف مكان آخر)


...اتجوزت ي علي انساها خلاص 

علي بجدية : حصل خير ي ماما ال حصل حصل 

عايدة بحنية : يابني خلاص متعملش في نفسك كدا انسي عشان ترتاح يابني 

علي : خلاص ي ماما أنا طالع انام تصبح علي خير 

وباس رأسها وطلع أوضته 


ف شقة ابو روح) 


بدر : عجبك ال بنتك عملته ف بنتي دا 

نوال بدموع : صدقني ي بدر أنا حاولت معاها كتير بس هيا مش بتسمع الكلام وصمموا هما الاتنين يتجوزوا 

بدر بحنان : أنا عارف قلبك الطيب دا ي حبيبتي بس انا مش هقبل أن بنتي تفضل علي زمته يوم واحد بعد النهاردة 

نوال : لا ي بدر أنا هخلي رزان تطلق منه روح ملهاش ذنب 

بدر : هو مش شاري روح ي نوال ال يخليه يتجوز رزان يخليه يتجوز اي حد خلاص 

نوال : ربنا يقدم ال في الخير ي بدر 

بدر : يارب 


🖤...


ف صباح يوم جديد) 

ف شقة يونس وروح 


روح صحيت لقيتهم لسي نايمين بنفس الوضع 

مسكت دموعها ودخلت المطبخ تعمل اكل 


بعد نص ساعة يونس صحي علي صوت دوشة ف المطبخ 

يونس باستغراب : بتعملي اي ي روح علي الصبح 

روح بابتسامة : صباح الخير ي عريس بجهز فطار ليكو 

يونس برفعة حاجب: والله 

روح : ايوا روح صحي رزان وخمس دقايق والاكل هيكون علي السفرة 

يونس : اممم تمام 

وسابها وطلع يصحي رزان 


يونس بحب : روز زوزا قومي يلا 

( كتبت ف البارت الاول روز ال هو دلع رزان) 


رزان بنوم : همممم صباح الخير ي حبيبي 

يونس باس شفايفها بخفة : صباح النور ي حبيبتي يلا قومي 


رزان قامت غسلت وشها وطلعت 

روح : اتفضلي ي عروسة الفطار 

رزان دخلت المطبخ شربت وطلعت 


وقعدوا يفطروا كلهم 

روح : كح كح كح كح 

يونس أداها ميا 


أخدتها منه بس وقعت منها واتكسرت 

يونس بصلها بخوف ولهفة : مالك ف اي 

واكل من الطبق بتاعها وانصدم **** 


ضرة أختي 

بقلم : الكاتبة المجهولة Mالبارت الرابع (ضرة أختي)


يونس بصلها بخوف ولهفة : مالك في أي 

واكل من الطبق بتاعها وانصدم لما حس بطعم الشطة 


حاول يشربها ميا بس هي قعدت تكح و رجعت د*م ووقعت بين أيده لا حول ولا قوة 

يونس بخوف : روح روح وشالها ونزل علي المستشفي 

رزان بسخرية : ولسي ي روح انا معملتش حاجة لسي 


يونس دخل المستشفى وهو شايلها بين أيده وبوقها بينز*ف 

الممرضين جم اخدوها ودخلوا اوضة الكشف 

(بعد نص ساعة) 


الدكتورة : أنا ركبتهالها محلول هتفوق بكرة أن شاءالله هي عندها حساسية من الشطة وضغطها كان عالي 

يونس : شكرا ي دكتورة 

الدكتورة : العفو 

ودخل الاوضة عندها وكلم الممرضة 

يونس : لما تفوق رني علي الرقم دا واداها رقمه

وكمل بغمزة : وليكي الحلاوة ي حلاوة 

الممرضة بميا*عة : ماشي ي حبيبي 

يونس بصلها بإبتسامة وسابها ومشي 


ف بيت علي) 

شادية : رايح فين ي حبيبي بدري كدا 

علي بابتسامة : صقر جاي ي ماما هروح اجيبه من المطار 

شادية : بجد صقر جاي 

علي : ايوا ي حبيبتي هيجي هو وسجدة 

شادية : يجيوا بالسلامة هجهز الاكل علي مايوصلوا 

علي : تمام مش هتأخر ي حبيبتي 

وسابها وطلع 


شادية بصوت عالي : ي جنا ي جنااا 

جنا بتأفف : خير 

شادية: تعالي ساعديني ي حبيبتي في الاكل صقر واخته جايين النهاردة 

جنا بسخرية : ولا والله انا اساعدك ف الاكل لا طبعا 

مستنتش ردها وطلعت اوضتها 

شادية بحزن : ربنا يهديكي ي بنتي 


🖤...

يونس رجع البيت لقي رزان لابسة قميص احمر عار*ي وميكب صارخ


رزان بد*لع : اتأخرت ي يونس 

يونس بغمزة : سبتها ف المستشفي هناك خلينا في الأحمر دا دلوقت 

رزان ضحكت بد*لع ويونس قرب منها وشالها ودخل الاوضة 

لسي هيقرب منها تليفونه رن 


رزان بتأ*فف : اووف بقي 

يونس حضنها ورد علي التليفون وانصدم لما سمع ***

ساب رزان وقام نزل بسرعة 


ضرة أختي 

بقلم : الكاتبة المجهولة Mالبارت الخامس(ضرة أختي)


يونس سابها ونزل يجري علي المستشفي 

الممرضة : هي فاقت وقاعدة تعيط 

يونس مهتمش لكلامها ودخل الاوضة عند روح حضنها بحب : بتعيطي ليه ي حبيبتي في حاجة بتوجعك 

روح مسكت فيه وهي بتعيط 


يونس : شششش اهدي اهدي مالك بتعيطي 

روح قعدت تعيط لحد م رجعت علي هدوم يونس ومسكت بطنها بوجع وعياطها زاد 

يونس اتعصب : اي القر*ف دا م تقولي مالك فيكي اي 

روح بعياط ووجع : انا بكر*هك ي يونس بكر*هك 

يونس سابها وطلع ينادي الدكتورة 


الدكتورة دخلت كشفت عليها وطلعت : مبروك مدام روح حامل 

يونس بصدمة وفرحة : بجد 

الدكتورة : ايوا الف مبروك وسابته ومشيت 

يونس دخل لروح ال بطلت عياط وحضنها : مبروك ي حبيبتي 

روح بهدوء : الله يبارك فيك ي حبيبي ممكن طلب 

يونس : اطلبي عنيا 

روح : روح البيت هاتلي هدوم وغير هدومك دي 

يونس : حاضر مش هتأخر عليكي 

وسابها وراح علي البيت*


🖤..

رزان بسخرية : نورت 

يونس مردش عليها ودخل الاوضة غير هدومه واخد هدوم لروح ونزل 

رزان بشر : انت مش بترد عليا كمان تمام ي يونس متزعلش بقي 

ودخلت غيرت هدومها ونزلت 


#في بيت علي السيوفي)

علي بصوت عالي : ماما احنا جينا 

شادية طلعت والفرحة باينة علي وشها : حمدالله علي السلامة يولاد وحشتوووني اوي 

صقر بحب : وحشتيني اكتر ي غالية 

سجدة قربت منها وحضنتها : انتي اكتر والله ي طنط 

علي : امال جنا فين 

جنا من وراه : أنا هنا اهو 

صقر بصلها بلهفة بس اتحولت لصدمة لما شاف لبسها الفاضح والميكب الصارخ ال حطاه بس حاول يبان طبيعي : ازيك ي جنا 

جنا : الحمدلله ي صقر انت عامل اي 

صقر : تمام 

سجدة : عاملة اي ي حبيبتي 

جنا بغرور : الحمدلله 

شادية حاولت تلطف الجو من طريقة بنتها : تعالو اقعدوا يولاد 

علي بص لجنا بقلة حيلة ودخلوا جوا قعدوا ف جو أسري 


***

يونس وصل المستشفي ولسي هيدخل لروح وقفته الممرضة 

عايدة : استني ي بيه الحلاوة فين 

يونس ابتسم بسخرية وطلع من جيبه ٥٠٠ : خدي ي قمر ميغلوش عليكي 

عايدة بفرحة : شكرا شكرا 

يونس سابها ودخل أنصدم لما شاف أثر د*م علي السرير و روح** 


ضرة أختي 

بقلم : الكتابة المجهولة M 

( البارت صغير لأن أنا بنزل ٣ بارت في اليوم )

ال مش عاجبه ممكن اجمع التلاتة ف بارت واحد وانزله باليل 

#اختاروا

شاهد 👈(الحلقه السادسه والسابعه) 

تعليقات



    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -