روايه الدكتورة والمغرور الحلقه الحاديه والعشرون بقلم الكاتبه الصغيره

أخر الاخبار

روايه الدكتورة والمغرور الحلقه الحاديه والعشرون بقلم الكاتبه الصغيره

 دار الروايه المصريه

روايه الدكتورة والمغرور الحلقه الحاديه والعشرون بقلم الكاتبه الصغيره

روايه الدكتورة والمغرور الحلقه الحاديه والعشرون بقلم الكاتبه الصغيره

البارت 21:الدكتوره والمغرور. "
استغفروو. "
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

تاني يوم: 
صحا محمد وهو مصدع جداا وبص جنبو لقا بنت شبه عار*يه نا*يمه جنبوو بص بصدمه وقام من مكانو بسرعه وقال بزعيق: انتي مين يا بت انتي 
البنت صحت علي زعيقو وقالت بمياصه: ايه يا بيبي بتزعق كده لييه 
محمد بغضب وزعيق: انا سالتك سؤال انتي ميييييين 
البنت خافت منو ومن شكلو وهو متعصب وقالت: انت كنت تعبا*ن جدا امبارح وانت في البار فا جبتك علي هنا علشان معرفش بيتك فين 
محمد وهو بيحاول يفتكرر: انا مش فاكر حاجه 
البنت قامت وهي لفه حواليها ملا*يه وحضنتو من ضهرو وقالت: ايه يا بيبي معقوله تصحيني علي زعيق كداا 
محمد زقها بعيد عنو بغضب وقال: ابعدي انتي صدقتي نفسك ولا اييه انا كنت سكر*ان ومش فاكر اي حاجه اصلااا وانتي كمان لازم تنسي الي حصل ده تمااام 

ولبس هدومو بسرعه ونزل مشااا 

البنت راحت جابت تلفونها واتصلت بحد.. 
المجهول: هاا عملتي ايه 
البنت بضحك ومياصه: عيب عليك يا باشا كلو حصل والخطه مشيت زي ما احنا كنا عاوزين 
المجهول بضحك: جدعه يا بت ابقي عدي عليا بقا عشان تاخدي واجبك 
البنت بضحك: ماشي يا باشا 
المجهول: سلاام 
البنت: سلاام 
..... 

عند نيره وزين.. 

زين صحا لقا نيره نا*يمه في حضنو زي الملاك بدأ يفتكر الي حصل بينهم امبارح وابتسم بحب وطبع بو*سه علي خدها بهدوء.. 
زين وهو بيمشي ايدو علي خدها: نوناا 
نيره بنوم: امممم 
زين بضحك: مش هتقومي ولا اييه 
نيره فتحت عنيها بهدوء وابتسمت بحب وقالت: صباح الخير يا حبيبي 
زين قرب منها وطبع بوسه علي شفا*يفها وقال: صبااح الورد يا نور عيني. 
نيره بكسوف: ممكن تودي وشك الناحيه التانيه علشان اقوم اخد شاور 
زين بضحك: لاا يا نوناا مش هودي وشي في حته 
نيره بزعل مصتنع: زيييين اخلص بقا احسن والله ازعل منك 
زين بضحك علي طفولتهاا رغم كبر سنهاا: حاضر اهوو قومي ياله بسرعه هعد من واحد لي واحد برضو 
نيره بضحك: لااا والله ده الي هوا ازاي يعني 
زين: خلاص ياله قومي علي ما اعمل تلفون.. 
نيره: اوك 
نيره قامت بسرعه وهي لفه الملا*يه علي جسم*هاا ودخلت الحما*م وقفلت الباب عليهاا.. 
زين بضحك عليهاا: ياا مجنووو*نه 
نيره من جوا وهي واقفه قدام المرايه وبتفكتر كل الي حصل وابتسمت بفرحه وقالت: بحبك يااا زيين 
زين وهو واقف جنب باب الحما*م وقال بضحك: مناا عارف يا عيون زين 
نيره بصدمه: انت سمعني 
زين: اكيد لان صوتك عالي اصلا 
نيره اتكسفت وراحت تاخد شااور وبعد شويه طلعت لقت زين واقف في بلكونه اوضتهم وهو عار*ي الصد*ر وبيكلم في الفون
نيره جريت عليه حضنتو من ضهرو وزين شدها قدامو وطبع بو*سه علي خدها 
نيره راحت وقفت بعيد علي ميخلص تلفونو وبعد شويه جالها وقال: عجبك المنظر ده 
نيره وهي سرحانه في المنظر الي يج*نن قدامها ده وقالت: جداااا 
زين شدها الاوضه واقعد علي الكرسي وشدها علي رجل*و وقال: مش جعانه 
نيره: جعاانه اووي بصراحه 
زين: طب ومقولتيش لييه عموما انا قولت للخدامه تجهز الفطاار 
نيره بضحك: شاااطر يا روحي 
زين بضحكه رجوليه خطفت قلبهاا: ماشي يا نونتي انا هقوم اخد شاور علي ما الفطار يجي ماشي 
نيره: ماشي 
زين بمشا*كسه: تيجي معايااا 
نيره بكسووف: اجي معاك فين يا زين انت مجنو*ن ولا اييه 
وقامت بسرعه من علي رجل*و وهو ضحك وقام دخل الحما*م.. 
وبعد شويه زين طلع لقا نيره قاعده بتاكل ضحك عليها وقال: طب مش تستني جوزك حبيبك 
نيره وهي بتاكل: ما انت اتاخرت اعملك اي يعني 
زين راح قعد جنبها وفضل يتفرج عليها بحب 
نيره خدت بالها انو بيبصلها وقالت: انت هتفضل تتفرج عليا مش هتاكل يعني ولا اييه 
زين بضحك: لا مش جعان كلي انتي 
نيره مدت ايديها بحركه طفوليه خطفت قلبو وقالت: طب خد دي من ايدي يا زين 
زين بحب: حاضر يا عيون زين 
وبعد شويه نيره خلصت اكل وقالت بارتياح: ياااه ده الواحد كان جعان بشكل 
زين وهو بيصلها: الف هنا يا حبيبتي 
نيره: اقوم انا بقا البس علشان نروح لي اسماء 
زين قام وشالها وقال: اسماء مين هو ده وقتووو 
نيره بكسوف: زيييين نزلني 
زين هو بيضحك: عيووون زين 
وحطها علي السر*ير بهدوء وبدأ يقرب منهاا و.... 

عند اسماء وعمرر.. 
اسماء صحت علي صوت زعيق قامت بسرعه وطلعت من اوضتها تشوف في اييه 
اسماء بخضه: في ايييه يا عمرررر 
عمر اتفجأ من شكلها الجميل وشعرهاا الطويل وبعدين فاق من الي هوا فيه وقال. 
عمر بجديه وغرور: جرااا اييه يا حرمي المصون مش هفطر ولا اييه 
اسماء بعصبيه: يعني انت مصحيني علي زعيق علشان كده بس 
عمر وهو حاطت وشو في الاب توب الي قدامو وقال: اه اتفضلي ياله علي المطبخ اعمليلي اكل 
اسماء بصتلو بعصبيه ودخلت المطبخ بدات تعملو اكل وراحت حطيتو قدامو 
عمر رفع عينو من علي الاب توب وقال: اي داا 
اسماء بستغراب: هو مش انت طلبت اكل علشان تفطر عمر قام بعصبيه وزق الاكل علي الارض وقال: مش عجبني اتفضلي اعملي غيروو 
اسماء بزعيق: نععععم انت مجنو*ن ولا اييه يا جدع انت
عمر راح عندها ومسك*ها من شعر*هاا وقال: بت انتي انا مش عاوز صوتك يعلي تااني واكمل بصوت اعلي سمعتييي قوووولت اييييه 
اسماء بو*جع: ااه سيب شعري ياا حيووو*ان انت 
عمر بصلها بغضب وقال: انا حيوااا*ن
اسماء بدموع: ده الحيوا*ن احسن منك انت ملكش وصف اوصفو بيك 
عمر زق"ها علي الار*ض بعصبيه وراح شد الحز*ام من البنطلو*ن بتاعوو وقال: انا هعرفك بقا مين الحيوان ده 
اسماء وهي بترجع لورا: انت انت هتعمل ايييه يا زبا*له انت 
عمر بسخريه: يعني مش عارفه انا هعمل اييه 
وبدأ يضر*ب فيهاا بكل قوتوو وهي بتصر*خ بكل و*جع وهو مش حاسس بيها ولا شايفهاا من كتر عصبيتو وبعد شويه سبها وطلع البلكونه سبها وهي مش قادره تتحرك من مكانها ولا تقول ااه حتي وبصعوبه قامت دخلت الحما*م وقلع*ت هدومها وفضلت تبص علي جسم*ها في المرايه وعيطت بحر*قه وو*جع علي الي وصلت ليه واخدت شاور وكل جسم*ها بيتأ*لم وبعد شويه طلعت من الحما*م 
واتصدمت لم شاافت ان....... 

ونكمل في البارت الجاي ان شاء الله وتفاعل بقاا يا حلووين دمتم بخيرر ياارب. 🤎✨. 

بقلمي /Hala Ahmed💗. 
#الدكتوره_والمغرور

شاهد 👈 الحلقه الثانيه والعشرون

تعليقات
تعليق واحد
إرسال تعليق
  • Unknown
    Unknown 28 فبراير 2022 في 9:42 ص

    تم

    إرسال ردحذف



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -