رواية المغرور والدلوعه الحلقه الثامنه والثلاثون للكاتبه ميرو محمد

أخر الاخبار

رواية المغرور والدلوعه الحلقه الثامنه والثلاثون للكاتبه ميرو محمد

 

رواية المغرور والدلوعه الحلقه الثامنه والثلاثون للكاتبه ميرو محمد

#البارت_الثامن_والثلاثون

#المغرور_والدلوعه 

#بقلمي_ميرو_محمد  * تفاعل ياجماعه بارت تحفه الجاي وربي*

في مكتب حياه متجمعين البنات كلهم.

حياه : عارفين احنا لازم نعمل حاجه مختلفه. 

بسنت : ونبي حاجة ايه بقا ياست حياه .

حياه : لما تبطلي هزار هقولك .

ميار : متسكتي يابسنت لما نشوف حياه بتفكر في ايه. 

حياه : ايوه خليها تسكت .

سما : والله انا مش عارفه ايه جو الاطفال الانتو في دا


ميار : سيبك منهم ياحياه وقولي بتفكري في ايه. 

حياه : اننا نعمل مباره بين فريقين وكمان اعضاء الشركه هنا يشاركو فيها .

بسنت : الله والله فكره . بس تفتكري صقر هيوافق .

حياه : سيبو صقر عليا انا


سما: طب روحي قوليلو وشوفي هيقولك ايه .

حياه : طيب استنو وليسه هتخرج دخل حسام وحازم.  

حسام: انتو مجمعين كده ليه لتكونو  بتتفقو تقتلونا .

حازم : تصدق ممكن .

حسام : لاء دا مش ممكن دا اكيد .

حياه : في ايه انت وهو .

حسام : ها مفيش انتي رايحه فين .

بسنت : مش حياه قرارت نعمل مباره كره واعضاء الشركه هتشارك فيه .

حياه : بظبط كده ووسع بقا انت وهو عشان اروح اقول لصقر  .

حازم : ها لاءء .

حياه بشك : لاء ايه في ايه ياحازم .

حازم : مفيش بس صقر عنده اجتماع هو ووليد . 

حسام : ايوه بظبط كده  وتعالو ننزل الكافيه تحت نشرب حاجه علي ميخلصو .

ميار : ايوه تعالو .

سما: طب يلا ياحياه ولما يجي نبقا نقولو . 

حياه : طيب . وذهبو جميعا الي الخارج .....واثناء خرجهم شافت حياه هاجر وهي داخله مكتب صقر  .


في المكتب عند صقر....

وليد : تفتكر هتيجي

صقر : اكيد يابني ال زي دي مبصدق تلاقي فرصه عشان تشوفني فيها. 

وليسه بيكلم والباب خبط .

صقر : شوفت اهي جات . قوم خش الحمام ومتكلمش . 

قام وليد بسرعه .

صقر : احم ادخل .

دخلت هاجر وقالت : حضرتك فاضي يااستاذ صقر. 

صقر : ايوه اتفضلي . ايه هو الموضوع الكنتي عاوزاني فيه . 

هاجر بمكر:  بصراحه يااستاذ صقر احنا ناس علي اد حالنا وانا كنت محتاجه شغل ضروري اوي. 

صقر: بس انتي ليسه بتدربي .

هاجر: معلش بس والله انا محتاجه اوي السغل وكمان هتابع التدريب مع شغلي .

صقر : تمام بس هشوف شركائنا وهرد عليكي اثناء الاجتماع بتاع المجموعه .

هاجر بفرحه : بجد شكرا جدا جدا يااستاذ صقر  .

صقر: تمام اتفضلي علي شغلك.  خرجت هاجر بفرحه انها حققت اول هدفها . 


واثناء خروج هاجر وبفرحتها دي كانت حياه والكل منتظرين يشوفو حصل ايه . 

حياه : ودي مالها فرحنا اوي كده ليه .

بسنت : ايوه مالها كده . دا ولاكنها هتجوز صقر . 

حياه : تعالو لما نشوف


وراحو كلهم علي مكتب صقر  ....


وليد : هتعمل ايه ياصقر معاها .

صقر : هلعبها لحد معرف وراها حد بردو ولا لاء  . المهم كل حاجه عانها تجيلي .

وليد : اوكي بس...... وليسه بكمل دخلو البنات وحسام وحازم .

صقر : في ايه مالكم .

حياه: احنا الفي ايه ولا انت يااستاذ صقر  . ومالها الست هاجر فرحانه اوي كده وهي خارجه من عندك .

صقر : حياه صوتك ميترفعش عليا تاني فاهمه. يامدام صقر .

حياه : والله عاوزاني اعمل ايه وانا شايفه العاوزا تموتني خارجه من عند جوزي الهي بتحبه وفرحانه اوي كده . وجوزي شكلو نسي كده .

الكل بصدمه من الكلام حياه .

بسنت : كانت عاوزا تموتك ازاي دا .

حياه بدموع : ايوه عاوزا تموتني عشان طريق صقر يكون فاضي ليها .

سما : انا كنت حاسه ان البنت دي مش ساهله .

صقر : خلصتو يلا بقا اتفضلو كل واحد يشوف شغله. 

حياه : ياخساره ياصقر . 

ميار : تعالي تعالي ياحياه ننزل الكافيه وتفكي شويا عشان متتعبيش .

وليد : ايوه انزلو واحنا هنيجي وراكم .

اخدو البنات حياه وخرجو من المكتب ونزلو الي اسفل ...


حازم : مينفعش كنت تكلم حياه كده ياصقر .

صقر بتعب : اوووف يعني اعمل ايه ماانتو عارفين ان كل دا عشانها .

حسام : بس مكنش ينفع تزعلها خصوصا انها لو زعلت بتتعب ياصقر .

وليد : روح صالح حياه مينفعش تزعلها انت عارف انها ممكن تتعب .

صقر : تمام تعالو ننزل ونتغدا قبل الاجتماع.  

الكل تمام يلا بينا.  ونزلو الي الكافيه بتاع الشركه عند البنات ......


#بقلمي_ميرو_محمد 


في الكافيه ......   ......


حياه بدموع : انا يكلمني كده عشان البت دي. 

بسنت : ياحياه متقرنيش نفسك بيها .

ميار : ايوه بسنت عندها حق . وبلاش تبيني انك ضعيفه يابنتي دا جوزك .

سما : بس انتي لازم تاخدي بالك دي ممكن تعملك حاجه .

حياه بقلق : تفتكري . 


وليسه بتكلم وجيه البريك بتاع الشركه والموظفين كلهم دخلو الكافيه . وكمان المجموعه وكانت هاجر وسلمي دخلين وصقر ووليد وحازم وحسام داخلين . 

ابتسم صقر لهاجر وكمان هاجر ابتسمت لصقر . 

سلمي : يابنتي اتهدي مراته قاعده وملاحظه .

هاجر : احسن هي ليسه شافت حاجه .

سلمي : طب يلا ياختي ناكل قبل الاجتماع بتاع استاذ صقر .

هاجر : يلا 


وراحو وقعدو علي تربيزه المجموعه كلها ...


عند صقر ....

وليد : روح ياخويا صالحها وكمان بتضحك لهاجر دا انت طينتها خالص .

صقر: انقذوني ياض انت وهو .

حسام : مع نفسك . حياه شكلها متعصب اوي .

حازم : دي شكلها هتتغدا بصقر 😂😂😂

صقر : طب ياخويا انت وهو يلا يلا نلحق نتغدا قبل الاجتماع . 


وصلو عند البنات ....


وليد : ايه اتغدتو ولا ليسه .

بسنت : احم ليسه احنا مستنينكم اخو .

حازم : جدعه يامزتي 😂

حسام : متتلم ياض انت مش شايف ان اخوتها التنين هنا .

حازم : خلاص هاخدها مكان تاني وقولها 😂😂.

حسام : والله انك بجح ياض

صقر : خلاص انت وهو يلا يلا نلحق نتغدا قبل الاجتماع اقعدو .

قاعدو الشباب جنب البنات وصقر قعد جنب حياه وحط دراعه علي كتف حياه. 

صقر : حبيبي زعلان ليه بقي مني .

حياه نظرت في عين صقر وسكتت .

صقر : لاء دا الموضوع كبير علي كده .

بسنت : ياابيه حياه مش بسهوله تصالحها .

صقر : شكلها كده يابسنت .

ميار: بس ياصقر في مباره حياه عاوزا تعملها .

صقر بصدمه : مباره ايه دي .

حازم : ايوه صح ياصقر والله فكره حلوه نعمل فرقين ونشوف مين هيكسب .

وليد : والمقابل ايه .

سما : منعرفش حياه ليسه كانت بتقولنا .

صقر : مباره ايه دي بقا ياست حياه بتخطتي من ورايا .

حياه : والله كنت جايه اقولك وانت الكنت مشغول مع ناس . ثم نظرت الي هاجر التي تنظر اليهم باهتمام .

بسنت  : وهي مالها دي مركزه معانا كده ليه .

ميار: البت دي مش هجبها لبر يابنات .

حياه : والله شكلي هخش السج.ن بسببها .

ضحكو كلهم علي حياه .

حسام : ونجبلك عيش وحلاوه 😂😂.

حياه : عااااا حسام بطل يارخم .

صقر : حسام بس مضيقهاش .

سما: احنا مش هناكل ولا ايه .

صقر : ايوه يلا عشان نخلص ونروح غرفة الاجتماعات .

حازم : طب يلا كل واحد يطلب هيكل ايه .


وبداءو يطلبو الاكل وبعد وقت جيه ليهم الاكل وبداؤ في الغدا .......


في الصعيد ......

عامر : انت يابني عاوزينكم تهتمو بلتجهزات كويس .

الرجل : حاضر يابيه .

محمود : تفتكر هنلحق نخلص تجهزات قبل الاسبوع ياعامر .

عامر : اكيد يامحمود ربنا يتمم فرحتنا علي خير ياخوي .

محمود : يارب . انا هدخل اشوف سهام .

عامر : ماشي وانا هوصل للارض كده اشوف الفلاحين .

محمود : تمام ياخوي . وذهب عامر الي الارض . ومحمود دخل لسهام .

محمود : سهام سهام .

سهام : ايوه يامحمود تعالي انا في المطبخ .


دخل محمود المطبخ .


محمود : ايه ياسهام فين تنضيف البيت وتجهزات العملتيها .

سهام : حاضر يامحمود اخلص الغدا مع داده وهنجهز الدنيا .

محمود : مالك ياسهام حاسس فيكي حاجه .

سهام : مش عارفه يامحمود قلقانه علي الولاد .

محمود : انتي هتقلقيني ليه  ان شاء الله خير ويلا خلينا نخلص كل حاجه قبل ميجو علي الصعيد .

سهام: حاضر حاضر ربنا يستر بقا ...........


#بقلمي_ميرو_محمد 


في الكافيه .......

صقر : خلصتو اكل يلا بقا علي شغلنا .

حياه : انا مش هحضر الاجتماع انا هروح .

صقر : ليه ياحبيبتي انتي حاسه بحاجه .

حياه : حاسه اني تعبانه وعاوزا اروح .

وليد : احضري الاجتماع  وبعدين حسام يوصلكم .

بسنت : ايوه ياحياه احضري انتي ناسيه انك المسؤله عن المجموعه .

حياه : طيب يلا . 

صقر : احم حياه عاوزك الاول . 

حازم : طب يلا احنا ياجماعه نسبقهم علي الاجتماع .

الكل يلا . وذهبو جميعا الي خارج الكافيه وظل صقر وحياه . 

حياه : ها في ايه ياصقر .

صقر : عاوز اقولك ان اي حاجه بعملها عشانك ومش عاوزك تضيقي وانتي هتعرفي كل حاجه في وقتها والله .

حياه بقلق : في ايه ياصقر انت مخبي عني ايه .

صقر : هتعرفي كل حاجه بعدين والله . 

حياه : مش عارفه ياصقر بس عشان خاطري متجرحنيش ياصقر .

صقر : غصب عني والله . بس خليكي واثقه فيا ونبي .

حياه : ربنا يستر ماشي ياصقر لما نشوف اخرتها معاك .

صقر : طب يلا نطلع عشان في قرار ختو وهعرضو عليكو وعلي المجموعه في الاجتماع .

حياه : قرار ايه دا 

صقر بقلق : .....................


ياترا هيحصل ايه هنعرف البارت الجاي 

بارت نا.ر اوي البارت الجاي تفاعل بقا عشان انزلو علي طول


شاهد 👈(الحلقه التاسعه والثلاثون) 

تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -