رواية المغرور والدلوعه الحلقه الخامسه والأربعون والأخيرة بقلم ميرو محمد

أخر الاخبار

رواية المغرور والدلوعه الحلقه الخامسه والأربعون والأخيرة بقلم ميرو محمد

 دار الرواية المصرية

رواية المغرور والدلوعه الحلقه الخامسه والأربعون بقلم ميرو محمد

رواية المغرور والدلوعه الحلقه الخامسه والأربعون والأخيرة بقلم ميرو محمد



صقر بغضب جحيمي وعيونو احمرت اوي من شدة الغضب : هتقولي حياه فين ولا تشوفي وشي التاني . 
هاجر بخوف من صقر : ا.ن.ا انا م.معرفش .
صقر بغضب : اخرررررسي مش عاوز اسمع صوتك انتي هتاخدينا دلوقتي وتودينا دلوقتي علي مكان حياه .
هاجر وهي تبلع ريقها من الخوف : ان.ا معرفش صدقني يااستاذ صقر . 
صقر : ماشي انتي الجبتي لنفسك . وليد .
وليد بغضب هو كمان : هيحصل تعالي بقا .
سما بدموع : ابوس ايدك قولي اختي فين دي عندها السكر ممكن تروح فيها ونبي .
بسنت : اصبري ياسما متعيطيش حياه قويه وهتقوام وهي الجبتو لنفسها وصقر هيعرفها .
هاجر بضحكت خب.ث : متطمنيش اوي كده حياه زمانها بتتحسب .
الكل بصدمه وزهول وخوف ان تكون حياه حصلها حاجه .
صقر بخوف : قصدك ايه .
هاجر بش.ر: يعني حياه ماتت ياصقر وزمانها بتدفن .
صقر بصدمه وعقلو وقف عن التفكير والكل سكت وحالة الصمت نزلت عليهم .

#بقلمي_ميرو_محمد 

عند المخزن .......
حازم بصدمه  : دا في حد في السجاده شعرها اهو .
حسام : دي ممكن تكون حياه . لاء دي  هي حياه .
حازم : اجري ياحسام نمسك الواد دا .
حسام : طب نرن علي صقر . 
حازم : مش وقته لازم نتصرف احسن يعمل فيها حاجه .
فتحي : الاستاذ بيكلم صح . ويلا وانا معاكم .
حسام : ماشي يلا . وجريو مسرعين الي داخل المخزن . 

كان محروس بيحاول يفوق حياه ولاكن حياه في دنيا تانيه ومغمي عليه .
دخل حازم وحسام وفتحي الي المخزن.
حازم : ياااابن الكككككل.ب عملتلها ايه . 
محروس : انتو مين ودخلتو ازاي هنا .
فتحي : اه ياحيوا.ن وتقولي بضاعه . 
حسام بصدمه وهو ينظر لحياه : انت عملتلها ايه .
محروس طلع سكي.نه من جيبو : الهيقرب مني هقط.ع . ر.قبتها .
حازم وحسام وفتحي بصدمه وخوف : لاء لاء خلاص . 
حازم : سيبها ومش هنعملك حاجه احنا عاوزين حياه بس .
محروس : هههه الكلمتين دول تضحك على اي حد غيري ياحلو .
فتحي جاب بسرعه جدا تراب من الارض ورماهم علي عيون محروس خلو مش شايف حاجه . وحازم بقوته البدنيه نزل فيه ضر.ب لحد مامحروس فقد الوعي .
حسام رفع حياه وحطها في العربيه ورن علي صقر .

صقر بصدمه : انتي بتقولي ايه انتي موتيها .
هاجر : انا مجتش جنبها هي الماتت .
سما : لاء لاء اكيد بتهزري . حيااااااه حياااااه ياماماااا الحقينا ياماماااااا .
بسنت بدموع  وانهيار : اسكتي ياسما حياه عايشه هي مش هتسبنا اكيد .
ميار باانهيار : اعمل حاجه ياصقر وليد شوفو حساه فين ونبي .
صقر : بسسسسسسس مش عاوز اسمع صوت حد حياه عايشه طول ماانا ليسه فيا الروح حياه عايشه . 
وليد بحزن  : اهدا ياصقر اهدا .
وفجاءه التلفون رن بتاع صقر . 
صقر خد ياوليد رد علي حسام .
اخذ وليد التلفون ورد علي حسام .
وكانت بسنت وميار وسما منهرين وصقر كان في عالم تاني ووليد ماسك هاجر ورد علي حسام .
وليد : ايه ياحسام انتو فين . 

حسام : حياه معانا احنا طالعين علي المستشفي واسلام هيجي ياخد الواد دا .

وليد بفرحه : بجد وحياه عامله ايه .
شد صقر التلفون من وليد واكنه الروح ردت فيه من تاني : الو الو حسام حياه حياه .

حسام : اهدا ياصقر حياه معانا هي بس اغمي عليها واحنا واخدنها وريحين المستشفي تعالو . 
 
صقر : طيب طيب احنا جاين . وقفل وقال لي وليد .
صقر : وليد خد البت دي علي القسم واسلام هيجيب الكل.ب اخوها ويجيلك علي هناك . وانا هاخد البنات وهروح المستشفي وحازم وحسام هيقبلونا بحياه .
سما : بجد حياه عايشه .
صقر بأمل : ايوه يلا بسرعه . واخذ صقر البنات وطلع يجري خارج  الشركه واتجه الي المستشفي ووليد اخذ هاجر وخرج هو كمان خارج الشركه واتجه الي القسم .....

وصل حسام وحازم بحياه الي المستشفي ومحروس اخذه اسلام واتجه الي القسم وفتحي راح معاهم .

حازم : دكتووووور بسررررررعه .
جاء فريق طبي كمال واخذو حياه ودخلو بيها غرفة الكشف . 
حسام : يارب يارب سترك .
حازم : ان شاء الله خير  . انت قولت لصقر .
حسام : ايوه وزمانهم علي وصول ..

#بقلمي_ميرو_محمد 

وبعد وقت قصير وصل صقر وسما وبسنت وميار الي المستشفي .
صقر : فين حياه حياه مالها حصلها ايه ياحازم رد ياحسام. 
حازم : اهدا ياصقر حياه جوا مع الدكتور بيشوفها . 
بسنت بدموع : طب هي كويسه .
حازم : اهدي ياحبيبتي كويسه دلوقتي الدكتور يخرج يطمنا .
سما : بابا بيرن ياصقر اعمل ايه اقولو ايه .
صقر : هاتي التلفون وانا هكلمو 

صقر : الو ايوه ياعمي . لاء لاء كويسين دي سما نسيت  تلفونها في الشركه ونزلت حياه والبنات يجيبو شوية حاجات للفرح . 
ماشي حاضر اول ميرجعو هخليهم يكلمكم حاضر حاضر . مع السلام . واغلق صقر التلفون . وخرج الدكتور .
سما : الدكتور خرج . جري الكل عليه .
صقر : طمني يادكتور حياه عامله ايه .
الدكتور : انتو جبتوها في الوقت المناسب كانت هتدخل في غيبوبه .
سما : يعني هي كويسه .
الدكتور : الحمدلله المريضه بقت احسن احنا علقنا ليها محليل وتقدر تروح معاكم كمان .
صقر : شكرا جدا يادكتور .
حضنت سما بسنت وميار وكانو فرحنين .
صقر بفرحه : ينفع ندخل ليها يادكتور .
صقر : ايوه اتفضلو . ذهب الدكتور ودخل الجميع الي غرفو حياه ......

#بقلمي_ميرو_محمد 

كانت حياه تنام علي السرير والارهاق باين عليه والتعب .
صقر : حبيبتي وحشتيني اوي .
حياه : صقر صقر . وبداءت تعيط .
صقر : قرب عليه .هششششش  بس بس ياروحي المهم انك معايا خلاص . كل حاجه ارميها ورا ضهرك .
سما : حياه ياحبيبتي عامله ايه . 
حياه : سما واخذتها في حضنها .
بسنت بدموع : يسلام وانا كمان عاوزا حضن . وجريت بسنت وحضنت حياه وفضلو يعيطو .
حسام : انا مش عاوز عياط . ويلا قومي عشان نعمل الفرح كلنا ونفرح .
ميار بدموع : ايوه يلا كفايا حزن عاوزين نفرح بقا وجريت علي حياه هي كمان وحضنتها .

حازم : صقر تعالي عاوزك .
صقر وتفاهم دماغ حازم.  خرج الي الخارج هو وحازم . 

صقر : ايه ياحازم .
حازم : احنا لازم نروح القسم نشوف اسلام عمل ايه في التحقيق مع الكلب.ه هي واخوها .
صقر : تمام هطمن علي حياه ونروح كده كده انت شاهد انت وحسام بس لازم حد يكون مع البنات فحسام هيقعد معاهم .
حازم : تمام يلا نقولهم ونمشي عشان نخلص من الموضوع دا عشان نسافر .
صقر : لاء انا هقول لحياه هروح الشركه اقفل الشغل عشان نسافر متقولش حاجه عشان متقلقش . 
حازم : تمام يلا . 

دخل صقر وحازم مره ثانيه  غرفة حياه .
صقر بابتسامه راح وطبع بوسه علي رائسها : ينفع اسيب حبيبتي ساعه كده وارجع اخدها .
حياه بقلق : انت هتروح فين .
صقر : هروح اقفل الشغل عشان هاخد عروستي علي الصعيد واعملها احلي فرح في الدنيا .
حياه بابتسامه : طيب بس متتاخرش عليا ياصقر .

صقر : حاضر ياروح وعقل صقر . يلا هتحاتجو حاجه يابنات .
بسنت : لاء ياابيه .
صقر : تمام . حسام انت هتكون هنا معاهم ومحدش يخرج من هنا لحد ماجي . وانت يااستاذ حسام تخلص اجراءت الخروج بتاعت حياه وتدفع فلوس المستشفي علي منيجي .
حسام : حاضر . سمعتو محدش يخرج . 
سما نظرت له بقرف وقالت : استغلالي مبيصدق يلاقي فرصه عشان يتحكم .
حسام : سمعتك علي فكره . 
صقر: بس انتي وهو . يلا سلام . وخرج صقر وحازم ولاكن حياه كانت قلقانه علي صقر . 
بس البنات حولو ينسوها وفضلو يكلمو ويضحكو ويهزرو ..وحسام خرج وسابهم يخلص اجراءت المستشفي ...

وصل صقر وحازم الي القسم .....

دخل صقر المكتب عند اسلام وكانت هاجر ومحروس واقفين وهاجر بتعيط وخايفه من الهيحصل معاها ومحروس طبعا مشلفط من ضر.ب حازم فيه . ووليد جلس علي الكرسي وكان حاضر التحقيق . 
اول مدخل صقر مسك محروس ونزل في ضر.ب هو كمان 

(ابن حلال ويستاهل ياريت كانو مسكو هاجر وادوها علقه هي كمان 😂😂😂)

جري وليد وحازم واسلام مسكو صقر ولاكن صقر كان عامل زي الطور ومحدش عارف يمسكو . وهاجر فضلت تصوت وتعيط وكانت خايفه اوي .
صقر بغضب الجحيم وعيونه احمرت واتحول خالص: يابن كل.ب انت تخطف مراتي انا تعملو كده فيها ليه ليه عملت ايه ليكم ياز.باله انت وهي . 
اسلام :  اهدا ياصقر هيخدو عقبهم متقلقش .
صقر : انا عاوز اعدا.م لدل ماانا الهطلع رو.حهم بأيدي.
اسلام : اكيد بس اهدا انت . 
وليد : هو كده التحقيق خلص يااسلام ولا ليسه . 
اسلام : ايوه ياوليد هما كده هيتعرضو علي النيابه بكرا وبعدها هيخدو الحكم .
صقر : تمام يااسلام معلش تعبت معانا .
اسلام : عيب عليك احنا اخوات .
صقر : حبيبي نقدر نمشي احنا .
اسلام : اكيد وانا هبقا اتصل بيك اقولك الاخبار .
صقر : تسلملي ياحبيبي . يلا احنا هنمشي احنا . 
اسلام : مع السلامه . سلمو علي بعض وخرجو من المكتب واتجه وليد وحازم وصقر الي المستشفي مرخ اخري حتي يأخذو البنات ويذهبو الي البيت يجهزو ويسافرو علي طول . 

#بقلمي_ميرو_محمد 

وصل صقر والشباب واخذو حياه والبنات وذهبو الي الفيله جهزو وركبو العربيات واتجهو الي الصعيد ولاكن حياه كانت تعبانه وباين عليه الارهاق اوي 
نظر صقر اليها في المرايه بتاعت العربيه وقال .
صقر : حياه لو تعبانه ياحبيبتي نركن وترتاحي شويه .
حياه بتعب : لاء ياحبيبي انا كويسه كمل .
بسنت : هو احنا هنلحق نشتري الفساتين .
حازم : مفيش خروج من البيت مفيش واحده منكم هتخرج .
بسنت : نعم ودا ليه ان شاء الله. 
صقر : اهدو كل حاجه هتحتاجوها هتكون عندكم وفي مصممة ملابس هتيجي لحد عندكم وتجيب ليكم فساتين وانتو اختارو الانتو عاوزينو .

بعد كلام كتير طول الطريق وضحك ومناقشه وهيعملو ايه في الفرح وهيقضو فين شهر العسل بعد وقت كبير وصلو الصعيد .
وكان محمود وعامر منتظرنهم بطبل والمزمار والاغاني . 

نزل الكل من العربيه وبداءو يسلمو علي محمود وعامر وسهام كمان قبلت البنات وخدتهم في حضنها . ولاحظة تعب وارهاق حياه . 
سهام : مالك ياحياه فيكي ايه .
حياه بتعب : مفيش ياماما دنا بس تعبت من الطريق .
سهام بقلق : لاء بس شكلك تعبان اوي .
محمود : في ايه مالها حياه ياصقر .
صقر : في ايه ياجماعه انتو مكبرين الموضوع ليه هي فعلا تعبانه من الطريق . ماانتو عارفين حياه لما بتسافر بتكون عامله ازاي .
سهام : طب اطلعو غيرو هدمكم علي مجهز السفر وتنامو عشان بكرا يومكم طويل . 
وفعلا ذهب الكل الي اعلي وغيرو هدمهم وجهزو ونزلو الي اسفل اتعشو وطلع الكل ينام لحفلة بكرا والفرح ...
وعدا اليوم ...وجاء تاني يوم يوم الفرح اخيرا وجواز صقر علي حياه ووليد علي ميار وبسنت علي حازم وحسام علي سما مع انهم علي طول زي القط والفار بس دي بتبقا محبه ياجماعه .
المهم البنات كانو زي الاميرات كل واحده احلي من التانيه والشباب كمان . وكل واحد خد عروسته ونزل الي الحفله وطبعا الحفله في حديقة الفيله فيلة الهلالي . 
وكتبو الكتاب بسنت وحازم وميار ووليد وسما وحسام وطبعا صقر كان كاتب الكتاب . وكل واحد خد عروسته وبداء يرقص معاها ... 

صقر : واخيرا هتكوني معايا وهيتقفل علينا باب .
حياه : اخيرا المغرور بقا جوزي بعد التعب دا كله .
صقر : فعلا اخيرا الدلوعه بقت مراتي قدام ربنا وقدام الناس . انا بحبك اوي ياحياه بحبك دي كلمه قليله وانتي عارفه .
حياه : وانا كمان بحبك ياقلب حياه بموت فيك يامغرور . 
وشلها صقر وفضل يدور بيها اوي والصوريخ بتاعت الفرح بقت تلمع في السما . والكل كان فرحان اوووووي .
وكده المغرور اجوز الدلوعه بعد كل العذا.ب دا وبكده تخلص رويتنا . 

عاوزا اقولكم كل سنه وانتو طيبين وبخير وسعادة  وانا سعيده بناس الكانت متابعه الروايه وكمان الكومنتات الجميله بتاعتكم . وعاوزا بقا اعرف رائيكم في الروايه في الكومنتات ولو عجبتكم وعاوزني ابداء روايه جديده ولا لاء بحبكم اووووووووي . اسلام عليكم ورحمة الله وبركاته
تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -