رواية المغرور والدلوعه الحلقه الثانية والأربعون بقلم ميرو محمد

أخر الاخبار

رواية المغرور والدلوعه الحلقه الثانية والأربعون بقلم ميرو محمد

 دار الرواية المصرية

رواية المغرور والدلوعه الحلقه الثانية والأربعون بقلم ميرو محمد

رواية المغرور والدلوعه الحلقه الثانيه والأربعون بقلم ميرو محمد



حياه بصوت : عااااا 
مجهول : هششششش اخرسي . وحط ايده علي بؤها ورش مخد.ر في وشها . وكانت حياه في عالم تاني واغشي عليها . اخذها وخرج بيها من الفيله وركب العربيه ومشي بيها .

جاء الصباح علي الجميع .....

قامت سما ونظرت بجانبها ولم تجد حياه . قامت من علي السرير ونظرت حولها يمين ويسار وبداءت تندها علي حياه . ظنت سما ان حياه دخلت الحمام . خبطت علي الباب وبردو دون رد . قلقت سما وخرجت الي الخارج . 

سما : حياه حياااه حياااه . 
خرجت بسنت وميار من غرفتهم .
بسنت : في ايه ياسما .
سما : حياه يابسنت حياه مش لاقيها .
ميار : نعم ازاي دا مش هي نايمه معاكي يابنتي .
سما : بس قومت ملقتهاش انا قلقانه اوي .
بسنت بقلق : خير يارب . طب تعالو ندور عليها تحت يمكن تكون نزلت ولا حاجه .
ميار : ايوه ايوه ممكن يلا . 

ونزلو الي اسفل . وظلو يبحثو عن حياه وسما تعيط علي حياه وخرجو الجنينه .

بسنت : حياااااه حيااااه . 
ميار : ها لقتوها .
سما بدموع : لاء يارب . ايه دا . 
نظرت البنات بصدمه .......

#بقلمي_ميرو_محمد 

في مكان شعبي ......

هاجر : انت اهب.ل يامحروس انت ملقتش غير هنا تجبها .
محروس اخو هاجر : نعم ياختي اومال اجبها فين .وبعدين مليش دعوه انا عاوز الفلوس التفقنا عليها .
هاجر : هتاخدها لما نخلص منها . 
محروس : لاء ياماما متفقناش علي كده انا عاوز الفلوس .
هاجر : هذودهم يامحروس بس المهم نخلص منها .
محروس : كده الكلام اختلف . بس كده هنا مينفعش الشغل .
هاجر : ايوه وممكن حد يشوفنا ويبلغ احنا لازم نلاقي مكان غير دا .
محروس: الليل يجي وخدها في المخزن بتاع الولا فتحي صحابي وقولو اني هأجرو منه .
هاجر : ايوه جدع تعالي بقا لما نشوف الاستاذه . 
ودخلو الي الغرفه عند حياه ...

كانت حياه لاحول ولا قوة . ايدها مربوطه ورجلها وحطين علي بؤها لزقه . وكانت دبلانه جدا ومرهقه ومش قادره تفتح عينها . 

هاجر بابتسامه ش.ر : منورنا يااستاذه . 
نظرت حياه بضعف وكانت مصدومه . 
هاجر : هههههه ايوه ايوه انا الخطفت.ك وانا الهمو.تك .
حياه بداءت تخبط رجلها في الارض .
هاجر : لاء لاء اهدي كده وفري جهدك دا للجاي . 
محروس : ونعمه انتي ماساهله يابت . 
هاجر : انا اعمل اي حاجه عشان صقر يكون ليا وكمان نخرج من الفقر دا بقا ياض . 
محروس : صح كده . وضحكت هاجر بش.ر هي ومحروس ........

#بقلمي_ميرو_محمد 

بسنت : دا الانسيال بتاع حياه ايوه هو اسمها عليه .
ميار : لاء كده في حاجه غلط .
سما بدموع وصراخ: حيااااااااااااه حياااااااااه انتيييييي فيننننننن . 

بسنت : صقرررررررر الحقنا . 

قام صقر مفزوع هو وحسام ووليد وحازم .

وليد : في ايه .
حازم : في صوات تحت دي بسنت .
صقر والكل بقو يجرو علي السلم . 
ونزلو الي اسفل بسرعه . وخرجو الي الجنينه .

صقر بخوف : في اييييه مالكم .
بسنت وهي مسكه سما هي وميار وبيعيطو وسما مساكه انسيال حياه . 
بسنت بدموع : حياااه ياصقر الحقنا .
صقر بقلق وخوف : مالها حياه ردو عليا .
حسام : مش دا نسيال حياه ال في ايدك ياسما .
سما : الحقو اختي الحقو حياه . حياه مش موجوده .
صقر : ازاي دا .
وليد : تعالو بسرعه الكاميرات نشوفها .
حازم : يلا بسرعه

#بقلمي_ميرو_محمد 

ذهب صقر مسرعا هو والشباب الي الداخل بسرعه .

حازم : انا هرجع التسجيل من اول مدخلنا ننام . 
وفعلا شافو حياه وهي بتخرج من غرفتها ونزلت الي الاسفل وخرجت الجنينه . وجاء شخص مقنع من الخلف ورش حاجه وحمل حياه وخرج بيها من باب الجنينه وركب العربيه .

وليد : وقف بسرعه التسجيل هنا .
وقف حازم التسجيل .
صقر : اكتبلي رقم العربيه دا .
كتبو رقم العربيه .
صقر : تعالي ياوليد بسرعه نروح الاقسم ونشوف العربيه دي تبقا لمين . وانت ياحازم انت وحسام تروحو ترقبو بيت هاجر لانها هي الوحيده ال ممكن يكون ليها يد في كده . بس من بعيد عشان متحسش .

الكل ذهب يجهز وخلصو ونزلو الي اسفل . كانت البنات منهرين . 
وقف صقر امامهم وقال .

صقر : ممكن تهدو حياه بليل هتكون معانا . دا وعد .
سما بدموع وانهيار : ونبي ياصقر رجع حياه .
صقر والدموع في عينو : هترجع ياسما وانهارده كمان وعد . بس المهم اوعي تقولي لعمي او مرات عمي . 
وليد : وانتو دلوقتي تقومو تروحو الشركه ومتحسسوش حد ان في حاجه . ولو حسيتو بحاجه تكلمونا ولو هاجر جات الشركه ترقبوها ولو في حاجه تكلمونا .
البنات : حاضر . 
صقر : يلا احنا عشان منتاخرش .

ذهبو الشباب الي الخارج وذهب صقر ووليد الي قسم . وحسام وحازم الي بيت هاجر . 
والبنات قامو لبسو وجهزو وخرجو واتجهو الي الشركه.............

#بقلمي_ميرو_محمد 

في بيت هاجر.......
هاجر : انا هقوم امشي اروح الشركه عشان محدش يحس بحاجه. 
محروس : ايوه روحي انتي دلوقتي واعرفلنا الدنيا ايه هناك ولو حسيتي بحاجه كلمني .
هاجر : ايوه هشوف اكتشفو حاجه ولا لاء وانت قوم حطلها اي حاجه تكلها لتموت مننا هنا وساعتها مش هنعرف نتصرف فيها هنا وهيكون صعب عليك تخرجها من هنا .
محروس : ياحنينه انتي خايفه عليها. 
هاجر : لاء وانت الصادق انا نفسي تمو.ت دلوقتي قبل بكرا بس عشان لو ماتت هنا مش هنعرف نتصرف فيها هنا . يلا قوم حطلها اي لقمه كده.

قوم احسن عندها السكر وممكن تتعب وتمو.ت 
محروس : يالهوي دي زمانها ما.تت اصلا . بس تصدقي خساره فيها المو.ت البت جامده اوي .
هاجر : لاء بقولك ايه يامحروس ال في دماغك دا ميحصلش .
محروس بخب.ث: بس البت عجباني اوي يابت .
هاجر : محروس انا همشي وصرفها من هنا بدل الكلام البتقولو دا .
محروس : ماشي ياختي غوري مش بناخد منك اي مصلحة كده . 
هاجر : ماانت هتلهف خمسين الف جنيه .
محروس : عرقي ياختي .
هاجر : ماشي ياخويا يلا قوم حطلها طفح وانا نزله يلا سلام . 
ونزلت هاجر واتجهت الي الشركه .ومحروس دخل عند حياه . 
وكانت حياه في حاله تصعب علي اي حد .
حياه بتعب : مياه مياه مياه .
محروس : خدي اشربي . شربها محروس المياه . 
حياه بدموع : انتو عاوزين مني ايه بتعملو ليه كده فيا

محروس : بصي انا ممكن اسيبك تعيشي بشرط . 
حياه : شرط ايه دا . 
محروس بخب.ث وضحكت ش.ر نظر لحياه وقال : تجوزيني .
حياه بصدمه : 😶😶😶😶😶😶😶😶😶😶😶😶😶

ياترا حياه هتقول ايه  وصقر هيعمل ايه وهاجر هتعمل ايه مع صقر وحياه هيحصل فيها ايه هنعرف هيحصل ايه في بارت اساعه عشره  لو في تفاعل هنزلو وعد
تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -