رواية المغرور والدلوعه الحلقه السابعه والثلاثون للكاتبه ميرو محمد

أخر الاخبار

رواية المغرور والدلوعه الحلقه السابعه والثلاثون للكاتبه ميرو محمد

 

رواية المغرور والدلوعه الحلقه السابعه والثلاثون للكاتبه ميرو محمد

#البارت_السابع_والثلاثون

#المغرور_والدلوعه 

#بقلمي_ميرو_محمد  *تفاااعل بقا من جديد ياقمرات*

صقر بصدمه من محتوه الرساله .

صقر : ايه دا ومين البعتلك الكلام دا .

حياه : معرفش من بدري بتبعتلي رسايل زي دي . 

صقر : طب رني علي الرقم وانا جنبك لما نشوف مين دا .

حياه : تمام . وفعلا رنت حياه علي الرقم . 

حياه : ايوه مين .

هي : انا فعلت خير . وعاوزا اقولك حياتك في خطر .

حياه : ليه ومين دا البيهدد حياتي .

هي : حضرتك تعرفي هاجر .

حياه : ايوه مالها . 

هي : هي هتحاول تموت حضرتك وهتحطلك حبوب عشان ترفع السكر عندك .


حياه وصقر بصدمه من الكلام .


صقر : وايه يثبت كلامك دا .

هي : حضرتك مفيش اثبات اكتر من انها تكون صاحبتي .

صقر : هو انتي سلمي .

سلمي : ايوه يااستاذ صقر انا سلمي . 

صقر : طب هي عاوزا تأذي حياه ليه .

سلمي: عشان بتحب حضرتك .

حياه وصقر كانو مصدومين تماما من الكلام


صقر : طب احنا هنقدر نعرف ازاي هتحط الحبوب دي .

سلمي : مش عارفه والله هي مقلتش ليا هتحطها ازاي او عن طريق مين .

صقر : احنا بنشكرك اوي ياسلمي واطمني اسمك مش هيتقال لما نكشفها .

سلمي : شكرا يااستاذ صقر عن ازنكم . وقفلت سلمي التلفون . 


حياه : انا خايفه ياصقر اوي .

صقر : متخفيش وانا معاكي ياروح صقر .

حياه : طب هنعمل ايه . 


صقر بتفكير : هقولك ...........


حياه : تمام بس بابا وماما مش لازم يعرفو .

صقر : اطمني هما كده كده هينزلو بكرا الصعيد عشان تجهزات الفرح .

حياه : تمام يلا نطلع عشان ميحسوش بحاجه . وخرجت حياه وصقر الي الصاله ينضمو الي الجميع .

سهام : ها ياروحي بقيتي كويسه .

حياه : ايوه ياماما .

سهام : عشان بس مكنش قلقانه لما اسافر بكرا .

سما : متقلقيش ياماما مااحنا هنا معاها اهو .

حسام : ايوه يامرات عمي اطمني احنا معاها اهو وسما كمان 😂😂

حازم : لا دا هي كده قلقت اكتر .

وليد بجانب صقر : في ايه ياصقر مالك .

صقر : هحكيلك لما نمشي .

وليد بقلق : في ايه انت قلقتيني .


صقر : هقولك دلوقتي .

ثم وجه صقر كلامه لحازم وحسام وقال : يلا بينا احنا .


بسنت : خليكو شويا .

صقر : لاء وبعدين انتي لازم تذاكري مش عندك امتحانات .

ميار : طب وانا . 

وليد : ميار موضوعك خلص اصلا واهل الطفل اتنزلو عن القضيه لانهم عارفين انك مش السبب .

ميار : الحمدلله يارب .

صقر : طب تمام بكرا مفيش واحده منكم تنزل من غيرنا . 

الجميع ماشي .

محمود : واحنا يلا ننام عشان ورانا سفر بكرا. 

عامر : يلا . قامو الشباب وخرجو والبنات اتلمو كلهم في اوضتهم . وسهام قامت مع محمود غرفتهم .


#بقلمي_ميرو_محمد 


نزلو الشباب الي اسفل ....

وليد : في ايه ياصقر قولي .

حازم : في ايه في اي . ونظر لصقر .

صقر : حياة حياه في خط.ر

الكل بصدمه : ايه ....


وليد : ازاي ومين دا اليتجراء.


صقر : عارفين انتو الطلابه الجديده لتدريب .

حازم : ايوه مالهم دول .

صقر : فيهم بنت اسمها هاجر ....وبداء صقر يحكي الحصل .

حسام : ايوه ايوه البنت دي كانت شتمت حياه قبل متيجو وانا كنت هطردها بس هي فضلت تتمسكن لحد ماحياه قالت خلاص نسبها .

حازم : طب هتعمل ايه ياصقر .

صقر : لازم اوقعها بدون مخاطر بحيات حياه .

حسام : يبقا لازم نبلغ عنها .

صقر : لاء لاء ممكن يكون في خطر علي حيات حياه .

حازم : اومال هتعمل ايه ياصقر .

صقر : هعينها سكرتيره عندي وتكون تحت عيني .

وليد : طب وحياه هتوافق .

صقر : مش عارف بس دا الحل الوحيد .

حازم : طب يلا ننام وبكرا نشوف هنعمل معاها ايه .

روحو وذهب كل واحد الي غرفته ونام الجميع ....


#بقلمي_ميرو_محمد 


جاء يوم جديد مليء بلااحداث .....


يقومو البنات يجهزو . 

بسنت : مالك ياحياه انتي متغيره من امبارح .

حياه: انا بلعكس دنا مبسوطه .

سما : ياحلوه ومبسوطه ليه بقا .

حياه : لا اله الا الله انتو مش عجبكم حاجه خالص .

ميار : انا عارفه هي مبسوطه ليه .

سما : ومبسوطه ليه ياختي قولي .

ميار : عشان طنط وعمو سافرو يجهزو الفرح .

بسنت : ممكن بردو واخيرا هنجوز يابنات .

وبداؤ يغنو كلهم . اغنية مبروك عليا .

وفضلو يغنو ويضحكو ويرقصو . وصقر والشباب مستنينهم تحت . 

حسام : اتاخرو ليه دول .

حازم : مش عارف  مترن ياصقر عليهم  احنا كده هنتاخر .

صقر : حاضر . وليسه هيرن نزلو البنات .

وليد : اتاخرتو ليه كده .

بسنت : معلش حسينا حياه متغيره كنا بنعمل الواجب معاها .

حياه : اووف ماانتو هتمشو وتسبوني في الشركه لوحدي .

ميار : ودي تيجي معاها يابنات علي الشركه .

الشباب بصو لبعض .

حازم : نعم ياختي منك ليها لاء طبعا . يلا يااستاذه علي الجامعه .

بينت : ونبي ياحازم انهارده بس نكون كلنا مع بعض .

وليد : تمام تمام انهارده بس عشان خاطر حياه .

حياه : تسلم ياوليد ياعسل انت .

صقر بغيره : لا والله .

وليد : في ايه ياعم انت هتغير مني انا دنا اخوها ياض .

صقر بضحك : عارف ياض . بس متغزلش حد غيري فاهمه يامدام صقر الهلالي .

حياه بكسوف : حاضر ياصقر بيه في حاجه تاني .


حسام : طب يلا ياختي انتي وهي اركبو . 


#بقلمي_ميرو_محمد 


ركبو البنات والشباب واتجهو الي الشركه جميعا . 


بعد وقت وصلو الي الشركه الاربع عربيات ورا بعض . ونزلو 


كلهم ودخلو الشركه وكانت العيون عليهم جميعا . 


والمجموعه كانو جالسين في الشركه منتظرين المدير الهو صقر طبعا . 

نظر صقر الي الجميع وطبعا وليد وحازم وحسام فاهمين صقر .

صقر : صباح الخير ياشباب .


المجموعه : صباح الخير يااستاذصقر . 

صقر : في اجتماع ليكم انهارده .

هاجر بمكر : احم استاذ صقر انا كنت عاوزا حضرتك .

نظر صقر لحياه : عاوزا ايه .

هاجر : لاء معلش علي انفراد .

صقر : تمام ابقي تعالي مكتبي . 

وليد : المهم ياشباب انتو عارفين ان في اختبار ليكم .

سلمي : ايوه يااستاذ وبناء عليه هتختارو  سكرتيرة استاذ صقر .

صقر : طب كويس انكم عارفين . 

وكنت عاوز اقولكم خبر كمان .

الجميع ايه هو ..

صقر : ان انا وحياه فرحنا الاسبوع الجاي .

وقع الخبر علي هاجر مثل الصاعقه .


الكل بداء يبارك لصقر وحياه ولاكن كانت توجد من تحقد عليهم وهي هاجر .


صقر : طب كل واحد يشوف شغله بقا ياجماعه واساعه واحده نتقابل في غرفة الإجتماع. 

الكل راح يشوف شغله .

وصقر اخد حياه مع علي مكتبه .

وهاجر جلست تفكر ماذا ستفعل .

سلمي : ليسه بردو بتحبي استاذ صقر بعد مخلاص هيجوز .

هاجر بمكر : ههههه وهو كان مش مجوز يعني الاول ماهو كده كده مجوزها . بس هي لما تموت خالص هيفكر اكيد يجوز تاني . وساعتها هكون خت مكان حياه دي .

سلمي : انتي عندك امل كبير اوي .

هاجر : بكرا تشوفي لما تكون الشركه دي كلها تحت امري ساعتها هتقولي كان عندي حق . وضحكت بش.ر.....


#بقلمي_ميرو_محمد 


في مكتب صقر ......

وليد : تفتكر هتعمل ايه بعد معرفت خبر انك هتجوز .

صقر : هههههه وانت فاكر دا هيقصر عليها منا كده كده مجوز حياه يابني .

حازم : تقصد ايه .

صقر : يعني هي كده هتسرع الموقف بس . يعني لو كانت هتستعجل في موت حياه فهتستعجل اكتر من الاول .

وليد : بس كده اخطر بكتير ...

صقر : ماانتو متعرفوش انا هعمل ايه دلوقتي .

حسام : هتعمل ايه يعني .

صقر : هتشوفو دلوقتي.  هما البنات فين .

وليد : في مكتب حياه . 

صقر : حسام انت وحازم روحو عندهم ومتخليش اي اكل او شرب يدخل ليهم .

حسام : تمام ياصقر . وخرج هو وحازم علي مكتب حياه . 

وليد : انت ناوي علي ايه ياصقر .

صقر: هحمي مراتي ياوليد ........


ياترا هيحصل ايه هنعرف البارت الجاي وهاجر صقر ناويلها علي ايه .



تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -