رواية المغرور والدلوعه الحلقه الحاديه والاربعون للكاتبه ميرو محمد

أخر الاخبار

رواية المغرور والدلوعه الحلقه الحاديه والاربعون للكاتبه ميرو محمد

 

رواية المغرور والدلوعه الحلقه الحاديه والاربعون للكاتبه ميرو محمد


البارت_الواحد_واربعون

المغرور_والدلوعه 

بقلمي_ميرو_محمد  *تفاعل بقا عشان انزل البارت الجديد في احداث كتير * 

حياه : انتي . انتي ايه جابك هنا .

هاجر : انا جايه لاستاذ صقر .

نظرت حياه لصقر وقالت: نعم ياختي . طب بصي ياشاطرا عشان شكلك عاوزا حد يفوقك كده . الاستاذ الانتي جايه عشانه يبقا جوزي ولو فاكره ان هنا زريبه من غير بواب تيجي كده عادي تبقي غلطانه وبعدين انتي اخرك الشركه يعني مشوفش وشك هنا احسن اقسم بالله هطردك من الشركه ومن اي مكان احنا في انتي فاهمه .


هاجر بتمثيل ودموع : انتي بتعمليني ليه كده يااستاذه حياه ولا عشان انا فقيره وغلبانه ومليش حد في دنيا دي . وبعدين انا كنت جايه لااستاذ صقر في شغل مش اكتر .

سما : واظن في شركه تقدري تشتغلي فيها انما هنا لاء هنا حياتو الخاصه مش لشغل .

هاجر بدموع التمثيل : حقكم عليا انا غلطانه اسفه يااستاذ صقر .

صقر : استني ياهاجر شغل ايه الكنتي جايه عشانه . 

وقفت هاجر . ونظرت حياه الي صقر وخبطت رجلها في الارض وطلعت الي اعلي بسرعه . وصعدت سما وراها . نظر صقر الي حياه ثم وجه كلامه لهاجر : ها تعالي قولي شغل ايه


بدات هاجر توري الشغل لصقر وحسام قاعد ينظر ليهم في تعجب....


#بقلمي_ميرو_محمد 


وصل وليد وحازم وبسنت وميار الي الشقه ....

وليد : اطلعو يابنات جهزو الحاجه واحنا هنقعد هنا لحد متخلصو وتندهو علينا .

ميار بابتسامه: طب متيجو معانا .

وليد : لاء عشان تبقو علي راحتكم . 

بسنت : تمام هنطلع ونخلص ونبقا ندها عليكم .

حازم : بس بسرعه متتاخروش . 

بسنت: اوكي . وصعدت بسنت وميار وبداءو يلمو الحاجه . ووليد وحازم ينتظرهم في الاسفل .


وبعد وقت قصير خلصو . وطلع حازم ووليد ياخدو الشنط مع البنات وركبو واتجهو الي فيلة صقر .....


وبعد وقت قصير وصلو ....

دخلت بسنت وميار ووليد وحازم شالو الشنط ودخلو هما كمان . وكانت الصدمه......


بسنت : يانهار اسود دي ايه الجابها هنا .

ميار : وحياه عملت ايه دي ليله شكلها مش معديه .

وليد: الله يكون في عونك ياصقر علي الهيحصل فيك .

حازم : البت دي شكلها مش ساهله . 

وليد : تعالو لما نشوف في ايه ودي جايه ليه في الوقت دا . 

الكل : يلا  . ودخلو الي صقر ...


وليد : مساء الخير .

نظر صقر اليهم وقال : مساء النور جبتو الحاجه .

بسنت بزعل : ايوه ياابيه بس هو في ايه هنا .

حازم : الانسه جايه في الوقت دا ليه هنا. 

صقر : في ورق كانت مش فاهمه في الشغل وجات عشان اعرفها بدل متغلط .

وليد بعصبيه : بس هنا مش مكان شغل عشان تيجي عليه ياانسه


هاجر بتمثيل : انا اسفه اني جيت انا هقوم  امشي .

ميار : دقيقه بس ياانسه عاوزا اقولك حاجه . 

وقف الجميع ومنتظر كلام ميار .


هاجر : حاجة ايه . 


ميار : بداءت تلف ميار حول هاجر وقالت: لو فاكره اننا ساكتين عن افعلك تبقي غلطانه . وكمان انتي مفيش وجه مقارنه بينك انتي وحياه . وعاوزا اقولك انك مجرد واحده شغاله عندنا يعني اي غلطه هتكوني برا . فياريت تشوفي لقمة عيشك وبلاش لعب . 


بسنت : يعني من الاخر كده لو شوفتك هنا تاني اعرفي انك مطروده من الشغل .

هاجر : وانتو مين انتو عشان تكلموني كده .

بسنت : اتكلمي كويس .

هاجر : والله لو انتي محترامه انا هكلم كويس .


صقر بعصبيه وغضب جامد ان اخته اتغلط فيها: هااااااجررررر انتيييي اتجننتييي كله الي بسنت انتي عارفه هي مين . دي تبقا بسنت الهلالي اخت صقر الهلالي يعني تحترمي نفسك وانتي بكلميها .


هاجر بخوف وتمثيل بدموع : انا اسفه يااستاذ صقر . وانا لولا ظروفي مكنتش هشتغل يااستاذ صقر وانا مليش اي غرض تاني .

حسام : طب ياانسه اتفضلي بقا روحي احنا مش فاضين . نظرت هاجر اليهم وهي تتوعد ليهم ثم خرجت ومشيت 


#بقلمي_ميرو_محمد 


بسنت : هي حياه فين ياابيه. 

صقر : فوق اطلعو ليها هي زعلانه  من الحصل .

ميار : ربنا يستر تعالي يابسنت نطلع ليها .


صعدت بسنت وميار الي اعلي عند حياه .


وليد : انا قولتلك البت دي طول ماهي كده مش هتسكت لحد متخرب بينك انت وحياه .

صقر : هووووف انا زهقت ومش عارف اراضي مين وصالح مين انا طالع انام . وصعد صقر الي غرفته . 


حازم : احنا هنفضل ساكتين كده مااحنا بردو لازم نعمل حاجه للمشكله دي .

وليد : فعلا عندك حق ياحازم .

حسام : طب هنعمل ايه .

حازم : انا عندي الحل .........


في الاعلي  عند حياه .

كانت حياه تنام علي السرير بزعل ودموع وحزن وتنظر لصقف الغرفه .

بسنت : والله ابيه بيحبك انتي ياحياه ماانتي عارفه. 

ميار : يابنتي هو في مقارنه بينك وبين البت دي اصلا فكك منها .

حياه مبتكلمش ولا بترد .

سما : خلاص ياجماعه سبوها وهي هتروق لوحدها ويلا ننام عشان ورانا شغل كتير بكرا .

البنات : تمام يلا وراحت كل واحده غرفتها . 


وذهب الكل الي النوم . ولاكن حياه لما تنام وكانت حزينه 


جدا . قامت حياه واتجهت الي الخارج . ونزلت الي اسفل في 


الجنيه لانها كانت مخنوقه جدا كانت حياه تلبس بجامه 


قصيره وضيقه جدا . بس هي كانت مطمنه ان الكل نايم . 


ظلت حياه تتمشي في الجنينه وجلست علي الكرسي تفكر 


وسرحت في السماء بنجومها  . وفجاءه حد حط ايده علي بؤها .................


ياترا حازم ايه خطتو لتخلص من هاجر . وحياه هيحصلها ايه وصقر وحياه هيحصل بينهم ايه الايام الجايه كله هنعرفو البارت الجاي

شاهد 👈 الحلقه الثانيه والأربعون

تعليقات
تعليق واحد
إرسال تعليق
  • Unknown
    Unknown 8 فبراير 2022 في 8:12 م

    حلوه كملى

    إرسال ردحذف



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -