رواية المغرور والدلوعه الحلقه التاسعه والثلاثون للكاتبه ميرو محمد

أخر الاخبار

رواية المغرور والدلوعه الحلقه التاسعه والثلاثون للكاتبه ميرو محمد

 دار الرواية المصرية 

روايه المغرور و الدلوعه 

رواية المغرور والدلوعه الحلقه التاسعه والثلاثون للكاتبه ميرو محمد

#البارت_التاسع_والثلاثون

#المغرور_والدلوعه 

#بقلمي_ميرو_محمد  * تفاعل ياجماعه والناس البتسال الروايه كم فصل 45 بارت *


حياه : رد ياصقر قرار ايه دا .

صقر : هتعرفي لما ندخل الاجتماع .

وجيه حسام وقال : يلا ياصقر الاجتماع جاهز انتو ليسه هنا .

صقر : تمام تمام جاين .

صقر : يلا ياحياه ودلوقتي هتعرفي .

حياه : تمام يلا . 


وذهبت حياه مع صقر الي غرفة الاجتماع .


اول مدخلو الكل وقف احتراما ليهم فهم رائساء الشركه .

صقر : اتفضلو ياجماعه .

جلس الكل بصمت ومنتظرين القرارت الاخدها صقر .


صقر : بصو بقا ياجماعه اول حاجه انا قرارت ان المجموعه العاوز منها شغل جنب التدريب هنا في الشركه انا موافق .

الكل بفرحه : بجد شكرا جدا يااستاء صقر .

حياه : لو هو دا القرار فاهو فرحني ياصقر .

باس صقر ايد حياه وقال : ليسه ياروحي دقيقه .

هاجر في نفسها : اشبعي منه اشبعي اوصل لهدفي بس وهخليكي تروحي الاخره .

حياه : اومال في ايه تاني .

صقر : تاني حاجه استاذه حياه عاوزا تعمل مباره وانا موافق وكل اعضاء الشركه العاوزا تشارك تقول .


عبدالله من المجموعه: طب واحنا كمان ممكن نشارك .

حياه : اكيد طبعا . والمباره هتكون عباره عن فرقين والهما انا وصقر فريق صقر يختار في المشاركين بتوعو وانا كمان والهيكسب ياخد فريقو ويسافر رحله الي فرنسا .

الكل : واو تحفه بجد .

صقر : فكره حلوه . 

المهم من انهارده هنبداء نكتب اسماء المشاركين وخلال الاسبوع دا هتكون المباره وهندرب في الملعب عندي في الفيله .  وبعد كده انا هسافر الصعيد انا وعيلتي عشان الفرح بتاعي انا وحياه و نطلع فرنسا سوا . 

الكل : موافقين .


حازم : كده تمام اوي يلا بقا كل واحد علي شغله .

صقر : دقيقه بس في خبر كمان .

وليد : ربنا يستر قول .

حياه : خبر ايه تاني .

صقر : انتو عارفين اني محتاج سكرتيره وان معنديش سكرتيره .

حياه : ايوه بس ممكن تنزل اعلان وتعمل انترفيو وتشوف سكرتيره .

صقر : ياحياه اجيب ليه ماانا ليسه بقولهم لو عاوزين تشتغلو .

حياه : مش فاهمه هو في حد فيهم ينفع لسكرتيريه هنا .

صقر : احم ايوه هاجر .

حياه بصدمه : هاجر هاجر مين .

صقر بقلق من ردة فعل حياه : هاجر دي . 

هاجر بفرحه : بجد بجد يااستاذ صقر شكرا شكرا بجد .

حياه بصدمه : ههه انت اكيد بتهزر صح . دي دي ملقتش غير دي ياصقر . وقامت وقفت ودموعها نزلت .

صقر : افهمي هقولك كل حاجه.  

حياه : اسكت مش عاوزا اعرف اصلا مش انت واخد القرار ومخلص كمان . اشبع بيها ياصقر .


 وراحت طلعت تجري برا 


الغرفه وبسنت مياره وسما طلعو يجرو وراها . 


صقر بغضب : الاجتماع خلص اتفضلو . 


خرج الجميع مسرعا من منظر صقر الي هاجر . 


هاجر بفرحه : هبداء امتي يااستاذ صقر. 

صقر نظر اليها وقال : بكرا بكرا اتفضلي دلوقتي. 

خرجت هاجر وحازم ووليد وحسام ليسه مكانهم في غرفة الإجتماع مع صقر .


وليد : انا قولتلك الموضوع مش بسهوله حياه تقبلو وخصوصا انها عارفه ان هاجر بتحبك وكمان انها عاوزا تمو.تها .

صقر  : دب علي المكتب بايدو بغضب وقال : اومال اعمل ايه لازم الزفته تكون تحت عنيه اسبها تموتها فجاءه وانا معرفش حاجه .

حسام : اهدا ياصقر اهدا انت تاخد حياه علي العشا برا انهارده وتكلم معاها وتفهمها اي حاجه لحد منشوف هنتصرف ازاي .

حازم : حسام عنده حق 

وليد : خلاص احنا نروح دلوقتي  وتروح تاخدها تكلمها احسن يحصلها حاجه وهي زعلانه كده . وليسه بيكلمو وتلفون صقر رن . 


صقر : ايوه يابسنت . ايه بتقولي ايه انتو فين دلوقتي  . طب طب متتحركوش من مكنكم احنا جاين . وقفل الخط .

وليد : في ايه ياصقر .

صقر بلهفه : حياه اغمي عليها في الشارع والبنات مش عارفين يتصرفو .

حازم : طب يلا بسرعه نروح ليهم . 

خرج صقر جري والشباب بيجرو ورا . والموظفين مش فاهمين في ايه وكلهم بقو مستغربين .

سلمي : هو في ايه . 

هاجر : مش عارفه تعالي لما نشوف .

خرجت سلمي وهاجر جري ورا صقر ووليد وحازم وحسام ....


#بقلمي_ميرو_محمد 


بسنت : حياه قومي ياحبيبتي .

ميار : هما اتاخر كده ليه .

سما : انا هطلب الاسعاف احسن من دا كله . 

جالهم صقر ووليد وحازم وحسام جري عليهم .

صقر : في ايه حصل ايه .

بسنت : الحقنا ياابيه حياه مش راضيه تفوق .

حسام : شيلها ياصقر ويلا علي المستشفي بسرعه .

صقر رفع حياه وركبو عربيتاهم واتجه الي المستشفي . 

وكانت هاجر وسلمي وشوية ناس واقفين يتفرجو 


هاجر : كل دا عشان الست حياه .

سلمي : ياشيخه حرام عليكي مش كفايه الهي في .

هاجر : ياختي اتوكسي تعالي شوفي محروس اخويا لما بيغمي عليا بيقوم مديني بونيه في وشي ولما اقوم يقولي كنت بقومك .

سلمي بضحك : ونبي اخوكي دا جدع .

هاجر : جدع اوي نفسي امشي من الحاره ومحروس واكون مع صقر واشوف العز بقا .

سلمي : بصي تحت رجلك ياهاجر ومبتبوصيش لحاجة حد . ولو فاكرا استاذ صقر هيسب حياه عشانك تبقي غلطانه .

هاجر : مش هو الهيسبها هي الهتسيبو .

سلمي : ودا ازاي ان شاء الله. 

هاجر : هنفذ الخطه . 

سلمي : ياشيخه حرام عليكي.  انا قولت انتي طلعتي الموضوع دا من دماغك خلاص . 

هاجر : لاء مطلعتوش وصقر هيكون ليا .

سلمي : تبقي بتحلمي لو استاذ صقر سابك بعد الهتعملي .

هاجر: طب يلا ياختي  يلا نرجع نخلص شغل عشان اروح قبل محروس ميرجع وينفخوني اني اتاخرت .

سلمي : يلا ياختي يلا . 

ورجعو تاني الشركه يكملو شغلهم ...


في المستشفي.........


وصلو الي المستشفي وصقر كان عامل زي المجنون في المستشفي .

صقر : دكتوره بسرعه  دكتوره .

جات الدكتوره : ايوه يافندم .

صقر : شوفيها بسرعه .

اخذت الدكتوره حياه ودخلت .

بسنت : هو انتي ياميار مينفعش تدخلي معاها .

ميار : انا تخصص اطفال يابسنت بس ممكن ادخل واقف معاهم .

سما : طب ادخلي وطمننا . 

ميار: حاضر  . ودخلت ميار عند حياه .

صقر : يارب يارب ميكون حصلها حاجه .

سما : والله ياصقر اختي لو حصلها حاجه هتكون انت السبب .

صقر : ان شاء الله مش هيحصل حاجه .

وليد : مش وقته الكلام ده ياسما احنا كلنا قلقنين علي حياه وصقر أولنا . 

بسنت : ان شاء الله خير. 

حسام : هي اغمي عليها ازاي كده وانتو معاها .

نظرا سما اليه وقالت : وهو احنا عشان معاها هنمنع يغمي عليها يعني .

حسام : بت اتعدلي في كلامك وبلاش تريقه .

سما : بت لما تبتك متقوليش يابت .

حسام : والله لو مسكتي ياسما لجيلك .

حازم : ياجماعه صلو علي النبي لما نشوف حياه مالها . 

الكل : عليه افضل الصلاة والسلام على رسول الله. 

وبعد وقت قصير خرجت ميار والدكتوره بتاعت حياه .الكل جري عليها .

صقر  : ها يادكتوره مالها حياه .

الدكتوره : بس بس اهدو هي كويسه بس السكر ارتفع عندها شويه وشكلها كانت زعلانه ولحقنها الحمدلله .

سما : يعني هي كويسه . 

ميار : ايوه والله كويسه وفايقه جوه اهي ادخلو اطمنو عليها .

دخلت سما وميار وبسنت وحازم وحسام جري الي الداخل  وفضل صقر ووليد في الخارج ....

وليد : ايه يابني مش هتخش تشوفها وتطمن عليها .

صقر : مش عارف ياوليد هقولها ايه .

وليد : انا من رائي ياصاحبي تقولها الحقيقه وانك بتعمل دا كله عشانها وتعرفها تتعامل عادي مع البت دي .

صقر : رائي كده ياوليد .

وليد : اكيد عشان ميحصلش مشاكل بنكم اكتر من كده .

صقر : تمام يلا ندخل وربنا يستر .

وليد : يلا وخبطو الباب عشان يدخلو . دخل صقر ووليد .

وحياه اول مشافتهم : ..........


#بقلمي_ميرو_محمد 


في الصعيد .......


سهام : محمود رن علي الولاد شوفهم عاملين ايه .

عامر : مالك ياسهام انتي من لما رجعنا من مصر وانتي قلقانه كده .

سهام : مش عارفه ياخويا بس قلقانه علي الولاد اوي معرفش ليه كده. 

محمود : انتي علي طول كده ياسهام مبيكونش في حاجه وتكوني قلقانه .

سهام : طب طمن قلبي ورن عليهم شوفهم .

محمود : حاضر ياستي . وطلع التلفون من جيبو عشان يرن علي صقر .....


ياترا محمود هيعرف بلحصل معاهم ولا لاء وكمان صقر هيصالح حياه ازاي وهيعملو ايه مع هاجر الناويه علي الش.ر دي كل دا هنعرفو البارت الجاي .

*اسفه علي التاخير ياجماعه  مكنش عندي نت *

تعليقات
تعليق واحد
إرسال تعليق
  • Unknown
    Unknown 6 فبراير 2022 في 11:05 م

    جميله كملى

    إرسال ردحذف



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -