روايه الدكتورة و المغرور الحلقه الثالثه عشر للكاتبه الصغيرة

أخر الاخبار

روايه الدكتورة و المغرور الحلقه الثالثه عشر للكاتبه الصغيرة

 دار الرواية المصرية

روايه الدكتورة و المغرور الحلقه الثالثه عشر للكاتبه الصغيرة

روايه الدكتورة و المغرور الحلقه الثالثه عشر للكاتبه الصغيرة
البارت 13:الدكتوره والمغرور 

صلوو علي النبي عليه افضل الصلاه والسلام❤. 

قررت نيره تتدخل علي اساس انها دكتوره وان مفيش اي حاجه خاالص خبطت ودخلت 
زين بعصبيه: ادخلل 
نيره ببتسامه بسيطه: حمد لله على سلامتك يا زين بيه 
زين بستغراب: زين بيه في اي يا نيره 
نيره بنبره كلها وجع وقهره: دكتوره نيره لو سمحت 
زين بزعيق: في اي يا نيرررره متعصبنيش 
رنيم بمياصه: في اي يا بيبي مالك بيهاا 
زين بزعيق في رنيم: اسكتي انتي دلوقتي 
نيره بستفزاز: انت دلوقتي بقيت كويس خاالص الحمد لله وممكن تخرج بكره او بعدو بكتيرر اوي 
زين بصلها بعصبيه: نيرررره 
نيره ببتسامه: وياسمين هانم بقت كويسه جدا وهنكتبلها علي خروج بكره برضو ان شاء الله 
زين شاور ل رنيم تطلع بره 
رنيم ببصه كلها غل لي نيره: طيب يا بيبي هروح اجبلك حاجه تشربها 
زين: اتفضلي 
ورنيم طلعت وسبتهم.. 

نيره لسه هتمشي بس صوت زين وقفهاا 
زين: استني يا نيرره 
نيره: ااؤمرني في حاجه 
زين قام من السرير وراح عندها شدها وقعد علي الكرسي وقعدها علي رجل*و
زين بهدوء: ممكن اعرف في اييه 
نيره بصدمه: اي الي انت عملتو ده ابعد ل حد يشوفناا 
زين بغرور: االي يشوفنا يشوفنا انتي مراتي وميهمنيش حدد انتي فاهمه 
نيره وهي بتحاول تقوم.. 
زين: اي يا نيره هانم انا لسه واخد رصاصه وتعبان فا بهدوء علياا تمام 
نيره بخوف عليه: طيب سبني وانا مش هعمل حاجه 
زين: لم اعرف في اي الاول 
نيره: في اني عاوزه اطلق 
زين غمض عينو بعصبيه: قوليها تاني كده يا نيره 
نيره وهي بتقوم من علي رجل*و وبتكلم بتوتر.. 

نيره بتوتر: ايه مش حاجه غريبه يعني احنا كنا هنطلق اصلا انت ناسي اتفقناا ولا ايه يا زين 
زين بهدوء: لا مش ناسي بس ده قبل ما احبك وانتي دلوقتي ملكي يا نيره ومش ممكن تكوني لحد تاني انتي فاهمه 
نيره لسه راحه تتكلم قاطعها زين 
زين: وااه مبحبش اقرر كلامي مرتين تمام 
نيره بعصبيه: انت ايييه يا اخي انت اي الجبروت ده منتظر مني اي وواحده جايه تقولك انا حامل منك 
زين بصدمه: هو انتي سمعتي 
نيره بدموع: اه يا زين بيه سمعت لو سمحت سبني في حاالي واخرج من حياتي ارجوك انا هنتظر ورقتي يا زين 
زين: صدقيني يا نيره انتي ظلماني انا معملتش حاجه 
نيره بعيااط وزعيق: بس بس بقاا يا زين اسكت وبطل كدب انا بكرهك يا زين بكر*هك
زين بوجع من كلامها: نيره اسمعيني ومتقوليش كده 
نيره بدموع: هنتظر ورقتي منك يا زين عن اذنك 
وسبتو وطلعت تجري براا.. 

زين بعصببه: اعاااا اعمل اي دلوقتي اعمل ايييه 
وسمع صوت خبط علي الباب 
زين بزعيق: مش عاوز اشوف حدد 
محمد بدخول عليه: جرا اي يا عم في اي انت اتجننت ولا ايه 
زين غمض عينو ورجع راسو لوراا: سبني في حالي يا محمد 
محمد شد كرسي وقعد قدامو: في اي يا صاحبي حصل ايه 
زين: انا واقع في مشكله كبيره اوي يا محمد 
محمد: في اي يا ابني قلقتني 
زين حكالو كل الي حصل 
محمد بصدمه: وبعدين هنعمل ايه ده مشكله كبيرره اوي وبعدين انت متاكد ان رنيم حامل منك 
زين بسخريه: انت بتهزر يا محمد حامل من مين 
محمد: طب وهتعمل ايه ده لو عمتك عرفت هتعمل حوار وهتقعد تقولك شرف العيله واتجوز بنتي عمتك اصلا لوحدها حوار 
زين بتعب: انا خلاص تعبت مش عارف اعمل ايه لا وكمان نيره هانم عاوزه تطلق ده نا ممكن ادفنها قبل مطلقهاا وتبقا لحد غيري 
محمد بضحك: انت حبيتها ولا اي يا زين باشا 
زين: حبيتها دي كلمه قليله علي الي جوايا ليهاا لا ومصدقت انها بدات تحبني جات رنيم هددت كل حاجه كنت بعملهاا 
محمد: هنلاقي حل ان شاء الله متقلقش 
زين: ان شاء الله نيره هتجيب اجلي 
محمد بضحك: كل الستات كده صنف نكدي ويقصر العمر يا جدع بالله 
زين: قوم يا عم من وشي انت كمان 
محمد بضحك: الله وانا مالي يا لمبي حد قالك اعمل كده لا ومع مين رنيم ملقتش غير رنيم يا زين 
زين: يا عم والله ما عملت حاجه بص هقولك 
محمد: قولي 
زين: شوفت الباب ده 
محمد: اه شايفو مالو 
زين: هتقوم بكل هدوء تفتحو وتحرمني من وشك ده ياله 
محمد بضحك: حاضرر انا كد كده عندي شغل وهجيلك بليل سلام
زين: سلاام 

ومحمد سابو ومشا وزين بدا يفكر هيعمل ايه في المصيبه دي.. 

عند نيره كانت في مكتبهاا بتشرب قهوه وكل تفكريها مع زين وسمعت تلفونها بيتصل 
نيره: الوو 
اسماء: اي يا جلبي 
نيره: اي يا حبيبتى عامله ايه 
اسماء بقلق: مالك يا نونا انتي كنتي بتعيطي ولا ايه 
نيره: لا يا روحي مكتتش بعيط ولا حاجه انا تعبانه بس شويه لان كان عندي شغل كتير 
اسماء: هحاول اصدقك كده كده انا جايه بكره ان شاء الله 
نيره بفرحه: تيجي بسلامه يا روح قلبي انا هخدلك اجازه مخصوص علشان اقعد معاكي بس متحلميش بي اكتر من يومين 
اسماء بضحك: يا ستي كفايه اوي احنا هنغلب يعني انا مش طماعه 
نيره: ماشي يا حبيبتى خلي بالك من نفسك توصلي بسلامه ان شاء الله 
ااسماء: يارب يا روحي ياله باي 
نيره: باي يا قلبي 
وقفلت ورجعت تكمل قهوتها وراحت تشوف شغلها 
وبعد ساعتين خلصت وراحت تتطمن علي ياسمين 
نيره بضحك: ممكن ادخل يا قمرات 
ياسمين بضحك: تعالي يا حبيبتى كنتي فين كل ده 
نيره شدت كرسي وقعدت: والله يا قلب اختك كان ورايا شغل كتير جداا 
ياسمين: ربنا يعينك يا حبيبتى يارب 
نيره: يارب يا روحي امال فين ريماس 
ياسمين: عند زين كانت قاعده تعيط وعاوزه تروحلو 
نيره افتكرت الي حصل بس حاولت متبينش وقالت:اه ربنا يخليهم لبعض يارب انا قولت اجي اطمن عليكي 
ياسمين بنبره كلها وجع وقهره: متعرفيش زين عمل اي مع حسام يا نيره وبالله عليكي متخبيش علياا 
نيره ببتسامه بسيطه: متقلقيش اكيد زين مش هيعمل حاجه معاه علشان ريماس 
ياسمين بدموع: ياارب ميعمل معاه حاجه 
نيره: يارب يا حبيبتي انا هقوم انا علشان اروح ارتاح شويه وعلي فكره انا هكتبلك علي خروج بكره باذن الله 
ياسمين: ماشي يا حبيبتي خلي بالك علي نفسك 
نيره: حاضر عن اذنك 
ونيره طلعت من الاوضه راحت علي مكتبها خدت شنطتها ومشيت 

في مكان تاني اول مره نروحو.. 
شخص: زي مبقول لحضرتك كده يا باشا زين بيه في المستشفي 
المجهول وهو بيطلع نفس من اليسجاره: امم قولتلي بقا انو اتجوز الدكتوره صح 
الشخص: اه يا باشا
المجهول بخبث وضحك بسخريه وقال: طيب احنا ناخد مراتو الاول علشان اشوف زين وهو بيتعذب بلبطيء 
الشخص: يعني قصد حضرتك نخط*فها ولا نقت*لها
المجهول بزعيق: انت مبتفهمش قولتلك تجيبها مش تقت*لها
الشخص بخوف: خلاص الي تاأمر بيه ننفذ امته 
المهجول: انا هبقا اقولك امته غور انت دلوقتي 
الشخص: حاضر يا باشا 
المجهول: وبعدين معاك يا زين باشا هخلص منك امته 

عدا اسبوع علي ابطالنا ومفيش حاجه جديده زين خرج من المستشفي وياسمين بدات تتاقلم مع بنتها وتنسيها الي حصل ونيره متجاهله زين تماما ومبتردش عليه واسماء صحبتها واقفه جنبها في الي هيا فيه 

عند نيره لقت الباب بيخبط جاامد جداا 
نيره بعصبيه: اييه يا الي بتخبط علي الباب 
فتحت الباب لقتو زين وهو متعصب جدااا
زين بزعيق: انتي هتفضلي كده لغايت امته انتي ايه مش حاسه بياا لييه 
نيره ببرود: انت عاوز اي يا زين 
زين بعصبيه: نيررره انا ابتديت افقد اعصابي والله 
نيره: ميخصنيش انا عاوزه اطلق 
زين بعصبيه وزعيق اكترر: عاوزه تطلقي يا نيره 
نيره ببرود: اه عاوزه اطلق اتفضل طلقني 
زين بغرور وهدوء عكس الي جواه: انتي طالق يا نيره.

يتبع.. 

بقلمي/Hala Ahmed. 

تفاعل يا قمررات وتوقاعتكم في الجاي دمتم بخيرر يارب❤

شاهد 👈 الحلقه الرابعه عشر

تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -