أخر الاخبار

رواية ضرة أختى الحلقه السادسه والسابعه بقلم الكاتبه المجهوله

 

رواية ضرة أختى الحلقه السادسه والسابعه بقلم الكاتبه المجهوله

البارت السادس(ضرة أختي)


يونس دخل لقي أثر د*م علي السرير وروح مش موجودة دور عليها في الاوضة ملقهاش اتعصب وطلع 

يونس بز*عيق : فيييين مررررااااتي وقسم بالله لو ملقتها دلوقت حالا لأكون قافل الهبا*بة دي 

الدكتورة جت علي صوته : اهدي حضرتك انت في مستشفي مش في سوق 

يونس بعصبية : فين مراتي 

الدكتورة دخلت الاوضة وطلعت : حضرتك هي كانت هنا احنا مش هنقعد نحرسها 

يونس اتعصب اكتر وسابها ومشي يدور عليها وراح البيت يشوفها 


يونس بصوت عالي : رزان رزااان 

دخل الاوضة ملقهاش حد لا رزان ولا روح ولقي ورقة محطوطة علي السفرة اخدها وبدأت يقرا بصوت مسموع 

احم احم ي ا*هبل يال اتجوزت علي مراتك مكنتش اعرف انك كدا والله طول عمري لما كنت بتيجي البيت عندنا بقول لنفسي يبخت روح بيك اتجوزت راجل بجد يارتني مكانها بس بجد روح حظها و*حش اوي أنها اتجوزت حد شبهك أنا سيبتلك البيت ومشيت ومش عاوزة اشوف وشك تاني ي يونس بيه سلام 


يونس طبق الورقة ف أيده بعصبية : يابنت ال *** 

وقعد مكانه يفكر ياترا روح راحت فين ياترا حصلها حاجة 

زهقت منه ومن حياته عشان كدا سابته وافتكر أنها حامل ودمع 

وقعد يفكر ازاي هيرجع روح ليه تاني 


🖤....

في بيت نوال وبدر) 


نوال بعياط : الحقني ي بدر 

بدر بلهفة : مالك ي حبيبتي 

نوال بعياط : رزان رزان سابت يونس وهر*بت 

بدر : اي ليه 

نوال : معرفش معرفش البت دي بتفكر ازاي هتمو*تني والله 

بدر بحزن عليها : بعد الشر ي حبيبت قلبي أن شاءالله تيجي هنا أنا مش همشيها ولا حاجة بس قلبي شايل منها من ال عملته مع روح هي متستاهلش منها كل دا 

نوال بحزم : لا ي بدر لو جت هنا أنا ال همشيها 

بدر : لا ي نوال هي في الاول والاخر بنتك لو عملت اي هتفضل بنتك 

نوال : بس غلطت في بنتي التانية 

بدر حضنها بحب : ربنا يقدم ال فيه الخير 

نوال : يارب 


*** 

ف شارع مهجور) 

روح قاعدة علي الرصيف ماسكة بطنها وبتعيط : اااه يارب يارب خليك معايا 


وقامت وهي ماشية داخت ووقعت قدام عربية 


ال في العربية نزل وجري عليها : انتي كويسة ي انسه مالك 

روح بعياط : مش قادرة وديني مستشفي ونبي هموو*ت من الو*جع 

...حاضر حاضر وشالها ركبها العربية وراح علي اقرب مستشفى 


الدكتور : المدام حامل وتعبت نفسها ف حصلها مضاعفات ولقدر الله ممكن نفقد الجنين 

...شكرا ي دكتور ممكن اشوفها 

الدكتور : اتفضل هي فاقت 


خبط ودخل لقاها قاعدة تعيط 

.. انتي كويسة 

روح : ايوا الحمدلله شكرا 

... عفوا اعرفك بنفسي أنا صقر 

روح : اهلا بحضرتك أنا روح 

صقر : كنتي بتجري ليه 

روح بحزن : أنا ** 

صقر بصدمة : ايييي 


البارت السابع(ضرة أختي) 

روح بحزن : أنا كنت بهر*ب من جوزي 

صقر بصدمة : اييي ليه 

روح بدموع : هو اتجوز اختي أو ال زي اختي هي بنت مرات بابا وبعدين كان بيعاملني وحش اوي سواء هو أو مراته 

صقر : وحملتي 

روح : ايوا لسي عارفة اني حامل النهاردة 

صقر : وهر*بتي ليه 

روح : أنا بكر*هه معتش عاوزة اعيش معاه تاني 

صقر : اممم طب هتعملي اي 

روح بصت في الأرض وسكتت 

صقر : تعالي معايا بيتي 

روح بصدمة : انت بتقول اي ي جدع انت 

صقر : لا متفهميش غلط احنا عيلة مع بعض 

روح بصتله بتوتر وسكتت 

صقر : قولتي اي 

روح بصتله وهزت راسها بالموافقة 

صقر ابتسم واخدها ونزل علي بيته


....🖤

في بيت بدر ) 

الباب بيخبط جامد لدرجة أنه ممكن يتكسر في أي لحظة 

نوال بخوف : استر يارب مين ال جاي دا وبيخبط كدا ليه 

بدر : استني انتي أنا هفتح 


وراح فتح الباب لقا يونس وعينه بتطق شرا*ر 

بدر : اهلا اهلا بجوز بناتي 

يونس حاول يمسك نفسه : رزان فين 

بدر : حتي بعد م سابتك جاي تسأل عليها وسايب التانية

يونس بعصبية : أنا مش بسأل من حبي فيها أنا بسأل عشان اعرف روح راحت فين 

بدر باستغراب : روح 

يونس بحزن : روح حامل ي عمي تعبت ودخلت المستشفي وعرفنا بعدها أنها حامل وسابت المستشفي ومشيت ع مارجعتلها ملقتهاش 

بدر مسك يونس من لياقة قميصه : بنتييييييي فييييين ي يونس 

يونس بعد أيده : معرفش بس وقسم بالله هلاقيييييها وهندمها 

بدر ضر*به بالقلم : انت متقدرش تعمل حاجة في بنتي أنا هلاقي بنتي بنفسي ووقتها هطل*قها منك 

يونس بصله بنظرة غريبة وسابه ومشي 


(ف بيت علي) 

شادية : جنا جنااا 

جنا بمللل : خير 

شادية بحب : تعالي ي حبيبتي اقولك 

جنا : اخلصي عشان مش فاضية 

شادية : انزلي مع سجدة عشان تشتري حبة حاجات 

جنا برفعة حاجب : نعم 

شادية : معلش ي حبيبتي عشان خاطري 

جنا : اممم أنا هنزل معاها بس عشان عاوزة اشتري حاجات 

شادية : ماشي ي حبيبتي يلا 

جنا طلعت واخدت سجدة ونزلوا 


علي : يلا هوصلكو 

جنا : شكرا معايا عربيتي 

علي بتجاهل : يلا ع متتأخروش 

سجدة ركبت وجنا بصتله بزهق وركبت هي كمان 

علي : ها هتشتري منين ي سجدة 

سجدة : اي حتة أنا معرفش حاجة هنا 

علي : اممم ماشي يستي أنا هوديكي محل علي زوقي 

سجدة بإبتسامة : تمام 

جنا بصتلهم بملل وكملت لعب علي الفون بتاعها 


*** 

في شقة يبدو عليها الجمال والبساطة 

صقر : اتفضلي ادخلي 

روح دخلت بخوف و : هو هو فين اهلك 

صقر قفل الباب وبصلها : محدش هنا 

روح بصتله بصدمة وخوف وهو قرب منها و*** 


ضرة أختي 

بقلم : الكاتبة المجهولة M

شاهد👈(الحلقه الثامنه ) 

تعليقات



    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -