روايه الدكتوره والمغرور الحلقه السادسه عشر بقلم الكاتبه الصغيره

أخر الاخبار

روايه الدكتوره والمغرور الحلقه السادسه عشر بقلم الكاتبه الصغيره

دار الروايه المصريه

روايه الدكتوره والمغرور الحلقه السادسه عشر بقلم الكاتبه الصغيره

روايه الدكتوره والمغرور الحلقه السادسه عشر بقلم الكاتبه الصغيره


البارت 16:الدكتوره والمغرور
استغفرورر. 
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
بصوا بصدمه لم لقوا نيره ماسكه سكي"نه في ايديها وهتنت"حر 
زين بتوتر وخوف: نيرره حبيبتي شيلي السكي"نه دي من ايدك 
نيره بعياط وزعيق: لاا يا زين مش هسبها انا هخلصك مني وهخلص منك انا معتش عاوزه اتعذ'ب في حياتي تاني كفايه الي شفتو 
اسماء بعياط: علشان خاطري انا متسبنيش يا نيره علشان خاطر اختك وصديقت عمرك ابو"س ايدك ارميها من ايدك
نيره بانفعال: انتي اكتر واحده عارفه انا اتعذ"بت قد ايه اكتر واحده عرفتي كميت الو'جع الي شفتو
زين وهو بيقرب واتكلم بدموع: طب بصي انا هعملك الي انتي عوزاه بس ارميها من ايدك عاوزاني اطلقك هطلقك بس علشان خاطري سبيها من ايدك 
نيره وهي بترجع لورا وبتكلم بدموع: ابعد يا زين متقربش لو قربت مني هم'وت نفسي 
زين بحركه سريعه شد منها السكي'نه وشدها لحضنو.. 
نيره بحاله هستريا وبعياط في حضنو: انا تعبت يا زين روحي ارهقت وتعبت انا مش عاوزه اعيش يا زين مش عاوزه 
زين بدموع ووجع علي حالها الي وصلو ليها: انا اسف اضر'بيني اعملي االي انتي عوزاه بس اهدي علشان خاطري 
اسماء بجري علي نيره.. 
اسماء بدموع:نيره حبيبتي انتي كويسه 
ملقتش منها اي اي رد 
زين لقا ان اغمي عليها شالها بسرعه حطها علي السر'ير وقال لي احمد: اتصل بدكتوره بسرعةةة يا اااحمممد 
احمد بتوتر وخوف: حاضر حاضر متقلقش 
اسماء بقلق وعصبيه: اختي لو جرالها اي حاجة يا زين انا هندمك ومش هخليك تعيش يوم واحد سعيد في حياتك انت فاهم 
ملقتش منو اي رد ولقتو بيعيط وحالتو بقت مش كويسه خالص ف سكتت علشان متزودش عليه اكتر 
وبعد شويه الدكتوره وصلت وهما طلعوا برا علشان تكشف عليها في هدوء وبعدها بشويه الدكتوره طلعت 
زين بجري عليهاا: هاا يا دكتوره نيره مالها في ايه 
الدكتوره: واضح كده ان حد مزعلها وفي حاجه مديقها لان ضربات قلبها مكنتش منتظمه خالص ولم صحت وحاولت اني اتكلم معها عيطت بس ومقدرتش اتكلم اكتر علشان متتعبش ف خلو بالكم منها علشان منوصلش لمشاكل احنا مش قدها خالص عن اذنكم.. 

زين بلوم نفسو وندم: انا الي عملت كده انا السبب كل ده حصلها بسببي انا بس خلاص لازم اصلح كل ده 
اسماء: انا داخله اطمن عليها وهخدها وامشي انت فاهم 
زين بهدوء ودموع: ارجوكي يا اسماء اديني فرصه ارجعلها الفرحه لقلبها تاني واوعدك اني والله اني مش هعيش غير اني افرحها وبس ارجوكي يا اسماء 
اسماء صعب عليها زين فققرت تسيب نيره وتسبلو فرصه تانيه 
اسماء بهدوء: تمام يا زين بس لو حصل اي حاجه تانيه صدقني اناا.. 
زين بمقاطعه لكلامها: صدقيني ان شاء الله مش هيحصل اي حاجه تاني 
اسماء: تمام هدخل اطمن عليها وامشي 
زين: براحتك خالص 
ودخلت اسماء تطمن علي نيره لقتها نايمه با'ستها وسبتها ونزلت ركبت عربيتها ومشيت.. 
زين كان واقف مع الخدامه بيقولها تعمل اي علشان متزعجش نيره ومتعملهاش اي قلق واخد اكل وطلعلها 
زين قعد جنبها بهدوء ومشا ايدو علي وشها بكل حب ولطافه وقال: نونا اصحي يا حبيبتي علشان تاكلي ونامي تاني 
نيره بنوم وتعب: مش عاوزه 
زين قرب منها طبع بو'سه علي خدها 
نيره بخضه وخوف: اي الي انت عملتو ده 
زين بضحك: اعملك اي انتي مش راضيه تصحي 
نيره قامت بسرعه وقالت: نعم عاوز ايه يا زين
زين قرب منها وبص في عنيها بكل حب وقال: عاوزك تاكلي يا عيون زين 
نيره بتوتر من قربو: انت انت مقرب كده ليه ابعد شويه لو سمحت 
زين بتقريب اكتر وضحك: ولو مبعدش هتعملي ايه يا نونتي 
نيره ضحكت غظبن عنها وقالت: احمم مش هعمل حاجه ابعد بقا 
زين بضحك: حاضر بس ناكل ماشي 
نيره بنفاذ صبر: ماشي هاكل 
زين جاب الاكل وبدا ياكلها ونيره مستغربه من تصرفاتو لانو مكنش ده زين الي كان معها من شويه وبعد شويه خلصت 
زين: خدي اتفضلي العلاج ده علشان تهدي وتنامي ومتفكريش في اي حاجه 
نيره بهدوء: تمام 
خدت العلاج وزين راح اخد شاور ولبس شو'رت واصل للركبه وكان عار'ي الصدر 
نيره بتوتر: هو انت هتنام هنا 
زين بغرور مصتنع: للاسف هتواضع وانام معاكي في الاوضه انهارده علشان انتي تعبانه 
نيره: لا شكرا انا كويسه 
زين راح نام علي السر'ير وشدها اخدها في حضنو
نيره بخوف وتوتر: زين سبني لو سمحت 
زين بصوت هادي وحنون يخطف القلب: لو سمحتي انتي يا نور عيني اسمحيلي انام في حضنك انهارده ممكن 
نيره بدموع وقالت فنفسها: لو كان عليا نفسي تفضل في حضني العمر كلو يا زين 
زين مسح علي شعرها وبا'س دماغها وشدها لحضنو اكتر ونامو... 
وبعد  ساعات نيره صحيت لقت نفسها في حضن زين وحضنها بقوه ابتسمت بهدوء وبا'ستو من خدو وقالت: امنشوف اخرتها معاك ايه يا حضرت النقيب 
زين ابتسم وقال وهو مغمض عينو بكل لطف: اخرتها قمر زيك كده يا روح وقلب حضرت النقيب 
نيره اتصدمت لم لقتو صاحي وقالت بتوتر: زين انت صحيت 
زين بحب: ايوا يا روح زين صحيت 
نيره: احمم ممكن تقوم تشوفلي حاجة اكلها علشان جعانه  
زين بضحك: بس كده عيوني هقوم اهو 
وقام ولسه نازل 
نيره: زييين 
زين: عيونو 
نيره بتوتر: احم هو انت هتنزل كده 
زين بخبث: انزل كده ازاي يعني مش فاهم 
نيره بتوتر اكتر وهي بتفرك في ايديها: قصدي يعني وانت من غير تيشرت 
زين: طب واي يعني 
نيره بنرفزه: لا مينفعش طبعاا ولا عاوز الخدم كمان يقعدو يبصولك ويقولو ابو عضلات راح ابو عضلات جاي 
زين بضحك: همووو'وت اي الي انتي بتقوليه ده 
نيره ضحكت علي ضحكو وقالت: عادي يعني 
وقامت فتحت الدولاب وجابت تيشرت وقالت: اتفضل البس ده 
زين بغمزه: عيوني يا قمرر 
نيره: طب ياااله انا جعاانه 
زين: حاضر 
وسبها ونزل وهي فرحانه جدااا ان زين بقا كويس معها وبيعاملها بحب وبلطف.. 

عند اسماء في بيت نيره سمعت خبط علي الباب 
اسماء: حاضر جايه 
فتحت لاقت بنت في اوائل العشرينات جميله جدا ولبسها محتشم ومحجبه 
اسماء: نعم حضرتك عاوزه مين 
البنت بتوتر: مش ده بيت الدكتوره نيره
اسماء بستغراب: اه هوا حضرتك عاوزه حاجه 
البنت اتكلمت بخوف وتوتر: انا محتجها ضروري 
اسماء: طب في اي يعني ممكن اعرف 
البنت اتكلمت بدموع:  ............. 
اسماء بصدمه كبيره: ايييه لا مش معقوله 

نكمل في البارت الجاي 

شاهد 👈 الحلقه السابعه عشر

تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -