رواية ضرة أختى الحلقه التاسعه بقلم الكاتبه المجهولة

أخر الاخبار

رواية ضرة أختى الحلقه التاسعه بقلم الكاتبه المجهولة

 دار الروايه المصرية

رواية ضرة أختى الحلقه التاسعه بقلم الكاتبه المجهوله

البارت التاسع(ضرة أختي)

روح بصدمة : ماما 

شادية : روح 

روح جريت عليها حضنتها وقعدت تعيط علي كل ال بيحصلها

شادية بتطبطب عليها بحنان : اهدي ي حبيبتي مالك بس بسم الله عليكي بسم الله 

روح بدأت تهدي خرجت من حضنها 

صقر واقف مش فاهم حاجة 

شادية : عاملة اي ي بنتي 

روح : الحمدلله ي ماما وحشتيني اوي 

صقر : ماما مين أنا مش فاهم حاجه خالص 

شادية : دي روح بنت صاحبتي الله يرحمها هي بتقولي ماما لان أنا معاها من صغرها بس أما اتجوزت بقي سافرت مع جوزي وبعدنا 

صقر بتفهم : تمم يلا نروح 

شادية : يلا واخدت روح ونزلت 


( في العربية)

شادية : صقر حكالي كل حاجة

روح بحزن : أنا تعبت اوي ي ماما 

شادية خدتها ف حضنها وقعدت تمسد علي شعرها 

روح نامت في حضنها 

صقر : دي بقي يستي روح ال كنتي بتحكي دايما عنها 

شادية بإبتسامة : ايوا 

صقر ضحك و : يلا وصلنا 

شادية : حاولت تصحي روح بس هي نامت بعمق 

صقر : خليها نايمة تعالي اسندها معايا بس 

صقر نزل ونزل روح وشالها طلعها اوضته حطها علي السرير وغطاها ونزل 

شادية : هما الولاد لسي مرجعوش معقول 

صقر : رنيت علي علي وقال إنهم جايين ف السكة

شادية : ماشي 


*** 

ف السجن)

...اي ي بيه عمال تز*عق من الصبح ليه  

يونس بعصبية : انت مالك يجدع انت خليك في حالك 

اشرف بش*ر : انت بتقولي انت مالك ي ابنننن*** 

يونس اتعصب وعيونه احمرت وقرب من الراجل ونزل ضر*ب فيه لحد مافقد الوعي  

العسكري : ي باشا ال لسي داخل بتهمة ضر*ب الشرطي ضر*ب واحد جوا ومغمي عليه 

....اي طب تعالي معايا 

العسكري راح وفتح الباب والظابط دخل ضر*ب يونس بو*كس وقعه ف الأرض وكمل بعصبية : احترم نفسك يرررررر*وح امممممك انت مش بيتك هنا تضر*ب ال عاوزه 

يونس بعصبية : انت ازاي تكلمني بالطريقة دييييي 

الظابط : ي عسكري حطه ف حبس انفرادي وأمنع عنه الاكل والشرب لحد ما يتر*بي 

يونس مسك فيه وضر*به بالبو*كس : أنا متربي احسن منك ي اببننن ال*** 

الظابط اتعصب لما يونس جاب سيرة أمه : وروقوه والله لعرفك مين هو علي السيوفي وسابه وطلع 


***

ف بيت بدر ونوال) 

بدر : ياترا انتي فين ي روح وحشتيني اوي ي بنتي

نوال بحنية : هترجع ي حبيبي أن شاءالله اهدي عشان متتعبش 

بدر : يارب ي نوال ترجع أنا مش قادر علي بعدها والله هخليه يطلقها بس تيجي هي 

نوال بحب : أن شاءالله ترجع بالسلامة ي بدر 

بدر بإيمان : أن شاءالله هقوم اصلي ركعتين لله 

نوال : وانا كمان هتوضي واصلي معاك 

بدر : ماشي 


ف بيت علي)

شادية : اخيرا جيتو امال فين علي 

سجدة : حد رن عليه من القسم عاوزينه عشان يمضي ورق 

شادية : تمام وروني بقي جيبتو اي 

جنا ببرود : خدي 

سجدة بدأت تطلع الهدوم وتوريهم 

شادية : الله ي سجدة زوقك جميل ورقيق زيك 

سجدة ابتسمتلها وجنا بصتلهم بتكبر وطلعت اوضتها 


*** 

ف الحارة) 

عمرو : اتفضلي الاكل 

رزان بقر*ف : كل دا بتجيب الأكل 

عمرو : كلي وانتي ساكتة 

رزان بدأت تاكل والباب خبط عمرو سابها وقام يفتح

عمرو : ايوا ثواااني 

فتح لقي واحد طويل ووسيم 

عمرو : انت مين 

...انت عمرو ابو اليزيد 

عمرو باستغراب : ايوا خير 

رزان من وراه : مين ي عمرو 

...اهلا ي روزا 

رزان بصدمة وخوف : ش ش شريف 

شريف قر*ب منها ومسكها من شعرها و ***  


ضرة أختي

بقلم : الكاتبة المجهولة M

شاهد 👈(الحلقه العاشره) 

تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -