رواية المغرور والدلوعه الحلقه الرابعه والأربعون بقلم ميرو محمد

أخر الاخبار

رواية المغرور والدلوعه الحلقه الرابعه والأربعون بقلم ميرو محمد

 دار الرواية المصرية

رواية المغرور والدلوعه الحلقه الرابعه والأربعون بقلم ميرو محمد

رواية المغرور والدلوعه الحلقه الرابعه والأربعون بقلم ميرو محمد


حازم : اقف عندك .
فتحي بخوف : في ايه انتو مين .
حسام : عاوزينك في مصلحه .
فتحي بارتياح : ياشيخ خوفتني . وانتو مين بقا ومصلحة ايه .
حازم طلع فلوس كتير من جيبه : هتقولنا كام معلومه كده وتاخد ٣٠٠٠ جنيه دول .
فتحي شاف الفلوس وتنح : اومرك يابيه امرني عاوز تعرف ايه .
حسام : مي الكان واقف معاك من شويه .
فتحي بستغراب انهم بيسالو عن محروس : دا محروس صحابي ياباشا .
حازم : ايوه تعرفو كويس .
فتحي : ايوه يابيه دا حتي ليسه واخد مفتاح المخزن بتاعي مأجرو مني .
حسام وحازم بصدمه : مخزن .
فتحي : ايوه 
حازم : ومقالكش المخزن دا هيعمل ايه بيه .
فتحي : ايوه قال مع شوية اجهزه هيخزنها فيه.
حسام : المخزن دا فين .
فتحي : في .....
حازم : تعالي معانا ودينا ليه .
فتحي : في ايه يابيه هو الواد محروس عمل حاجه هو سرق منكم حاجه .
حسام : اركب بس وانت تعرف وكله بحسابه .
فتحي : اذا كان كده ماشي . 

وركب فتحي وحازم وحسام واتجه الي المخزن .......

#بقلمي_ميرو_محمد 

في الشركه .....
بسنت : سمعتو انا متاكده ان البت دي هي الخطفت حياه .
سما : ايوه شوفتوها كانت قلقانه ازي وهي بتكلم .
ميار : لاء ولا لما صحابتها سالتها تعرف منين ان صقر مجاش وقالت ان هو بيدو ومكملتش كلام وكانت قلقانه ومرتبكه .
بسنت : فعلا . احنا لازم نراقبها كويس . 
سما : تعالو طيب نشوف بتعمل ايه .
ذهبو البنات عند هاجر في الكافيه .

كانت هاجر تجلب الشاي لنفسها . 

وجلست بسنت وسما وميار علي ترابيزه وهم ينظرون اليها . 

اشترت هاجر الشاي ونظرت خلفها ورائت سما وبسنت وميار يجلسون ولاكن دون قلق ولا اي شي . فستغربت ونظرت كتير اليهم ثم قرارت الذهاب اليهم وتحاول ان تعرف شيء. 

هاجر : احم صباح الخير .
نظرو البنات لبعضهم .
بسنت بخب.ث : صباح النور في حاجه. 
هاجر : لاء اصل انتو عارفين اني بقيت السكرتيره بتاعت استاذ صقر وهو مجاش لحد دلوقتي  . فقولت اسال هو اتاخر ليه هو هو في حاجه .
سما بمكر : ايوه اصله اتخانق مع حياه امبارح وحياه سفرت الصعيد اصبح من غير متقول لصقر وصقر زعل وهو هيسافر ليها واحنا هنا مكان صقر . 
هاجر بارتياح انهم مفكرين ان حياه سفرت : اه خير ان شاء الله يتصالحو . 
ميار : ان شاء الله  في حاجه تاني .
هاجر : لاء ليه .
بسنت : عشان تروحي تشوفي شغلك واحنا نفطر ولا تقعدي معانا .
هاجر : لاء لاء بلهنا انا هروح المجموعه بقا طلاما استاذ صقر مش موجود .
بسنت : لاء روحي المكتب وانا قولتلك احنا مكان صقر هنا . 
سما : لنكون مش عجبينك ولا حاجه .
هاجر : لاء طبعا طيب انا هروح اخد حاجتي واطلع المكتب .
ميار : ايوه شاطره اتفضلي . 

نظرت لهم هاجر وذهبت بفرحه ان مفيش حد اكتشف حاجه . 

بسنت : اقطع درا.عي ان البت دي ورا كل حاجه .
سما : طب بسرعه قومو قومو نروح وراها .
ميار : يلا بينا . وذهبو خلف هاجر ........

#بقلمي_ميرو_محمد 

في شقة هاجر  .......

وصل محروس الشقه ودخل مسرعا الي حياه ولاكن كانت الصدمه . 
محروس بخوف وقلق : حياه حياه قومي الدوا اهو .
حياه : .....
محروس بزعر: حياه فوقي قومي . ولاكن دون فايده حياه فقدت الوعي خلاص . 
محروس : يادي المصيبه اعمل ايه ياناس . انا لازم اتصل علي الزفته هاجر ..........

#بقلمي_ميرو_محمد 

في الشركه ......
وصل صقر هو ووليد الي الشركه .......
وصعدو مسرعين الي اعلي علي المكتب وكانت هاجر تجلس علي مكتب السكرتيره بارتياح ان لم يكتشف امرها . ويدخل صقر عليها وتقوم من علي الكرسي بخوف .
صقر : صباح الخير. 
هاجر بقلق : احم صباح النور يااستاذ صقر هو انت مسافرتش .
صقر بستغراب : اسافر ليه .
هاجر : عشان تشوف استاذه حياه . استاذه بسنت قالت انكم اتخنقتو وان استاذه حياه سفرت وانت روحت تجبها .

نظر صقر الي وليد وفهم ان البنات قالو كده .

صقر : ايوه ايوه بس انا مش هروح واليزعل يراضي نفسه يلا يلا سيبك من الموضيع التافها دي خلينا نشوف شغلنا انا هدخل وانتي هاتي القهوه بتاعتي علي مكتبي .
هاجر بابتسامه وفرحه من كلام صقر وان مش مهتم باختفاء حياه : حاضر يافندم دقايق وتكون عندك . 
ابتسم صقر لهاجر ودخل مكتبه . 
هاجر لنفسها : نجحت نجحت وفجاءه تلفونها رن وكان محروس .
هاجر : يوووه عاوز ايه الزفت . انا هكنسل عليه لجد مجيب القهوه بتاعت صقر عشان متاخرش عليه من أولها . وفعلا اغلقت الهاتف من الرنه بتاعت محروس وراحت تعمل الاقهوه .

دخل صقر ووليد الي المكتب وكانت بسنت وميار وسما  يجلسون بقلق .
بسنت : ابيه عملتو ايه .
صقر : مفيش جديد يابسنت ليسه معرفناش حاجه .
وليد : دلوقتي اسلام يعرفلنا العربيه بتاعت مين ونعرف مكان حياه .
سما : بس انا متاكده ان العقربه البرا دي هي ورا الموضوع .
صقر بستغراب : وانتي متاكده اوي كده ليه .
ميار : اصل احنا انهارده ........ وبداءت تحكي الحصل لصقر ووليد .

صقر : يابنتل اكيد هي .
وليد : استنو نرن علي حازم وحسام نعرف منهم الدنيا .
صقر : ماشي هرن استنو. وفعلا رن صقر علي حازم .

حازم : ايوه ياصقر .
صقر : ها عرفتو حاجه .
حازم : احتا دلوقت  ريحين مخزن الواد محروس اخو هاجر أجرو من واحد . والراجل معانا هيعرفنا المكان .
صقر : يبقا هما انا هرن علي اسلام واجيب بنت الكل.ب العندي دي .
حازم : ماشي وخلي بالك منها دي مش ساهله وخد منها التلفون لترن علي اخوها .
صقر : ماشي اقفل اقفل . وقفل صقر التلفون وطلع يجري علي برا وورا وليد والبنات .

محروس : ردي بقا يازفته .
هاجر : الو في ايه رن رن رن متصبر يااخي .
محروس : تعالي شوفي المصيبه الاحنا فيها .
هاجر بخوف : مصيبة ايه انطق .
محروس : البت مجبتش منطق ياختي الحقيني .
هاجر : يخربيتك ودي هتصرف فيها ازي اتخلص منها يامحروس . 
وفجاءه التلفون اتشد منها . واتقفل .
هاجر بصدمه : استاذ صقر ........

#بقلمي_ميرو_محمد 

محروس : مالها دي قفلت ليه يمكن حد دخل ولا حاجه . طب هعمل ايه في المصيبه الجوه دي احسن حل اني اخدها في السجاده واطلب تاكسي ويخدني اروح بيها المخزن .
وفعلا جاب حياه ولفها في السجاده . وكانت حياه يعيني لا حول بيها ولا قوه تصعب علي اي حد . 
المهم اخذها محروس ونزل بيها وحطها في التاكسي وطلع علي المخزن .......

وصل حازم وحسام وفتحي الي المخزن .....
حازم : هو دا المخزن .
فتحي ايوه هو يابيه .
حسام : بس مفيش حد جوه .
فتحي : ماهو يابيه شكله ليسه موصلش . 
حازم : انا هرن علي صقر ابلغو بلحصل .
حسام : تمام واعرفلنا عمل ايه مع الزفته هاجر هي كمان .
فتحي : هي هاجر عاملت حاجه ولا ايه .
حازم : خليك في حالك ياجدع انت ومتسالش .
حسام : حازم بص كده ...
فتحي : دا محروس جيه اهو . 
حازم : استخبو بسرعه . وجريو واستخبو بسرعه حتي لا يراهم محروس .
حسام : هو ايه الشيلو دا .
فتحي : ماهو قال انه هيشيل بضاعه في المخزن . 
حازم : استنو ايه دا 
حسام بصدمه : حازم دي ...............

ياترا هيحصل ايه هنعرف البارت الجاي .
وصقر هيعمل ايه مع هاجر وهل حياه ليسه عايشه . وحسام وحازم هيعملو ايه مع محروس هنعرف مع بعض البارت الجاي الهو البارت الاخير . تفاااااعل جامدددد اووووي عشان انزلو
تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -