روايه ضرة أختي الحلقه الحاديه والعشرون الكاتبه الصغيرة m

أخر الاخبار

روايه ضرة أختي الحلقه الحاديه والعشرون الكاتبه الصغيرة m

 دار الروايه المصريه

روايه ضرة أختي الحلقه الحادي والعشرون الكاتبه الصغيرةM

روايه ضرة أختي الحلقه الحاديه والعشرون الكاتبه الصغيرة m
البارت ال21 (ضرة اختي)

...لو سمحتي ي انسه عاوزة اعدي اقعد مكاني 
روح بصدمة : صقررررر 
صقر بحب : وحشتيني 
روح بتوتر : أنت بتعمل اي هنا 
صقر : شششش بحبك 
روح بصلته بصدمة ومش مستوعبة : وجنا انت اتجوزتها 
صقر : كنت فاكر اني بحبها هي بس لما حسيت انك هتبعدي ماقدرتش كملت علي وهو أتفهم كل حاجة أنا بحبك ي روح 
روح بدموع : وانا بعشقك ي صقر 

وفضلوا يتكلموا ويضحكوا وفجأة ....
.... علي جميع الركاب ربط أحزمة الأمان الطيارة في خطر 
روح مسكت في صقر بخوف 
صقر : اهدي اهدي 

وفضل يهدي فيها لحد ماالطيارة اختل توازنها ووقعت في الميا 

*** 

عند نوال وبدر )
نوال قاعدة تلاعب روز ويونس بيبص لبنته بحب
بدر بجمود : لو عاوز تتجوز سيب البنت وشوف حياتك 
يونس : لا ي عمي خلاص مفيش جواز روز حياتي مش هعيش من غيرها أبدا وكمل بأ*لم : أنا حبيت رزان بجد مش هقدر اكون مع حد غيرها والله ربنا يرحمها يارب 

نوال بدموع : يارب 
بدر : يارب 

** 

ف البار" 
اياد قاعد يشرب بسكر خبطت فيه بنت سكرانة 
اياد : اممم مش تفتحي يابنتي 
... اسفه اسفه تيجي نشرب كاس سوا 
اياد بسكر : تعالي 

اخدها وقعدوا يشربوا 
اياد : اسمك اي 
... بسكر : بيقولوا اسمي جنا 
اياد بضحك : اسمك جميل 
جنا : وانت اسمك اي 
اسمي اياد 

جنا بسكر : تيجي نقضي ليلة سوا 
اياد بسكر : تعالي نروح شقتي 
قام واخدها وراحوا شقته 

قرب منها بسكر وفعلوا ما حرمه الله 

***
عند صقر وروح
صقر قاعد علي الشط وبيحاول يفوق روح 
وفاقت روح : كح كح كح 
صقر ليحاول يهديها وهديت فعلا 
صقر : انتي كويسة ي حبيبتي 
روح حطت ايديها علي بطنها بو*جع : الحمدلله 
وصرخت فجأة بو*جع : ااااااه
صقر خاف عليها مش عارف يعمل اي 
روح بعياط : بولد ي صقر بولد 
صقر سابها وجري يشوف اي حاجة 

مش لاقي حد هو واقف ف جزيرة مد*مرة 
بص وراه وشاف مشرط وسكينة وولاعة وحاجات كتير باين عليها انها محر*وقة بس اخدها وحاول يعمل منهم اي حاجة يساعد بيها روح وفعلا قعد يحاول لحد ما عرف 
رجع عندها لقاها قاعدة تعيط 

شالها ودخل كوخ صغير ومسك ايديها بحب : استحملي يروح 
روح مش قادرة وبتعيط بصوت عالي : هموووو*ت ي صقر 
صقر اخد الس*كينة و هي بصتله بصدمة : ه هتعمل اي 
صقر : لازم تو*لدي ميه الطفل نز*لت كدا هيموت جواكي ي حبيبتي 
روح هزت راسها وغمضت عينيها 
صقر اخد السك*ينة وبدأ يفتح بطنها 
روح : ااااااااه
صقر وقف ال بيعمله 
روح بعياط : خلص يصقر همو*ت
صقر كمل وقلبه بيو*جعه علي حبيبته وبيدعي أنها يغمي عليها بقي 
روح دموعها نازلة وكاتمة صوت صر*اخها 

صقر طلع الطفل ولفه في الجاكيت بتاعه 
ولف لروح ال بتنز*ف ومغمي عليها 

حاول يعملها الاسعافات ووقف النز*يف وحط حاجة علي الجر*ح مؤقتا وفضل قاعد معاها لحد م فاقت حضنها غصب عنه : انتي كويسة 
روح بعياط : موجو*عة اوي ي صقر عاوزة اشوف البيبي 
صقر جابه ليها : ولد زي القمر 
روح حضنته بحب وقالت بتعب : خلي بالك منه ي صقر 
صقر بخوف عليها قام ولقي عربية فاكهة شالها حطها عليها هي وابنها وبدأ يزوقهم لحد ما وصل عند طريق في عربيات 

وقف عربية وركب : ممكن تليفون لو سمحت بسرعة 
... اتفضل 
صقر اخده ورن علي علي : الحقني ي علي وحكاله ال حصل 
علي بخوف عليهم : هتيجي المستشفي *** هتلاقيني هناك 
صقر قفل معاه ورجع التليفون للسواق وطلب منه يطلع علي مستشفي **** 

صقر قابل علي نزل شايل روح : هات الطفل ي علي
علي اخد الطفل وحاسب السواق ودخل ورا صقر : هي فين 
صقر : العمليات 
علي : أن شاءالله خير ي صاحبي 
صقر بدموع : يارب ي علي واخد منه الطفل وكبر في ودنه : هاتله هدوم ي علي 
علي : مش هتأخر 

*** 

في بيت اياد )
صحيت لقت نفسها عار*ية بجانب شاب غريب 
صر*خت بصوتها كله 

اياد صحي مفز*وع : في اي اي ال حصل 
جنا بعياط : ا ا انت عملت اي 
اياد ببرود : انتي ال طلبتي علفكرة 
جنا حطت ايديها علي وشها وقعدت تعيط 

ومسحت دموعها فجأة : عجب*تك !!!؟ 
اياد بخبث : عجبت*يني بس 
جنا ابتسمت بخبث وقربت منه و *** 

ضرة اختي 
بقلم : الكتابة المجهولة M

شاهد 👈 الحلقه الثانيه والعشرون

تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -