روايه الدكتورة و المغرور الحلقه الثالثه والعشرون بقلم الكاتبه الصغيره

أخر الاخبار

روايه الدكتورة و المغرور الحلقه الثالثه والعشرون بقلم الكاتبه الصغيره

 دار الروايه المصريه

روايه الدكتورة و المغرور الحلقه الثالثه والعشرون بقلم الكاتبه الصغيره

روايه الدكتورة و المغرور الحلقه الثالثه والعشرون بقلم الكاتبه الصغيره

البارت23:الدكتوره والمغرور. "
تفاعل يا قمررااتي🤎✨
استغفررو🤎✨. 
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
جيه الدكتوره احمد بجري وقالها بقلق: في ايه 
الممرضه وعلامات الخوف علي وشها: المريضه الي جوا منهار*ه وحالتها بقت اسو*أ وصحت من النوم تعيط وتصررخ وشالت المحاليل من ايديها بعصبيه ومقدرتش امنعها .. 

الدكتور: انا مش مستغرب ولا متفجأ لان كنت حاسس ان ده هيحصل.. 
ووجهه كلامو ل نيره الي واقفه بعيد وبتبص عليهم بصدمه 
الدكتور بخوف علي نيره وراح عندها: نيرره انتي كويسه 
زين والغيره بانت علي وشو وبدأ يتعصب وقال بزعيق: انا مش مالي عينك ولا اييه 
الدكتور: انا انا اسف بس انا شاي.. 
زين بمقاطعه لكلامو: انت تروح تشوف شغلك يااااله 
الدكتور مشا من قدامو وراح علي اوضت اسماء وكلهم طلعوا يجروا علي اوضتهاا واتصدمو لم شافو اسماء قاعده في ركن الاوضه وضمه رجليها ونفسهاا وبتعيط بصوت مسموع .. 
زين بص علي نيره لقاها منهار*ه ومش هتقدر تحل اي حاجه او تهدي اسماء ف بص علي عمر لقاه حالتو مش كويسه برضو ف تنهد وقرر ان يروح هواا ومشا لي عندها بخطوات بطيئة ونزل علي الارض قعد قصدهاا وقال.. 
زين بهدوء: اسماء انتي كويسه 
......  
زين: اسماء ممكن تقومي من علي الارض علشان انتي تعبانه ووجودك كده خط*ر عليكي وهيتعبك اكترر
اسماء رفعت وشهاا وقالت بسخريه.. 
اسماء: هو انت مفكر ان ده تعب لااا ده انا شوفت تعب وو*جع اكبرر من ده بمراحل يا زين 
زين بصلها بحزن وسكت 
اسماء بضحك في وسط دموعهاا: تعرف يا زين انا اي الي مفرحني دلوقتي ان الطفل ده ما*ت بجد فرحانه اوي مش قادره اوصفلك كميت الفرحه الي انا فيهاا انا كنت نفسي اعمل كده بس ضميري مكنش سامحلي ان اقت*ل طفل وكنت هشيل ذ*نب كبيررر اوي علي قلبي 
زين بصلها بستغراب شديد وعمر ونيره نفس الوضع.. 
زين وعلامات الاستفهام علي وشو: انا مش فاهم حاجه في واحده تفرح في مو*ت طفل ليها حتي لو كان جيه من غير قصد وبطريقه مكنش ينفع يجي بيهاا.. 

اسماء قامت من علي الارض واكملت كلامها وهي واقفه في منتصف الاوضه وقالت بزعيق وعيااط.. 
وزين شاور لدكتوره انو يطلع بره علشان كان حاسس ان اسماء هتخرج عن صمتها.. 
اسماء: اهو انت قولت بطريقه مكنش ينفع يجي بيهااا ومش اي طريقه الي جيه بيهاا ده طريقه بشع*ه لو كان الطفل ده جيه علي الدنيا كنت هبقا بكر*هوو اوي مكنتش هعتبرو ابني للحظه واحده بس يا زين عارف لييه ووجهت كلامها لي نيره وعمر.. 
اسماء بانفعال ويمكن مش في وعيها: علشان انا اغتصب*ت 
كلهم بصولها بصدمه وعلامات الدهشه علي وشهم.. 
زين بصدمه: يعني ايه مش فاهم حاجه 
اسماء بعياط: ومن مييين من اكتر حد كان قريب ليناا 
وراحت وقفت قدام عمر الي كان عيونو كلها دموع وبيعيط زي الاطفال.. 
اسماء بصوت متقطع: ان كو يسه مش رخيص*ه زي ما ان ت قو لت 
عمر بدموع: اسمااااء انتي كويسه ماالك 
وفجأه اسماء وقعت مغمي عليها في حضن عمرر عمر شالها بسرعه وحطها علي السر*ير وقال لي زين يجيب الدكتور ونيره جريت عليها ومسكت ايديها وهي بتعيط وبتتمني من ربنا ان اسماء تقوم من الي هيا فيه ده.. 
وبعد ثواني الدكتور جيه وكشف عليها.. 
عمر بقلق: مالها يا دكتور 
احمد: متقلقوش ده علشان بس المفروض انها كانت ترتاح وعملت جهد جامد وده المفروض انو خط*ر دلوقتي عليها
زين بصلو بشرر وقال ببرود: تمام متشكرين اتفضل انت 
احمد بص بخوف من نظرات زين وقال: تمام عن اذنكم ولو احتجتو اي حاجه او اي مساعده انا تحت امركم 
عمر: متشكر يا دكتور. 
وخرج وسبهم وزين وعمر خرجو قعدوا برا ونيره فضلت قاعده معها.. 

في مكان تاني مره نروحو.. 

المجهول: امم يعني بتقول ان الهانم صحبتها في المستشفى 
الشخص التاني: اه يا بيه احنا ممكن ننفذ دلوقتي والكل مشغول في حالت البت الي اسمها اسماء دي 
الشخص ضحك بسخريه وقال: تؤ تؤ انا قلبي طيب وكبير وهستنا عليهم شويه لم يطلعو من الي هما فيه ده وبعدين انزل عليهم بي المصي*به الكبيره الي محضرها 
الشخص بضحك: فعلا قلبك كبير اوي يا بيه 
المجهول بعصبيه: انت هتهزر معايا ولا ايييه اتفضل غو*ر من وشي
الشخص بخوف: حاضر يا باشا 
وسابو ومشا 
المجهول وبدأت الدموع تتجمع في عنيه: ماشي يا زين نها*يتك قربت معايا هند*مك والله لند*مك علي الي عملتو فيا وفي عيلتي.. 
........... 


عند هشام وخطيبتو.. 

هشام بعصبيه: يا بنتي حرام عليكي انا عامل كل الي عليا علشان انفذلك كل طلباتك 
مريم ببرود: والله لو مش عجبك ممكن تسبني وتخلص نفسك من التعب والقر*ف ده
هشام بزعيق: لاحظي ان دي المره المليون الي تقوليلي فيها لو مش عجبك سبني هو انا عندك مش مهم اوي كدا يا بنتي 
مريم ببرود اكتر: الصراحه كده يا هشام انا مش عاوزه اكمل انت مش هتعيشني زي منا عاوزه ف ياريت تسبني وتنساني بكل هدوء كده 
هشام وعلامات الدهشه علي وشو من الي سمعو وقال بو*جع وقهر*ه 
هشام: انا الي غلطان اصلا كلهم حذروني منك وانا الي مصدقتش حد لم قالولي انك كلب*ه فلو*س عموما انا متشر*فش انك تكوني حرم هشام المغربي واكمل بسخريه سلاام يا قطه 
مريم بغيظ: في دااااا*هيه

هشام سبها ونزل ركب عربيتو ومشاا.. 


ونكمل في البارت الجاي ان شاء وتوقعاتكم في الي جاي متنسوش التفاعل بقا يا حلويين دمتم في حفظ الله. ❤

بقلمي✍🏻: Hala Ahmed💗. 

#الدكتوره_والمغرور"

شاهد 👈 الحلقه الرابعه والعشرون

تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -