روايه الدكتورة والمغرور الحلقه السادسه والعشرون بقلم الكاتبه الصغيره

أخر الاخبار

روايه الدكتورة والمغرور الحلقه السادسه والعشرون بقلم الكاتبه الصغيره

 دار الروايه المصريه

روايه الدكتورة والمغرور الحلقه السادسه والعشرون بقلم الكاتبه الصغيره

روايه الدكتورة والمغرور الحلقه السادسه والعشرون بقلم الكاتبه الصغيره


البارت 26:الدكتوره والمغرور. "

تفاعل ياا حلويين. 
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
عند اسماء وعمر في الاوضه كان بيأكلها بكل هدوء وحنيه.. 
اسماء وهي ماسكه بطنهاا: خلااااص يا عمرر معتش قادره اكل كفاايه علشان خاطري 
عمر بضحك: طب خلاص حااضر 
وقاطع كلامهم خبط علي الباب عمر سمح بدخول نيره وزين دخلوو نيره طلعت تجري علي اسماء وحضنتها وزين ابتسم لي عمر وراح قعد جنبوو.. 

اسماء بزعل: كده يا نيره كل ده متجيش تطمني علياا 
نيره بخبث: مناا جيتلك ياختي لقيتك نايمه احلي نومه 
اسماء بأحراج: احمم اه طيب تمام 
كلهم ضحكوو علي اسماء.. 
زين: انا هروح انا اشوف الدكتور هيكتبلك علي خروج امته. 
اسماء: اه ونبي يا زين عاوزه اخرج انا مبحبش جو المستشفيات ده 
زين ببتسامه: حاضرر 
نيره: زييين 
زين بصلهاا وقال: نعم يا حبيبتي 
نيره وهي بتحاول تكتم دموعها: متتاخرش لو سمحت 
زين ابتسملها وحاول يطمنهاا وقال: حاضر يا حبيبتي متقلقيش هجيلك بسرعه.. 
نيره: ماشي يا حبيبي. 
ومشا زين راح لدكتور ونيره وعمر واسماء قعدو يهزروا بس نيره مش معاهم وحاسه بخنقه وقلبها وعقلها مع زين. 

في مكان تاني.. 

ملك بعيااط: ماماا انا لقيتها حوالي من اسبوعين كده وعرفت عنوانها ورحتلها بس مكنتش متأكده اوي ان كانت هيا ولا لا بس الحمدلله اتأكد ان هياا نيره 
دولت بعياط وتعب: الحمد لله يااارب الحمد لله هتخليني اشوفها قبل ما امو*ت 
ملك بهدوء:حابه تروحيلها امته يا حبيبتي 
دولت وهي بتقوم: دلوقتي ياله 
ملك ببتسامه: يااله يا حبيبتي بس هنروحلها علي المستشفى علي انك مريضه بس اوعي يا ماما تقولي لي اي حد في المستشفى انتي مين علشان ممكن مترضاش تقابلك 
دولت بفرحه: حاضر حاضر 

ولبسوا ونزلو ركبو تاكسي وراحو علي المستشفى.. 
وبعد شويه وصلو ونزلت دولت وهي بتتر*عش وخايفه من اللقاء ده.. 
ملك ببتسامه: ياله يا ماما.. 
ودخلو ودولت عملت نفسهاا تعبانه جدا وعلطول دخلوها اوضه وهي طلبت نيره وقالت ان هي مش عاوزه حد تاني يعالجها غيرها.. 

عند اسماء في الاوضه كانو كلهم قاعدين بيتكلمو وبيهزروا قاطعهم صوت خبط الباب زين سمح بدخول 
الممرضه: انا اسفه يا دكتوره نيره بس في ست كبيره لسه واصله حالا وتعبانه جداا وطلبت حضرتك بي الاسم ومش عاوزه غير حضرتك تعالجيهاا.. 
اسماء ابتسمت ابتسامه عريضه وفرحت من جواهاا وعمر بص عليها بستغراب.. 
زين بستغراب: واشمعنا هيا يعني ما في دكاتره كتيرر في المستشفي 
نيره بمقاطعه زين: معلش يا زين ده شغلي انا هقوم اروح 
زين: طيب يا حبيبتي خلي بالك من نفسك.. 
نيره ببتسامه: حاضر 

نيره قامت مع الممرضه ولبست بالطو الشغل بتعهاا وراحت علي الاوضه وخبطت علي الباب وهما سمحوا بدخول.. 
نيره ببتسامه: الف سلامه عليكي يا امي 
دولت بصتلهاا واندهشت من جمالها وقالت بدموع: الله يسلمك يا بنتي الله يسلمك 
ملك قامت وسلمت عليهاا وفضلت بصلها بدموع.. 
نيره بحنيه: بتعيطي ليه بس يا امي ده انتي قمر اهو ومفيش حاجه ان شاء الله 
دولت فضلت بصلها وساكته.. 
نيره كشفت عليها وعملتلها كل اللازم.. 
دولت بعياط: كبرتي اوي يا نيره وحققتي حلم ابوكي.. 
نيره بصتلها بصدمه وقاالت: انتي بتقولي ايه 
دولت فتحتلها ايديهاا وقالت ببتسامه وتعب: تعالي حضن امك يا حبيبتي تعااالي خليني اشبع منك 
نيره رجعت لورا والدموع نزلت غظبن عنها وقالت بنبره كلها و*جع وزعل: ماماا 
دولت بعياط: قربي يا بنتي قربي مني يا حبيبتي 
نيره بصتلها بدموع وقالت: مستحيييييل مستحييييل اسامحك ابدااا انا بكر*هك بكر*هك انتي ليكي عين تجيلي وتقابليني جايه بعد ايييه بعد اييييييه بعد ما حرمتيني منك كل السنين دي جايه دلوقتي تقوليلي تعالي في حضني وقربي انتي ازااااي بي الجبرو*ت ده ازاااااي 
وطلعت تجري من الاوضه بره المستشفى وركبت عربيتها ومشيت.  

عند اسماء في الاوضه زين كان قلقان لان نيره اتاخرت جدا وفجأه قام وقف واستأذن ان هو هيروح يشوف نيره وطلع بره الاوضه وسال عليها الممرضه 
الممرضه: اه انا شوفتها طلعت تجري علي عربيتها ومشيت وحاولت اوقفها بس هي كانت متعصبه جدا وبتعيط 
زين بصلها بصدمه وطلع يجري زي المجنو*ن ركب عربيتو وساق بسرعه وراح علي الفيلا بتاعتهم سال الحرس قالو انهم مشافهاش خالص وراح علي القصر الحرس قالو نفس الكلام.. 
زين رجع ركب عربيتو وبدأت الدموع تتجمع في عنيه وقال.: يا ترا انتي فين يا نيره يا ترا حصل اييه 
وبعدين افتكر المكان الهادي الي خدتو قبل كده ليه وقالتلو انها لم بتكون زعلانه بتروح هناك وبسرعه راح لي هناك وفرح لم شاف عربيتها نزل بسرعه لقاها واقفه قدام البحر وبتعيط بصوت مسموع 
زين راح بجري عليها وحضنها من ضهرها وقال بدموع: في اييه يا حبيبتي لييه عملتي كدا انا كنت همو*ت من القلق عليكي لم الممرضه قالتلي انك طلعتي تجري وانتي بتعيطي 
ولفها ليه اتفجأ ان عنيها ورامه من العياط ووشها غرقان من الدموع وقال بقلق: نيرررره في ايييه اي الي حصل 
نيره بدموع: رجعت بعد السنين دي كلهاا رجعت شوفتها يا زين بعد السنين دي كلها بس كبرت اوي وكمان تخنت شويه صغيرين وشعرها بقا ابيض تماما بس هي جميله لسه زي ما هياا انا ازاي مقدرتش اعرفها ولا اميز صوتهاا الي كان اماني وسبب فرحتي في البيت 
زين بستغراب: انتي بتقولي اي يا نيره هي مين دي 
نيره بصتلو وعيطت: ماماا يا زين مامتي 
زين بصدمه: انا مش فاهم حاجه خاالص 
نيره حكتلو كل الي حصل.. 
زين بصلها بهدوء وقاال: انتي غلطانه يا نيره ازاي تسبيها وتمشي 
نيره بصتلو بصدمه وقالت بزعيق: انااا غلطاانه انا الي حرمتها مني وسبتهاا ومشيت انا الي عيشت كل السنين دي بعيده عنهااا ياا زييين 
زين قرب منها بهدوء وقال: يا حبيبتي كنتي اسمعيها كنتي اديها فرصه تكلمك تقولك اسباب الي عملتو ده يمكن تكوني غلطانه فعلا في حقها وظلماها 
نيره بعياط وانفعال: لااااا مش ظلماهاااا يا زيين لاااا ومش هقبل منها اي اعذار مفيش اي حاجه في الدنيا تجبرها تسيب بنتهااا لااا ياا زيين لاا مش هقدر اسامحهااا ابدااا مش هقدررر
ووقعت علي الارض وهي مكسوره وحاسه بو*جع كأن و*جع الكون كلو في قلبهاا زين نزل ليها واخدها في حضنو وحاول يخفف عنها وقال بحنيه: اهدي يا حبيبتي علشان خاطري اهدي وكل حاجه هتتحل 
ورفع وشها ليه ومسح دموعها بحنيه وقال: مش عاوز اشوف دموعك دي تاني طول منا جنبك فاهمه.. 
نيره هزت راسها بمعني حاضر زين ابتسملها وشالها واخدهاا في العربيه وطلعو علي الفيلاا.. 
بص عليها لقاها نامت من التعب والعياط نزل شالها وطلع علي الجناح بتاعو وحطها علي السرير بهدوء وباسها من دماغها وسبها وقعد قدامها يتأمل ملامحها الجميله والحز*ينه.. 

في مكان تاني. 

مجهوله كانت بتتكلم في الفون وهي متعصبه جدااا وبتزعق 
مجهوله بزعيق: يعني ايييه كل ده وقت علشان تخطفو حتت بت زي دي وتقتلو*هاا 
مجهول بضحك: الصبر يا حلوه الصبر وهفرحك فيها قريب جدااا وهخلصك منها.. 
المجهوله بفرحه: ماشي انا مستنيه تتصل عليا وتقولي انا نفذت 
المجهول: قريب اوي قربت خلاص 
المجهوله: ماشي سلام انت دلوقتي 
المجهول: سلام يا قطه 
البنت قفلت الفون بفرحه واتكلمت بغل وقالت: امته بقاا اخلص منك يا نيرره امته انا مستنيه نها*يتك بفارغ الصبرر.. 

ونكمل في البارت الجاي ان شاء الله دمتم بخيرر يارب وتفاعل بقاا حلو يا قمرات علشان انزلكم بسرعه..🤎✨

شاهد 👈 الحلقه السابعه والعشرون

تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -