روايه الدكتورة والمغرور الفصل الثامن والعشرين الكاتبه الصغيره

أخر الاخبار

روايه الدكتورة والمغرور الفصل الثامن والعشرين الكاتبه الصغيره

 دار الروايه المصريه

روايه الدكتورة والمغرور الفصل الثامن والعشرين الكاتبه الصغيره

روايه الدكتورة والمغرور الفصل الثامن والعشرين الكاتبه الصغيره

البارت28:الدكتوره والمغرور. 
تفاعل يا حلوين التفاعل وحش جداااا اتفاعلوو يقمراتي.. 🤎✨
________________________________________
 
عند ياسمين في القصر كانت قاعده في الجنينه هي وريماس.. 

ريماس بزعل: يا مامي انا عاوزه العب معاكي بقاااا 
ياسمين بتعب: مش قادره العب والله يا ريماس يا حبيبتي اخوكي تعبني اوي من الصبح 

في ناس هتقول اخوها مين طبعا في الفصول الاوله ذكرت ان ياسمين حامل وهي دلوقتي في الشهر الرابع تمام.. 
_______________________________________
ياسمين اتفجأت بزعيق جاامد جداا براا القصر قالت بخوف وارتباك: ده صوتو ايوه هواا حساام انت شكلك مش هتسبني الا بي المو*ت وندهت علي الخدامه تاخد ريماس فوق.. 
جمعت كل قوتها وطلعت براا وهي واقفه بعيد شويه وشافتو والحراس مسكااه وبيطردو*ه. 
حسام بزعيق لي ياسمين: اناااا عاااوز اشوف بنتي يا ياسمين متحرمنيش منهاااا ارجوكي 
ياسمين بدموع: انت طلعت امته من السج*ن يا حسام
حسام بسخريه: انا مكنتش المفروض اتحبس اصلاا والنيابه افرجت عني لان محدش هيخطف بنتو بس الاستاذ اخوكي فضل حبسن*ي ومطلعتش الا النهارده..  
ياسمين وهي بتشاور للحراس يسبوه يدخل: سبوه يدخل مفيش خطر"ر منوو 
واحد من الحراس: مش هينفع يا هاانم زين بيه محظرنا منوو وقال حسام ميدخلش القصرر نهائي 
ياسمين بعصبيه: انا قولتلك سيبووو يا حيوا*ن انت 
الحارس: اتفضل 
ياسمين خدتو ودخلت الجنينه.. 

الحارس راح بعيد وكلم زين في التلفون.. 
زين: ايوا يا احمد 
احمد: حسام جيه هنا يا باشا ولم حاولنا نمنعو ياسمين هانم قالت سبوه وانا مكنتش هدخلو بس هي صممت اني ادخلو 
زين بضحك: سبوه هو دلوقتي مفيش منو خطرر وانا عارف ياسمين هتعمل اييه خليكم بس قريبين من المكان الي هما قاعدين فيه تمام 
الحارس بستغراب: حاضر يا زين بيه 
زين: سلاام 

الحارس قفل واستغرب وقال: هما الاتنين يقولو مفيش منو خطر امال مين الي منو خطرر انااا ياله انا مالي بقا امدخل اقف في حته قريبه منهم.. 
دخل الحارس ووقف بعيد عنهم شويه.. 

ياسمين وهي قاعده حطه رجل ع رجل وبتشرب العصير بتعهاا وقاعده بكل غرور.. 
ياسمين: خير يا حسام 
حسام بضعف: عاوزك انتي وبنتي 
ياسمين بضحك: لا والله وايه كمان 
حسام بدموع مزيفه: ارجوكي يا ياسمين تعالي نرجع زي الاول ونربي ابننا الي جاي في السكه ده مش معقوله هتربي الطفلين لوحدك 
ياسمين بغرور: ليه شايفني ناقصه ايد ولا رجل انا هربي اطفالي احسن تربيه وهخليهم فوق الناس كلهاا متقلقش عليهم يا حسام بيه 
حسام بزعيق: لاااااا اناا عاوز ولادي مش هيتربو من غير ابوهم ولا يكنش عاوزه تخلي محمد الي يربيهم 
ياسمين بصتلو بصدمه وقالت: انت بتقول اييه 
حسام بسخريه: انتي مفكراني مش عارف حاجه ولا اييه بس يكون في علمك انا مش هسيب ولادي لي حد غيري يربيهم ولا انتي هتكوني لحد يا ياسمين انتي نسيتي انا عملت ايه علشان اتجوزك.. 
ياسمين بصلتو بطرف عنيها وندهت علي الحراس احمد جيه جري لانو كان واقف جنبهم اصلاا.. 
احمد: ااؤمريني يا هانم 
ياسمين بغرور: خدوه من وشي كفايه عليه كده 
حسام بزعيق وعصبيه والحارس بيشدو: انا بتطرد*يني يا ياسمين ماشي والله لند*مك علي الساعه الي قابلتي فيها حسام وسبها وطلع براا القصرر وقال: والله لند*مكو كلكم هتند"م اوي يا زين باشااا 
وطلع تلفونو وعمل مكالمه لي مجهول وقال.. 
حسام بخبث: انا معاكم يا باشاا اؤمرني وانا انفذ
المجهول بضحك: ايوه كده تعجبني اركب بقا عربيتك وتعال علي العنوان ده.........) 
حسام: حاضرر
وركب عربيتو وراح علي العنوان... 

__________________________________

في المستشفى عند اسماء كانو بيجهزوها علشان تروح.. 
ياسمين بفرحه: اخيراااا همشي من هنااا 
عمر بحب وضحك عليها: اه يا هبل'ه خلاص ياله 
نيره بضحك: اختي مش هبل'ه ي استاذ عمرر احنا بنتنا قمرررر واحلي واحده في الدنيا كلهاا
زين: خلاص يا جماعه جهزتو ولا لسه 
عمر وهو بيشد ايد اسماء ويسندها: اه خلاص 
اسماء بصتلو بخبث وقالت فنفسها: شكلك وقعت يا عمر بيه بس انا بقا هوقعك وقعه اكبرر من دي بكتيرر جداا الصبر عليا لا مند*متك علي الي عملتو فيا ده مبقاش انا اسماء.. 
نيره بحب: يخليكو لبعض يا قمراتي ياارب 
عمر ببتسامه: تسلمي يا نيره يارب 

واخد ياسمين وطلعو ركبو عربيه زين زين ونيره ركبو قدام ومحمد واسماء ركبو ورا واسماء نايمه علي كتفو وبتبصلو بتمثيل التعب.. 

عمر وهو بيشد علي ايد اسماء: روح علي البيت بتاعي يا زين لو سمحت 
زين بصلو في المرايه وقال بضحك: السواق الي جابو ابوك صح 
نيره بضحك: خلاص يا زين بقاا معلش 
زين بصلها بحب وقال: علشان خاطرك بس يا عيون زين والله 
عمر بضحك: اناا صاحبك من زمان علي فكره يا زين بيه 
زين: ولا اعرفك 

كلهم ضحكواا وبعد شويه وصلو بيت عمرر.. 
عمر وهو بيمد ايدو لي اسماء علشان تنزل اسماء مدت ايديو ليه ونزلت وهو سندهاا ونيره نزلت معاهم وصلتها لفوق ونيمتها علي السر*ير وغيرتلها هدومهاا وقالت: عاوزه حاجه تانيه يا حبيبتي 
اسماء بحب: ربنا ميحرمني منك ابدا يا روحي بس اقعدي معايا شويه 
نيره: هسيبكو علشان ترتاحو شويه انتي وعمر حرام مرتحش خالص والايام الي فاتت كان جنبك ومكنش بينام.. 
اسماء بخبث وقالت فنفسها: وهو لسه شاف حاجه ده ده احنا لسه في الاول 
نيره: اي يا بنتي سرحانه في اييه 
اسماء: هااا لا مش سرحانه في حاجه يا حبيبتي بس خليكي معايا شويه يا بنتي
نيره بضحك: لا يا قمرري احنا عندنا مشوار اصلاا نامي انتي وارتاحي ياله 
اسماء ببتسامه: خلاص يا حبيبتي ماشي خلي بالك من نفسك 
نيره: حاضر وانتي كمان يا حبيبتي 
وسبتها وطلعت برا كان زين مستنيهاا زين وجهه كلامو لي عمرر. 
زين: زي مقولتلك بقا يا عمرر هاا 
عمر بضحك: حاضر يا صاحبي متقلقش 
زين: سلاام يا حبيبي 
ومسك ايد نيره وبصلها بحب وخدها ونزلو ركبو العربيه وطلع بيهاا علي الفيلاا. 
وبعد شويه وصلو ونزلو ودخلو جوا بس نيره اتفجأت بي رنيم وست كبيره.. 
رنيم جريت علي زين وحضنتو وقالت بمياصه: وحشتني اوي يا بيبي معقوله كل الي وقت ده متسالش عني فيه 
نيره كانت لسه ماشيه بس زين مسك ايديهاا اجمد واقوي وبصلها بطرف عينو بمعني خليكي.. 
زين بعد رنيم عنو وقال بخبث: اهلا يا حبيبتي نورتو نورتي يا عمتي 
عمتو بغل من نيره: منور بيك يا ابن اخوياا 
اخد نيره وراح قعد وقعدها جنبو رنيم بصت عليهم وهي بتجزز علي سنانها بغيظ وراحت قعدت جنب مامتهاا.. 
زين ببتسامه: عامله اي يا عمتي 
عمتو بصتلو وقالت: تمام الحمدلله يا حبيبي واكملت بخبث كده يا زين ينفع الي حصل ده يعني اسيب رنيم امانه عندك تخو"ن الامانه دي
زين بغموض: لا ميصحش يا عمتي حقك علياا كل حاجه هتصلح باذن الله.. 
وبص علي نيره لقا ايديها بترتعش في ايدو بصلها بحب وقرب عليها وقال بهمس: اهدي يا حبيبتي 
رنيم بصلتهم بغيظ وقالت: ها يا حبيبي عامل ايه وحشتني اوووي والله معقوله مكنتش عارفه اوصلك الوقت ده كلو خالص ينفع كده يعني 
زين بصلها وقال: معلش كنت مشغول شويه 
رنيم بفرحه: انا بجد مش مصدقه ان احنا خلاص هنبقاا مع بعض اخيرااا 
زين بخبث: طبعا يا حبيبتي 
رنيم بصت لي نيره بتحدي وكأنها بتقولها ان خلاص هاخدو منك ووقتك خلص معاه كده.. 
نيره بصت لي زين بدموع وصدمه وقالت فنفسها: يااربي انا مش فاهمه اي حاجه هو في ايه معقوله يكون الي في بالي.. 

وبصت لي زين وعنيهاا كلها دموع وعنيها بتقولو وبتترجاه انو ميسبهاش انو ميخذلهاش لان العالم بتعها هيبقا مش لطيف خالص وهو مش فيه كانت بتترجاه زي طفله مش عاوزه ابوها يسيبها ويمشي.. 

زين بصلها بزعل كأنو فاهم نظرات عيونهاا وفاهم هي عاوزه تقول ايه من غير متنطق ولا كلمه وقال فنفسو: صدقيني يا نيرره انا عمري ما اسيبك ابداا حتي لو ع مو*تي مقدرش ابعد عنك انت النفس الي بتنفسوو بس الصبرر وهتعرفي ان قلب زين مش بيحب حد قدك والله وقلب زين مش هيسيب قلب نيرره الا بي المو*ت وبس.. 

عمتو ورنيم فضلو يبصلهم بغل وغيظ ع نظراتهم لبعض... 

وبعد شويه جيه الحارس لي زين وقال: المأذون وصل يا زين بيه.. 

نيره بصتلهم بصدمه ودموعها نزلت غظبن عنهااا.... 

استوووب.. 

ونكمل في البارت الجاي ان شاء الله لو لقيت تفاعل عليه هنزلكم البارت الجاي علطول دمتم في حفظ الله. 🤎✨

بقلمي/Hala Ahmed.

شاهد 👈 الفصل التاسع والعشرين

تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -