روايه جبروت أسدي الفصل الاول و الثاني بقلم صفاء احمد

أخر الاخبار

روايه جبروت أسدي الفصل الاول و الثاني بقلم صفاء احمد

 دار الروايه المصريه

روايه جبروت أسدي الفصل الاول و الثاني بقلم صفاء احمد 

روايه جبروت أسدي الفصل الاول و الثاني بقلم صفاء احمد


في حي شعبيه في بيت بسيط بس مليان في الحب والسعادة 
الاب.. انا خارج ياسعاد 
سعاد.. ماشي خلي بالك من نفسك 
الاب باس راس مراته.. حاضر خلي بالك من اولادك
سعاد بابتسامه.. حاضر وهيثم مشي
بطلتتا صحيت.. ماما هو بابا خرج 
سعاد.. ايوا ليه يحبيتي
فيروزه بصدمه.. دا نسي الورق بتع الشغل المهم 
سعاد.. طب ونتي رايحه المدرسه حودي عل الشركه الي شغال فيها
فيروزه لبست بسرعه.. انا هروح هاتي الوارق واخدت الوراق ومشيت
راحت الشركه
فيروزه.. هيثم الشرقاوي موجود
السكرتيرة.. ايوا بس هم في اجتماع 
فيروزه سبتها ومشيت
السكرتيرة.. مش هينفع كده 
دخلت الاجتماع كان في ناس كتير 
فيروزه.. بابا انت نسيت الورق المهم
هيثم.. صح والله يابنتي دلوقتي اسد بيه سال عليا 
فيروزه ادتو لبابها الورق 
هيثم.. عايزه فلوس ولا حاجه 
اسد كان بنبهار بجمال عيونها وشكلها الطفوليه الي عل وشها فاق من سرحانه وهو بيقول
فيروز هتتكلم قطعها اسد وهو بيقول بغضب
هو انتي دخله شركه ابوكي يابت 
فيروزه.. احم حضرتك انا جابت لبابا الورق عشان متزعقش في بابا 
اسد ببرود قاعد عل الكرسي.. طب يلا امشي بقي فضنها لعب عيال
فيروزه بغضب طفولي.. حضرتك اتكلم كويس انا مش طفله انت فاهم 
اسد قام وقرب منها.. اخرسي خالص فاهمه
فيروزه سابته ومشيت 
اسد لهيثم وهو باصص عل الباب
قولتلي عايز فلوس كام
هيثم بتوتر.. عشرة تالف والله هجبهملك علطول بس اعمل العمليه لمراتي
اسد بتفكير.. تمام اسحبهم من البنك 
هيثم قام والاجتماع اتلغه
عند فيروزه
فيروزه.. دا برد اوي
رغد صحبتها من الطفوله.. ليه عمل اي هو
فيروزه قصت لها ماحدث
رغد.. واحد قليل الذوق
فيروزه.. عندك حق يلا بقي لنفسه هنعملو اي هي اخر مرة هروح فيها اصلاا
رغد.. اه متروحش تاني ليتبكك يابت
فيرزوه.. اه وميقدرش يعمل حاجه اصلاا
..... 
الوو عينك عليها في اي خطوه
مجهول.. حاضر يابيه
فيروزه روحت البيت من المدرسه
........ 
الاشخاص:اسد عنده ٣٠سنه ومش متجوز عشان في حاجات حصلت معا هحكهلمك في الاحداث هو شاب بين عندو عضلات برز وجسمه رياضي جدا واسمراني وعيونه اسود ولا قمر😹
فيروزه: بنت صحبه العيون الخضراء بيضه وجسمها كرفي وعندها غمازات وعندها18سنه 
هيثم: قلبو الطيب بيحب اولادو جدا ومش حرمهم من حاجه عيونة خضرا واسمراني وطويل 
سعاد: صحبه مرض عندها القلب عيونها سودا بيضه وجسمها كرفي بردو  
ولو حد ظهر تاني هكتبلكم الاشخاص التانيه
وبس كدا هاجي بلبارت التاني لو لقيت تفاعل

بشر.. عايز بنتك تبعها بكام
هيثم.. دي بنتي يابيه مقدرش اديهالك
انا مديك عشر تلاف هحبسك بيهم انت فاهم
هيثم.. هتهملك والله خد الي بشتغل بيهم
ضحك ضحكه عاليه... ههه انت اتجنتت ياراجل ياعجوز انت مش عارف بتكلم مين
هيثم بخوف..بس يابيه
 بصله بحده عندها كام سنه
هيثم.. 18سنه يابيه
 بضحكه شر.. حلوة وصغيره 
هيثم.. انا همشي يابيه 
غور يلا
خرج هيثم
والله وقعتي يابنت هيثم
هيثم روح لعيااله دخل البيت لقا عيالو قاعدين كلهم
فيروزه بفرحه.. اي دا جيت بدري يعني يابابا دنا لسه جايه من عندك
هيثم اخدها في حضنه وعيط.. سامحيني يابنتي
فيروزه بعدم فهم.. اسمحك في اي يابابا مش فاهمه 
هيثم.. سعاد سعاد
سعاد.. جيت بدري يعني 
هيثم.. لمي هدومنا هاخدكم وامشي
سعاد بستغراب.. نروح فين ياراجل
هيثم حكه كل حاجه ليهم
سعاد.. يانصبتي
فيروزه بهدوء.. خلاص يابابا انا موافقه متتعبش نفسك 
هيثم.. ازاي دا ديابنتي وحش وخايف عليكي منه
فيروزه.. لا يابابا مش مشكلة انا خلاص هوافق عشان انا خايفه عليكم يابابا
هيثم بدموع اخدها في حضنه.. خايف عليكي يانن عين ابوكي
الباب خبط
افتحي ياسعاد
هيثم واخد بنته في حضنه 
سعاد.. انت مين 
اسد.. عن ازنك ياامي ودخل 
لقا هيثم حضن بنته
اسد بغيرة.. قومي يابت الي بتعملي دا. 
فيروزه.. انت صح انا شوفتك في الشركه عايز اي فاهمني
اسد ببصات جر*يئه.. عايزك
فيروزه شهقات.. لم نفسك انت بتبص كدا ليه
اسد.. هش خشي اللبسي غير البيجامه دي عشان الماذون جاي
فيروزه بغضب... ماشي 
اسد وجهه كلامه لهيثم.. بنتك شراسه اوي
فيروزه لبست دريس احمر وطرحه بيضه وشنطه كتف ابيض
وخرجت
اسد سرح فجمالها
تسريع الاحداث كتبو الكتاب وودعت اهلها وراحت مع اسد
فيروزه كانت دخله الفيلا ومنبهار بجمال الفيلاا 
اسد بسخريه.. عمرك ماشفتيهم الفيلال دي صح
فيروزه بحده.. اه صح مشفتهمش غير في التلفيزينات
اسد ضحك وسكت
فيروزه.. في اوضتي 
اسد شدها من ايدها ودخلها اوضه 
فيروزه بخضه.. انت واخدني هنا ليه انا عايزه اوضه وحدي
اسد بخبث.. مش هو النهارده دخلتنا 
تفتكرو هيحصل اي

شاهد 👈 الفصل الثالث

تعليقات
تعليق واحد
إرسال تعليق
  • Ola Fouad
    Ola Fouad 15 مارس 2022 في 5:54 م

    كملي

    إرسال ردحذف



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -