روايه صغيرتي البريئه الفصل الحادي عشر 11 بقلم دعاء أحمد

أخر الاخبار

روايه صغيرتي البريئه الفصل الحادي عشر 11 بقلم دعاء أحمد

 

روايه صغيرتي البريئه الفصل الحادي عشر 11 بقلم دعاء أحمد

#صغيرتي_البريئه... #البارت١١

قمر كانت نايمه والتعبا"ن بيتحرك في الاوضه

قمر قامت وبتتاوب مكنتش فايقة قامت دخلت الحمام و اخدت شاور

في نفس الوقت

باسل دخل الفيلا بتعب من الشغل 


سميه:ازايك يا ابني

باسل بابتسامه :الحمد لله 

اخبار حضرتك ايه؟ 

سميه:انا الحمد لله بخير بس عايزه اكلمك في موضوع ممكن

باسل :طبعا اتفضلي نتكلم في المكتب


دخلوا مكتبه وهو قلع جاكيت وحطه على الكرسي وقعد قدامها 

باسل:اتفضلي يا امي


سميه: نواره ومنار 


باسل بجديه:مش دي مرات عثمان وبنته


سميه:ايوه شوف يا ابني..... منار وريت قمر النجوم في عز الضهر.... ضر"ب واهانه وانا للأسف كنت ضعيفه مقدرتش احميها منهم



لكن قمر قلبها لسه ابيض ونضيف و منار لما طلبت منها المساعده هي مرفضتش



باسل:اصدك ايه


سميه: منار هي و نواره قاعدين فوق.... منار الشارع بهدلها وطلبت النجدة من قمر وهي وفقت تساعدها وطلبت من والدك انه يخليها تعيش معانا يومين كدا لحد ما تلقى مكان تفضل فيه



وانا بستسمحك انك تلقى لنواره اي شغل معاك 


باسل بتفكير :خالص يا حماتي هدورلها على اي شغلانه بس مينفعش تفضل هنا كتير


لكن فجأه سمعوا صوت صر"اخ قمر عالي


باسل قلبه اتنفض وبسرعه طلع من المكتب وهو بيجري ويطلع لاوضتهم لقى الباب مقفول كسر الباب بدون تفكير


دخل لقى قمر واقعه على الأرض و بتنز"ف من رجليها بشده وفي ازاز على الارض


بسرعه شالها وحطها في السرير وهي بتعيط بوجع


باسل بخضه:قمر اهدي لو سمحتي

طلع موبايله وكلم مروان

مروان:يا نعم مش لسه مخلصين شغل ولا في حاجه تانيه


باسل بغضب :هات دكتورة وتعالي بسرعه يا حيو"ان


مروان :في ايه؟


باسل: انجز


لكن فجأه وقف مصدوم لما شاف التعبا"ن بيطلع على فرش السرير


قمر بصتله بصدمه وبسرعه باسل شالها وقعها على إلانتريه واخد نفس عميق وهو بيمسك فوطه صغيره ويرميها عليه... وبسرعه مسكه من راسه



قمر شافته كانت حاسة انه هيغمي عليها وهو خرج من الاوضه و الفيلا كلها


بعد مده

الدكتوره: تمام يا باسل بيه هي كدا محتاجه راحه ومتمشيش على رجليها لحد ما الجرح يلم


باسل بتفكير وشك:تمام يا دكتور


الخدامه دخلت نضفت الاوضه من للازاز وخرجت مفضلش غير باسل وقمر اللي سرحان


قمر بصوت واطي :باسل 

فاق من شروده على صوتها الهادي


باسل بابتسامه :نعم يا قمر 


قمر بشك:انت كويس؟ 


باسل : انا اللي مفروض اسألك انتي كويسه


قمر:اه الحمد لله احسن دلوقتي 

بس هو ازاي التعبا"ن دخل الاوضه



باسل بشك:متفكريش كتير يا قمر و نامي دلوقتي 


قمر بهدوء وخوف:ممكن اطلب منك طلب 


باسل :اتفضلي


قمر:ممكن تفضل معايا انا بس خايفه


باسل وهو بيعدلها المخدة :طبعا ياله نامي يا حببتي متخافيش


قمر لنفسها :يارب هو حنين اوي... انا خايفه من الاحساس اللي جوايا خايفه لاني عارفه النهايه والمصبر اللي هروحله برجليا.... ياترى ليه بتزرع حبه في قلبي ليه... ليه قلبي بيوجعني اوي وانا شايفه حنيته 



باسل لنفسه:حسابك تقل اوي يا نيره وهتتدفعي التمن غالي عشان تفكري الف مره انك تلعبي معايا..... ياترى القدر مخبيلنه ايه يا قمر 


بص ليها لقها نامت حط ايديه على وشها بحنان وهو بيحفظ ملامحها جواه 



تاني يوم

نيرة ونواره ومنار وسميه وحسين قاعدين على السفره 

بينزل باسل وهو شايل قمر 

نيره بصتلهم بغل وحقد دفين 



حسين بابتسامه:اخبارك ايه يا بنتي دلوقتي 


قمر:كويسه الحمد لله يا عمي 


نواره بحب مزيف:حمدلله على سلامتك يا قمر ان شاءاله انا


قمر بطيبه:بعيد الشر عنك 


حسين: باسل شوف انت تاخد قمر وتطلعوا شاليه الساحل تقعدولكم كم يوم كدا ومترجعوش الا لما تقولي اني هبقي جد انا عايز حفيد صغير كدا


باسل بخبث:وماله يا بابا تسع شهور ويكون بينا


قمر عنيها دمعت وهي عارفه انها مش هتكون موجوده معهم وانه ممكن ياخد منها ابنها ويسيبها



********************

بعد اسبوع

قمر واقفه أدام المرايه بحزن وهي بتحط النقاب على وشها


باسل:خالص جهزت يا قمر 


قمر بسرحان :اه


باسل شدها من دراعها وشال النقاب و شاف الحزن اللي في عيونها:مالك.؟


قمر:مفيش انا كويسه بس تعبانه شويه


باسل بحنان:تحبي اطلب الدكتوره


قمر بهدوء:انت ازاي كدا؟ 


باسل استغرب :ازاي ايه؟ 


قمر متكلمتش وحضنته وفضلت تعيط 


باسل :بسم الله الرحمن الرحيم مالك يا قمر


قمر بحزن:انا بس عايزه افضل كدا لو سمحت 


باسل حط ايديه على دماغها وبدأ يقرأ قرآن 


*****************

عند نيره

كانت قاعده بتتفكر تعمل ايه عشان تخلص من قمر

لقيت موبايلها بيرن من نمره مجهوله


نيره:مين؟ 

خالد :انا

نيره بتوتر:خالد القصاص

خالد بابتسامه ساخره:اهلا مدام نيرة المنصوري 


نيره: خالد انا 


خالد:ههههششش انتي خا"ينه و كدابه وطماعه سيبتي واحد بيعشقك عشان واحد معه فلوس تخيلي يا نيره انا بسببك بقيت غني اوي اه دلوقتي اسم القصاص بيرن في كل مكان


نيره :انا انا مغلطش يا خالد انا حبيت باسل 


خالد:كدابه وخا"ينه انتي اللي زيك ميعرفش يعني ايه حب يا نيره لأنك وحشه اوي من جوا


نيرة :انت عايز ايه دلوقتي 


خالد:قمر


نيره:ايه؟ 


خالد :تعاليلي في المكان دا لو حابه تخلصي منها........


نيره:وانت هتستفاد ايه


خالد:مالكيش دخل

وقفل معها

شاهد 👈 الفصل الثالث عشر 

الرواية بتنزل  ف  القناة بتاعتنا  👉 هنا 

#صغيرتي_البريئه 

#دعاء_احمد 

#البارت١١

تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -